Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 29/11/2016 | 16:06 uur
Taiwan ofzo....oh nee 😇

:angel: Als wij wél politici met ballen hadden dan heb ik zo het idee dat Taiwan maar al te graag zou aanschuiven bij het vWalrus-team... Tea anyone?

dudge

Citaat van: Zeewier op 29/11/2016 | 15:26 uur
Custom made subs komen doorgaans zelden in de wapenhandel terecht maar al zou de Walrus een occasion worden dan zijn er genoeg potentiële kopers. Maak een vergelijking met opgeknapte (jaren '80) Su-33's, Mig-29's en F-16's; voor veel landen nog steeds een optie. Ook al heeft ze wel eens wat, de Walrus heeft de naam betrouwbaar te zijn. Schrijf ze niet af.

Taiwan ofzo....oh nee 😇

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zeewier op 29/11/2016 | 15:26 uur
Custom made subs komen doorgaans zelden in de wapenhandel terecht maar al zou de Walrus een occasion worden dan zijn er genoeg potentiële kopers. Maak een vergelijking met opgeknapte (jaren '80) Su-33's, Mig-29's en F-16's; voor veel landen nog steeds een optie. Ook al heeft ze wel eens wat, de Walrus heeft de naam betrouwbaar te zijn.

Ik schrijf ze zeker nog niet af... wellicht dat ze ergens nog als occasion inzetbaar kunnen zijnen leveren ze nog paar euro op.

;D Misschien als "overbruggingsboot" voor de Canadezen als die later (if ever) instappen in het NL-Zweeds ontwerp.


Zeewier

Custom made subs komen doorgaans zelden in de wapenhandel terecht maar al zou de Walrus een occasion worden dan zijn er genoeg potentiële kopers. Maak een vergelijking met opgeknapte (jaren '80) Su-33's, Mig-29's en F-16's; voor veel landen nog steeds een optie. Ook al heeft ze wel eens wat, de Walrus heeft de naam betrouwbaar te zijn. Schrijf ze niet af.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lynxian op 28/11/2016 | 22:23 uur
Nou ho ho! De boten zijn erg oud, maar verre van amateurniveau en dat komt niet alleen door de bemanning. Hoewel je liever allang nieuwe boten had gewild, kunnen ze heus nog wel even vooruit met de upgrades die ze hebben gehad. En ook al zouden ze hopeloos verouderd zijn, Noord-Korea heeft met een boot uit de jaren '50 nog een korvet uit de jaren '00 weten te zinken. Onze mensen zijn wel wat beter.

De boten kunnen zich na modernisering nog wel een jaar of tien meten op het wereldtoneel, oud is niet altijd slecht maar na diverse decennia is het een keer klaar en begint de constructie haar tol te eisen.

Over oud gesproken: zo beleefd de BUFF, ("Big Ugly Flying Fellow" of "Big Ugly Fat Fucker") (ook wel B-52) dit jaar zijn 62ste verjaardag en heeft deze nog  zeker tien tot twintig jaar te gaan.

Desondanks de leeftijd wil ik die nog steeds niet boven mijn hoofd zien als tegenstander.




walter leever

#2271
Citaat van: Lynxian op 28/11/2016 | 22:23 uur
Nou ho ho! De boten zijn erg oud, maar verre van amateurniveau en dat komt niet alleen door de bemanning. Hoewel je liever allang nieuwe boten had gewild, kunnen ze heus nog wel even vooruit met de upgrades die ze hebben gehad. En ook al zouden ze hopeloos verouderd zijn, Noord-Korea heeft met een boot uit de jaren '50 nog een korvet uit de jaren '00 weten te zinken. Onze mensen zijn wel wat beter.

Ik heb ook niet gezegd dat de boten of de bemanning niet zou voldoen(laatste regel van wat ik geschreven/getypt heb  ;) )     Of dat ze met de nodige upgrades(die overigens erg laat zijn,geldkwestie)nog wel even mee kunnen),ik vraag me eigenlijk af waarom dat we zolang moeten doorvaren met deze boten(en dus al die upgrades moeten doen om competatief te blijven in 't "speelveld")en dan heb ik 't niet over tussentijdse upgrades die er "gewoon" bijhoren,maar dus over 't uitrekken/oprekken van de  End Of Life.
Dat snap ik dus niet goed,'t constant oprekken van de uitfaseer datum,omdat er eerst nog wat vergaderd en wat theekransjes georganiseerd moeten worden voordat de beslissing over wat we nodig hebben(die allang bekend is)genomen wordt,dat bedoel ik. ;)
Buiten 't feit of de politieke wil er is.

Amateurnivo had ik beter achterwege gelaten,ik weet dat onze OZD zeer bekwaam is.Was eigenlijk frustratie mijnerzijde omdat 't allemaal zolang moet duren,wat ik de jongens en meisjes van onze krijgsmacht dan ook weer niet gun,die moeten gewoon met 't best mogelijke materiaal(wat werkt en waar er genoeg wisselstukken voor voorradig zijn)werken en krijgen.Er staan immers levens op 't spel(als ik 't zo mag uitdrukken)

Lynxian

Citaat van: walter leever op 28/11/2016 | 12:54 uur
Persoonlijk vind ik dat we veel te lang hebben lopen aanklungelen(en uiteraard was de wil er niet,mag hopen dat dit veranderd is),we waren met onze boten toonaangevend en zijn nu teruggezakt naar amteurnivo iets wat ik beschamend vind.
Wil niks zeggen over de kwaliteiten van de huidige boten en bemanning(roeien met de riemen,zeg maar),maar komaan 50 jaar,ongelooflijk,iets wat geld voor vele zaken trouwens(Alkmaars,M-klasse,etc)
Nou ho ho! De boten zijn erg oud, maar verre van amateurniveau en dat komt niet alleen door de bemanning. Hoewel je liever allang nieuwe boten had gewild, kunnen ze heus nog wel even vooruit met de upgrades die ze hebben gehad. En ook al zouden ze hopeloos verouderd zijn, Noord-Korea heeft met een boot uit de jaren '50 nog een korvet uit de jaren '00 weten te zinken. Onze mensen zijn wel wat beter.

walter leever

Citaat van: Huzaar1 op 28/11/2016 | 11:49 uur
Dus we zien een tewaterlating dus pas in 2067? Geloof ik niet.

Nou nee,mag ik niet hopen. ;)

ervan uitgaande dat ze komen(nieuwe subs)denk ik dat 't rond 2025 ofzo gaat zijn,dus zijn we idd 50 jaar verder,en dan bedoelde ik start bouw en tewaterlating.
Iets wat ik verbijsterend vind,als ik dan de vergelijking moet maken wil dat zeggen dat je in de jaren '90 nog met boten uit de 2e wereldoorlog rondvoer. :mad:
Persoonlijk vind ik dat we veel te lang hebben lopen aanklungelen(en uiteraard was de wil er niet,mag hopen dat dit veranderd is),we waren met onze boten toonaangevend en zijn nu teruggezakt naar amteurnivo iets wat ik beschamend vind.
Wil niks zeggen over de kwaliteiten van de huidige boten en bemanning(roeien met de riemen,zeg maar),maar komaan 50 jaar,ongelooflijk,iets wat geld voor vele zaken trouwens(Alkmaars,M-klasse,etc)


Huzaar1

Dus we zien een tewaterlating dus pas in 2067? Geloof ik niet.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


Huzaar1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 23/11/2016 | 16:13 uur
Dan zijn we ongeveer een halve eeuw verder, en kan je opa met gemak tot de eerste groep bemanningsleden hebben behoord.

Beetje overdreven dit.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald


jurrien visser (JuVi op Twitter)

#2264
Citaat van: walter leever op 23/11/2016 | 15:37 uur
dit beeld,tewaterlating)moeten z.s.m weer te zien krijgen,dan natuurlijk voor de vervanger. :P

Dan zijn we ongeveer een halve eeuw verder, en kan je opa met gemak tot de eerste groep bemanningsleden hebben behoord.

walter leever

Citaat van: Harald op 23/11/2016 | 10:23 uur
Nog even terug in de tijd ...  ;)

http://nimh-beeldbank.defensie.nl/memorix/9448e226-5eba-11e1-88e0-deb8a456e588
Marinescoop Info 87-4

Bouw en tewaterlating van onderzeeboten van de Walrusklasse (VIDEO)

Op 11 oktober 1979 werd gestart met de bouw van de Walrus. Dat gebeurde bij de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij (RDM). In een filmpje van de tewaterlating van de Zeeleeuw in 1987 is te zien hoe deze onderzeeboten werden gebouwd. 

Marinescoop 87-4. Vanaf minuut 1:10 t/m 10:48 over de bouw en tewaterlating van de Walrusklasse.

http://marineschepen.nl/dossiers/Hoe-de-Walrusklasse-onderzeeboten-werden-gebouwd.html

De start is dus 37 jaar geleden(ik herhaal 37 jaar  :annoyed: )

dit beeld,tewaterlating)moeten z.s.m weer te zien krijgen,dan natuurlijk voor de vervanger. :P

Harald

Nog even terug in de tijd ...  ;)

http://nimh-beeldbank.defensie.nl/memorix/9448e226-5eba-11e1-88e0-deb8a456e588
Marinescoop Info 87-4

Bouw en tewaterlating van onderzeeboten van de Walrusklasse (VIDEO)

Op 11 oktober 1979 werd gestart met de bouw van de Walrus. Dat gebeurde bij de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij (RDM). In een filmpje van de tewaterlating van de Zeeleeuw in 1987 is te zien hoe deze onderzeeboten werden gebouwd. 

Marinescoop 87-4. Vanaf minuut 1:10 t/m 10:48 over de bouw en tewaterlating van de Walrusklasse.

http://marineschepen.nl/dossiers/Hoe-de-Walrusklasse-onderzeeboten-werden-gebouwd.html