DBBO: de bewaking & beveiliging bij Defensie

Gestart door robst, 04/05/2009 | 19:51 uur

KapiteinRob

Citaat van: dhc op 07/05/2009 | 12:52 uur
Mijn mening: burgers horen niet aan de poort bij, (ongeacht welk) defensie-onderdeel!

En waarom dan wel niet? Het MBK bij de KM werkt anders prima. En er zijn wel meer functies op te noemen bezet door burgers waarvan ik vind dat er beter militairen zouden moeten zitten. Maar daar op verder gaan lijkt me structureel offtopic..... ;)

dhc

Vreemd,  ik hoor toch heel andere geluiden. Binnen 5 jaar staan er ook bij Klu-onderdelen "burgers"aan de poort.
Vraag maar eens op Gilze....
Ook de GLR is al aan het brainstormen over een andere taakvervulling (op termijn)
Uit eerste hand vernomen van een heeeele groooooote majoor.

Mijn mening: burgers horen niet aan de poort bij, (ongeacht welk) defensie-onderdeel!
never give up!

Ros

De OGRV is al voor een deel afgeslankt en zou dus mogelijk op den duur kunnen verdwijnen. Er zijn/waren (?) plannen om de beveiliging tijdens uitzendingen door eenheden van de KL uit laten voeren.

Ik acht de kans zeer klein dat de KLu de bewaking van de bases op Nederlands grondgebied uit zal besteden. Maar........niets is zeker met de rekenkundige wonderdokters in het Haagsche............

Enforcer

Hondegeleider kun je in ieder geval niet worden bij of via de GLR.

De KLu wil absoluut niet hebben dat de huidige manier van bewaking anders uitgevoerd gaat worden. Ik voorzie in de nabije toekomst hier ook echt geen verandering in. Hondegeleiders zullen nog altijd nodig blijven voor bewaking op vliegbasis in het buitenland, zoals op Kandahar, Tarin Kowt en dergelijke. Ook bij toekomstige missies zal dit, in mijn visie, zo blijven.

robst

Beste allemaal!

Bij een voorlichting voor de groep luchtmacht reserve, hoorde ik dat de functie van bewaker/OBGV zal gaan verdwijnen bij de luchtmacht, dus ook de hondenbewaking. Weet iemand hier meer van? Ik wil namelijk in de toekomst hondegeleider worden bij de luchtmacht blijft dit bestaan? Ik hoop dat er iemand is die er meer over kan vertellen,

Met Vriendelijke Groet,
Robbin

- always stays in our minds all dutch soldiers died -