Legerkisten

Gestart door fibigod, 21/03/2006 | 19:03 uur

KapiteinRob

Citaat van: Sophietje op 22/03/2006 | 12:27 uur
Een goed verhaal van Ton en zeker handig voor de mensen bij Defensie, dat ze dit weten, maar om er een hele topic aan te wijden :-\

Zijn bijdrage gelezen hebbende, realiseerde ook ik me dat het iets betreft waar we bij defensie helemaal niet (meer) stil bij staan. Ik vind het best wel iets om verder over te bomen, zeker nu er weer ruim duizend militairen naar een gebied gaan waar het wel eens voor zou kunnen gaan komen dat de kistjes rap open moeten....

Sophietje

Citaat van: Nick op 22/03/2006 | 11:29 uur
Ga je nou ook al mijn postings verplaatsen ;) hahahha. Nee alle gekkigheid op een stokje. Ik had ook in beginsel het idee van wat maakt het uit. Echter Ton heeft inderdaad een aanneembaar verhaal dus ben benieuwd of de rest daar ook zo over denkt.

Een goed verhaal van Ton en zeker handig voor de mensen bij Defensie, dat ze dit weten, maar om er een hele topic aan te wijden :-\

Defensieforum

Ga je nou ook al mijn postings verplaatsen ;) hahahha. Nee alle gekkigheid op een stokje. Ik had ook in beginsel het idee van wat maakt het uit. Echter Ton heeft inderdaad een aanneembaar verhaal dus ben benieuwd of de rest daar ook zo over denkt.

KapiteinRob

Ik zat er net nog even over na te denken, maar Ton de Zwart z'n reactie gaat over het rijgen van veters en de vraag betrof het strikken....  :D Maar allee, het was leerzaam!  :)

KapiteinRob

#7
Ik had gisteren een slotje op dit topic gedaan onder verwijzing naar het onzintopic; in dat onzintopic heeft forumlid Ton de Zwart echter een plausibel verhaal gehouden waarom e.e.a. niet zo onzinnig is als ik, mede gezien de reacties tot dusver, had geoordeeld.  :-[

Onderstaand betreffende posting en ik heropen het topic.

Rob
Forumbeheerder


Citaat van: Ton de Zwart op 21/03/2006 | 23:47 uur
Leger kisten

Daar er een slotje op het topic is gezet moet ik hier maar even een reactie geven over die veterstrikvraag.  Het is n.m.l. niet echt zo'n onzinnige vraag als de moderator deed voorkomen voor hij het slotje er op gooide.

De veters van de gevechtslaars horen op een bepaalde manier gestrikt te worden uit veiligheidoverwegingen. Zij behoren een patroon te hebben waarbij men de veter zodanig door de oogjes rijgt, dat men een horizontaal patroon krijgt.  De reden daarvoor is, dat bij een verwonding aan voet of been met een mes in één haal, de veter losgesneden kan worden, om de voet van de gevechtslaars te kunnen ontdoen.  De meeste militairen, en ook kaderleden, weten dat helemaal niet, omdat deze dicipline op de achtergrond geraakt is, en ook omdat het aantrekken van de laars wat minder gemakkelijk gaat dan een kruislings gevlochten veter. Puur gemakszucht dus.......

Hierbij hoort de reactie van Nick waarvan ik de tekst ook verplaatst heb:
Citaat van: Nick op 22/03/2006 | 08:26 uur
Nou ik wist niet dat het zo belangrijk was. Maar zoals je zelf zegt is het inderdaad iets waar geen aandacht meer aan besteed wordt. Zoals jij beargumenteerd een slechte zaak dus.

caruso

Tsjongejonge, kan het nog simpeler!
Een vraag over veterstrikken, neem lekker gympen met klittenbandsluiting!
Moet dit echt?? :D

Ice^

Citaat van: Ros op 21/03/2006 | 21:48 uur
Burger strikdiploma is door Defensie erkend. :)

ja precies, dus noteer die even op je CV beste vraagsteller ;)
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

Ros

Burger strikdiploma is door Defensie erkend. :)

Ice^

aan de onderkant 1x horizontaal doorhalen, dan ze gelijk trekken aan allebei de kanten, dan kruisen tot bovenaan en dan een knoop erin ;)
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

Defensieforum

Citaat van: fibigod op 21/03/2006 | 19:03 uur
Stomme vraag misschien. Maareuh hoe moet je je veters strikken.

Waar kan ik die info vinden?

Of kan iemand me het vertellen>

Wat maakt het uit als je ze rechtsom of linksom strikt?

fibigod

#1
Stomme vraag misschien. Maareuh hoe moet je je veters strikken.

Waar kan ik die info vinden?

Of kan iemand me het vertellen>