Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting

Gestart door DvdW, 30/01/2016 | 22:53 uur

Huzaar1

Citaat van: ARM-WAP op 10/02/2017 | 23:18 uur
Royal Navy 'attack' submarines out of operations

but not on missions.
A Royal Navy spokesman said it did not comment on "specific submarine operations", but added: "Britain has a world-class fleet.
"The Royal Navy continues to meet all of its operational tasking, deploying globally on operations and protecting our national interests as Britain steps up around the world"

Hahaha uhu..2 leugens in 1 zin en totaal ongeloofwaardig na zo'n lap tekst
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

walter leever

Ze gaan het nu zo oplossen,omdat de problemen blijven aanhouden, :omg:

    UK hires team to stop destroyers from breaking down at sea

    An industry team led by BAE Systems has secured a £160 million (U.S. $224 million) deal with the British Ministry of Defence to help fix long-running propulsion problems that have blighted the reliability of the Royal Navy's Type 45 destroyer fleet.

    BAE, along with partners BMT Defence Services and Cammell Laird, are to undertake what the MoD calls the power improvement project, or PIP, which principally will see the anti-air warships' two existing diesel generators replaced with three larger units.

    The warships have suffered a number of embarrassing breakdowns at sea due to problems with the propulsion system during operations in high temperatures, undermining confidence in the reliability of the six destroyers.

    The worst of the problems saw ships losing all electrical power and propulsion while at sea.

    "Our aim is to rapidly restore command confidence in the power and propulsion system of the Type 45 fleet, demonstrate value for money, and safeguard vital skills for future generations of warship support," said David Mitchard, managing director at BAE Systems' Maritime Services...
    https://www.defensenews.com/naval/2018/03/21/uk-hires-team-to-stop-destroyers-from-breaking-down-at-sea/

Poleme

Citaat van: Thomasen op 11/02/2017 | 10:40 uur
Goed artikel weer. Belicht twee onderliggende problemen, namelijk het maken van een verkeerde lange termijn analyse en 'vreemd' project management. Mooie schepen om te zien die type-45, maar als je de publieke publicaties volgt dus wel stampesvol problemen.
De Britten zelf denken dat het legt aan het feit dat diverse opeenvolgende kabinetten er niet in slaagden om strategisch te denken.
Problemen met het Type 45 en Astute onderzeeboot komen ook doordat er geen voldoende continuïteit meer is tussen de verschillende marine scheepsbouw projecten.
Dus bouwen ontwerpers, technici en wetenschappers in vergelijking met vroeger geen of te weinig ervaring op met de ontwikkeling van marine schepen.
Daar komt nog dat de laatste decennia relatief minder mensen kiezen voor bovenstaande technische beroepen.  En ook voor deze beroepsgroepen geldt dat een baan niet meer voor het leven is, dus relatief meer job hopping.
Ook het Britse MinDef heeft het laatste kwart eeuw veel te maken gehad met bezuinigingen en de daarbij behorende voor personeel zeer ingrijpende reorganisaties.
Dus ook hier veel kennis en ervaring, bij bijvoorbeeld het wapensysteem management, wordt dan helaas 'categorie 4' (overtollig) bevonden of men besluit zelf op te stappen.
Dan hebben we nog zoiets als Performance Based Logistics (PBL).  PBL is populair bij MinFin boekhouders, want het maakt de exploitatie goedkoper.
Maar PBL contracten zorgen er ook voor dat je kennis en ervaring uit je defensie organisatie weglekt naar de industrie.  Waar die kennis vervolgens gefragmenteerd wordt over meerdere bedrijven en op langere termijn ook weer weglekt door het verloop van personeel en te weinig continuïteit.
Uiteraard wordt het ontwerp principe "Design To Cost" ook meer omhelst als MinDef pecunia steeds schaarser wordt.  Hee, de onderzeeboot dreiging is nu grotendeels weg, dus gaan we nu niet investeren in allerlei maatregelen die de geluidsuitstraling beperken.  Ontwerpen volgens Mil.Standaard te duur ?  Geen probleem, dan ontwerpen we wel geheel of zoveel mogelijk volgens civiele standaarden.  Tot dat je in een oorlog terecht komt, zie ervaringen tijdens de Falkland Oorlog.
Vervolgens ga je een nieuw luchtverdediging fregat ontwerpen, waarbij gepionierd wordt in een marineschip met een vooruitstrevende aandrijving, de  Integrated Electric Propulsion.
Bied vele voordelen op het gebied van brandstof doelmatigheid, flexibiliteit in de plaatsing van de 'karretjes' (motoren) in de romp en een veronderstelde kleinere voetafdruk betreffende benodigd TD personeel en onderhoud.
In het kort: 2 Rolls Royce WR-21 gas turbines en 2 Wartsila diesel motoren zorgen zowel voor levering van 'prik' als voortstuwing van het Type 45.
De WR-21's beschikken over een soort van intercooler, die de hitte van de uitlaatgassen weer hergebruikt in deze motoren en zodoende efficiënter maakt en zorgt voor minder warmte uitstraling.  In die intercoolers zit volgens de media een ontwerp fout, vervolgens vallen de gasturbine's uit en raken de 2 2 MegaWatt dieselmotoren overbelast.
Pats, geen prik en geen aandrijving meer. 

