Rijksbegroting & Politieke toekomst

Gestart door Lex, 13/05/2011 | 15:47 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 15/09/2011 | 20:27 uur
Hou je broek maar vast: er wordt wel 300.000 euro uitgetrokken om de website van het koninklijk huis te vernieuwen..... Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt?

Hiervoor kunnen ze ruim 3 fte in in actieve dienst houden.  :sick:

KapiteinRob

Hou je broek maar vast: er wordt wel 300.000 euro uitgetrokken om de website van het koninklijk huis te vernieuwen..... Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1226
Dé bezuinigingstip voor het huidige kabinet als ik naar de miljoenennota 2012 kijk... (naast kunst & cultuur, OSW en het publiek omroepbestel)

In tegenstelling tot het gene ik eerder stelde kost de gezondheidszorg geen € 175 mjn per dag maar iets meer dan € 204 mjn per dag (€ 74,5 miljard per jaar)

In verhouding tot de € 7,2 mjd voor defensie:

In 35 dagen jaagt de gezondheidszorg het komplete jaarbudget voor defensie er door heen.

Bron: Miljoenennota 2012

onderofficier

Citaat van: reccetegekkie op 15/09/2011 | 17:17 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 15/09/2011 | 07:22 uur

In dat geval is wel het laatste wat je moet doen je militairen naar huis sturen!

Die 5 miljard heb je zo binnen als je eens stopt met OSW (ik herhaal het nog maar eens, we gooien per jaar een dikke 4.000.000.000 euro in zo goed als bodemloze putten en hangen dat op aan strijkstokken), de publieke omroep afschaft en de cultuursector zichzelf laat bedruipen. Verder het bestand uitkeringstrekkers aan het werk zetten en de WIA-ers onder hen maar eens stevig herkeuren. Kortom, in een vloek en een zucht heb ik zo miljarden per jaar bezuinigd op een manier dat "de werkende man/vrouw" (die nu op kan draaien voor de grote problemen) er op zich weinig van behoeft te merken. Die solidariteit met de thuis in de neus peuterende medemens moet maar even wat minder. Het zal mij daarnaast een worst zijn dat de publieke omroep er nog een reclameblokje extra in gooit, die klodders verf op een doek welke als kunst betitelt worden zijn mij geen ene cent waard en de arme mensen in de rest van de wereld schieten met onze "ontwikkelingssamenwerking" in de praktijk ook zo goed als geen bal op. En in ons eigen bedrijf vliegen we voorlopig nog maar even door met de F16 en kopen we over een paar jaar iets van de plank wat goedkoper is dan de JSF. Dan die volkomen overbodige JSS cancellen, de dienstreizen afschaffen (zet maar op de lokaties videoconferencingmiddelen neer) en klaar is Kees (de Jager).

O ja, radicale sluiting van de grenzen voor asielzoekers en economische vluchtelingen. Barre tijden vragen barre maatregelen. We moeten maar eens een paar jaar niet een braaf jongetje in de klas zijn en qua land eerst onze eigen zorgen oplossen!


EENS!

Jullie hebben een medestander  te weten dhr. Wilders:

Uit het AD:
Volgens Wilders is het niet nodig om extra te bezuinigen. 'Als dat toch zou moeten dan kiezen we er niet voor om te bezuinigen op Henk en Ingrid, maar op linkse hobby's, zoals ontwikkelingshulp, de publieke omroep en kunst en cultuur. Met 18 miljard aan bezuinigingen heeft de gewone man al genoeg voor de kiezen gekregen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2910185/2011/09/15/Wilders-Niet-Henk-en-Ingrid-treffen-wel-linkse-hobby-s.dhtml
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Remmus

Citaat van: Kapitein Rob op 15/09/2011 | 07:22 uur
Citaat van: Ton de Zwart op 14/09/2011 | 23:25 uur
Er lijken extreme omstandigheden aan te komen

In dat geval is wel het laatste wat je moet doen je militairen naar huis sturen!

Die 5 miljard heb je zo binnen als je eens stopt met OSW (ik herhaal het nog maar eens, we gooien per jaar een dikke 4.000.000.000 euro in zo goed als bodemloze putten en hangen dat op aan strijkstokken), de publieke omroep afschaft en de cultuursector zichzelf laat bedruipen. Verder het bestand uitkeringstrekkers aan het werk zetten en de WIA-ers onder hen maar eens stevig herkeuren. Kortom, in een vloek en een zucht heb ik zo miljarden per jaar bezuinigd op een manier dat "de werkende man/vrouw" (die nu op kan draaien voor de grote problemen) er op zich weinig van behoeft te merken. Die solidariteit met de thuis in de neus peuterende medemens moet maar even wat minder. Het zal mij daarnaast een worst zijn dat de publieke omroep er nog een reclameblokje extra in gooit, die klodders verf op een doek welke als kunst betitelt worden zijn mij geen ene cent waard en de arme mensen in de rest van de wereld schieten met onze "ontwikkelingssamenwerking" in de praktijk ook zo goed als geen bal op. En in ons eigen bedrijf vliegen we voorlopig nog maar even door met de F16 en kopen we over een paar jaar iets van de plank wat goedkoper is dan de JSF. Dan die volkomen overbodige JSS cancellen, de dienstreizen afschaffen (zet maar op de lokaties videoconferencingmiddelen neer) en klaar is Kees (de Jager).

O ja, radicale sluiting van de grenzen voor asielzoekers en economische vluchtelingen. Barre tijden vragen barre maatregelen. We moeten maar eens een paar jaar niet een braaf jongetje in de klas zijn en qua land eerst onze eigen zorgen oplossen!


EENS!

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 15/09/2011 | 12:00 uur
Mijn strafblad is ook blanco onderofficier, maar ik weet dat stadswachten e.d. gewoon nepbanen zijn door de overheid gemaakt om de werkeloosheid cijfers mooi op te poetsen. En wat betreft het aantal politieagenten ..kijk eens hoeveel we er hadden 15 jaar geleden....
dan weet je genoeg, en dat terwijl we nu computers hebben voor alles en nog wat.

Heb ik ergens gezegd dat je een strafblad hebt?  En hoezo ook?     (maar het klopt wel)  

Banen als stadwachten waren gecreërd door de overheid als zijnde melkertbanen , maar tegenwoordig is het gewoon een baan, waarop je moet solliciteren en waarbij je door een selectieprocedure heen moet.
Helaas denken nog vele mensen (jij dus ook)  maar al in 2004!!! zijn alle melkert banen (in een rustig tempo) naar volwaardige banen omgebogen.  

Maar waar moet ik kijken naar het aantal politiemensen in 1996?    

Computers hebben het werk van de politie-agent niet vereenvoudigd, juist vermoeilijkt, waardoor ze dus meer binnen zitten (te tikken) dan buiten.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

#1222
Citaat van: onderofficier op 15/09/2011 | 11:30 uur
Politie-agenten zijn er ook te weinig, daarom hebben gemeentes besloten om stadswachten en handhavers in te schakelen.
Deze mensen zijn er om te handhaven, zodat er geen onrust in het land zelf kan ontstaan.    

Zo te lezen verwacht je alleen internationale conflicten waarbij Nederland " de grote jongen"  moet gaan spelen.  

Wat is je probleem met politie-agenten, handhavers en stadswachten?
Ik heb geen last van deze omdat ik me gedraag.  
Helaas zijn er vele mensen die zich niet kunnen gedragen, dus  politie-agenten, handhavers en stadswachten mensen zijn gewoon nodig (wat mij betreft mogen er meer bij komen)
Als je er zelf veel (negatief) mee te maken hebt, dan zou ik het ook vinden dat er op deze mensen bezuinigd mag worden.
Maar dat ligt aan je zelf.

Op gemeente-ambtenaren wordt de laatste tijd al zeer veel op bezuinigd.  Zoveel dat het werk niet meer afkomt.
Stel dat jij wat aanvraagt bij de gemeente en het duurt te lang, dan ga je waarschijnlijk weer mopperen .

