Marshall celebrates 20 years of supporting the Royal Netherlands Air Force

Gestart door Ace1, 05/10/2016 | 20:51 uur

andré herc

Ik wil nog wel even opmerken dat er enkele reacties op dit topic aangeven dat er maar extra transportvliegtuigen moet worden aangeschaf en dan onder gebracht worden bij de SAC pool maar ik heb vorig jaar met een Nederlandse bemanningslid van een C-17 gesproken en die kwam van de Apache omdat er geen een van het 334 of 336 richting Hongarije wilde en dus deel wil uitmaken van het SAC dus die drie C-17's zijn ook niet zo eenvoudig te bemannen was voor mij niet verrassend maar wel opmerklijk!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Umbert

Citaat van: MasterChief1971 op 08/01/2019 | 08:25 uur
Zelfs de USAF gaat de lijn niet laten heropenen omdat te duur.

Te duur is relatief, als Boeing er aan kan verdienen op het eind gaan ze het doen!! Ik zelf ben bekend in de semi-conductor industrie en daar hebben ze de term speciaal gemaakt, speciaal betaald. Daar wordt voor geld een heleboel gedaan, standaard producten worden vele malen duurder als ze mil.spec. moeten zijn, veel meer als je zou verwachten na aanleiding mil. spec. t.o.v. standaard product.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: MasterChief1971 op 08/01/2019 | 08:25 uur
Zelfs de USAF gaat de lijn niet laten heropenen omdat te duur.

Het wordt momenteel onderzocht, blijkbaar is er een behoefte.

MasterChief1971

Waarom heeft iedereen het steeds over C17s als je weet dat de lijn dicht is? Zelfs de USAF gaat de lijn niet laten heropenen omdat te duur.
Ik zou, als je echt voor zwaar en outsized wil gaan, eens naar het oosten kijken.
Ik weet niet wat een.An124 doet ( en of die lijn nog open is) maar als je die steeds huurt kan het nooit een hele slechte kist zijn. Kopen, onderbrengen bij de NATO-pool en de rest C130H/J.
Bob's your uncle.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Umbert

Citaat van: Lex op 07/01/2019 | 21:40 uur
Het staat eenieder vrij om een mening te hebben, maar ik ben het daar niet mee eens.
We gaan nu wel erg ver off-topic, maar richting CARIB heeft men te maken met het fenomeen afstand.
Na vertrek uit Den Helder, hebben voornoemde eenheden 14 tot 17 dagen om de oversteek te maken.

Opzich met het schijnbaar veranderende klimaat zou het niet eens zo gek zijn als we 2 c-17 hadden kan eerste hulp binnen 24 uur op plaats bestemming zijn incluis vervoer redders, ook zouden we dan snel USAR-NL sneller kunnen inzetten wat bij grote bouwkundige schade levens kan redden. de 3 van de NATO kunnen dan nakomen enof andere lidstaten helpen die ook transport nodig zijn.   

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 07/01/2019 | 22:57 uur
Tip van flip.
Vertrek op tijd 8)

Los van het feit dat nieuwe C-17's voorlopig en wellicht definitief slechts een idee zijn en blijven... om wille van het argument (stel de lijn zou nog open zijn) dan bieden deze forse werkpaarden aanzienlijk logistiek voordeel waardoor ze wat mij betreft te rechtvaardigen zijn naast 4-6 tactische transportkisten.

Bedenk ook dat er nog steeds een gierend te kort is aan strategisch transport binnen de NAVO en zeker binnen Europa (met of zonder NAVO), zo heeft de NAVO zeer recent  de inhuur met 2 jaar verlengt van 2 Antonov 124.

