Embraer KC-390

Gestart door andré herc, 04/09/2010 | 20:03 uur

Parera

Citaat van: Harald op 15/11/2021 | 12:02 uur
Brazilian Air Force cuts KC-390 order to 15 aircraft

The Brazilian Air Force has decided to move forward with its plan to cut its order for the Embraer KC-390 tactical transport from 28 to 15 airframes

https://www.reuters.com/article/embraer-brazil-govt/update-1-embraer-shares-drop-as-brazilian-air-force-cuts-kc-390-order-idUSL1N2S31XU

Dat is natuurlijk wel erg pijnlijk voor Embraer. En heel erg goed voor potentiele internationale verkopen is dit ook niet.

Harald

Brazilian Air Force cuts KC-390 order to 15 aircraft

The Brazilian Air Force has decided to move forward with its plan to cut its order for the Embraer KC-390 tactical transport from 28 to 15 airframes

https://www.reuters.com/article/embraer-brazil-govt/update-1-embraer-shares-drop-as-brazilian-air-force-cuts-kc-390-order-idUSL1N2S31XU

Poleme

Citaat van: Lynxian op 30/07/2021 | 01:42 uur
Ja, de Embrear 190 is een hele comfortabele bak; goede leren stoelen en hij zweeft - op één of andere manier - beter dan een Boeing 737. Ik denk alleen niet dat dit criteria zijn die heel hoog op het Klu wensenlijstje staan ;)
Errr ... alle Embraer ontwerpen zijn ten eerste voor de Braziliaanse / Zuid-Amerikaanse thuismarkt ontwikkeld.   Zowel van West naar Oost, als van Noord naar Zuid kan je in Brazil 4.000 km lange rechte lijnen trekken en toch blijf je dan binnen de landsgrenzen.   Ze hebben nogal veel vliegvelden.  Veel van deze velden hebben startbanen die ongeplaveid zijn, of wel verhard zijn, maar in veel slechtere staat dan in Europa of de VS.  Deze vliegvelden zijn ook niet rijkelijk voorzien van allerlei faciliteiten, om de aandoende vliegtuigen te ondersteunen en gereed te stellen. Daar heb je ook te maken met natte en zeer vochtige sub-tropische en tropisch klimaten.  Dat vraagt dus om robuust gebouwde, gemakkelijk te onderhouden en te repareren en zo betrouwbaar mogelijke kisten.
Vaak zijn de startbaan lengtes ook niet denderend en / of omgeven met bergen en bijna altijd hot & high.  Dus moeten de STOL, Short Take Off and Landing vaardigheden goed op orde zijn.

Allemaal vaardigheden die goed van pas komen in een militaire transport kist.  ;)
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Ace1

#116
Citaat van: Lynxian op 30/07/2021 | 01:42 uur
Ja, de Embrear 190 is een hele comfortabele bak; goede leren stoelen en hij zweeft - op één of andere manier - beter dan een Boeing 737. Ik denk alleen niet dat dit criteria zijn die heel hoog op het Klu wensenlijstje staan ;)

Bij  de Boeing 737, werd met ontwerp in 1964 begonnen en het eerste prototype vloog in 1967. de volgende generaties hebben gewoon een verlengde romp gekregen en nieuwe vleugels en nieuwe motoren. De Embraer 190 werd in 1999 geïntroduceerd en het eerste prototype vloog in 2001. De Embraer 190  zal een veel beter  aerodynamica pakket hebben dan de Boeing 737 logisch dat de  Embraer 190 hierdoor beter zweeft dan de  Boeing 737.

Lynxian

Ja, de Embrear 190 is een hele comfortabele bak; goede leren stoelen en hij zweeft - op één of andere manier - beter dan een Boeing 737. Ik denk alleen niet dat dit criteria zijn die heel hoog op het Klu wensenlijstje staan ;)

Ace1

Citaat van: Wim1955 op 29/07/2021 | 18:02 uur
En hoe weten we dat die van Embraer minder goed is? Ik ben gewoon nieuwsgierig. Als die Embrear goedkoper is en niet slechter, ook qua ondersteuning, zou ik een serieuze afweging maken. Niet de halfbakken die ze nu lijkt te zijn.

Bij de KLM zijn zeer tevreden over de vloot van Embraer

https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/on_board/our_aircraft/embraer_175.htm

https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/on_board/our_aircraft/embraer_190.htm

https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/on_board/our_aircraft/embraer_195_E2.htm

Verder heeft de Super Tucano toch een goede naam.

https://defense.embraer.com/global/en/super-tucano

Wim1955

Citaat van: Huzaar1 op 29/07/2021 | 14:01 uur
Appels en peren. De service en support achter c-130 en de klu zegt genoeg.

En hoe weten we dat die van Embraer minder goed is? Ik ben gewoon nieuwsgierig. Als die Embrear goedkoper is en niet slechter, ook qua ondersteuning, zou ik een serieuze afweging maken. Niet de halfbakken die ze nu lijkt te zijn.

Harald

Citaat van: Sparkplug op 29/07/2021 | 15:27 uur
De Herc 2.0 is de C-130J  :angel:
:hrmph: Dan noem ik het maar een "Herc" NG

Sparkplug

Citaat van: Harald op 29/07/2021 | 14:29 uur
Maar zal wel iets worden als een Herc 2.0 ..  ;) geliefd toestel, doet wat het moet doen. Any time, anywhere.

De Herc 2.0 is de C-130J  :angel:
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Ik denk in de vervanging van de Herc dat NL meegaat in wat de USAF gaat doen.
Dus eerst nog de J versue en dan mee in het nieuwe Transport STOL programna.
Helaas is daar nog niet zoveel over bekend.
Maar zal wel iets worden als een Herc 2.0 ..  ;) geliefd toestel, doet wat het moet doen. Any time, anywhere.

Ace1

Citaat van: Wim1955 op 29/07/2021 | 13:48 uur
Is er een groot prijsverschil?

Jazeker een C-130J kost $70 miljoen per stuk en een C-390 kost $50 miljoen per stuk. Dit is dan zonder spareparts.

Huzaar1

Appels en peren. De service en support achter c-130 en de klu zegt genoeg.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Wim1955

Is er een groot prijsverschil?

Ace1

#106
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 28/07/2021 | 23:33 uur
Is dit model al afgeschoten voor Nederland als Hercules vervanger? (persoonlijk gok ik op 4-6 nieuwe C-130J-30 Herculessen voor de KLu).

Bij de Klu heeft men een fixatie voor Amerikaanse produkten en stelt eisen op met de hand van het Amerikaanse product. Het klopt dat een C-390 een iets kleiner bereik heeft dan een C-130J maar als je de C-390 vergelijkt met een C-130H dan heeft de C-390 een groter bereik.

Als je de de vleugels van de C-390 van winglets zou voorzien wordt het vliegbereik vergelijkbaar met het bereik van de C-130J.


Huzaar1

Wordt 100% niet de embrear.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"