Gevaarlijke landen??

Gestart door demian, 03/08/2004 | 17:50 uur

Jos1311

Citaat van: Kaaskop op 08/11/2005 | 16:30 uur
Hoe kan een land nou "terroristisch" zijn? Het is maar gewoon een naam die Bush en de media eraan geven, bedenk je dat volgens de Duitsers verzetsstrijders ook terroristen waren (en ook die hebben zelfmoordaanslagen gepleegd ja).

Bovendien zouden mensen moeten beseffen dat onze media echt niet zo objectief en onbeinvloedbaar is, de woordkeus en de selectie van beeld en geluid zijn een heel effectieve manier van moderne propaganda.

Want waarom zou Iran niet mogen vinden dat Israel (dat daar op Palestijns grondgebied is gepland en al meer dan 50 jaar in de klinch is met haar buren) geen "rechtvaardige" staat is?

Ik weet overigens dat het Nederlands leger toch als een hondje achter Amerika en Israel aan zal lopen, maar ik kan het niet helpen er een eigen mening op na te houden ;)

Jou omschrijving van de situatie in het Midden-Oosten is wel heel erg simpel. Verder heeft Iran niet gezegd dat Israel geen rechtvaardige staat is, maar dat het vernietigd zou moeten worden. Is wel even wat anders.

En wat Busch met terroristisch land bedoeld is dat het land zeer waarschijnlijk steun zal geven aan terroristische acties en/of opstandelingen in bijv. Irak. Dus wat dat betreft is Iran wel degelijk terroristisch.

En op de laatste opmerking over als een hondje ergens achteraan gaan lopen, ga ik maar niet eens in...........

Kaaskop

#339
Hoe kan een land nou "terroristisch" zijn? Het is maar gewoon een naam die Bush en de media eraan geven, bedenk je dat volgens de Duitsers verzetsstrijders ook terroristen waren (en ook die hebben zelfmoordaanslagen gepleegd ja).

Bovendien zouden mensen moeten beseffen dat onze media echt niet zo objectief en onbeinvloedbaar is, de woordkeus en de selectie van beeld en geluid zijn een heel effectieve manier van moderne propaganda.

Want waarom zou Iran niet mogen vinden dat Israel (dat daar op Palestijns grondgebied is gepland en al meer dan 50 jaar in de klinch is met haar buren) geen "rechtvaardige" staat is?

Ik weet overigens dat het Nederlands leger toch als een hondje achter Amerika en Israel aan zal lopen, maar ik kan het niet helpen er een eigen mening op na te houden ;)

mac

#338
Als je dat forum leest zien ze daar die Ahmedinedjad ook niet echt zitten:

http://iranmilitaryforum.com/forum/index.php?topic=2726.0

Ik denk echt niet dat ze zo snel op oorlogspad gaan hoor, met zowel het Westen als Israel op hun dak, overleven ze nooit, maar Iran met een kernwapen is geen fijne gedachte.

paul...

Hey Demian, hebben ze daar ook toevallig een MC Donalds!??

Maak eens wat foto's van een aantal hamburger variaties.

Ben wel benieuwd naar hoe die hamburgers er in Iran uitzien.


Groeten Paul.

demian

Norg meer.

[verwijderd door de beheerder]

demian

nog wat

[verwijderd door de beheerder]

demian

Nog meer.

[verwijderd door de beheerder]

demian

Nog meer op.http:www.iranmilitaryforum.com

[verwijderd door de beheerder]

demian

#332
Ik heb een intresante pagina gevonden waar al het niewe Iraanse matrieel tussen stond op plaatjes en videos.

Er staat werkelijk alles op zoals nieuwe Infanteriewapens,AT raketten zoals de AT-3 en TOW,AA raketten zoals de SA-7 en hun nieuwe HAWKs,Pantservoertijgen en Tanks,Nieuwe atillerie,nieuwe tank kanon voor de T-72 en zulfaqar,Niewe AA kanonnen,Niewe Night-vision aparatuur,Nieuwe Bulletproofvests en helmen,Nieuwe Radars van alle soorten,
Nieuwe straaljagers(nieuwe mic en shafeg en seaqe 80) en helicopters,En nieuwe marine schepen en onderzeerers,Niewe grond/ground altilerie raketten,nieuwe kruisraketten,UAVs,Niewe AA raketten sidewinders enz,Bugies en kleine voertuigen,De Shahab 3b,Zelfs satalieten voor hun ruimteprogramma,Simulators,Eletronics.

Het zijn mooie filmpjes die een mooi beeld geven niet allemaal van even goede kwaliteit maargoed.

Dit leger is dus nu in staat om hun infanterie van goede wapens en training te voorzien en en ze zijn dus hun capaciteiten op allefronten te verbeteren.