NATO extends rent of Ukrainian heavy transport aircraft "Ruslan"

https://112.international/ukraine-top-news/nato-extends-rent-of-ukrainian-heavy-transport-aircraft-ruslan-35721.html

Zander

People are sheep

andré herc

Citaat van: Lex op 07/01/2019 | 21:40 uur
Het staat eenieder vrij om een mening te hebben, maar ik ben het daar niet mee eens.
We gaan nu wel erg ver off-topic, maar richting CARIB heeft men te maken met het fenomeen afstand.
Na vertrek uit Den Helder, hebben voornoemde eenheden 14 tot 17 dagen om de oversteek te maken.
Bij deze opmerking hier boven ben ik het vollédig eens  :cute-smile:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Lex

Citaat van: Zander op 07/01/2019 | 19:43 uur
Naar De West kan de boel op de Doorman, Rotterdam of Johan de Wit. C17 is niet nodig dus niet doen!
Het staat eenieder vrij om een mening te hebben, maar ik ben het daar niet mee eens.
We gaan nu wel erg ver off-topic, maar richting CARIB heeft men te maken met het fenomeen afstand.
Na vertrek uit Den Helder, hebben voornoemde eenheden 14 tot 17 dagen om de oversteek te maken.


Oorlogsvis

Citaat van: Zander op 07/01/2019 | 21:19 uur
Steek dat geld nou maar in zaken die operationeel noodzakelijk zijn.
Vredesmissies zijn zo 2018
;D

Zander

Citaat van: Oorlogsvis op 07/01/2019 | 20:52 uur
natuurlijk weet ik dat...maar ik bedoel voor in bijvoorbeeld Afghanistan, Afrika vredes missies. Je kan behoorlijk snel wat zwaar spul overvliegen.

Ik zou dolgraag 1 of 2 C-17's zelf hebben als BV Nederland want we maken er behoorlijk veel gebruik van. En als ze stil staan zou je ze zelfs
nog commercieel kunnen gaan gebruiken ...levert ook nog wat poen op.

(
Steek dat geld nou maar in zaken die operationeel noodzakelijk zijn.
Vredesmissies zijn zo 2018
People are sheep

Oorlogsvis

Citaat van: Zander op 07/01/2019 | 19:43 uur
Nogmaals, de tanks(ooit) en CV90's gaan via de weg of per spoor richting het oosten. Naar De West kan de boel op de Doorman, Rotterdam of Johan de Wit. C17 is niet nodig dus niet doen!
natuurlijk weet ik dat...maar ik bedoel voor in bijvoorbeeld Afghanistan, Afrika vredes missies. Je kan behoorlijk snel wat zwaar spul overvliegen.

Ik zou dolgraag 1 of 2 C-17's zelf hebben als BV Nederland want we maken er behoorlijk veel gebruik van. En als ze stil staan zou je ze zelfs
nog commercieel kunnen gaan gebruiken ...levert ook nog wat poen op.

(

Zander

Citaat van: Oorlogsvis op 07/01/2019 | 14:57 uur
Embearer 50 mio...Hercules 65 mio kostprijs...wat kost een C-17 ? ..is dat ongeveer 350 miljoen dollar ?

Met een C-17 kan je wel een Tank of 2 CV-90 vervoeren.

Maar ja als je voor 1 C-17 ook 6 C-130 herculessen kan kopen...tja..dan weet ik het wel
Nogmaals, de tanks(ooit) en CV90's gaan via de weg of per spoor richting het oosten. Naar De West kan de boel op de Doorman, Rotterdam of Johan de Wit. C17 is niet nodig dus niet doen!
People are sheep

Sparkplug

Citaat van: Oorlogsvis op 07/01/2019 | 14:57 uur
Embearer 50 mio...Hercules 65 mio kostprijs...wat kost een C-17 ? ..is dat ongeveer 350 miljoen dollar ?

De allerlaatst verkrijgbare C-17 is naar India gegaan en dat kost hen inclusief specifieke Indiase wensen 262 miljoen USD.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Oorlogsvis

Embearer 50 mio...Hercules 65 mio kostprijs...wat kost een C-17 ? ..is dat ongeveer 350 miljoen dollar ?

Met een C-17 kan je wel een Tank of 2 CV-90 vervoeren.

