Gevaarlijke landen??

Gestart door demian, 03/08/2004 | 17:50 uur

KapiteinRob

Citaat van: paul... op 09/05/2005 | 11:30 uur
Zoals bijvoorbeeld de onuitputtelijke bron genaamd; "water en zonne energie".

Bij zonne-energie kan ik me nog wat voorstellen (hoewel je daar volgens mij nooit de Nederlandse industrie op zal kunnen laten draaien), maar wat moet ik me voorstellen bij de opmerking dat ook water een onuitputtelijke bron is?

Heb ik wat gemist en kan ik mijn heilige koe zometeen de dorst laten lessen uit de sloot??  ???


paul...

Het is nu al triest gesteld met landen in het midden oosten,omdat daar de watervoorziening op een aanzienlijk lager niveau ligt dan zoals wij deze kennen in Europa.Ik heb het vermoeden dat deze landjes een beetje aan het lijntje worden gehouden, met hun zogenaamde belangrijke olievoorraden.Haha,lachen.We moeten streven naar een klimaat waarbij we meer respect krijgen voor het begrip "water"!Leg de focus op het voorkomen van een nieuwe watersnoodramp in ons mooie Nederland,en richt je pijlen niet op zoiets onnozels als een nutteloze discussie zoals deze.

Respect dwing je niet af,maar verdien je door een nuttige bijdragen te leveren aan zaken die er echt toe doen.

Groeten and keep the spirit alive.

paul...

Helemaal mee eens.En duw dat gedeelte over de olie-voorraadjes maar in de prullenbak!Over een aantal decennia is de gehele olievoorraad uitgeput.We moeten ons eens langszaam gaan beraden op een andere duurzame energiebron!Zoals bijvoorbeeld de onuitputtelijke bron genaamd; "water en zonne energie".

De focus op mondial niveau is nog steeds teveel gericht op de voor de economie zo belangrijk zijnde olievoorraden,terwijl overduidelijk vaststaat dat deze bron van energie uitputtelijk is!!!

En even een terugkoppeling naar de topicstarter; "waar heb jij het eigenlijk over?".Landen uit het midden-oosten en aanhangsels,zijn geen partij voor Europa en Amerika.Het is allemaal heel kort door de bocht genomen een centenkwestie.

Groeten Paul.


KapiteinRob

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, toch?  ;). Wat maakt het uit als je van mening veranderd op basis van hetgeen o.m. door je medeforumleden aan informatie wordt aangedragen? Ik kan dat meer waarderen dan dat je tot het absurde aan toe je standpunt verdedigt hoewel je tot het besef bent gekomen dat je geen gelijk hebt; de "OM-manier" zeg maar....

demian

#321
Citaat van: Mourning op 03/05/2005 | 21:53 uur
Citaat van: DEMIAN op 03/05/2005 | 21:18 uur
damn als ik de hele topic terug lees denk ik .... wat een onzin beter nie kunnen maken ik moet hierbij een paar van jullie gelijk moeten geven er staat onzin in en ik wist er te weinig van af om in discussie te gaan ik zag aleen alles van vage sites overgens wel americaanse
ik denk er nu hellemaal anders over nu weet ik meer en weet ik dat ik fout was hiervoor mijn excuses.

klinkt raar maar goed. :-\

Vertel eens wat meer over die omslag in je denken. Ben benieuwd eerlijk gezegd.

Regards,

Mourning  :)


ik weet nu dat de landen waar ik het over had conventioneel niet een groot gevaar opleveren maar meer de shahabs en scuds met eventueel een a-bom en dat het grootste gevaar is dat ze macht hebben op het gebied van olie enzo.

ik heb alles nog eens nagelezen en schrok me rot ik voel me er .............. over jullie zullen me wel een ...... vinden ik weet nu wel beter naar duizende paginas en gesprekken met mensen ik weet nu dus waarom ik fout zat kortom ik wist te weinig dat is nu wel beter 2 jaar later ik vrees dat mijn reputatie een beetje naar de knoppen is ik vraag me af of het mevergeven word ik kwam er achter en dan vind ik dat je het moet zeggen daarom dit anders loop ik met een .. idee rond en denken jullie dat ik een pro-iran ben of zo ik ben.

Mourning

Citaat van: DEMIAN op 03/05/2005 | 21:18 uur
damn als ik de hele topic terug lees denk ik .... wat een onzin beter nie kunnen maken ik moet hierbij een paar van jullie gelijk moeten geven er staat onzin in en ik wist er te weinig van af om in discussie te gaan ik zag aleen alles van vage sites overgens wel americaanse
ik denk er nu hellemaal anders over nu weet ik meer en weet ik dat ik fout was hiervoor mijn excuses.

klinkt raar maar goed. :-\

Vertel eens wat meer over die omslag in je denken. Ben benieuwd eerlijk gezegd.

