Doodstraf voor aanslag op USS Cole

Gestart door Ton de Zwart, 29/09/2004 | 14:50 uur

Jeffrey

Mwuhahahahaha

Het wordt gvd steeds gekker, de aanslag op het Pentagon is een terroristische aanslag, argumenten?
vraag dat effu aan de honderden oorlogs-experts die het met me eens zijn, mwuhahaha lachwekkend  ;D ;D ;D

oud_zijde

Citaat van: civiel op 30/09/2004 | 17:56 uur
Nee dat bedoelde ik niet.


Ik bedoel meer dat het oorlogsmoraal, euhm, interpretabel is.
De letter van de wet zegt misschien A...maar de bevolking B

trouwens volgens de letter van de wet is de VS ook een oorlogsmisdadiger en is BUSH (en blair en en en )daarvoor grotendeels de schuldige.

Ze hebben en soverein land aangevallen, zonder aanleiding, zonder bewijs, zonder VN legitimiteit. Gewoon voor eigen gewin.
het aanvallen van een land maakt je nog geen oorlogsmisdadiger

heb ff geen tijd meer om uitgebreid te reageren maar dat houd je nog tegoed
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

civiel

Nee dat bedoelde ik niet.


Ik bedoel meer dat het oorlogsmoraal, euhm, interpretabel is.
De letter van de wet zegt misschien A...maar de bevolking B

trouwens volgens de letter van de wet is de VS ook een oorlogsmisdadiger en is BUSH (en blair en en en )daarvoor grotendeels de schuldige.

Ze hebben en soverein land aangevallen, zonder aanleiding, zonder bewijs, zonder VN legitimiteit. Gewoon voor eigen gewin.

Daarna hebben ze honderenden burger slachtoffers gemaakt, burgers gemarteld, vinden er dagelijks bedreigende situaties plaats voor bruger (een M1A2 door de straat lijkt me best dreigend).

Ff kijken hoor, wat nog meer:

-  Ze hebben een (marionet?) regering geinstalleerd
  welke niet gekozen is
-  De grootste militaire macht in Irak is daar niet om irak te beschermen maar om de belangen van de USA te behartigen.

-etc

Kijk, ik ben er niet rouwig om dat Sadam weg is.
Ik ben er niet rouwig om dat Irak eventueel democratisch kan worden.


met het bovenstaande in gedachte:
IS een verzetsgroep in Irak dan een terroristische organisatie of zijn het bevrijders?



(Ok hoe lang duurt het eer dat de AIVD langs komt?)

oud_zijde

Citaat van: civiel op 30/09/2004 | 17:36 uur
Hmmm

Das wel leuk afgesproken hoor....je moet een uniformpje hebben....anders weten we niet of we je mogen neerschieten...

Maar de werkelijkheid is dat met asymetische oorlogsvoering "stealth" wordt uitgevoerd als militairen in burger kleding.
Goedkoop maar heel effectief

Dat wij westerners (en andere grootmachten) het daar nou niet mee eens zijn....pech gehad..... maar dat maakt het doel van deze mensen niet meer of minder legetiem dan welk ander doel dan ook.

(nee, ik ben het niet met deze mensen eens, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen)

Die gasten die zich niet achter vrouwen, kinderen, burgers verschuilen
Die open en bloot een aanval doen .....zijn strijders...punt
Bij een IED.....strijders mits ze geen opzettelijke burgerslachtoffers maken.
Ook mortier aanvallen....zijn legetiem!
Ieder "leger"/groepering zal strijden met de middelen welke deze tot zijn beschikking heeft. Ook als dat ons niet uit komt

mjah met 'die mensen denken nu eenmaal anders' kun je alles wel goed of fout praten.

voor de regel ben je echter een oorlogsmisdadiger, tenzij ze uit een land komen dat de conventies van geneve enzo niet erkend ... volgens mij was Afghanistan 1 van de laatsten wat dat betreft, Irak is hier echter geen van
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

civiel

Hmmm

Das wel leuk afgesproken hoor....je moet een uniformpje hebben....anders weten we niet of we je mogen neerschieten...

