Spanningen in Kenia

Gestart door Ace1, 21/09/2013 | 18:09 uur

Ros

Citaat van: Ton de Zwart op 25/09/2013 | 11:24 uur
........ is de Koran.  Die is niet voor tweeërlei uitleg vatbaar.

crap.....

Het is net als in de Bijbel op verschillende manieren te lezen en uit te leggen. Het is maar net welk doel je nastreeft...... Apartheid was bijvoorbeeld geschoold op de Bijbel en was dus daarom rechtmatig.

Laurens

CitaatEn de Koran staat vol van dood, verbranding, onthoofding en het afslaan van diverse lichaamsdelen, steniging en nog meer van dat soort lieflijkheden.  Het woord "Liefde" komt er niet in voor.

Ik nodig jullie uit om vooral ook eens de bijbel te gaan lezen, volgens het boek is 'God' net zo'n grote massa-moordenaar. Alsof de christenen zulke lieverdjes zijn geweest.

Anders Breivik
Joseph Kony met kornuiten
anti-abortie aanslagen in de VS
Wat dacht je van de IRA?

Ton de Zwart

@ Elzenga

Natuurlijk zijn er verschillende stromingen in de Islam. Die vechten elkaar de tent uit.  Gelukkig voor ons, want dat geeft uitstel van executie.

Maar hetgeen al die stromingen bindt, is de Koran.  Die is niet voor tweeërlei uitleg vatbaar. Een goed moslim houdt zich aan de die dingen  die de Profeet opgeschreven heeft, 1300 jaar terug. En de Koran staat vol van dood, verbranding, onthoofding en het afslaan van diverse lichaamsdelen, steniging en nog meer van dat soort lieflijkheden.  Het woord "Liefde" komt er niet in voor.  Een goede moslim dient te doen wat er in de Koran staat.  Doet hij dat niet, dan is hij geen goede moslim.  Zo simpel is het.   

Ton de Zwart

Citaat
Geen dank. En waar 'zet' ik dan 'mensen' weg?

Hier:
Ik wel. Daarom maakte ik hem ook. Ook hier wordt een bepaalde groep op basis van geloof weggezet in de maatschappij als 'gevaarlijk' of 'eng'. De geschiedenis heeft laten zien dat juist de lui die dit roepen het echte gevaar zijn.

Ik vind, en roep, dat de islam gevaarlijk is....



 


Oorlogsvis

Maar zelfs hier op dit Forum zijn we het niet allemaal met elkaar eens. Maar je moet niet kijken naar die ene toffe moslim vriend of familie bij jou in de straat. Het gaat om de afstand die er is in de samenleving tussen hun en ons, ze hebben andere normen en waarden die loodrecht op die van ons staan. Kijk alleen al naar de manier waarop de Moslims met vrouwen omgaan ...hun vrouwen...en kijk dan ook eens hoe ze doen tegen een blondmeisje dat hier in Nederland een ijsje zit te likken op een bankje al dan niet in mini rok.
Mijn vrouw is in Den Haag verschillende malen lastig gevallen door groepjes Moslim tuig en zo zijn er veel vrouwen die daar mee te maken hebben gehad.
Ik ben er ook van overtuigd dat er onder de Moslim een diepe minachting aanwezig is naar ons Hollanders, hoe open en vriendelijk onze samenleving ook probeert te zijn voor hun. En het gevaar van het toelaten van deze mensen is dat ze makkelijk radicaliseren...veel aanslagen worden gepleegd door moslims van binnenuit..(kijk maar naar de aanslagen in Boston..notabene aan de finish van de marathon..hoe ZIEK)
de onthoofding van een Britse soldaat op straat in London met een slagersmes !...en ga maar door...

De slappe( linkse) houding die hier in Nederland heerst..van het maar accepteren van die gasten..en zeggen dat we ze niet over een kam moeten scheren zal ons ook ooit fataal gaan worden ben ik bang.

Oorlogsvis

#75
Citaat van: SMI de Boer op 24/09/2013 | 23:47 uur
Ik heb vrienden die moslim zijn. Ik heb personeel dat Moslim is.. Wereldgasten. Maar ik gen niks met extremisten
Nou gelukkig heb ik geen vrienden die Moslim zijn...met vrienden drink ik bier ..dat kan niet met hun ;D

Lex

Citaat van: SMI de Boer op 25/09/2013 | 00:15 uur
gen is heb... one hand blind typing :)
Misschien toch zorgvuldigheid boven snelheid?  Kan vragen dus voorkomen.  :angel:

SMI de Boer

gen is heb... one hand blind typing :)

Ik heb niks met extremisten
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Citaat van: SMI de Boer op 24/09/2013 | 23:47 uurMaar ik gen niks met extremisten
Misschien ben ik niet van deze generatie, maar ik begrijp deze zinsnede niet.

dudge

Citaat van: Flyguy op 24/09/2013 | 23:01 uur
Dat neemt niet weg dat ze gevaarlijk zijn.