Maar vele ingenieurs, technici en ontwerpers zijn er van overtuigt dat het probleem dieper zit en zelfs systematisch is.  Want het blijkt een hele groep van problemen, die los van elkaar staan.
Wil men de problemen echt goed oplossen dan moet de gehele aandrijving opnieuw ontworpen worden.
Het Britse MinDef zegt wel dat de 2 WR-21's niet zomaar vervangen kunnen worden.  Maar die worden geleverd door het Britse Rolls Royce in samenwerking met Northrop Grumman.  Een eventuele alternatieve gasturbine was helaas van Amerikaans fabrikaat en deze LM2500 is goedkoper en betrouwbaar(der) dan Britse gasturbine's en heeft zich in vele marineschepen al bewezen.
Dus zoekt men het in het verhogen van het vermogen geleverd door de diesel motoren.  Hetzij vervanging van beide Wartsila karren door sterkere exemplaren, hetzij door het bijplaatsen van een derde diesel motor.  Zodat de Type 45's in de toekomst minder gebruik hoeven te maken van hun WR-21 gasturbines.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 11/02/2017 | 18:56 uur
Misschien toch maar de titel van dit topic aanpassen naar bijvoorbeeld: De RN en haar problemen/Britse oorlogsvloot en haar problemen? :angel:

Goed idee...

Lex

Misschien toch maar de titel van dit topic aanpassen naar bijvoorbeeld: De RN en haar problemen/Britse oorlogsvloot en haar problemen? :angel:

walter leever

#28
Citaat van: Ronald Elzenga op 11/02/2017 | 16:38 uur
Had mooi geweest, want zijn inderdaad toppertjes. Behalve als ze toen onze 4 Walrussen hadden overgekocht en wij geen Onderzeedienst meer hadden gehad. Was toen geloof ik ook nog een serieuze optie binnen de regering.

Maar nu weer terug naar de Britse oorlogsvloot waar de stroom wel eens uitvalt! ;)

Ik denk dat ze aan 't kijken waren naar nieuw te bouwen exemplaren,over eventuele overname is mij niks bekend maar zou kunnen. ;) (wat RDM misschien wat meer overlevingskansen/tijd had gegeven.)

Idd nu weer terug naar de RN,want daar ging 't hier over en die staan er ook niet al te best voor(om 't tactisch uit te drukken) ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) link=topic=27903.msg395382#msg395382
b]"We now have ships that break down in warm water, aircraft carriers with no aircraft and not a single serviceable submarine.

