Legerkisten

Gestart door fibigod, 21/03/2006 | 19:03 uur

A.J.

Volgens mij ging het er ook meer om dat je niet met je poten in de chute van je voorganger bleef haken of dat je omgekeerd onder je chute kwam te hangen. Maar het is alweer lang geleden voor mij.

SMI de Boer

Als je een mooije koprol-handstand-overslag maakt bij je landing ben je toch meteen een rollade. met of zonder haakies... Ik vond het wel veiliger met een stukkie advance erover (me meindls)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Open haken zijn altijd een probleem geweest bij het para springen, als je open haken had moest je ze aftapen. En daarna is er ook een arbo-technisch verhaal geweest met open haken en camo-netten. Toen werden er Bata's geleverd met dichte haken, maar de kisten met open haken waren ook nog volop in omloop.

Verhalen over verboden op de hindernisbaan heb ik nooit gehoord.

HAskHGP9

Citaat van: Platjes op 04/11/2011 | 12:31 uur
(...) dit soort dingen gaan altijd via via, had het gehoord van een groepsgenoot die ermee kwam aanzetten (...)

Je moet dan ook geen waarde hechten aan alle kletsverhalen die er verteld worden. Dat zijn er veel te veel...   :sick:

ZitStuk

En een beetje vent blijft niet hangen met zijn schoenen achter de draadjes. Daar spring je zo overheen. Gebruik ook schoenen waar haakjes aan zitten en ik heb nooit commentaar gehad
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

HM

Citaat van: Platjes op 04/11/2011 | 12:31 uur
Tja, dit soort dingen gaan altijd via via, had het gehoord van een groepsgenoot die ermee kwam aanzetten. Ik zal het binnenkort eens vragen aan een kennis, die is sportspier bij de NatRes, die zal dat vast weten.

Of je maakt je er niet druk om. De Hiba is er toch prima mee te doen? En je zult zeker inspectie krijgen?
Alleen berusting kan ons verslaan

Platjes

Tja, dit soort dingen gaan altijd via via, had het gehoord van een groepsgenoot die ermee kwam aanzetten. Ik zal het binnenkort eens vragen aan een kennis, die is sportspier bij de NatRes, die zal dat vast weten.
Non Dormit Qui Custodit

Platjes

Citaat van: dudge op 03/11/2011 | 14:16 uur
Mijn door de baas verstrekte kisten hebben ook haakjes, aan de 4 bovenste 'punten'.
Waarom zou je daarmee de HiBa niet overmogen? Nog nooit van gehoord trouwens, alleen dat je er niet mee mag paraspringen, mja.

Zoals ik het begrepen heb mag je een twee- of drietal onderdelen van een internationale HiBa niet nemen in verband met het gevaar te blijven haken.

Met betrekking tot het veters strikken wat te lang duurt, dat is toch zo gedaan? Ik haak ze bovenlangs erachter, zo klem je de veters als het ware achter zichzelf en blijft alles beter op de plek.
Non Dormit Qui Custodit

Tanker

Citaat van: Platjes op 03/11/2011 | 14:06 uur
Collega's,

ik heb een vraag met betrekking tot mijn eigen aangeschafte Meindl Army Pro. Deze zijn voorzien van haken en dit heeft gevolgen voor een aantal zaken. Hierdoor mag ik bepaalde onderdelen van de HiBa niet doen en heeft het andere nadelen zoals de mogelijkheid ergens achter te blijven haken.

Er is mij eens ter ore gekomen dat Meindls gemodificeerd kunnen worden, waarbij de haken vervangen worden voor ogen zoals die onderaan de wreef ook zitten...Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Mijn vraag is, hoe moet ik dit organiseren? Hoeveel kost dit en hoelang duurt dat?

VrGr Platjes
40NatRes

Vraag het bij een outdoorzaak, of een schoenmaker ?
Oud-collega van mij heeft dat ook laten doen, die vond het irritant dat hij steeds zo lang bezig was om zijn veters te strikken......

Platjes

Collega's,

ik heb een vraag met betrekking tot mijn eigen aangeschafte Meindl Army Pro. Deze zijn voorzien van haken en dit heeft gevolgen voor een aantal zaken. Hierdoor mag ik bepaalde onderdelen van de HiBa niet doen en heeft het andere nadelen zoals de mogelijkheid ergens achter te blijven haken.

Er is mij eens ter ore gekomen dat Meindls gemodificeerd kunnen worden, waarbij de haken vervangen worden voor ogen zoals die onderaan de wreef ook zitten...Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Mijn vraag is, hoe moet ik dit organiseren? Hoeveel kost dit en hoelang duurt dat?

VrGr Platjes
40NatRes
Non Dormit Qui Custodit

Hans87

Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties, in het bijzonder HM, ik ga ermee aan de slag!

HM

Om er beeld bij te krijgen voor de geintresseerden.

http://www.youtube.com/watch?v=FJugvhfiaWA

Op de kisten die je daar leent lukt het ook  ;) Maar heb Hans87 ook doorverwezen naar forum waar ze per post/potom een thread hebben waar je al dit soort vragen beantwoord kan krijgen.
Alleen berusting kan ons verslaan

A.J.

Citaat van: ZitStuk op 02/11/2011 | 21:20 uur
Ik zou je budget iets bijstellen en bezuinigen op andere zaken en eens naar een zaak toe gaan waar ze meindl army gore verkopen. Halfhoge, waterdichte schoen. Loopt fantastisch en zie je krijgsmachtbreed veelvuldig voorbij komen. De baas heeft zelfs al namaak laten maken van het merk goedkoopie en die laten testen door een aantal eenheden....

Je kunt het natuurlijk ook eens proberen met schoenen van de zaak. Of ben ik ondertussen veel te oud?

Lex

Citaat van: Tanker op 02/11/2011 | 21:21 uur
Waar staat POST voor ? (POTOM ken ik wel...)
De POST is de Praktische Officiers Selectie Test, onderdeel van de keuring tot Officier der Mariniers en wordt gedurende 3 dagen uitgevoerd in Rotterdam.  ;)


Tanker

Citaat van: Hans87 op 02/11/2011 | 16:57 uur
Citaat van: ZitStuk op 02/11/2011 | 16:12 uur
dan zou ik eerst starten op kisten van de baas en tijdens de opleiding uitvinden wat je belangrijk vind aan een gevechtslaars en wat toegestaan is. Ondertussen beetje extra hard sparen en dan een weloverwogen keuze maken

Zoals ik heb aangegeven heb ik de POST voordat ik laarzen van de baas krijg en ik heb geen zin om die op een stel afgeragde kisten te doen... Vandaar dus mijn vragen...

Waar staat POST voor ? (POTOM ken ik wel...)