Maar de werkelijkheid is dat met asymetische oorlogsvoering "stealth" wordt uitgevoerd als militairen in burger kleding.
Goedkoop maar heel effectief

Dat wij westerners (en andere grootmachten) het daar nou niet mee eens zijn....pech gehad..... maar dat maakt het doel van deze mensen niet meer of minder legetiem dan welk ander doel dan ook.

(nee, ik ben het niet met deze mensen eens, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen)

Die gasten die zich niet achter vrouwen, kinderen, burgers verschuilen
Die open en bloot een aanval doen .....zijn strijders...punt
Bij een IED.....strijders mits ze geen opzettelijke burgerslachtoffers maken.
Ook mortier aanvallen....zijn legetiem!
Ieder "leger"/groepering zal strijden met de middelen welke deze tot zijn beschikking heeft. Ook als dat ons niet uit komt

oud_zijde

Citaat van: civiel op 30/09/2004 | 17:16 uur
Ok ff meedoen:

Uit alle bovenstaande kan geconcludeerd worden dat:

- De aanslag op de Cole gen terroristische aanslag was.
 Maar een (militaire) aanval op een militair doel

- De aanslag op het pentagon geeen terrorisme was.
 Het hoofdkwartier van een miliraite organisatie is een legetiem doel.
 De VS en israel doen zelf niet anders

- De aanslag op soldaten in Irak/israel is geen terrosrisme.
 
- De aanslagen op Nl basis is GEEN terrorisme.

Is iedereen het hiermee eens?
ja ik ben het daar wel mee eens met de genoemde aantekeningen (dus zolang er gericht geschoten wordt) en dat van het pentagon ben ik het niet helemaal mee eens omdat het hier toch de gijzeling van een horde burgers aan vooraf is gegaan (zonder die gijzeling geen aanval)

Citaat
verder
Als iemand een RPG afvuurt op een amerikaan is hij een strijder.
De Nederlanders die een granaat naar de moffen gooide was ook een verzetsstrijder....later een held!
Het is heel ***lig. Maar een persoon die een militair doel aanvalt is geeeen terrorist.
En denk je nou werkelijk dat iemand gaat zeggen dat hij bij een of andere groepering hoort?!?!
Dat deze personen geen uniform dragen, welll.....dat zijn hele leuke regels, maar "wij" droegen ook geen " Nederlands ondergronds verzets uniformen" hoor.

En de VS stuurt tijdens covert ops ook militaire op pad zonder uniform.!!! Allemaal terroristen?

De een zijn vrijheidsstrijder is de ander zijn vrijhand/lastpost etc, maar ga niet meteen met termen als terrorist lopen gooien want dan verkracht je de term......maar ja het is nu zo'n populiare, gemakkelijker goedkoper term he?  Doet het goed op TV. >:(


ja ik ben het hier wel mee eens ... tot de wo2 vergelijkingen dan want de heren liepen over het algemeen gewoon met oranje banden om de armen als ze aan het werk gingen dacht ik

overigens is iemand die een rpg afschiet zonder uniform op een militair voertuig wel gewoon een oorlogsmisdadiger voor zover ik weet
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

civiel

Ok ff meedoen:

Uit alle bovenstaande kan geconcludeerd worden dat:

- De aanslag op de Cole gen terroristische aanslag was.
 Maar een (militaire) aanval op een militair doel

- De aanslag op het pentagon geeen terrorisme was.
 Het hoofdkwartier van een miliraite organisatie is een legetiem doel.
 De VS en israel doen zelf niet anders

- De aanslag op soldaten in Irak/israel is geen terrosrisme.
 
- De aanslagen op Nl basis is GEEN terrorisme.