Maar ja als je voor 1 C-17 ook 6 C-130 herculessen kan kopen...tja..dan weet ik het wel

Zander

Citaat van: andré herc op 06/01/2019 | 20:01 uur
  Geen probleem om het uit het hoofd  te zetten als er maar uitgebreid wordt wat betreft het aantal transportvliegtuigen  want verweg de meeste aandacht gaat naar extra F-35's dat terwijl logistieke ondersteunende materieel net zo'n belangrijke factor is die wel eens vergeten wodt  :cute-smile:
Wie moet er dan logistiek gesteund worden?
Luchttransport is, correct me if i'm wrong, faciliterend aan de grondeenheden. Net zoals de F35 dat is mbt het vrijhouden van het luchtruim voor de op de grond opererende eenheden. Dus in dat geval is het inderdaad van belang deze zaken uit te breiden.
People are sheep

andré herc

Citaat van: Zander op 06/01/2019 | 18:33 uur
Haal die C17 nou maar eens uit je hoofd. In een uitzonderlijk geval zie ik misschien ooit ruimte voor 6x C130J30.
Tot die tijd hebben en houden we onze 4 oude C130H's
Geen probleem om het uit het hoofd  te zetten als er maar uitgebreid wordt wat betreft het aantal transportvliegtuigen  want verweg de meeste aandacht gaat naar extra F-35's dat terwijl logistieke ondersteunende materieel net zo'n belangrijke factor is die wel eens vergeten wodt  :cute-smile:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 06/01/2019 | 18:55 uur
Waarvoor moeten we zo veel en groot kunnen transporteren. Onze taak ligt hier, niét 'daar'.
Dat dus.
Voor safari's dergelijke toestellen aanschaffen is onzin.
De kerntaak op land ligt enkele honderden kilometers ten oosten van ons. Dus grote zware vrachten gaan per spoor of over de weg. Voor de KM hoeven we ook geen C17 te charteren.
Hebben we ooit eens een groot toestel nodig dan hebben we daar de NAVO poule voor.
Ik ga liever voor meer Chinooks voor de aan- en afvoer van personeel en logistieke meuk richting het oosten.
1 op 1 of + 2 vervangers van de huidige hercs is prima mits deze specifiek voor de kerntaak worden aangeschaft.
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 06/01/2019 | 18:55 uur
Waarvoor moeten we zo veel en groot kunnen transporteren. Onze taak ligt hier, niét 'daar'.

De logistieke mogelijkheden van de C-17 zijn natuurlijk uitermate veelzijdig met een aanzienlijk bereik.

Huzaar1

Waarvoor moeten we zo veel en groot kunnen transporteren. Onze taak ligt hier, niét 'daar'.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 06/01/2019 | 18:33 uur
Haal die C17 nou maar eens uit je hoofd. In een uitzonderlijk geval zie ik misschien ooit ruimte voor 6x C130J30.
Tot die tijd hebben en houden we onze 4 oude C130H's

Nieuwe exemplaren zijn dan ook geen optie meer, al wordt blijkbaar het heropstarten van de productie lijn onderzocht.

Als dat het geval is dan ben ik voor 2 nieuw te bouwen C-17's naast 4 nieuwe Herculessen of een goed alternatief voor deze kist.

Indien nieuwe C-17's definitief geen gespreksonderwerp meer zijn dan vind ik 6 KC-390's best een interessant alternatief om te onderzoeken.

Zander

Haal die C17 nou maar eens uit je hoofd. In een uitzonderlijk geval zie ik misschien ooit ruimte voor 6x C130J30.
Tot die tijd hebben en houden we onze 4 oude C130H's
People are sheep

andré herc

We hebben hier wel meer over gediscussieerd op dit forum ik vond wat betreft  laadruim de KC-390  gewoon tegen vallen en dan heb ik het nog niet eens over het uiterlijk vergeleken met de Japanse C-2 en de C-130J super die ik op Fairford gezien heb maar dat is mijn mening we zullen gewoon moeten afwachten welke kant het opgaat voorlopig gaat de H versie nog wat jaartjes mee mijn ideaal keuzen is 6 Herculessen en 2 C-17's voor het 336 sq als er flink geld bij komt voor Defensie.
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

