Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

Huzaar1

#2429
Citaat van: Elzenga op 10/10/2014 | 11:06 uur
Weer een reeks eigen meningen en geen feiten. Wordt eentonig. Zo zijn het.. feitelijk.. geen citaten van Poetin..maar datgene wat Perosjenko en Baroso er over hebben gezegd naar aanleiding van hun gesprekken met Poetin. Die echter nu als een soort waarheidsgetrouwe uitspraken van Poetin worden aangenomen. Juist dat is wat ik aankaart. Niet of als het wel waar zou zijn dat niet erg zou zijn. Ik waarschuw al sinds 1993 voor Rusland als veiligheidsdreiging in deze. Dus tja..

Dit zijn wel citaten van Poetin.
Dat jij dat afdoet als een mening van de journalist en vrije interpretatie, daar draait deze hele discussie juist om.
Afgaande op je laatste twee opmerkingen is het duidelijk dat je niet begrijpt wat citaten betekenen in de westerse journalistiek.

Ga je in de westerse journalistiek of welk medium dan ook citaten verzinnen is dat einde carrière van desbetreffende journalist.
Aangezien het gaat om Daniel Brössler,
Een politiek journalist en eindredacteur van een grote Duitse kwalitetitskrant ( Suddeutsche zeitung ) met een reputatie acht ik de kans enorm klein dat hij dit verzint en hiermee probeert zijn eigen werk te vernaggelen. Dit tegenover Poetin welke zegt niets te weten van een Russische interventie in de Krim en er vervolgens een maand later een parade afneemt nadat de Krim ineens gedeelte van Rusland is geworden.


Goed Elzenga, zo kun je beter met jezelf en luchtfietsers discussiëren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Ros op 10/10/2014 | 13:01 uur
Een ding is zeker, als Poetin de uitspraken wereldkundig had willen maken zou hij dit zelf met veel bombarie hebben gedaan. Via de Russische media om zo zijn populariteit met nog een paar punten te laten stijgen.

Juist niet. Dit is veel handiger. Dit soort nieuws verspreid zich toch wel, als hij het met veel bombarie had gedaan zou er een reactie moeten volgen van de leiders in het Westen. Dat hoeft nu niet, terwijl de boodschap overkomt.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Een ding is zeker, als Poetin de uitspraken wereldkundig had willen maken zou hij dit zelf met veel bombarie hebben gedaan. Via de Russische media om zo zijn populariteit met nog een paar punten te laten stijgen.

Elzenga

Citaat van: Huzaar1 op 09/10/2014 | 22:35 uur
Oh, nee hoor. Dit staat compleet los van je mening.
Het gaat erom dat je citaten aan de kant zet en afdoet als non existent. Of je begrijpt niet wat citaten in de westerse journalistiek betekenen of je bent aan het trollen. Het is namelijk nogal wat, wat Putin heeft gezegt.
Weer een reeks eigen meningen en geen feiten. Wordt eentonig. Zo zijn het.. feitelijk.. geen citaten van Poetin..maar datgene wat Perosjenko en Baroso er over hebben gezegd naar aanleiding van hun gesprekken met Poetin. Die echter nu als een soort waarheidsgetrouwe uitspraken van Poetin worden aangenomen. Juist dat is wat ik aankaart. Niet of als het wel waar zou zijn dat niet erg zou zijn. Ik waarschuw al sinds 1993 voor Rusland als veiligheidsdreiging in deze. Dus tja..

bergd

Elzenga: wat had het westen sinds de in(val) van de Krim anders moeten doen om deze crisis de kop in te drukken en hoe had de aanval op de Oekraine voorkomen kunnen worden door het westen? Was het te voorkomen?

Huzaar1

Citaat van: Elzenga op 09/10/2014 | 20:11 uur
ik lees weer een mening en de nodige onzin over wat ik zou doen of vinden...geen feiten. Dan wordt echt goed discussiëren volgens mij heel erg moeilijk. En moet ik misschien niet langer trachten dat wel te proberen..

Oh, nee hoor. Dit staat compleet los van je mening.
Het gaat erom dat je citaten aan de kant zet en afdoet als non existent. Of je begrijpt niet wat citaten in de westerse journalistiek betekenen of je bent aan het trollen. Het is namelijk nogal wat, wat Putin heeft gezegt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 09/10/2014 | 20:04 uur
De discussie eordt hier vaak gevoerd op het scherpst van de snede, het punt is dat we hier nu zitten met een situatie waar Rusland onz nu al maandenlang in onze arie neemt.
Ik heb als Algeheel beheerder reeds vaker de aandacht gevraagd om hetgeen u als lid/leden post te bekijken op leesbaarheid. Ja, het is makkelijk om gelijk op de toets "Verzenden" te drukken, maar misschien dat het een goede zaak is om eerst de toets "Bekijken" te gebruiken.
Het is niet dat ik het lid "Huzaar 1" hierop aanspreek, maar ik vind dit een treffend voorbeeld voor velen.

Lex
Algeheel beheerder

Elzenga

Citaat van: Huzaar1 op 09/10/2014 | 20:04 uur
De discussie eordt hier vaak gevoerd op het scherpst van de snede, het punt is dat we hier nu zitten met een situatie waar Rusland onz nu al maandenlang in onze arie neemt. Inmiddels zijn we nul komma nul verder en is de wereld in 5 maanden twintig jaar terug in de tijd gezet. Ik wil het hele rijtje wel weer gaan noemen ( krim annexatie, mh17 die neer is geschoten ) maar dat lijkt me overbodig.

Toch.. merkwaardig genoeg zijn er dan mensen zoals Elzenga welke hierin het westen zien als provoceerder danwel aanjager van dit hele probleem.
EU uitbereiding daargelaten is er nul komma nul fysieke inmenging geweest in het hele oekraine probleem. Nu zijn er duizenden? Tienduizenden? Mensen gesneuveld, is de halve wereld bediend van fotos met Russische tanks in Oekraine, is de krim ineens geannexeerd en worden we bekogeld met statements van Putin met mijnpiemelislangerdandievanjullie verhalen als "als ik wil zit ik overmorgen in zandvoort" .

...
ik lees weer een mening en de nodige onzin over wat ik zou doen of vinden...geen feiten. Dan wordt echt goed discussiëren volgens mij heel erg moeilijk. En moet ik misschien niet langer trachten dat wel te proberen..

Huzaar1

De discussie eordt hier vaak gevoerd op het scherpst van de snede, het punt is dat we hier nu zitten met een situatie waar Rusland onz nu al maandenlang in onze arie neemt. Inmiddels zijn we nul komma nul verder en is de wereld in 5 maanden twintig jaar terug in de tijd gezet. Ik wil het hele rijtje wel weer gaan noemen ( krim annexatie, mh17 die neer is geschoten ) maar dat lijkt me overbodig.

Toch.. merkwaardig genoeg zijn er dan mensen zoals Elzenga welke hierin het westen zien als provoceerder danwel aanjager van dit hele probleem.
EU uitbereiding daargelaten is er nul komma nul fysieke inmenging geweest in het hele oekraine probleem. Nu zijn er duizenden? Tienduizenden? Mensen gesneuveld, is de halve wereld bediend van fotos met Russische tanks in Oekraine, is de krim ineens geannexeerd en worden we bekogeld met statements van Putin met mijnpiemelislangerdandievanjullie verhalen als "als ik wil zit ik overmorgen in zandvoort" .

Dan is e en gezonde reactie alles behalve.

Citaat elzenga
Citaatik wachtte al op anti russische propagamda.
[Quote/]

Dat is werkelijk tenenkrommend. Je kunt van de eu vinden wat je wilt, van rusland,poetin,vn of nato. Maar dit gaat gewoon te ver. Als we dit ook gaan afdoen als anti poetin propaganda vraag ik me af wat er moet gebeuren totdat lui als elzenga eens de bedreiging Rusland gaat zien als een bedreiging voor onze manier van leven en doen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Als Putin dit zou hebben gezegd moet dit reden zijn voor de NAVO landen om eens goed naar hun defensie budgetten te kijken die allemaal rond de 1% van het BNP staan.
De Navo landen willen vechten met drones en vliegtuigen want grondtroepen inzetten is tegenwoordig niet meer in de mode, maar airpower heeft maar gedeeltelijk effect...maar toch blijven inzetten op dure toestellen en technologie met een krap defensiebudget heeft ertoe geleid dat we leger hebben met te weinig grondtroepen en gemechaniseerde eenheden.

