Pantserinfanteristen United

Gestart door sgt Rob, 08/07/2006 | 17:47 uur

BadMuts

Citaat van: maarten23j op 30/08/2008 | 01:00 uur
toch?   enne neem geen genoege met minder badmuts  :Pik ga voor het hoogst haalbare altijd lol

ik zeg ook niet dat ik met minder genoegen neem. Zeg alleen dat voor painf een 3 ook goed is ;)

zelf ga ik voor een 4, want anders is het zware trainen voor nop geweest.

sgt Rob

Citaat van: BadMuts op 30/08/2008 | 00:47 uur
Painf is cluster 3 en niet 4. Dit hebben ze mij afgelopen week verteld op de voorlichting.

Eisen zijn dus omlaag gesteld ;)

:o

dan zullen we wel een regiment PAINF-Light of Rivella-PAINF krijgen

het 44 ½ ste

ThomasDR

Citaat van: maarten23j op 30/08/2008 | 01:00 uur
Citaat van: maarten23j op 29/08/2008 | 23:40 uur
Niet dat ik denk dat ik cluster 4 niet aankan ,heb er vertrouwen in maar t gaat er mij om dat ze toch niet zomaar met fucties kunnen gaan schuiven  ,na mijn amo kies ik voor gewoon standaard infanterist ,geen chauffeur of antitank wat dan ook ,die keus is aan mij toch?
toch?   enne neem geen genoege met minder badmuts  :Pik ga voor het hoogst haalbare altijd lol

Goede instelling voor een toekomstig KCT-er

maarten23j

Citaat van: maarten23j op 29/08/2008 | 23:40 uur
Niet dat ik denk dat ik cluster 4 niet aankan ,heb er vertrouwen in maar t gaat er mij om dat ze toch niet zomaar met fucties kunnen gaan schuiven  ,na mijn amo kies ik voor gewoon standaard infanterist ,geen chauffeur of antitank wat dan ook ,die keus is aan mij toch?
toch?   enne neem geen genoege met minder badmuts  :Pik ga voor het hoogst haalbare altijd lol

BadMuts

Painf is cluster 3 en niet 4. Dit hebben ze mij afgelopen week verteld op de voorlichting.

Eisen zijn dus omlaag gesteld ;)

maarten23j

#1480
Niet dat ik denk dat ik cluster 4 niet aankan ,heb er vertrouwen in maar t gaat er mij om dat ze toch niet zomaar met fucties kunnen gaan schuiven  ,na mijn amo kies ik voor gewoon standaard infanterist ,geen chauffeur of antitank wat dan ook ,die keus is aan mij toch?

sgt Rob

Ja, als je je opleiding niet uit kan zitten door lichamelijke / geestelijke tekortkomingen denk ik dat je moet gaan voor een cluster 3 functie, maar daar zit een administratieve procedure aan vast. Blessures zetten je niet terug naar cluster 3, die zit je uit en dan ga je verder.

maarten23j

Mare voor pantserinfanterist moet je tot cluster 4 trainbaar zijn en moet je met cluster 4 uit je opleidingen komen.  -  Dit las ik hier ergens op het forum wat bedoelen ze met met 4 eruit komen welke opleiding bedoele ze is dat de amo ? dus stel je valt af ofzo raakt geblesseerd ,kan het zijn dat ze je op een of andere manier terug duwen naar cluster 3 ofzo ,of blijft de uitslag van de keuring telle en geven ze je de kans om te gaan waarvoor je komt namelijk voor mij infanterie

sgt Rob

Als je nog nooit een schot hebt gelost sta je inderdaad met het zweet in je handen, maar een brandslang hou je moeilijker op zijn plaats. Als je in één keer een bandje wegknijpt gaan alleen de eerste 3 een beetje richting doel. Sniper moet het eigenlijk met één schot afkunnen. Je hoeft niet perse minimischutter te worden om aanzien te krijgen, met je Diemaco kan je ook hele mooie trucjes uithalen. Er is niks mis met je als je geen minimischutter wordt. De disciplines vullen mekaar aan, weet je.