Net als op het moment dat wanneer jij politie nodig hebt en ze maar niet komen............dan hebben ze het weer gedaan.
Want dan komen ze niet.......maar dat is toch dan wat je zelf wilde?  
Mijn strafblad is ook blanco onderofficier, maar ik weet dat stadswachten e.d. gewoon nepbanen zijn door de overheid gemaakt om de werkeloosheid cijfers mooi op te poetsen. En wat betreft het aantal politieagenten ..kijk eens hoeveel we er hadden 15 jaar geleden....
dan weet je genoeg, en dat terwijl we nu computers hebben voor alles en nog wat.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Werkloosheid verder gestegen
»
Uitkeringsinstantie UWV.
Foto: Koen Suyk / ANP Toegevoegd: donderdag 15 sep 2011, 11:17

De werkloosheid is de vorige maand verder gestegen. Volgens het CBS kwamen er in augustus 8000 werklozen bij.

Daarmee zitten in totaal 421.000 Nederlanders zonder baan. Dat komt neer op 5,4 procent van de beroepsbevolking.

Vorige maand kwam het aantal werkzoekenden in Nederland voor het eerst dit jaar boven de 400.000 uit.

UWV
Het aantal werkzoekenden bij het UWV bleef onveranderd. Wel meldden meer jongeren onder de 25 zich bij de uitkeringsinstantie.

Deze stijging is vooral te wijten aan schoolverlaters die in de zomer begonnen met werken. Er is altijd een lichte stijging van het aantal werkzoekende jongeren in de zomerperiode.

WW
Voor de tweede maand op rij werden meer nieuwe WW-uitkeringen vertrekt dan werden beëindigd. Toch werden meer uitkeringen beëindigd dan een maand eerder. Dat komt door een forse stijging in het aantal mensen dat weer aan het werk ging.

Bron NOS

Ton de Zwart

Mijnheer oorlogsvis, U heeft mijn posting niet goed gelezen....

onderofficier

#1219
Citaat van: Oorlogsvis op 15/09/2011 | 11:04 uur
en dat als er zware tijden aankomen en het gaat rommelen in de wereld.
Overal is onrust, burgeroorlogen zoals in Somalie, Kongo, Libie en  Syrie.....potentieele conflicten liggen op de loer bv Iran en Noord Korea en dan nog de strijd om de grondstoffen in het poolgebied die eigenlijk al is begonnen.

Daarnaast ga eens goed met de bezem door de gemeente-ambtenaren, parkeerwachten, stadswachten, handhavers en politieagenten daar moet nog veel te halen zijn denk ik !
Politie-agenten zijn er ook te weinig, daarom hebben gemeentes besloten om stadswachten en handhavers in te schakelen.
Deze mensen zijn er om te handhaven, zodat er geen onrust in het land zelf kan ontstaan.    

Zo te lezen verwacht je alleen internationale conflicten waarbij Nederland " de grote jongen"  moet gaan spelen.  

Wat is je probleem met politie-agenten, handhavers en stadswachten?
Ik heb geen last van deze omdat ik me gedraag.  
Helaas zijn er vele mensen die zich niet kunnen gedragen, dus  politie-agenten, handhavers en stadswachten mensen zijn gewoon nodig (wat mij betreft mogen er meer bij komen)
Als je er zelf veel (negatief) mee te maken hebt, dan zou ik het ook vinden dat er op deze mensen bezuinigd mag worden.
Maar dat ligt aan je zelf.

Op gemeente-ambtenaren wordt de laatste tijd al zeer veel op bezuinigd.  Zoveel dat het werk niet meer afkomt.
Stel dat jij wat aanvraagt bij de gemeente en het duurt te lang, dan ga je waarschijnlijk weer mopperen .

Net als op het moment dat wanneer jij politie nodig hebt en ze maar niet komen............dan hebben ze het weer gedaan.
Want dan komen ze niet.......maar dat is toch dan wat je zelf wilde?  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Reinier

Citaat van: Kapitein Rob op 15/09/2011 | 07:26 uur
Citaat van: Telegraafsite op 15/09/2011 | 07:25 uur
terwijl midden- en hogere inkomens tot honderden euro's meer aan zorgpremie moeten betalen.