Regards,

Mourning  :)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

demian

damn als ik de hele topic terug lees denk ik .... wat een onzin beter nie kunnen maken ik moet hierbij een paar van jullie gelijk moeten geven er staat onzin in en ik wist er te weinig van af om in discussie te gaan ik zag aleen alles van vage sites overgens wel americaanse
ik denk er nu hellemaal anders over nu weet ik meer en weet ik dat ik fout was hiervoor mijn excuses.

klinkt raar maar goed. :-\

Mourning

Citaat van: Ranger87 op 08/04/2005 | 20:10 uur
Iran kan wel degelijk gevaarlijk wezen en dan hoeven ze nog niet eens hun krijgsmacht in te zetten. pas geleden dreigde Iran nog met de oliekraan dicht te draaien zodra VS een invasie zou uitvoeren.
Hebben wij sindsdien nog wat gehoord van de VS dacht het niet.
de VS is afhankelijk van olie. Het amerikaanse leger is namelijk een van de grootste benzine verbruikers ter wereld. als het om olie gaat kan zelfs venuzuela gevaarlijk zijn. Die kunnen de olieprijs zo beinvloeden dat er binnen 2 weken een oliecrisis heerst.

Ja, alleen een probleem ... het zijn de Chinezen en een aantal europese landen en misschien Rusland die olie van de Iraniers afnemen, de VS ZEKER NIET! Alleen al omdat ze een handelsembargo hebben met Iran en zelf in bijv. in Alaska ook grote voorraden hebben.

Maar dat zo'n conflict grote gevolgen heeft voor de mondiale olieprijs moge duidelijk wezen.

Regards,

Mourning  :)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

demian


Ranger87

kijk je kan nog zo goede industrie hebben maar die gaan niet over onderhoud dat doet de luchtmacht zelf dus die hele industrie heeft er geen reet mee te maken.


demian

Citaat van: Ranger87 op 08/04/2005 | 20:10 uur
Iran kan wel degelijk gevaarlijk wezen en dan hoeven ze nog niet eens hun krijgsmacht in te zetten. pas geleden dreigde Iran nog met de oliekraan dicht te draaien zodra VS een invasie zou uitvoeren.
Hebben wij sindsdien nog wat gehoord van de VS dacht het niet.
de VS is afhankelijk van olie. Het amerikaanse leger is namelijk een van de grootste benzine verbruikers ter wereld. als het om olie gaat kan zelfs venuzuela gevaarlijk zijn. Die kunnen de olieprijs zo beinvloeden dat er binnen 2 weken een oliecrisis heerst.

De Shafagh stelt niks voor. het is slecht een LICHTE gevechtsvliegtuig wat nog niet eens de snelheid van het geluid kan bereiken. De stealth mogelijkheden maken het echter een van de betere vliegtuigen van Iran en dat zegt toch wat over de iraanse luchtmacht. Bovendien de rest van de vliegtuigen zal net zoals de irakese luchtmacht niet eens van de grond af kunnen komen. Iran staat nou niet echt bekend om zijn superieure onderhoud. Bovendien Irak kreeg ze ook al niet van de grond toen de oorlog uitbrak amerika kon ze zo uitschakelen.



hoe weet je dat dan lijkt me sterk dat ze net als in 1985 maar 25 f-14s in een keer konden laten vliegen toen leefde ze van vooraden van voor 1979 maar nu hebben ze zelf een industrie die het nodige kan maken en vooral ze een paar nieuwe type vliegtuigen aan het maken zijn dan is het toch niet mogelijk dat je ze niet kan laten vliegen en dat over irak die waaren als aan de grond genageld ze hadden wel degelijk wat maar ze konden ze niet onderhouden door dat ze totaal geen industrie hebben en ze blut waren en waar heb je die info vandaan.

Stealth

Citaat van: DEMIAN op 08/04/2005 | 19:20 uur
Citaat van: Stealth op 03/04/2005 | 12:19 uur
Hahahahahah ja idd... Is wel lache als je iemand met een CAMO burka ziet :P:P

hah en het heeft nog voordelen ok je kan er ok nog een ak47 onderverstoppen perfect voor terroristen. ;D

Dat hebben ze tog zo ie zo al...  :P :P :P(sarcastisch)

Ranger87

Iran kan wel degelijk gevaarlijk wezen en dan hoeven ze nog niet eens hun krijgsmacht in te zetten. pas geleden dreigde Iran nog met de oliekraan dicht te draaien zodra VS een invasie zou uitvoeren.
Hebben wij sindsdien nog wat gehoord van de VS dacht het niet.
de VS is afhankelijk van olie. Het amerikaanse leger is namelijk een van de grootste benzine verbruikers ter wereld. als het om olie gaat kan zelfs venuzuela gevaarlijk zijn. Die kunnen de olieprijs zo beinvloeden dat er binnen 2 weken een oliecrisis heerst.

De Shafagh stelt niks voor. het is slecht een LICHTE gevechtsvliegtuig wat nog niet eens de snelheid van het geluid kan bereiken. De stealth mogelijkheden maken het echter een van de betere vliegtuigen van Iran en dat zegt toch wat over de iraanse luchtmacht. Bovendien de rest van de vliegtuigen zal net zoals de irakese luchtmacht niet eens van de grond af kunnen komen. Iran staat nou niet echt bekend om zijn superieure onderhoud. Bovendien Irak kreeg ze ook al niet van de grond toen de oorlog uitbrak amerika kon ze zo uitschakelen.


demian

Citaat van: Stealth op 03/04/2005 | 12:19 uur
Hahahahahah ja idd... Is wel lache als je iemand met een CAMO burka ziet :P:P

hah en het heeft nog voordelen ok je kan er ok nog een ak47 onderverstoppen perfect voor terroristen. ;D

Stealth

Hahahahahah ja idd... Is wel lache als je iemand met een CAMO burka ziet :P:P