Is iedereen het hiermee eens?


verder
Als iemand een RPG afvuurt op een amerikaan is hij een strijder.
De Nederlanders die een granaat naar de moffen gooide was ook een verzetsstrijder....later een held!
Het is heel lullig. Maar een persoon die een militair doel aanvalt is geeeen terrorist.
En denk je nou werkelijk dat iemand gaat zeggen dat hij bij een of andere groepering hoort?!?!
Dat deze personen geen uniform dragen, welll.....dat zijn hele leuke regels, maar "wij" droegen ook geen " Nederlands ondergronds verzets uniformen" hoor.

En de VS stuurt tijdens covert ops ook militaire op pad zonder uniform.!!! Allemaal terroristen?

De een zijn vrijheidsstrijder is de ander zijn vrijhand/lastpost etc, maar ga niet meteen met termen als terrorist lopen gooien want dan verkracht je de term......maar ja het is nu zo'n populiare, gemakkelijker goedkoper term he?  Doet het goed op TV. >:(


oud_zijde

Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 16:18 uur
cobra4/oud_zijde ook niet met goede argumenten komen,
excuse me?

laat me ze niet herhalen aub
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

#82
IK wordt gewoon gedwongen om weer wat te posten  ;D

IK vind dat ik het goed onderbouwt heeb, maar jullie hebben zo je eigen mening, geen wonder dat jullie het niet goed onderbouwt vind, ik zie jullie cobra4/oud_zijde ook niet met goede argumenten komen, maar dat is ook niet echt mogelijk aangezien het om persoonlijke meningen gaat  ;D

Maar de discussie gaat inmiddels nergens meer over, of hebben jullie dat nog niet door ???

Jullie hebben een eigen mening en ik ook, er valt nergens meer over te discuseren!
We kunnen het gewoon niet eens worden, en om dan te zeggend at ik niks onderbouw terwijl je dat zelf ook niet doet dat is een beetje overdreven ...

Discussies zijn er om gesloten te worden, dit is een goed moment  ;)

Cobra4

Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 16:08 uur
Citaat van: Cobra4 op 30/09/2004 | 16:04 uur
Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 16:02 uur
DIe noem je een millitair, een Irakees die een humvee beschiet en daardoor voor doden zorgt en achteraf toegeeft dat die lid is van een terroristsche organisatie dan is het een terrorist, dus moet die zo behandelt worden, als het nu nog niet duidelijk genoeg voor je is sla ik een ei kapot op me kop!  ;D

Laat de foto met het bewijs van het kapot geslagen ei dan maar zien.

Want welke tegenstander van de VS in Iraq wordt gezien als een militaire tegenstander?  Juist, elke tegenstander wordt gezien als terrorist.

Neej, veel worden gezien als guerillia-strijder  ;)

EN btw, de eieren zijn op, dus het gaat niet door  ::) ;D

EN HIERBIJ SLUIT IK ME AF VAN DEZE DISCUSSIE AANGEZIEN WE ALLEMAAL ZO ONZE MENING HEBBEN VAN HOE EN WAT WANNER DE DOODSTRAF ENZENZENZ! ;D

Zwak Jeffrey! Als iemand een discussie niet wint, maar zegt dat hij verliest is er neits aan de hand. Maar als je verscheidene uitingen doet maar deze niet verdedigen kan en dan probeert af te sluiten, dan ben je hier aan het verkeerde adres.

Jeffrey, je hebt verschillende uitingen gedaan zonder deze te onderbouwen. Wees eens slim, de volgende keer moet je wat achtergrond info hebben als onderbouwing van je principes.
Peloton 3 602 Sqn

oud_zijde

stop er gewoon mee ipv steeds aan te kondigen dat je stopt, je lijkt nu net reinaert (ik ga weg! ... 0w nee ... NU WEL! ... IK HEET GEEN REINAERT, IK HEET LUIWAMMES!!!) ;)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Citaat van: Cobra4 op 30/09/2004 | 16:04 uur
Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 16:02 uur
DIe noem je een millitair, een Irakees die een humvee beschiet en daardoor voor doden zorgt en achteraf toegeeft dat die lid is van een terroristsche organisatie dan is het een terrorist, dus moet die zo behandelt worden, als het nu nog niet duidelijk genoeg voor je is sla ik een ei kapot op me kop!  ;D

Laat de foto met het bewijs van het kapot geslagen ei dan maar zien.