Best wel schokend vind ik zelf zo.

http://www.iranmilitaryforum.com/news/138/

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread165881/pg7

Demian

[verwijderd door de beheerder]

demian

Citaat van: paul... op 12/05/2005 | 09:11 uur
Volgens mij heb ik het begrip "gratis" nergens laten vallen,of  wel!??Doet er ook niet toe.Ik zou van de topicstarter graag een reactie willen verkrijgen.Hoe denk jij over oorlogen in zijn algemeenheid?Je bent het hopelijk wel met me eens dat het complexe materie is, of niet!?Wanneer is volgens jouw een oorlog te rechtvaardigen?

Demain ik hoop een reactie van jouw te mogen lezen op dit forum!!

Groeten en een goede tip; "2 stuks fruit,en 2 ons groenten"

De mazzel.

Ehm moeilijk dat hangt van de situatie af.Ik weet er niet genoeg over om te oordelen waneer het nou niet of wel rechtvaardig is maar ik denk dat het op landen die echt het weste bedrijgen met met kernwapens weldegelijk aangepakt mogen worden desnoods op harde manier.


Volgens mij heb ik het begrip "gratis" nergens laten vallen,of  wel!??Doet er ook niet toe.Ik zou van de topicstarter graag een reactie willen verkrijgen.

Kom opzeg dit hebben we al genoeg gehad en wat is hier de bedoeling van.En doe het ff via msn ofzo niet hier.

paul...

Volgens mij heb ik het begrip "gratis" nergens laten vallen,of  wel!??Doet er ook niet toe.Ik zou van de topicstarter graag een reactie willen verkrijgen.Hoe denk jij over oorlogen in zijn algemeenheid?Je bent het hopelijk wel met me eens dat het complexe materie is, of niet!?Wanneer is volgens jouw een oorlog te rechtvaardigen?

Demain ik hoop een reactie van jouw te mogen lezen op dit forum!!

Groeten en een goede tip; "2 stuks fruit,en 2 ons groenten"

De mazzel.

KapiteinRob

Noem mij dan maar wat traag van begrip, maar volgens mij is het nu eenmaal niet zo dat je waterstof "gratis" kan opwekken. Zonne-energie gebruiken is dus energie gebruiken en met alleen een bak water aankijken komt er ook geen energie vrij!


paul...

Lenoir je bevindt je momenteel toch op het world wide web,of niet!?
Ga effe naar google.En toets daar het begrip waterstof in.Je krijgt dan een groot aantal hits.Klik er eentje aan,en je kunt lezen dat waterstof verkregen kan worden via een aantal natuurlijke onuitputtende bronnen zoals zonne energie en water.Er staat ook ergens vermeld dat de opslag van waterstof momenteel NOG problematisch is.Voor de toekomst echter is het onvermijdelijk over te stappen op een andere bron van energie!!!De veranderingen zullen echter niet van het enne op het andere moment plaatsvinden.Er moet nog veel geleerd worden en het is ook niet economisch verantwoord om alle werkende,bestaande systemen nu al meteen af te schrijven.Geleidelijke,kleinschalige en lokale toepassingen zullen langszamerhand waterstof als energiedrager te introduceren.

Groeten Paul.

KapiteinRob

Citaat van: paul... op 09/05/2005 | 20:31 uur
Er rijden tegenwoordig al een aantal auto's op waterstof!!!
Nog nooit gezien op tv dan!?Energie kan d.m.v water opgewekt worden.Hoe?Dat wordt te theoretisch,en te lang voor hier op het forum.Maar daar gaat het in de toekomst naartoe,auto's op waterstof of op elektriciteit!!!

Ze zijn momenteel ook bezig met proeven waarbij daken volledig bestaand uit zonnenpanelen de energie binnenshuis opwekken!?
Het zal me niks verbazen als men over pak hem beet 50 jaar deze constructie in heel Nederland gaat toepassen!?

Groeten Paul.

Daar heb ik natuurlijk wel van gehoord, maar weet de technische details verder niet. Maar volgens mij kost het toch energie van een externe bron om energie uit water(stof) te krijgen.

paul...

Er rijden tegenwoordig al een aantal auto's op waterstof!!!
Nog nooit gezien op tv dan!?Energie kan d.m.v water opgewekt worden.Hoe?Dat wordt te theoretisch,en te lang voor hier op het forum.Maar daar gaat het in de toekomst naartoe,auto's op waterstof of op elektriciteit!!!

Ze zijn momenteel ook bezig met proeven waarbij daken volledig bestaand uit zonnenpanelen de energie binnenshuis opwekken!?
Het zal me niks verbazen als men over pak hem beet 50 jaar deze constructie in heel Nederland gaat toepassen!?

Groeten Paul.