Legerkisten

Gestart door fibigod, 21/03/2006 | 19:03 uur

Ipkiss

Welke ehd?

In wk 19/20/21 komt de roadshow in Havelte om sportkleding en nieuw schoeisel aan te meten.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Verstappen

Gisteren de schoenen aangemeten gekregen na het verkrijgen van de nieuwe sport kleding (M1 en M2 variant) en na verwachting zullen wij ze in het 3e kwartaal van dit jaar binnen krijgen.

Diesel

Beide Europeese schoenen zijn de Meindl Island Pro. Verschil zit hem alleen in de gebruikte voering, de koude versie heeft waterdichte Gore-tex voering, en de middel/warm Europese versie heeft een ander soort voering.
Vanaf de buitenkant is het verschil in ieder geval niet te zien.

onderofficier

Citaat van: Diesel op 26/12/2012 | 14:25 uur
Er zijn gewoon draagproeven geweest van verschillende merken en types, en daarbij is de Meindl Island als beste optie eruit gekomen.

Vraag me af of dat merkloos is gebeurt......
Vast niet..
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

#892
Citaat van: Diesel op 26/12/2012 | 14:25 uur
Er zijn gewoon draagproeven geweest van verschillende merken en types, en daarbij is de Meindl Island als beste optie eruit gekomen.

Heb hem in het bruin, vwb camo wel beter denk ik, maar vindt het in ieder geval een prima schoen.

Btw, diesel, weet je ook welke die andere schoenen zijn?

Diesel

Citaat van: onderofficier op 26/12/2012 | 00:13 uur
Nogmaals schoenen koop je niet op merk: maar op hoe het zit e.d. : helaas kijkt de gemiddelde naar merk  als het een meindl is dan is het goed.

Er zijn gewoon draagproeven geweest van verschillende merken en types, en daarbij is de Meindl Island als beste optie eruit gekomen.

dudge

#890
Citaat van: onderofficier op 26/12/2012 | 00:13 uur
Puur en enkel alleen op emotie die Meindl's.......  die vorige / huidige hoge schoenen waren prima.      

Ik loop daar nog steeds op (de vorige)..... net als vele andere militairen.  De rest loopt prima op de huidige hoge schoenen.    

Nogmaals het is nooit goed wat defensie aanschaft.....er is altijd "wat beters"......  zie maar bij de werkschoenen.....  daar zijn allerlei variaties van te krijgen en indien deze niet geschikt zijn voor het werk wat men doet is het mogelijk dat deze zelf civiel worden aangeschaft waarbij de kosten worden vergoed.

Nogmaals schoenen koop je niet op merk: maar op hoe het zit e.d. : helaas kijkt de gemiddelde naar merk  als het een meindl is dan is het goed.

Onzin, en je spreekt jezelf tegen.
Je stelt dat je schoenen koopt op hoe deze zitten. Dan kunnen voor veel lui de meindls prima zijn. En dan kunnen de kampfstiefel2000 dus ook voor velen slecht zitten. Ik ken daarbij genoeg lui die op hanwags of lowas lopen, of Magnums/Adidas afhankelijk van de opdracht.
Het aankomende aanbod is een flinke verbetering. Je kunt me een hoop zeggen, maar die Kampfstiefels zijn technisch simpelweg beter dan die leren kisten. En dat staat nog los van de pasvorm. Wel is het stiekem een beetje jammer dat er wederom gekozen wordt voor een one-size-fits-all. Tenzij ze in verschillende pasvormen komen, maar dat lijkt me niet. Bij de sportschoenen zie je inmiddels wel dat deze per persoon verstrekt worden, en dat merk en model dus afhankelijk is van de militair zelf.


A.J.

De M90 vind ik niks mis mee, loop er nog steeds op. Die laatste kampfstiefeln vond ik baggerslecht. Hoe die Meindl's gaan zitten zie ik wel.

Tanker

Die M90's vond ik helemaal kut, standaard zweetvoeten in de zomer en winter. In de zomer is dat vervelend, in de winter ronduit klote want dan heb je gewoon ijsklompen als je 2 weken in het veld zat. Je hebt te maken met voortschrijdend inzicht en veranderende technieken oo, dadelijk ga je nog roepen dat we de Garand weer in kunnen voeren want dat was ook een goed geweer.....

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 26/12/2012 | 00:13 uur
Puur en enkel alleen op emotie die Meindl's.......       

Gelul

Citaat van: onderofficier op 26/12/2012 | 00:13 uur
die vorige / huidige hoge schoenen waren prima.

Precies, waren prima. Overal zit ontwikkeling in, ook in schoenen. Terug naar de gevechtslaars M90 met een blok hout in de hak? Die waren toch ook prima destijds?

onderofficier

Citaat van: Tanker op 26/12/2012 | 00:01 uur
Waarom komen ze er nu pas mee, gore-tex voering bestond 10 jaar geleden ook al. Ik snap soms echt niet waarom zaken zo lang moeten duren bij defensie. Men had 10 jaar geleden ook al de Meindl army pro kunnen verwerven....

Puur en enkel alleen op emotie die Meindl's.......  die vorige / huidige hoge schoenen waren prima.     

Ik loop daar nog steeds op (de vorige)..... net als vele andere militairen.  De rest loopt prima op de huidige hoge schoenen.   

Nogmaals het is nooit goed wat defensie aanschaft.....er is altijd "wat beters"......  zie maar bij de werkschoenen.....  daar zijn allerlei variaties van te krijgen en indien deze niet geschikt zijn voor het werk wat men doet is het mogelijk dat deze zelf civiel worden aangeschaft waarbij de kosten worden vergoed.

Nogmaals schoenen koop je niet op merk: maar op hoe het zit e.d. : helaas kijkt de gemiddelde naar merk  als het een meindl is dan is het goed.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Tanker

Waarom komen ze er nu pas mee, gore-tex voering bestond 10 jaar geleden ook al. Ik snap soms echt niet waarom zaken zo lang moeten duren bij defensie. Men had 10 jaar geleden ook al de Meindl army pro kunnen verwerven....

onderofficier

Citaat van: Lex op 22/12/2012 | 23:04 uur
Citaat van: yelloow op 22/12/2012 | 19:58 uur
Wat moet ik met die rommel, regelen ze ook goede veiligheidsschoenen ? Anders blijf ik mijn eigen wel dragen.
Ik kan me vinden in deze vraag. In het verleden is ook reeds gebleken, dat het schoeisel wat defensie wilde invoeren, niet geschikt was voor de werkzaamheden in het maritieme vlak.

Nonsens.... ik heb werkschoenen van defensie: die zijn prima.......       maar het is van defensie dus per definitie niet goed.......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Diesel



Die 2e van links is de Meindl Island schoen (met Gore-tex voering) als koud Europees model. Die helemaal rechts is het 'warm-europees' model zonder Gore-tex voering en ook een ander model is.

Lex

Citaat van: yelloow op 22/12/2012 | 19:58 uur
Wat moet ik met die rommel, regelen ze ook goede veiligheidsschoenen ? Anders blijf ik mijn eigen wel dragen.
Ik kan me vinden in deze vraag. In het verleden is ook reeds gebleken, dat het schoeisel wat defensie wilde invoeren, niet geschikt was voor de werkzaamheden in het maritieme vlak.