Rusland zie ik trouwens niet direkt als een vijand de echte vijand is het moslim extremisme de extremist met een AK-47 en een RPG en die moet je samen met Putin verslaan met grondtroepen niet met fregatten en JSF / F-22's enz.

Ik zie meer in toenadering tot Rusland opheffen van de sancties en samen met de Russen op te trekken tegen ISIS enz enz

MasterChief1971

Citaat van: Elzenga op 09/10/2014 | 18:24 uur
"We"? ben benieuwd van wie je de woordvoerder bent hier...zover ik het weet ben je gewoon een individu die volgens mij feiten en eigen meningen nogal door elkaar haalt.Weer niet meer dan een mening. Uitspraken komen van Oekrainse president en voorzitter EU. Of die een draai hebben gegeven aan wat Poetin tegen hen zou hebben gezegd weten we niet. In welke context Poetin het zei weten we ook niet. En nee, ik klei niet, niet nodig. Feiten spreken voor zich. By the way..ik ben geen vriend van Poetin of zijn nationalistische beleid. Maar weet ook wat onze politici hier in het Westen uitspoken. En dat is ook niet allemaal zo zuiver en oprecht.Tja akelig..heb er fel tegen geageerd...maar helaas is het niet allemaal Poetin's schuld en spelen er ook hele andere zaken mee...waar onze Westerse leiders niet zo fraai bij in beeld komen. Dat jij dat niet ziet blijkbaar is jouw probleem, niet het mijne. Dit laat alleen maar zien hoe zwak je blijkbaar staat in je argumenten. Triest. Ik heb het niet nodig om je onderuit te halen. De feiten en argumenten spreken voor zich.

Ik ben het niet snel met Huzaar1 eens en vind hem af en toe ook behoorlijk onbeschoft.
Maar moet hem hierin wel gelijk geven. Ik heb nog geen ontkenning van Putin hierin gehoord.
Het enige wat ik uit Rusland hoor zijn leugens en anti-westerse retoriek.
Dat jij dat weg-"nuanceert" is ook maar een mening.
En Huzaar1 kan wel eens bot zijn, zelf heb je er ook wel eens een handje van om de mening van anderen weg te zetten als irrelevant omdat ze geen politicologie of polemiek gestudeerd hebben.
Terwijl anderen soms veel beter ingevoerd zijn dan jij.

Me dunkt dat eenieder hier (ikzelf ben ook niet zonder fouten) eens goed in de spiegel moet kijken en zich af moet vragen of we nog wel op een respectvolle manier met elkaar omgaan en , zo nodig, het boetekleed aantrekken.
Ik vind het zelf een stuk ongezelliger worden, de laatste tijd.
En een mening counteren is iets anders dan denigrerend doen of elkaar een naampje geven.
Lui die je hier wegzetten als "vent" of "sukkel" moeten zéker naar zichzelf kijken.
En daar mogen de mods ook op ingrijpen, ondanks dat sommigen van de botterikken experts op hun gebied zijn waar we van kunnen leren.

Wie de kist past, jongens.... en meisjes.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Elzenga