StrataNL

Citaat van: Lynxian op 06/01/2019 | 16:50 uur
De flink mindere range lijkt me anders wel een dingetje?
Vergeleken met wat? Laat je niet misleiden door de plaatjes waar het bereik van bijvoorbeeld een KC390 met 20t lading vergeleken wordt met een C130 met 10t lading.
De KC390 is vanaf het begin af aan ontworpen als C130 vervanger. Bereik van de KC390 is iets groter dan dat van de C130 (zonder wing tanks). Voor de KC390 zijn ook auxiliary fuel tanks beschikbaar waardoor het bereik nog meer toeneemt.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lynxian

Citaat van: StrataNL op 04/01/2019 | 16:00 uur
KC390 is beter te vergelijken met de Hercules dan A400M. KC390 heeft betere specificaties dan de C130-30 tegen ongeveer dezelfde prijs.
A400M is hele andere (prijs)klasse.
De flink mindere range lijkt me anders wel een dingetje?

Ace1

Citaat van: andré herc op 05/01/2019 | 21:56 uur
Duitsland en de Fransen ondanks de aanschaf van de A400 M die notabene in hun eigen land geproduceerd wordt toch om tatiche reden de  J versie van de Hercules hebben aangeschaft zegt al meer dan genoeg plus je kan samen werken met de Noren Denen Fransen Engeland Duitsland en USAF en de onderhoud ook weer bij Marschall kan plaats vinden!

Je bent op de hoogte dat Boeing een belang heeft genomen in de KC-390 en ook een productie lijn van de KC-390 in de VS overweegt?
Er gaan zelfs geruchten dat de productie van de C-17 weer wordt opgestart als zowel de C-17 en de KC-390 in dezelfde fabriek bouwt kun je misschien bepaalde onderdelen delen in de productie wat weer kostenbesparend kan zijn.


https://www.flightglobal.com/news/articles/boeing-embraer-form-separate-joint-venture-to-boost-449964/

https://www.reuters.com/article/us-embraer-boeing/boeing-embraer-to-build-kc-390-military-cargo-jet-in-u-s-newspaper-idUSKCN1MB2PI

http://www.thedrive.com/the-war-zone/24542/usaf-wants-more-airlift-capacity-but-with-c-17-out-of-production-what-could-provide-it


andré herc

Citaat van: StrataNL op 04/01/2019 | 19:30 uur
En waarom? Onderbuikgevoel?
Duitsland en de Fransen ondanks de aanschaf van de A400 M die notabene in hun eigen land geproduceerd wordt toch om tatiche reden de  J versie van de Hercules hebben aangeschaft zegt al meer dan genoeg plus je kan samen werken met de Noren Denen Fransen Engeland Duitsland en USAF en de onderhoud ook weer bij Marschall kan plaats vinden!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

Citaat van: StrataNL op 04/01/2019 | 16:00 uur
KC390 is beter te vergelijken met de Hercules dan A400M. KC390 heeft betere specificaties dan de C130-30 tegen ongeveer dezelfde prijs.
A400M is hele andere (prijs)klasse.

Doe er maar gelijk 5 of 6 dan.




StrataNL

Citaat van: andré herc op 04/01/2019 | 16:26 uur
KC-390 van dicht bij bekeken mochten we niet in vond hem niet zo dan kan NL nog beter de C-130J super aanschaffen wel in de Japanse C-2 van binnen en buiten bekeken vind ik een betere optie dan de Braziliaan
En waarom? Onderbuikgevoel?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: andré herc op 04/01/2019 | 16:26 uur
KC-390 van dicht bij bekeken mochten we niet in vond hem niet zo dan kan NL nog beter de C-130J super aanschaffen wel in de Japanse C-2 van binnen en buiten bekeken vind ik een betere optie dan de Braziliaan
De A 400 M is veel te duur en te veel problemen maar voorlopig vliegen de C-130H's nog heel wat jaartjes door bij de KLU mooi toch eerder zie ik nog uitbreiding met een paar Herculessen van de H versie omdat gelijk na een update bij Marschall de crews er mee op pad kunnen we zullen zien volgens wat ik weet zijn ze bij Defensie een beetje aan het verkennen wat een beste optie is omdat er altijd wel een Herc in onderhoud is wil men  capaciteit behouden er uitbreiding moet komen!

Wat is precies een no-go voor NLD op A400M ?

