geen vacatures vrij

Gestart door janet1989, 03/04/2010 | 22:34 uur

janet1989

er was gegronde reden want als hij alsnog in het rem team ging dan moest hij alsnog naar de infanterie en bij de keuring ging alles goed. Hij heeft deze blessure opgelopen bij de amo bij de laatste bivak . De voorlichting in arnhem was niet goed over de infanterie . Dus uit eindelijk was er voor hem geen oplossing of infanterie of zelf ontslag nemen omdat er geen vacatures voor hem waren nu moet hij waarschijnlijk alles overnieuw doen want binnen afzienbare tijd komen er geen vacatures vrij

KapiteinRob

Citaat van: joe 010 op 05/04/2010 | 00:34 uur
Bovendien heb je een wederzijdse proeftijd van 6 maanden.

Dat wederzijds is betrekkelijk. Defensie moet namelijk met een gegronde reden komen om op basis hiervan iemand eruit te knikkeren.

SMI de Boer

Citaat van: joe 010 op 05/04/2010 | 00:34 uur
Citaat van: SMI de Boer op 04/04/2010 | 18:15 uur
Is dat wettelijk gezien correct dat je ontslag moet nemen als je in het REM gaat en niet goed terecht kan? Dan lijkt me dat je contract gewoon niet verlengd wordt.

Ik neem aan dat als hij de infanterie had gebleven, hij geen ontslag had hoeven nemen. Maar aangezien dit te zwaar was, was dit kennelijk geen optie. Bij de aanstelling word je als het goed is gewezen op twee punten die in ieder geval kunnen leiden tot ontslag: ontheffing initiƫle opleiding en achterhouden van informatie (bij keuring). Bovendien heb je een wederzijdse proeftijd van 6 maanden.



Maar je kan niet verplicht worden ontslag te nemen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: joe 010 op 05/04/2010 | 00:34 uur


En dat er nu weinig tot geen vacatures zijn heeft denk ik grotendeels te maken met de bezuinigingen van de overheid op Defensie. Ook de economische crisis en de ruime arbeidsmarkt als gevolg hiervan spelen een grote rol. Ik vermoed dat als je een of twee jaar geduld hebt er weer een overvloed aan vacatures zal zijn.

Nope, die komen er niet meer, niet voor de instroom van jonge soldaten: Dat is overgedragen aan de ROC's alwaar een natuurlijke voorselctie plaatsvindt. Als je wat in het leger wilt gaan doen ga je naar een ROC voor de opleiding V&V (vrede en veiligheid, voortaan veiligheid en vakmanschap waar je een nivo 2 of 3 opleiding gaat volgen om resp manschap of OO te worden. Je amo ga je overslaan, die doe je in stages
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

joe 010

Citaat van: SMI de Boer op 04/04/2010 | 18:15 uur
Is dat wettelijk gezien correct dat je ontslag moet nemen als je in het REM gaat en niet goed terecht kan? Dan lijkt me dat je contract gewoon niet verlengd wordt.

Ik neem aan dat als hij de infanterie had gebleven, hij geen ontslag had hoeven nemen. Maar aangezien dit te zwaar was, was dit kennelijk geen optie. Bij de aanstelling word je als het goed is gewezen op twee punten die in ieder geval kunnen leiden tot ontslag: ontheffing initiƫle opleiding en achterhouden van informatie (bij keuring). Bovendien heb je een wederzijdse proeftijd van 6 maanden.

En dat er nu weinig tot geen vacatures zijn heeft denk ik grotendeels te maken met de bezuinigingen van de overheid op Defensie. Ook de economische crisis en de ruime arbeidsmarkt als gevolg hiervan spelen een grote rol. Ik vermoed dat als je een of twee jaar geduld hebt er weer een overvloed aan vacatures zal zijn.

Arjen_d

Waarom heeft de zoon geen contact opgenomen met de bond?

Als hij gekeurd is vor de inf. en hij zou het niet trekken dan kan een bedrijfs arts uitkomst bieden maar ontslag nemen zou ik niet doen!

SMI de Boer

Is dat wettelijk gezien correct dat je ontslag moet nemen als je in het REM gaat en niet goed terecht kan? Dan lijkt me dat je contract gewoon niet verlengd wordt.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

janet1989

mijn probleem als moeder zijnde dat er alles belooft wordt maar uiteindelijk niks gedaan wordt.
Mijn zoon heeft zich aangemeld voor de infanterie. Leuk denkt men alle voorlichtingen gehad met  amo begonnen en geslaagd . Wat werd er verteld door de commandant van de b sectie  altijd je zoon of dochter steunen in alles, maar steunt de defensie hun. mijn zoon kreeg last van een ontsteking tijdens de amo en gaf al aan dat de infanterie te zwaar voor hem was. hij naar Ermelo daar kreeg hij een keuze of in het rem team en daarna als nog naar de infanterie en anders ontslag nemen en dat heeft hij gedaan met een bloedend hart want ze hadden gen plaats meer voor hem. terwijl ze vorig jaar gilde dat ze de vacatures niet vol kregen. nu moet hij er voor bloedde want hij moet overnieuw solliciteren wie weet hoe lang dat duurt. terwijl op oirschot zeiden kun je de infanterie niet aan bieden we je iets anders aan. hard gelach je kunt ontslag nemen