Als zij gevaarlijke gedachtes hebben schop je ze er lekker uit, als 'wij' (naar jouw mening) ook gevaarlijke gedachtes hebben kan je ons nergens kwijt. Wij horen hier, zij niet. Wij willen hier zijn, zij geven constant aan dit land te haten.

Lastige is dat, hoewel naar mijn idee relatief veel voorkomend onder genoemde groep, zeer zeker niet opgaat voor de hele groep. Dan zijn er nog een stel geitenwollen sokken lui die minstens net zo'n hekel aan 'ons' hebben. Er is geen direct verband, en in een rechtstaat, wat Nederland gelukkig is, straffen we dan niet de groep voor het gedrag van een individu. Al moet ik zeggen dat het binnen Defensie wél werkt, dus wie weet...

SMI de Boer

Ik heb vrienden die moslim zijn. Ik heb personeel dat Moslim is.. Wereldgasten. Maar ik gen niks met extremisten
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

LightningII

Blijkbaar heeft niet iedereen een keer een kennis, die moslim is, in zijn huis op visite gehad of omgekeerd. Hier worden nogal aannames gemaakt over hoe moslims denken. Of woont iedereen tegenwoordig in de sharia-driehoek oid? Dan kan ik nog wel met de denkwijzen meekomen.

dudge

Citaat van: Elzenga op 24/09/2013 | 22:33 uur
Dat is een tweede punt...je kunt de islam, net zo goed als het christendom of jodendom of andere niet religieuze ideologie zoals bijv. het communisme..niet wegzetten als DE islam..alsof het een grote eenheid is. Want dat is het niet. Enorm verdeeld, heel veel stromingen, van gematigd of progressief tot erg conservatief of radicaal. Ook daarin gaat het doemscenario dus mank. Want voor het slagen van het doemscenario zullen de moslims als eenheid moeten optrekken..met een eenduidig leiderschap. En dat bestaat niet..dat gebeurd niet..zie laatste jaren. Het christendom is met een paus e.d. gestructureerder dan de islam. Klopt ook wel, want ondanks ook verdeeld, heeft het christendom meer macht en invloed verworven in de wereld dan de islam. En nog steeds worden de machtige landen van de wereld veelal door christenen geleid of staan onder die invloed.

Dus ja...er zijn nare radicale en extremistische stromingen binnen de islam. Maar willen die echt een bedreiging worden voor ons voortbestaan..of dat van ons systeem...dan moet er iets gebeuren wat niet gebeurd..sterker nog... wat gewoon niet kan.

Centralisatie of eenheid is helemaal niet nodig. Een stroming, idee, of ideologie kan een groot gevaar vormen voor een natuurlijke tegenpool, zelfs zonder eigenlijke actie. Sterker nog, de anarchistische organisatie kan juist veel sterker zijn omdat kleine groepen eigen initiatief kunnen ontplooien. Nu ben ik niet van mening dat 'de islam' een gevaar is voor de wereldvrede, maar de moslims zijn toch gevoelig voor geweld. Het is een geloof dat een gewelddadige basis heeft, en die kan aangesproken worden. Ook is er sprake van empathie onder de geloofsgenoten, en het feit dat er momenteel veel ellende is in islamitische landen, is iets dat vele aanspreekt.

De islamitische invloeden op ons systeem zijn merkbaar, net als humanistische en christelijke enz invloeden. Ik maak me meer zorgen om de Groen Links lieden die eventuele problemen velemalen verergeren door deze te negeren. Daardoor kunnen gevoelens jegens bepaalde groepen blijven bestaan.


Flyguy

Citaat van: DvdW op 24/09/2013 | 22:52 uur
Moslims dus ook
Dat neemt niet weg dat ze gevaarlijk zijn.

Als zij gevaarlijke gedachtes hebben schop je ze er lekker uit, als 'wij' (naar jouw mening) ook gevaarlijke gedachtes hebben kan je ons nergens kwijt. Wij horen hier, zij niet. Wij willen hier zijn, zij geven constant aan dit land te haten.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל