Legerkisten

Gestart door fibigod, 21/03/2006 | 19:03 uur

HM

http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2012/12/18/46201701/Nieuwe_gevechtslaars_voor_krijgsmacht

Zie hier toch een label dat gore-tex doet vermoeden  ;). Ik denk 1 met, 1 zonder gore-tex. Van het model op de foto getoond.
Heb op zich vertrouwen in dit project.

Nadeel van heel dit gebeuren vind ik wel de wachttijd. En het besef dat het allemaal lang duurt en krap is. Je niet kan besluiten een extra paar te bestellen. Vind zelf van elk 1 paar wat weinig. Dus ik teer nog ff op wat ik heb...
Alleen berusting kan ons verslaan

Diesel

Citaat van: Thomasen op 22/12/2012 | 19:07 uur
Op de foto's is een Meindl te zien, een Island pro als ik het goed heb, ik vermoed dat dit het regulier en koud weer model is. Iemand enig idee welk model de warm weer variant is?

Heb de warm-Europeese versie wel gezien, maar kon er niet direct een merk/type aanhangen. Had in ieder geval geen Gore-tex en is een stukje hoger als de Meindl Island.

yelloow

Wat moet ik met die rommel, regelen ze ook goede veiligheidsschoenen ? Anders blijf ik mijn eigen wel dragen.

dudge

In de tekst wordt er trouwens melding gemaakt van twee modellen die elke militair krijgt. Een voor gewone en koude gebieden, en een voor warmere gebieden. Op de foto's is een Meindl te zien, een Island pro als ik het goed heb, ik vermoed dat dit het regulier en koud weer model is. Iemand enig idee welk model de warm weer variant is?

Diesel

Ook de nieuwe sokken lijken mij wel een vooruitgang.. eindelijke van die jute zakken af en die vormloze groene dingen.  :lol:

dudge

Goede zaak. Heb wel het idee dat het een beetje de goede kant op gaat. Was het spul dat je eerst van defensie kreeg vaak bagger, nu lijkt het erop dat defensie echt goede spullen aan het regelen is. Het nieuwe ondergoed, nog niet uitgeprobeerd, maar naar verluid is het goed spul, idem de sportpakken, en nu de Meindls voor iedereen, ben benieuwd, nieuwe de opzet van het nieuwe uniform lijkt ook aardig. Al heb ik zomaar een vermoeden dat na de gestelde 2 jaar nog een groot deel niet beschikt over de nieuwe kisten, maar dat terzijde.

Diesel

Het heeft even geduurd, maar vanaf vandaag worden dan toch de nieuwe gevechtslaarzen verstrekt. Binnen nu en 2 jaar moet iedereen ze hebben;

http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2012/12/18/46201701/Nieuwe_gevechtslaars_voor_krijgsmacht




Marc66

Je hebt gelijk, Kapitein Rob. Wat ik wil aangeven is dat er een eenheid moet komen, althans, dat vind ik, omdat, en helaas verneem ik dat ook van burgers (en dan bedoel ik niet mensen die bij defensie werken), dat zij zich storen aan de wirwar van tenue's. Het BT wordt door vele gezien als een hobbezak en erger. Zelf vind ik het tenue helemaal top en ik draag het graag en ook, jazeker, met kisten cf. de camo-look, maar ik ben dan ook een voorstander van een defensie-breed camo-tenue/werkpak.

KapiteinRob

Citaat van: Marc66 op 18/05/2012 | 19:41 uur
Kisten, zoals lage schoenen en werkschoenen zijn absoluut toegestaan en het is ook absoluut een belachelijk gezicht om de een op lage schoenen en de ander op kisten in hetzelfde tenue voorbij te zien komen. Defensie is een uniform en daarmee toch een uniformiteit?



Marinierskisten zijn ook toegestaan voor de vloot. En als je over uniformiteit begint, trek dan ook een BT aan.

Marc66

Kisten, zoals lage schoenen en werkschoenen zijn absoluut toegestaan en het is ook absoluut een belachelijk gezicht om de een op lage schoenen en de ander op kisten in hetzelfde tenue voorbij te zien komen. Defensie is een uniform en daarmee toch een uniformiteit?


KapiteinRob

Ik heb hoge kisten aan onder mijn BT. Gewoon toegestaan en terecht; sluit aan bij draagwijze camo.

Marc66

Wanneer gaan de kisten standaard worden? Ik zie matrozen in kisten lopen, maar na de militaire vorming zie ik ineens stukken minder personeel op kisten lopen.

Lagen schoenen enkel op/in/met net tenue, werkschoenen/kisten (met stalen neus) enkel aan boord en kisten voor personeel geplaatst aan de wal. Dat zou het bestaan van de verschillen die ik dagelijks zie minder maken. De een draagt nl. lage schoenen onder zijn werkpak, de ander werkschoenen met grijze strepen (nee, geen tjet) en een derde loopt weer op kisten en laatst zag ik zelfs iemand met de zgn. Engelse trui over het werkpak lopen. Alles mag?  :confused:

SMI de Boer

Citaat van: TotalDutch op 23/02/2012 | 19:11 uur
Wat vind de menigte hier van de nieuwe laarzen van KL, die van HAIX waren volgens mij. Op de harde kap in de neus na, vind ik ze zelf best prettig.

(laat)

Nieuw, nouja...

Lees het topic effe door, dan zie je dat veelal over de HAIX wordt gedacht als over afzakkende moonboots en dat  de Kampfstiefel misschien wel beter hadden geweest
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

TotalDutch

Wat vind de menigte hier van de nieuwe laarzen van KL, die van HAIX waren volgens mij. Op de harde kap in de neus na, vind ik ze zelf best prettig.

(laat)

Platjes

Nou, ik heb het al in de smiezen, ik laat de boel lekker de boel, geen geklooi met mijn kisten. Parachute springen zal ik de komende tijd nog niet gaan doen dus ik vind het gezegend. Als ik er toch commentaar op krijg zal ik het hier gelijk vermelden (dus verwacht hier geen reactie meer op  ;))
Non Dormit Qui Custodit