'Israël wilde Saddam in 1992 vermoorden'

Gestart door -Peter-, 16/12/2003 | 08:45 uur

Sophietje

Citaat van: oud_zijde op 05/07/2005 | 14:28 uur
wat een geweldig topic is dit geworden, goed gedaan jongens

ik hoef iig al niet meer

Vind dat jullie een discussie over Israel maar eens apart moeten houden, het gaat steeds over hetzelfde. Als er in een topic "Israel" staat, hup staat Dennis vooraan en wie maar wil, kan met hem in discussie gaan.

oud_zijde

wat een geweldig topic is dit geworden, goed gedaan jongens

ik hoef iig al niet meer
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

DvdW

#24
Citaat van: MC Demian op 05/07/2005 | 11:18 uur
Rechtvaardigt dit alles wat je hier boven hebt?
Begrijp je niet helemaal.
Citaat
jah als we zo gaan praten hebben we recht op alles kom op zeg dit doet me echt denken aan eeuwen geleden toen alles uit veroveren bestond.
Ik vind het echt onder ontwikkeld.
Ow ja?
Citaat
Egenlijk moet je een paar super machten hebben om israel in bedwang te houden.
En dan? Wil je dan weer de kampen op gaan bouwen? Weer treinen laten rijden?


Citaat
En zoon land die zig op sadam wou vreken en die atoomwapens heeft Nooooo!! niet goed.
???
Citaat
Palastijnen vrij in israel kom op zeg met al die hekken en roadblocks ze kunnen vaak niet eens naar hun werk laat staan familie.
Dat slaat nergens op, tuurlijk wordene sommige gehinderd bij hun werk, maar dat is maar een kleine prijs. Het slaat nergens op, die verhalen van palastijnen die nergens meer heen kunnen, die niks meer mogen. Dat is niet zo.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Balic

Eigenlijk moet je een paar super machten hebben om Israël in bedwang te houden.

Dat doet de VS al redelijk goed.

demian

#22
Rechtvaardigt dit alles wat je hier boven hebt?

jah als we zo gaan praten hebben we recht op alles kom op zeg dit doet me echt denken aan eeuwen geleden toen alles uit veroveren bestond.
Ik vind het echt onder ontwikkeld.

Egenlijk moet je een paar super machten hebben om israel in bedwang te houden.

En zoon land die zig op sadam wou vreken en die atoomwapens heeft Nooooo!! niet goed.

Palastijnen vrij in israel kom op zeg met al die hekken en roadblocks ze kunnen vaak niet eens naar hun werk laat staan familie.

Demian.

DvdW

#21
Citaat van: MC Demian op 04/07/2005 | 23:30 uur
Nou hebben de Joden vanwegen het verleden recht op. terwijl je uit allelanden joden hebt.

Dus het is zo ik ben jood en omdat mijn voorvaderen in het heiligeland hebben gewoont heb ik er meer recht op dan andre?
Ja, het is Joods land
Citaat
En hoezo zeg je Volk het is toch een geloof?
Je zecht toch ok geen het katoliekevolk ofzo?
:) Als je Jood bent betekend dat nog niet dat religieus bent, je hebt vele Joden die niet gelovig zijn.

De vraag wie joods is houdt het jodendom vooral vanaf de 20e eeuw intens bezig. Volgens de traditionele joodse wetgeving ben je een jood als je moeder (ten tijde van je geboorte) een Jodin was, of als je je tot het jodendom hebt bekeerd op grond van de joodse wetten.

Volgens het jodendom hebben de eerste twee joden, Abraham en Rivka, zich bekeerd tot het jodendom. Hun nazaten waren joods van geboorte en ten alle (geregistreerde) tijden lijkt dit bij verre de belangrijkste methode van voortplanting van het joodse volk. Evenwel hebben door de eeuwen heen verschillende mensen zich bekeerd tot het jodendom. Op wat uitzonderingen na, waarvan de historiciteit vaak niet geheel is vast te stellen, gaat het meestal om individuelen.

Citaat
en over het jatten van land welk wasters land heeft het naa ww2 gedaan?
kom op zeg in Europa waren we 60jaar geleden zover.
Je, en Israël 56 jaar, en die moeten het land weer inleveren? Wees blij dat de Palastijnen ußerhaupt zo vrij zijn in Israël. En trouwens, Israël geeft keer op keer land weg. Een paar voorbeeldjes:
Tijdens de Israëlische onafhangelijksoorlog:
gingen de Israëliërs in juni in de tegenaanval en heroverden zij de meeste verloren gebieden, en veroverden zij meerdere gebieden die niet bij de VN-resolutie waren inbegrepen, waaronder gedeelten van Hoog-Galilea en gebieden bij de grens van de Westelijke Jordaanover en de Gazastrook. Voorts bezette men gebieden in Libanon en Egypte, die later weer werden ontruimd.

1956: de Suezcrisis leidt tot oorlog met Egypte, waarbij Israël de Sinaï verovert om zodoende de scheepvaart door het Suezkanaal naar de havenstad Eilat weer mogelijk te maken. Bij de wapenstilstand van 1957 bedingt Israël vrije doorvaart door het kanaal en de stationering van een VN-troepenmacht in de Gazastrook. Het Israëlische leger trekt zich terug uit de Sinaï en de Gazastrook.