Want welke tegenstander van de VS in Iraq wordt gezien als een militaire tegenstander?  Juist, elke tegenstander wordt gezien als terrorist.

Neej, veel worden gezien als guerillia-strijder  ;)

EN btw, de eieren zijn op, dus het gaat niet door  ::) ;D

EN HIERBIJ SLUIT IK ME AF VAN DEZE DISCUSSIE AANGEZIEN WE ALLEMAAL ZO ONZE MENING HEBBEN VAN HOE EN WAT WANNER DE DOODSTRAF ENZENZENZ! ;D

oud_zijde

Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 15:57 uur
''Een Terrorist is iemand die om zijn of haar ''doel'' te bereiken onschuldige mensen bewust doden bijv; d.m.v aanslagen op overheidsgebouwen, auto's en belangrijke personen.''

Dat zei ik dus meer of min wel oud_zijde.
nee het dient onwillekeurig moorden voor een politiek doel te zijn.

het beschieten van dat VN voertuig waar je het over had maakt je dus geen terrorist maar een oorlogsmisdadiger (erkende onafhankelijke partij) overheidsgebouwen zijn in sommige gevallen zelfs erkende legitieme doelen (als dat toestel niet propvol burgers had gezeten dan was die aanval op het Pentagon op 9-11 ook geen terroristische aanslag imo)
Citaat
Sorry hoor, maar nu moet ik toch effu zeggen dat ik je niet...helemaal niet snel van begrip vind.

Ik zeg als die persoon lid is van een terroristische organisatie, is dat niet duidelijk genoeg ofzo?

Een millitair is niet lid van een terroristische organisatie, nog te volgen?
Dus die persoon schiet o peen Humvee dood alle inzittenden, wordt opgepakt, wordt ondervraagd, geeft toe dat die lid is van een terroristische organisatie, moet dan dus als een terrorist behandelt worden, nu is het zelfs voor een klein kind duidelijk, als je het nu nog niet begrijpt geef ik het op  ;D
je kunt niet mensen op lidmaatschap van een bepaalde organisatie een extra straf geven.

Hezbollah is bv een erkende terroristische organisatie, in Libanon doen ze echter ook veel liefdadigheidswerk.
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Cobra4

Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 16:02 uur
DIe noem je een millitair, een Irakees die een humvee beschiet en daardoor voor doden zorgt en achteraf toegeeft dat die lid is van een terroristsche organisatie dan is het een terrorist, dus moet die zo behandelt worden, als het nu nog niet duidelijk genoeg voor je is sla ik een ei kapot op me kop!  ;D

Laat de foto met het bewijs van het kapot geslagen ei dan maar zien.

Want welke tegenstander van de VS in Iraq wordt gezien als een militaire tegenstander?  Juist, elke tegenstander wordt gezien als terrorist.
Peloton 3 602 Sqn

Jeffrey

#76
DIe noem je een millitair en als er op dat moment burgers rondlopen midden in een vuurgevecht dan is dat hun probleem, kan jij niks aan doen, als je wordt beschoten dan ga je niet zitten afwachten totdat je geraakt wordt.

En een Irakees die een humvee beschiet en daardoor voor doden zorgt en achteraf toegeeft dat die lid is van een terroristische organisatie dan is het een terrorist, dus moet die zo behandelt worden, als het nu nog niet duidelijk genoeg voor je is sla ik een ei kapot op me kop!  ;D