Citaat van: Huzaar1 op 08/10/2014 | 23:29 uur
Hrt is aan jou eigen zotte reactie historie te wijten dat we zo tegen je opmerking aankijken.
"We"? ben benieuwd van wie je de woordvoerder bent hier...zover ik het weet ben je gewoon een individu die volgens mij feiten en eigen meningen nogal door elkaar haalt.
Citaat van: Huzaar1 op 08/10/2014 | 23:29 uur
Ik twijfel er niet aan dat het is uitgesproken door putin. Het is een citaat en geen journalist van een westerse krant die nog ooit iets van een zogenaamde loopbaan of toekomst verwacht gaat een citaat verzinnen. Het is de grootste zonde in het vak journalistiek. Ik hdb het gestudeerd en ik weet er genoeg van om door de duiding en de kleur heen te kunnen kijken om de kern te zien. Het is frustrerend om te zien dat als hier een bericht van wordt gemaakt mannetjes als jou tegen te komen die hier zelfs een anti putin propaganda van kan kleien.
Weer niet meer dan een mening. Uitspraken komen van Oekrainse president en voorzitter EU. Of die een draai hebben gegeven aan wat Poetin tegen hen zou hebben gezegd weten we niet. In welke context Poetin het zei weten we ook niet. En nee, ik klei niet, niet nodig. Feiten spreken voor zich. By the way..ik ben geen vriend van Poetin of zijn nationalistische beleid. Maar weet ook wat onze politici hier in het Westen uitspoken. En dat is ook niet allemaal zo zuiver en oprecht.
Citaat van: Huzaar1 op 08/10/2014 | 23:29 uur
Er zijn met Russische interventies inmiddels duizenden mensen omgekomen, een miljoen mensen op de vlucht en een geheel soevereign gebied genaamd de Krim geannexeerd. Overal in de wereld gooit iedereen met sancties naar elkaar waarbij ook nog eens een burgertoestel met daarin 300 mensen erin uit de lucht is gesch9ten. Mede dankzij het inhgrijpen van Ruslan
Tja akelig..heb er fel tegen geageerd...maar helaas is het niet allemaal Poetin's schuld en spelen er ook hele andere zaken mee...waar onze Westerse leiders niet zo fraai bij in beeld komen. Dat jij dat niet ziet blijkbaar is jouw probleem, niet het mijne.
Citaat van: Huzaar1 op 08/10/2014 | 23:29 uurNaast deze schande komt daarbij ook nog eens dat de Russen doodleuk ontkennen überhaubt aanwezig te zijn in Oekraïne.het is een schande.
Elzenga, je bent een ********


Laten we het fatsoenlijk houden
Ben
Forumbeheer

Dit laat alleen maar zien hoe zwak je blijkbaar staat in je argumenten. Triest. Ik heb het niet nodig om je onderuit te halen. De feiten en argumenten spreken voor zich.

Huzaar1

#2417
Citaat van: Elzenga op 08/10/2014 | 22:38 uur
jouw mening...geen feit. Misschien ook eens leren dat als dusdanig te verwoorden. Komt discussies ten goede.

Hrt is aan jou eigen zotte reactie historie te wijten dat we zo tegen je opmerking aankijken.
Ik twijfel er niet aan dat het is uitgesproken door putin. Het is een citaat en geen journalist van een westerse krant die nog ooit iets van een zogenaamde loopbaan of toekomst verwacht gaat een citaat verzinnen. Het is de grootste zonde in het vak journalistiek. Ik hdb het gestudeerd en ik weet er genoeg van om door de duiding en de kleur heen te kunnen kijken om de kern te zien. Het is frustrerend om te zien dat als hier een bericht van wordt gemaakt mannetjes als jou tegen te komen die hier zelfs een anti putin propaganda van kan kleien.


Er zijn met Russische interventies inmiddels duizenden mensen omgekomen, een miljoen mensen op de vlucht en een geheel soevereign gebied genaamd de Krim geannexeerd. Overal in de wereld gooit iedereen met sancties naar elkaar waarbij ook nog eens een burgertoestel met daarin 300 mensen erin uit de lucht is gesch9ten. Mede dankzij het inhgrijpen van Ruslan


Naast deze schande komt daarbij ook nog eens dat de Russen doodleuk ontkennen überhaubt aanwezig te zijn in Oekraïne.het is een schande.
Elzenga, je bent een ********


Laten we het fatsoenlijk houden
Ben
Forumbeheer
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

dudge

Citaat van: Elzenga op 08/10/2014 | 22:37 uur
dat wordt in het artikel volgens mij wel aangenomen..terwijl dat dus maar de vraag is...analyse lijkt mij in dat kader zinloze exercitie.

Daar staat dit topic toch sowieso vol mee? Prima aanvulling dus.

Elzenga

Citaat van: Huzaar1 op 08/10/2014 | 21:18 uur
Exact.
Elzenga wat sla je de plank af en toe toch mis jongen.
Ajajaj.
jouw mening...geen feit. Misschien ook eens leren dat als dusdanig te verwoorden. Komt discussies ten goede.