foto aanslagen Madrid

Gestart door -Jeroen-, 11/03/2004 | 15:23 uur

oud_zijde

ja zie je daar is het bewijs ... die gasten op schiphol zijn ok :D!!!

maar goed het maakt niet uit op wie je stemt, aanslagen zullen vroeger of later ook wel hier gepleegd worden en je kunt ze gewoonweg niet voorkomen, er zijn teveel doelen die te gemakkelijk te raken zijn.

belangrijkste is dat we staan voor waar we in geloven en niet terroristen ons binnen en buitenlandbeleid laten  bepalen
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

DvdW

waar stem jij dan op? de VCP? ;D
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Bottelier

Oud-zijde ,
Er is niks mis met jouw oom die op schiphol werkt,mijn tante werkt er ook al jaren!!!!
Maar was jij niet degene die schreef,"Je mag bidden dat het niet een marokkaanse groepering is die hier achter zit",ik ben bang dat je gelijk krijgt.
Er schijnen toch marokkanen bij betrokken te zijn,ik ben bang dat het niet lang meer zal duren voordat wij in Nederland aan de beurt zijn,maar er zullen er weer velen zeggen dat het hier niet zo,n vaart zal lopen.
Tegen die mensen wil ik dan nog zeggen,slaap maar lekker verder!!!!
En stem vooral pvda/sp of groen links!!!! ;D ;D ;D ;D ;D
Wie een kuil graaft voor een ander,zit nóóit zonder werk!!

oud_zijde

mijn oom werkt op schiphol ... wat is er mis met die gasten?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: oud_zijde op 12/03/2004 | 12:47 uur
zou niet de eerste keer zijn dat de ETA dergelijke doelen aanvalt hoor

volgens mij hebben ze het desbetreffende station zelfs al is geraakt maar niet zo grootschalig.

je mag bidden dat het niet om een in Marokkaanse groepering gaat ivm die 2 enclaves dat nutteloze eilandje voor de kust en de kanarische eilanden ... dan heb je een derde wereldoorlog op de stoep!

Hmm..
1) Het zou kunnen dat de ETA samenwerkt met Al Qaeda.
Geld stinkt niet. Terroristische bewegingen, verlenen elkaar hand en spandiensten, zo lang ze maar niet in elkaars vaarwater zitten.
De ETA zal overigens niet erg dwars gaan liggen, als Al Qaeda
een aanslag in Madrid pleegt.
Er zijn overigens nog enkele grote Spaanse enclaves in Marocco.
Verder is er een grote Moslim minderheid in Spanje.
De kust is gemakkelijk te infiltreren.
De Spaanse troepen in Irak en het optreden van Aznar naast Bush maken
een aanslag in Spanje voor de hand liggend, vooral omdat Spanje van oudsher goede banden met de Arabische landen heeft.

2) Een aanslag zonder die op te eisen duidt meer op een fascistische onderneming. Leger en politie in Spanje zijn nooit gezuiverd.

Verder kan je je ook eens afvragen, uit welke hoek het Moslim fundamentalisme komt. De gevestigde orde heeft dikwijls een westerse levensstijl, alhoewel natuurlijk in het geniep. Moslims die in Europa opgroeien raken buiten het machtsgebied van de Arabische gevestigde orde, dus daarom wordt er extreem veel geld in Moskeën gepompt. De geestelijken vormen de voorhoede van de Islam, net zoals onze missionarissen en zendelingen in de 19e eeuw.
Al Qaeda ondersteund de aanval op de secularisatie van de Islam maar al te graag. Als Moslims in Europa opgroeien, worden ze daarom met veel geduld gehersenspoeld.

Tevens is het goed mogelijk, dat Al Qaeda strijders in Spanje op die manier geïnfiltreerd zijn.

Voor Nederland.. Kijk maar eens wat voor personeel er op Schiphol rond loopt.

oud_zijde

zou niet de eerste keer zijn dat de ETA dergelijke doelen aanvalt hoor

volgens mij hebben ze het desbetreffende station zelfs al is geraakt maar niet zo grootschalig.

je mag bidden dat het niet om een in Marokkaanse groepering gaat ivm die 2 enclaves dat nutteloze eilandje voor de kust en de kanarische eilanden ... dan heb je een derde wereldoorlog op de stoep!
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

De ETA is een links nationalistische beweging, en ze hebben de gewoonte om het Spaanse esablishment aan te vallen.
Vooral het politieapparaat, omdat dit nog steeds met het fascistische Franco regime wordt geidentificeerd.
Het opblazen van een paar treinen werkt juist tegen het doel van de ETA in, zo vlak voor de verkiezingen.

