nieuwe camo + pakken defensie:

Gestart door Sander12, 05/07/2011 | 21:19 uur

Oorlogsvis

Citaat van: Kaaskop2 op 06/07/2011 | 18:27 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 06/07/2011 | 16:46 uur
Wat een vreselijk lelijk pak zeg, ik vindt die Amerikaanse pakken trouwens ook foei lelijk vooral met die licht kleur kisten eronder.
Maar dat nieuwe Nederlandse pak gatverdamme. Ik vindt eigenlijk alleen het pak van de Mariniers een echt mooi camo-pak, dat ziet er tenminste agressief uit...met een goed pak voor de dag komen is al het halve werk. Een vijand die ons in dat nieuwe pak ziet rondhuppelen..ik weet het niet hoor....

Gelukkig gaat het niet om uiterlijk maar om functionaliteit.
Maar je wilt er toch niet uitzien als een paarse-ridder ?

Kaaskop2

Citaat van: Oorlogsvis op 06/07/2011 | 16:46 uur
Wat een vreselijk lelijk pak zeg, ik vindt die Amerikaanse pakken trouwens ook foei lelijk vooral met die licht kleur kisten eronder.
Maar dat nieuwe Nederlandse pak gatverdamme. Ik vindt eigenlijk alleen het pak van de Mariniers een echt mooi camo-pak, dat ziet er tenminste agressief uit...met een goed pak voor de dag komen is al het halve werk. Een vijand die ons in dat nieuwe pak ziet rondhuppelen..ik weet het niet hoor....

Gelukkig gaat het niet om uiterlijk maar om functionaliteit.

Oorlogsvis

Wat een vreselijk lelijk pak zeg, ik vindt die Amerikaanse pakken trouwens ook foei lelijk vooral met die licht kleur kisten eronder.
Maar dat nieuwe Nederlandse pak gatverdamme. Ik vindt eigenlijk alleen het pak van de Mariniers een echt mooi camo-pak, dat ziet er tenminste agressief uit...met een goed pak voor de dag komen is al het halve werk. Een vijand die ons in dat nieuwe pak ziet rondhuppelen..ik weet het niet hoor....

Nikehercules

Citaat van: dudge op 06/07/2011 | 14:45 uur
maar dan liever in DPM dus....

Omdat? Stilstand is achteruitgang.

Enforcer

Als je het gefaseerd vervangt hoeft het niet veel extra te kosten, omdat men toch steeds materiaal moet vervangen door slijtage. Als ik lees dat de infanterie eenheden het eerst krijgen dan lijkt dit een goede keuze om het op die manier aan te pakken.

Of is het pak dermate goed door vezels van Ten Cate dat het bijvoorbeeld beter zit, men beter presteert en men beter beveiligt is. Gaan we dan moeilijk doen over de kleur?

michielnr

Citaat van: Enforcer op 06/07/2011 | 13:43 uur
Zie rechts onder op de foto: "Ten Cate", oftewel we moeten wel zorgen dat ons eigen bedrijfsleven gezond blijft.

Op zich 'n mooie gedachte maar dat gebeurt bij andere uitrustingsstukken ook niet.
NR

Enforcer

Citaat van: michiel81 op 06/07/2011 | 12:54 uur
Citaat van: HermanB op 06/07/2011 | 12:48 uur
Waarom het wiel opnieuw uit proberen te vinden terwijl er al verschillende patronen zijn die goed werken.

Idd, sterker nog, waarom niet gewoon pakken van de plank kopen

Zie rechts onder op de foto: "Ten Cate", oftewel we moeten wel zorgen dat ons eigen bedrijfsleven gezond blijft.

michielnr

#9
Citaat van: dudge op 06/07/2011 | 09:40 uur
Citaat van: michiel81 op 06/07/2011 | 09:09 uur
Wat een ontzettend lelijk patroon; lijkt een beetje op Deens GVT maar dan te vaak gewassen

Lelijk is een ding, niet zo belangrijk ook.

Mwah, het oog wil ook wat (mijn oog althans) ;) Dit is wat mij betreft by far een van de lelijkste binnen een hele serie van lelijke camo patronen. Nog even afgezien van de toepasbaarheid van het patroon :)
NR

michielnr

Citaat van: HermanB op 06/07/2011 | 12:48 uur
Waarom het wiel opnieuw uit proberen te vinden terwijl er al verschillende patronen zijn die goed werken.

Idd, sterker nog, waarom niet gewoon pakken van de plank kopen
NR

HermanB

Waarom het wiel opnieuw uit proberen te vinden terwijl er al verschillende patronen zijn die goed werken.

Enforcer

Citaat van: yelloow op 06/07/2011 | 11:56 uur
Ik zie het verschil tussen kazerne en ops tenue niet echt. Waarom uberhaupt twee verschillende maar toch bijna identieke pakken ?

Het is inderdaad slecht te zien. Ik zie alleen een verschil qua capuchon. Zijn er nog meer duidelijke verschillenop te noemen?

Waarom zit er zo veel klittenband op? Zitten er nog wel 2 borstzakken op (ik zie er maar 1)?

Sluitingen met rits, knopen of die lekker luide klittenband?

yelloow

Ik zie het verschil tussen kazerne en ops tenue niet echt. Waarom uberhaupt twee verschillende maar toch bijna identieke pakken ?

michielnr

Wat een ontzettend lelijk patroon; lijkt een beetje op Deens GVT maar dan te vaak gewassen
NR

Sander12

@ Rob:  Dit zou idd voor gehele krijgsmacht worden ingevoerd als ik me niet vergis. ze hadden het erover om van 4 camo patronen. (dpm, jungle, mariniers camo en desert) naar 2 patronen te gaan. dus ik vermoed mariniers wel, gewone marine durf ik niet te zeggen.

@ Dudge: ops tenue ziet er idd gelikt uit. mooie ops jas, veel opbergmogelijkheden en ook ventilatie ritsen. en de ops broek die extra zakken heeft maar ook bretels ipv een broeksriem. dit ivm dragen rugzak etc. knelpunten. dus er wordt wel degelijk goed over nagedacht.


KapiteinRob

Moet ik  dit, gezien het feit dat je het topic hebt geopend in het board "defensiebrede onderwerpen", ook zien als "paars"? M.a.w. gaat de KM er ook in lopen?