Bedankt Hoogervorst!  >:(
Tja, dat is wel heel simpel om een persoon de schuld te geven.
Voordat er gerateld gaat worden dat in de tijd van ziekenfonds/ particulier verzekeren allemaal nog ze lekker goedkoop was, check dan eerst de feiten.
Wat was toentertijd de ratio tussen jongeren ( <60 jaar) en ouderen ( >60 jaar)?
Wat was er toentertijd mogelijk in ziekenhuizen aan behandelingen en therapie? En wat zijn de kosten van therapie en behandeling nu?

(Hoogstwaarschijnlijk zal het antwoord op deze gestelde vragen de o.a. de volgende woorden gaan behelzen: graaiers, te veel management in ziekenhuizen, te dure medicijnen, artsen die te veel verdienen, etc)

Oorlogsvis

Sorry meneer Ton Zwart ik zie niets in U plan, dat zal helemaal een drama zijn Defensie in de slaapmodus, en dat als er zware tijden aankomen en het gaat rommelen in de wereld.
Overal is onrust, burgeroorlogen zoals in Somalie, Kongo, Libie en  Syrie.....potentieele conflicten liggen op de loer bv Iran en Noord Korea en dan nog de strijd om de grondstoffen in het poolgebied die eigenlijk al is begonnen.
Nee ..we hebben zelfs een te kleine krijgsmacht naar mijn mening . Met name de Marine heeft dringend behoefte aan een serie fregatten en de F-16's zijn tegenwoordig tweederangs toestellen.
De landmacht bestaat nog maar uit 4 pantserinf bataljons die nauwelijks vuursteun kunnen krijgen van artillerie en tanks omdat die bijna zijn verkocht (op dan een handje vol pantserhouwitsers na).
Ons leger is al totaal lam gezuinigd.
Waarom niet stoppen met nutteloos geld sturen naar ontwikkelingslanden...? breng die pot nou eens terug naar 1 miljard per jaar ipv de jaarlijkse 4 miljard. Daarnaast ga eens goed met de bezem door de gemeente-ambtenaren, parkeerwachten, stadswachten, handhavers en politieagenten daar moet nog veel te halen zijn denk ik !
Maar een slaapmodus voor de krijgsmacht dat nooit......

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 15/09/2011 | 09:31 uur
'Leers gaat asielbeleid aanscherpen'

Niets aanscherpen, dat is half werk. Gewoon radicaal stoppen ermee! De politici moeten radicale maatregelen nemen op die gebieden die ons als werkende (en belasting afdragende) Nederlanders het minst raken. Kort door de bocht: jammer voor de rest van de wereld.......

KapiteinRob

Ik kan een hele lading andere ambtenaren opnoemen die ik in omstandigheden zoals je verwacht eerder naar huis zou sturen dan militairen. Het is niet alleen dat je in moeilijke tijden te maken kan krijgen met externe dreiging/belangenverdediging, maar ook in eigen land. En onze Hermandad krijgt/houdt massale onlust en maatschappelijk oproer niet onder controle, dus daarom zou ik militairen niet naar huis sturen. De overheid heeft genoeg instanties waarvan ik het belang een stuk lager acht dat onze veiligheid.

Daarbij genereert het door mij genoemde rijtje vele malen meer inkomsten minder uitgaven dan het niet meer hoeven betalen van wat electriciteit, peut en overbodige dienstreizen bij defensie.

Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 15/09/2011 | 07:22 uur
O ja, radicale sluiting van de grenzen voor asielzoekers en economische vluchtelingen. Barre tijden vragen barre maatregelen. We moeten maar eens een paar jaar niet een braaf jongetje in de klas zijn en qua land eerst onze eigen zorgen oplossen!

Vanochtend op nu.nl

'Leers gaat asielbeleid aanscherpen'
Laatste update:  15 september 2011 09:07

In minder dan 2 uur is uw wens opgepikt, of in ieder geval ten dele.