Ik kan je verzekeren dat de pleuris echt uitbreekt, als de ware toedracht bekend wordt.
Ik hou het op Al Qaeda.


kleine ellen

#12
Dit stond net op internet bron: athome.nl


Spanje begint aan drie dagen rouw
12 maart 2004, 10:06:10

MADRID (ANP) - Spanje is vrijdag begonnen met drie dagen van nationale rouw, na de verwoestende aanslagen donderdag in Madrid. Veel openbare gebouwen blijven dicht. In heel Spanje zullen massa's mensen demonstreren tegen terrorisme. De internationale gemeenschap heeft geschokt gereageerd.

Door de aanslagen, met tien bommen op forenzentreinen, kwamen 198 mensen om. Er vielen 1400 gewonden, van wie er 44 nog in levensgevaar verkeren. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken vrijdagmorgen meegedeeld. Van zestig doden is de identiteit nog niet vastgesteld. Drie Israëlische lijkschouwers staan klaar om naar Madrid te reizen. Zij hebben ervaring met het identificeren van slachtoffers van Palestijnse zelfmoordaanslagen. Spanje had om deze hulp gevraagd.

De regering ging er aanvankelijk vanuit dat de Baskische afscheidingsbeweging ETA de aanslagen heeft gepleegd, maar na de vondst van een gestolen busje met ontstekingsmechanismen en de koran nabij Madrid sluit zij betrokkenheid van al-Qaeda niet uit. Bovendien volgde later donderdagavond een claim dat al-Qaeda achter de aanslagen zit via een brief aan een Arabische krant in Londen. Amerikaanse veiligheidsfunctionarissen betwijfelen dat overigens. Zij stellen dat al-Qaeda nooit zo snel na een aanslag de verantwoordelijkheid claimt.

ETA

Voor de Spaanse regering blijft ETA vooralsnog hoofdverdachte. Deze beweging waarschuwt echter altijd kort voordat zij een aanslag pleegt op burgerdoelen en dat is nu ook niet gebeurd.

De Spaanse televisie meldde vrijdag dat nog een bom is gevonden. Die bevond zich onder bagage uit de trein die na de aanslagen door de politie is veiliggesteld. In de reistas ging constant een mobiele telefoon af, kennelijk om het explosief te doen afgaan. Dat heeft niet gewerkt.

Deelnemingen van staatshoofden en regeringsleiders van over de hele wereld blijven binnenkomen. Voormalige Spaanse kolonies in Latijns-Amerika toonden zich geschokt.
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

kleine ellen

#11
Vermoedens zijn er dat het misschien niet de ETA was. Gister kwam op het nieuws dat ze iets van een busje hadden gevonden met allerlei arabische teksten en spullen ze verdenken de Al-Quada nu...
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

-Jeroen-

Ik hoop dat ze daar snel achter zullen komen wie de dader(s) is(zijn)
The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning

@Pieter

In Madrid zijn in een gestolen bestelbusje onstekers gevonden met daarbij koranteksten.

Zal het dan toch weer Al-Quada of een andere moslimgroepering zijn ??

DvdW

#8
Citaat van: >Jeroen< op 11/03/2004 | 19:01 uur
het verschil met israel is dat dit spanje is hier gebeurt dit niet elke dag en als de ETA dit heeft gedaan dan is het voor een ander doel dan in israel, ook is bekend dat de ETA vaker vlak voor de verkiezingen (komende zondag in spanje) dit soort aanslagen pleegt alleen hebben ze nog nooit zo zwaar toegeslagen zoals nu.
(bovenstaand is waar ALS de ETA de bommen heeft geplaatst)



het is nog niet bevestigd dat de ETA dit heeft gedaan... Iedereen denkt et en gaat ervan uit maar het is nog niet bewezen

Edit: Sorry ik las et even verkeerd
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

-Jeroen-

het verschil met israel is dat dit spanje is hier gebeurt dit niet elke dag en als de ETA dit heeft gedaan dan is het voor een ander doel dan in israel, ook is bekend dat de ETA vaker vlak voor de verkiezingen (komende zondag in spanje) dit soort aanslagen pleegt alleen hebben ze nog nooit zo zwaar toegeslagen zoals nu.
(bovenstaand is waar ALS de ETA de bommen heeft geplaatst)


The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning

kleine ellen

Tsja idd heel dichtbij.. maar blijven toch stel gekken hoor bahh  >:(
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

@Pieter

Ja, maar dit is wel een heel stuk dichterbij.
En zeker nu alle europese grenzen open zijn.