Enforcer

Schieten kun je leren. Je hoeft geen sniper te zijn om met een minimi overweg te kunnen. Gewoon doen, en je instructeur zorg wel dat het goed komt mocht het zo zijn dat je wat minder schiet. Het wordt pas een probleem als je bang bent voor het schot, want dan wordt het moeilijk om te schieten, zonder krampachtig te zijn. Dat zijn er gelukkig maar heel weinig. Beetje zelfvertrouwen hebben, Lionel.  :)

Lionel

SCH LT MITR PAINF YPR
maar als ik nu niet zo goed kan schieten om minimi schutter te worden wat dan ?

en zit er naast minimi schutter nog een andere functie aan verbonden ?

JK

Citaat van: Lionel op 22/08/2008 | 17:25 uur
Citaat van: JK op 22/08/2008 | 16:46 uur
Citaat van: Lionel op 22/08/2008 | 16:03 uur
SCH LT MITR PAINF YPR
staat dus voor minimi schutter? 8) 8)
Ja,
Deze functie is een lid van een pantserinfanteriegroep en is de minimischutter.
Hier kun je niet rechtstreeks op solliciteren maar wordt in de Algemene Miltaire Opleiding bepaald.
Soldaat Infanterie Schutter Kanon heeft naast zijn 25 mm kanon ook de coax (mitrailleur)

hoezo wordt dit in de amo bepaald?
kijken ze dan of je kunt schieten?
en als ik minimi schutter ben dan heb ik daarnaast niet noch een functie?,want ik heb gesoliciteerd op soldaat painf.
Klopt helemaal

sgt Rob

Ik weet het.. Jammer dat ergens niet die climax van een TIC ingebouwd werd, die wij soms al hebben voordat je ook maar een schop in de grond hebt.
Het heen en weer gooien van een hoop zand werkt frustrerend

ChrisC7

Citaat van: Sgt Rob op 22/08/2008 | 17:07 uur
Citaat van: vanpolc op 22/08/2008 | 13:55 uur
Woensdrecht :-X
Het psychiatrische oord........
Er liepen / lopen mensen rond...daar wil je niet voor graven.
Zeker niet als je weet dat je er maar 5 minuten in gaat liggen en dan weer moet stoppen met de oefening omdat we wat anders gaan doen. En als die mensen een omtrek hebben waar ik 2 keer in pas moet die ook nog 2 keer zo diep, als ik er dan in ga liggen zie ik niet eens meer wat....

Als je nou liever in een bodybag eindigt dat in een vliegtuig naar kreta is het inderdaad de beste oplossing om die ligsleuf niet te graven...

Het nadeel, wat de instructeurs ook uitstralen is dat we er nooit mee te maken zullen krijgen :-\
Er werden nooit serieuze bivakken gegeven, nooit serieuze aanvallen. helemaal niks...
Dan groef je een sleuf, en dan gebeurde er nooit wat....dus totaal niks. je lag maar te staren.....te staren. En nooit iets. Af en toe wisselde je van putje en dat was de hele velddag, die dan ook nog 2 dagen duurde. In die hele 2 dagen niks gedaan dan opbouwen, afbreken en staren.... :-\

dan krijg je best wel de schurft aan sleuven graven zonder doel ;)

Lionel

Citaat van: JK op 22/08/2008 | 16:46 uur
Citaat van: Lionel op 22/08/2008 | 16:03 uur
SCH LT MITR PAINF YPR
staat dus voor minimi schutter? 8) 8)
Ja,
Deze functie is een lid van een pantserinfanteriegroep en is de minimischutter.
Hier kun je niet rechtstreeks op solliciteren maar wordt in de Algemene Miltaire Opleiding bepaald.
Soldaat Infanterie Schutter Kanon heeft naast zijn 25 mm kanon ook de coax (mitrailleur)

hoezo wordt dit in de amo bepaald?
kijken ze dan of je kunt schieten?
en als ik minimi schutter ben dan heb ik daarnaast niet noch een functie?,want ik heb gesoliciteerd op soldaat painf.