C-130J's liever ook niet, dan nog wat opknappen en de US vervanger afwachten.

andré herc

KC-390 van dicht bij bekeken mochten we niet in vond hem niet zo dan kan NL nog beter de C-130J super aanschaffen wel in de Japanse C-2 van binnen en buiten bekeken vind ik een betere optie dan de Braziliaan
De A 400 M is veel te duur en te veel problemen maar voorlopig vliegen de C-130H's nog heel wat jaartjes door bij de KLU mooi toch eerder zie ik nog uitbreiding met een paar Herculessen van de H versie omdat gelijk na een update bij Marschall de crews er mee op pad kunnen we zullen zien volgens wat ik weet zijn ze bij Defensie een beetje aan het verkennen wat een beste optie is omdat er altijd wel een Herc in onderhoud is wil men  capaciteit behouden er uitbreiding moet komen!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

StrataNL

Citaat van: Zander op 04/01/2019 | 15:35 uur
Heeft de KC390 dan compleet andere/betere capaciteiten dan de A400M?
KC390 is beter te vergelijken met de Hercules dan A400M. KC390 heeft betere specificaties dan de C130-30 tegen ongeveer dezelfde prijs.
A400M is hele andere (prijs)klasse.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Zander

People are sheep

StrataNL

Citaat van: Stoonbrace op 04/01/2019 | 12:14 uur
Ik zou een gemeenschappelijk luchttransportcommando helemaal zien zitten, maar het lijkt me beter dat jullie dan aansluiten met kisten die de capaciteiten uitbreiden ipv meer A400m.
KC-390  :heart:
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 04/01/2019 | 12:14 uur
Ik zou een gemeenschappelijk luchttransportcommando helemaal zien zitten, maar het lijkt me beter dat jullie dan aansluiten met kisten die de capaciteiten uitbreiden ipv meer A400m.

Ik denk dat dit ook een goed idee is.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 03/01/2019 | 22:01 uur
Ik heb geen idee wat de planning is van de C-130 vervanging, maar ik kan me voorstellen dat we het weer in 2 delen doen om kosten te kunnen verdelen over meerdere jaren.
Dat is goed mogelijk, een toestel dat goed onderhouden en gecertificeerd is dat verkoopt makkelijker dan een toestel waarvan niet alles duidelijk is. En verkoop gaat makkelijker voor de 2 nieuwste toestellen dan die 2 oudjes. Ik hoop nog steeds op de A400M, als het goed is is die ontwikkeling tegen die tijd helemaal klaar en daarmee kunnen we aansluiten op de Belgen.

Ik zou een gemeenschappelijk luchttransportcommando helemaal zien zitten, maar het lijkt me beter dat jullie dan aansluiten met kisten die de capaciteiten uitbreiden ipv meer A400m.

Parera

Citaat van: JdL op 03/01/2019 | 21:11 uur
Dat stond mij ook bij, vandaar dat het me zo verbaasde dat het contract voor 14 jaar is. Het is logisch dat dat soort projecten een aantal jaren duren, maar 14 jaar voor luchttransport leek me erg veel, het is de F-35 niet. Misschien idd eerst de twee oudjes vervangen en als dit contract afloopt pas de laatste twee, kan je ook de kosten uitsmeren over langere periode.
Ik heb geen idee wat de planning is van de C-130 vervanging, maar ik kan me voorstellen dat we het weer in 2 delen doen om kosten te kunnen verdelen over meerdere jaren.

Citaat van: Lex op 03/01/2019 | 21:22 uur
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met de verkoop, opdat alle benodigde papieren betreffende luchtwaardigheid aanwezig zijn?
Dat is goed mogelijk, een toestel dat goed onderhouden en gecertificeerd is dat verkoopt makkelijker dan een toestel waarvan niet alles duidelijk is. En verkoop gaat makkelijker voor de 2 nieuwste toestellen dan die 2 oudjes. Ik hoop nog steeds op de A400M, als het goed is is die ontwikkeling tegen die tijd helemaal klaar en daarmee kunnen we aansluiten op de Belgen.

