Pantserinfanteristen United

Gestart door sgt Rob, 08/07/2006 | 17:47 uur

Balic

Haha  ;D

Ik denk dat veel mensen die bij de PAINF gaan niet weten wat ze anders moeten doen, niet allemaal, maar veel wel, ze komen vaak ongeinformeerd de AMO binnen en kiezen maar voor infanterie omdat ze toch niet of nauwelijks weten wat voor andere onderdelen er nog meer zijn. Enige wat de meeste kennen is LMB en denken dat dit één of andere elite-eenheid is, uiteindelijk belanden ze bij de PAINF.

calimero

Citaatvraag liever wat 'm bezielt!

Een goeie vriend van mij zit bij het 17e, en toen ik hem vroeg wat 'm bezielde om bij de PAINF te gaan kon hij me dat niet uitleggen. Maar toen ik hem vroeg waarom hij niet bij de Cavalerie was gegaan vroeg hij wat mij bezielde.  ???
Impossible only takes some minutes longer.

sgt Rob

Citaat van: Jefferson op 09/07/2006 | 12:45 uur
Citaat van: Kpl1JV op 09/07/2006 | 00:13 uur
de warmte is amper vol te houden nu, de jongens die in het veld zitten draaien met deze temperaturen een tropen rooster

Ditis dus tijdens een oefening, een simulatie van een oorlogsituatie?
Draaien jullie dan tijdens een echt conflict ook een tropenrooster??? ???

Ik denk dat mijn korporaal meer tropendienst bedoelt. Alhoewel ik wel bordjes aan het front zag staan met daarop "Gelieve tussen 1400 uur en 1700 uur geen offensief te openen I.V.M. Theepauze en Middagslaap"

Zoals ik ook al aangaf: het is keihard werken en afzien en inderdaad een perfecte oefening voor tropensituaties.

Balic

Citaat van: Kpl1JV op 09/07/2006 | 00:13 uur
de warmte is amper vol te houden nu, de jongens die in het veld zitten draaien met deze temperaturen een tropen rooster

Ditis dus tijdens een oefening, een simulatie van een oorlogsituatie?
Draaien jullie dan tijdens een echt conflict ook een tropenrooster??? ???

KapiteinRob


cabez

Ben je weer terug op aarde????
Over het zomerkamp,misschien moet je je korporaal beter instrueren als SGT en dus niet laten blijken dat het,volgens de KPL een cake walk is.
En aangezien u ook SGT bent mag u u bij mijn voornaam noemen.

o ja SGTMARNALG BD ,sinds oktober 2005

Mvrgr Mark

sgt Rob

Ben je weer terug op aarde?
Je denkt toch niet dat ik die infanteristen een zomerkamp aanbied, met cocktails en druiven? De heren hebben afgelopen week precies 10 uur geslapen en pas donderdag heb ik ze het meer ingestuurd omdat ze zo stonken dat het voor mij ook niet meer uit te houden was.
De korporal gaf het al aan: "alles omhangen en afzien, gaan met het kadaver"
Voor u is het overigens "Sergeant de pantserinfanterist"  ;)

cabez

Hoe doe je zoiets in de tropen?
Bv op Aruba waar het altijd 32 graden is.
Dan krijg je dus iedere dag een tropenrooster.
Geeft niet als je op de kazerne zit maar in het veld.
Daar krijg ik toch mijn vraagtekens bij.
Als "the shit hits the fan"maar dan daadwerkelijk wat dan meneer de pansterinfanterist?

Kpl1JV

de warmte is amper vol te houden nu, de jongens die in het veld zitten draaien met deze temperaturen een tropen rooster, en in die ypr, is het al helemaal een oven.
mouwtjes omlaag, alle som gehangen, lekker afzien en gaan met je kadaver.
17 (NL) Mechbat GFPI SFOR5
44 (NL) Mechbat RIJWF SFOR9

Proud to be a veteran!!!!

sgt Rob

Hoe houden jullie het met de warmte een beetje vol? Om eerlijk te zijn heb ik liever een beetje kou. graadje of 5 onder 0 ofzo.