Tijdens de Zesdaagse oorlog:
1967: de Egyptische president Nasser krijgt steun van andere Arabische leiders als hij het Suezkanaal opnieuw blokkeert. De VN-troepen worden teruggetrokken uit Gaza. De Israëlische regering ervaart de situatie als zeer bedreigend en gaat op 5 juni over tot de aanval op de omringende landen. De Zesdaagse oorlog is een feit. Onder leiding van opperbevelhebber Yitzhak Rabin verovert het Israëlische leger in zes dagen de Sinaï, de Golan-hoogvlakte, de Westelijke Jordaanoever en delen van Jeruzalem, waaronder de oude stad. De Veiligheidsraad van de VN neemt in november een resolutie 242 aan die oproept tot terugtrekking uit bezette gebieden in ruil voor erkenning achter veilige grenzen.

1978: door bemiddeling van de Amerikaanse president Jimmy Carter komen de Camp David-akkoorden tot stand, die vrede met Egypte en terugtrekking uit de Sinaï mogelijk maken.

Vandaag de dag:
2004: de Knesset stemt in met het plan van de regering-Sharon tot terugtrekking uit de Gazastrook en ontmanteling van de joodse nederzettingen aldaar. Vooral vanuit joods-orthodoxe hoek bestaat grote weerstand tegen het plan.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

demian

#20
Nou hebben de Joden vanwegen het verleden recht op. terwijl je uit allelanden joden hebt.

Dus het is zo ik ben jood en omdat mijn voorvaderen in het heiligeland hebben gewoont heb ik er meer recht op dan andre?

En hoezo zeg je Volk het is toch een geloof?
Je zecht toch ok geen het katoliekevolk ofzo?

en over het jatten van land welk wasters land heeft het naa ww2 gedaan?
kom op zeg in Europa waren we 60jaar geleden zover.

Demian.

Dirites



het beessie heeft ook een andere naam: liquidatiepolitiek

DvdW

Citaat van: MC Demian op 04/07/2005 | 22:36 uur
Het laatste komt weer op een ding neer waarom geven ze het noet terug.
Dan ben je volgens mij gewoon een dief als je kijkt hoeveel grond ze hebben gestolen(veroverd).
ze troken zig dus ok niet terug na die tegenaanval.
dan is het toch echt gestolen!!!

Demian.
Historisch gezien hebben de Israeli's recht op heel Israël. Dus de Palastijnen mogen blij zijn dat ze ußerhaupt land hebben. En daarnaast. Elk land in de werled heeft land gejat, zelf de USA en dan moet Israël alleen het terug geven? Hoezo antisemtisme/antizionisme?  :-\
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

demian

Het laatste komt weer op een ding neer waarom geven ze het noet terug.
Dan ben je volgens mij gewoon een dief als je kijkt hoeveel grond ze hebben gestolen(veroverd).
ze troken zig dus ok niet terug na die tegenaanval.
dan is het toch echt gestolen!!!

Demian.

DvdW

#16
Citaat van: Dirites op 04/07/2005 | 22:12 uur
Dat noem ik mislukt
Ja, right.... Als het beessie maar een naam heeft hé.... :-\

Citaat van: MC Demian op 04/07/2005 | 20:33 uur
Hoe komt het dat het (joodse) gedeelte groter is dan als op die kaart is aangegeven?
Op 14 mei 1948, een dag voordat het Britse mandaat over Palestina afloopt, roept David Ben Gurion de staat Israël uit in het gebied dat door de VN aan de joden is toebedacht. De VS en de Sovjet-Unie erkennen Israël onmiddellijk. De Arabieren juist niet. Ze vallen direct aan. Aan de oorlog die erop volgt, houdt Israël veel meer land over dan volgens het VN-plan de bedoeling is.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Dirites

Citaat van: oud_zijde op 04/07/2005 | 21:07 uur


lees nu toch is wat aandachtiger het is niet mislukt, ze hebben het niet geprobeert

Dat noem ik mislukt

oud_zijde

Citaat van: MC Demian op 04/07/2005 | 20:33 uur
Hoe komt het dat het (joodse) gedeelte groter is dan als op die kaart is aangegeven?
veel gebieden waren al eigendom van joden (gekocht ja) zou een beetje flauw zijn omdat dan weer terug te draaien (tenzij ze geld terugkrijgen maar wie gaat dat betalen?).
Citaat
Mischien een wazig plan maar zonder het ongeluk was het wel gebeurt met alle gevolgen vandien.

Demian.


je weet niet of het zonder het ongeluk wel of niet gebeurt zou zijn.

het plan was klaarblijkelijk goed want ze hebben het doelwit wel uit weten te schakelen (maar dan iets te letterlijk)  8)


Citaat van: Dirites op 04/07/2005 | 20:53 uur
wel raar dat het niet gelukt is, ze zijn anders zo goed in mensen afmaken...
lees nu toch is wat aandachtiger het is niet mislukt, ze hebben het niet geprobeert
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Dirites

wel raar dat het niet gelukt is, ze zijn anders zo goed in mensen afmaken...

demian

Hoe komt het dat het (joodse) gedeelte groter is dan als op die kaart is aangegeven?

Mischien een wazig plan maar zonder het ongeluk was het wel gebeurt met alle gevolgen vandien.

Demian.