Lex

Citaat van: JdL op 03/01/2019 | 21:11 uur
Dat stond mij ook bij, vandaar dat het me zo verbaasde dat het contract voor 14 jaar is. Het is logisch dat dat soort projecten een aantal jaren duren, maar 14 jaar voor luchttransport leek me erg veel, het is de F-35 niet. Misschien idd eerst de twee oudjes vervangen en als dit contract afloopt pas de laatste twee, kan je ook de kosten uitsmeren over langere periode.
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met de verkoop, opdat alle benodigde papieren betreffende luchtwaardigheid aanwezig zijn?

JdL

Citaat van: Parera op 03/01/2019 | 20:56 uur
Vervanging staat wel opgenomen in de Nota,
Dat stond mij ook bij, vandaar dat het me zo verbaasde dat het contract voor 14 jaar is. Het is logisch dat dat soort projecten een aantal jaren duren, maar 14 jaar voor luchttransport leek me erg veel, het is de F-35 niet. Misschien idd eerst de twee oudjes vervangen en als dit contract afloopt pas de laatste twee, kan je ook de kosten uitsmeren over langere periode.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Parera

Citaat van: JdL op 03/01/2019 | 18:43 uur
Komende 14 jaar nog geen vervang voor onze Hercs, lijkt me best een uitdaging als je gaat rekenen hoelang de twee second hand exemplaren dan rondvliegen!

Vervanging staat wel opgenomen in de Nota, ik heb hem niet bij de hand maar tussen 2018 - 2032 word er wel gestart met dit project. We hebben 4 kisten waarvan 2 oudere en 2 nieuwere kisten dus ook de vervanging kan in 2 fases gebeuren (2029 - 2033) waarna het contract afloopt als de laatste vervangen is door het nieuwe toestel.

Sparkplug

Citaat van: JdL op 03/01/2019 | 18:43 uur
Komende 14 jaar nog geen vervang voor onze Hercs, lijkt me best een uitdaging als je gaat rekenen hoelang de twee second hand exemplaren dan rondvliegen!

De C-130 gaat bij goed onderhoud lang mee. Bijvoorbeeld de Belgische C-130H's werden nieuw in 1972 geleverd.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Komende 14 jaar nog geen vervang voor onze Hercs, lijkt me best een uitdaging als je gaat rekenen hoelang de twee second hand exemplaren dan rondvliegen!
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan


Ace1



Marshall Aerospace and Defence Group is celebrating the 20th anniversary of supporting the Royal Netherlands Air Force C-130 fleet.

In 1996 Marshall was awarded the contract to support the Royal Netherlands Air Force fleet of C-130H's and throughout the development of the C-130 fleet Marshall has continued to support the Royal Netherlands Air Force.

Marshall completed the CUP (Cockpit Upgrade Programme) in 2005 which was followed by the groundbreaking TACAMO contract where two ex-US Navy EC-130Qs were converted to C-130Hs which included the CUP configuration. 2006 also marked the establishment of the engineering office in Leiden, the Netherlands.

Further capability insertion, scheduled and unscheduled maintenance and technical support agreements were put in place to sustain and increase the availability and capability of the fleet of four aircraft.



Rupert Dix, Managing Director of Military Aerospace at Marshall Aerospace and Defence Group commented: "We are incredibly proud to support the Royal Netherlands Air Force fleet of C-130 aircraft and over the last twenty years, we have jointly focussed upon improving availability and affordability through innovation."

Major General Sotthewes, Deputy Commander of the Royal Netherlands Air Force, commented: "Throughout the years we have transformed the relationship into one of cooperation and partnering.  The Royal Netherlands Air Force provides the operational input, while Marshall delivers the engineering solutions. A proven and rock solid combination. If technical problems arise, Marshall is immediately around to support the Royal Netherlands Air Force. This focus on customer's true needs really distinguishes Marshall in the aerospace industry."

Steve Fitz-Gerald, CEO of Marshall Aerospace and Defence Group commented: "I am immensely proud of this milestone; it is testament to the spirit and partnership of everyone involved over the last two decades and I look forward to what we can achieve in the future".

http://marshalladg.com/marshall-celebrates-20-years-supporting-royal-netherlands-air-force/