De Minimi vind ik een perfect aanvalswapen, maar de acuraciteit van de C7 vind ik ideaal om een stelling te verdedigen.

Kpl1JV

Citaat van: sgt Rob op 08/07/2006 | 17:47 uur



De behoefte bleek aanwezig, alhoewel ik eerst verwachtte dat alleen Demian en ik in dit topic gaan reageren hebben we misschien Grunt en Kpl1JV wel aan onze zijde.

Dat zit wel goed rob. ;)
de painf, naar mijn mening een goede club met zo zijn specialiteiten.
wat ik zo mooi vindt aan de painf is het gemechaniseerde optreden in combinatie met andere pantser/wiel eenheden.
Je doet veel dingen en leert zo ook de andere manouvre eenheden kennen in hun doen en laten.
Daar waar luchtmobiel voornamelijk alleen op treed in samenwerking met de thg doen wij veel met de cavalerie en de genie.

Mijn favo wapen is denk ik nog altijd de 25 mm, want ik ben altijd blij als dat ding gaat hoesten om dekkingsvuur te geven aan het uitgestegen personeel of voertuigen uit te schakelen.
De underslung en minimi mogen er ook zijn maar dit blijft nog altijd mijn favo wapen.
17 (NL) Mechbat GFPI SFOR5
44 (NL) Mechbat RIJWF SFOR9

Proud to be a veteran!!!!

Grunt

Aha, in dat geval denk ik dat ik veel meer van deze topic kan leren dan dat ik kan toevoegen. Ik ben geen PAINF, dus ik weet niet wat nou typisch wel of niet bij die specifieke mentaliteit hoort. ;)
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

sgt Rob

#3
Je hebt gelijk, Grunt. Zie die Rambo-mentaliteit maar meer als "Nulli Cedo" mentaliteit, zonder daarover in details te treden, maar daar zou het niet over gaan. Op domme acties zit niemand te wachten en dat doen we ook niet. Ik wil ook dat het gaat over het wel en wee van de PAINF in de realiteit!

Rambo??? waar refereer ik aan die eikel?  :angel:   ;)


Citaat van: Grunt op 08/07/2006 | 17:57 uur
ibuprofen in je kanaal
pijn móet

Grunt

Ik ben het niet eens met een rambo instelling, ook vind ik ieder deel van de krijgsmacht nuttig en actief(de één wat meer dan de ander ;))
Ik kan mij niet verenigen met een instelling die leidt tot dom of gevaarlijk gedrag, blindelings het conflict instappen is niet slim en kan juist zelfs tot gevaar voor je kameraden leiden. Wel ben ik ervan overtuigd dat je een sterke "CAN-DO" attitude moet hebben om in het veld te overleven, en als dat betekent dat je met bibberende vingers een ibuprofen in je kanaal moet douwen om die laatste tien kilometer (and then some)  nog te redden dan is dat maar zo.

Ik denk dat het handiger is om eerst te verkennen, dan te vermijden, en als je echt in het nauw zit pas over te stappen op maximale aggressie.
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

sgt Rob

#1




De behoefte bleek aanwezig, alhoewel ik eerst verwachtte dat alleen Demian en ik in dit topic gaan reageren hebben we misschien Grunt en Kpl1JV wel aan onze zijde.
Ik draai al een aardig tijdje mee en mag dus op een behoorlijke ervaring bogen.

Ik hoop dat jullie binnen de marges lekker over het veldwerk gaan tikken, in een voor de burger verstaanbaar jargon, over bijvoorbeeld welk wapen je wanneer het liefste gebruikt, waar je nou weer een nacht in de sloot hebt gelegen

Laat degenen die niks met het PAINF-werk te maken hebben niet afgeven op hen die liever met bloedende vingers hun wapen herladen maar wees geinteresseerd over hoe een pantserinfanterist denkt en doet, vraag liever wat 'm bezielt! Als je toch aanmerkingen hebt wees dan objectief en niet denigrerend.

Nulli Cedo, we wijken voor niets of niemand.