[/b

En dan vergeet men voor het gemak een volledig gebrek aan MPA's en het verontrustende feit dat de bovenwaterschepen het bij de spoedige uitfasering van de Harpoon het zonder ASM moeten stellen voor de komende jaren.

What a mess  :sick:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ronald Elzenga op 11/02/2017 | 16:38 uur
Maar nu weer terug naar de Britse oorlogsvloot waar de stroom wel eens uitvalt! ;)


All of our submarines are missing

bill2.jpgUKIP defence spokesman, Bill Etheridge MEP, has blasted the government for their lack of spending on the Royal Navy as news emerged that the entire UK fleet of seven submarines is out of service.

The problem-hit Astute class, which has slowly been replacing the older Trafalgar class is built by BAE Systems, along with Type 45 Destroyers which break down in hot weather.

Only one submarine, HMS Astute, is at sea and she is having sea trials after a refit. She is said to be weeks away from being able to undertake missions.

Mr Etheridge, MEP for the West Midlands, said "This story underlines two vital points that I have been making over the last few weeks. Firstly, that under-investment in our military capacity has left the cupboard bare - the slightest problem exposes the lack of back-up. Secondly, our defence procurement, headed by Tony Douglas, on a salary and bonus package in excess of £500k a year is definitely sub-standard.

"We now have ships that break down in warm water, aircraft carriers with no aircraft and not a single serviceable submarine.

"Quite honestly the man should do the honourable thing and resign. He has failed the troops, failed the tax-payer and failed the country!"

http://www.ukip.org/all_of_our_submarines_are_missing

Ronald Elzenga

Citaat van: walter leever op 11/02/2017 | 15:44 uur
Er zijn er trouwens veel op die site(navy.ca)die 't betreuren dat er ten tijde van de vervanging niet genoeg geld(en misschien lef) ;)
was om de "onze"te kopen,zij zien ook hoe goed 't inzetbaarheids percentage is van de Walrus(heeft nogmaals niks met op de borst kloppen te maken,is een feit),1 van de hoogste ter wereld.

Maar is achteraf gepraat. ;)
Had mooi geweest, want zijn inderdaad toppertjes. Behalve als ze toen onze 4 Walrussen hadden overgekocht en wij geen Onderzeedienst meer hadden gehad. Was toen geloof ik ook nog een serieuze optie binnen de regering.

Maar nu weer terug naar de Britse oorlogsvloot waar de stroom wel eens uitvalt! ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: walter leever op 11/02/2017 | 16:15 uur
laat ze eerst eens zorgen dat ze hun oppervlakte vloot( kunnen) vervangen en daarna heel misschien een mogelijkheid(maar zal afhankelijk zijn van 't beschikbare geld en daar wringt 't schoentje. ;)  )

Dat is dan weer (helaas) een ander verhaal...

walter leever

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/02/2017 | 15:48 uur
In het volgende decennium volgt de herkansing voor een degelijke en goed ontworpen Nederlandse boot.  :angel:

laat ze eerst eens zorgen dat ze hun oppervlakte vloot( kunnen) vervangen en daarna heel misschien een mogelijkheid(maar zal afhankelijk zijn van 't beschikbare geld en daar wringt 't schoentje. ;)  )

walter leever

Hier trouwens nog een stuk over de staat van de RN,om te huilen. :dead:

PM 'Unaware' that Britain Currently Has NO Working Hunter-Killer Attack Submarines (let's hope nobody's told Mr Putin either) (excerpt)
(Source: Mailonline; published Feb 10, 2017)
By Joseph Curtis
Given that the UK retired all of its maritime patrol aircraft after the 2010 defense review, the current lack of operational attack submarines means that nuclear missile submarines must rely on allied navies to be escorted to and from their home base. (RN photo)
The Royal Navy's fleet of attack submarines are all currently out of action – and Ministry of Defence chiefs are said to have kept it a secret from the Prime Minister.

Britain's seven 'hunter-killer' vessels are understood to be 'non-operational', with five understood to be undergoing maintenance.

It is believed the HMS Astute, commissioned in 2010, is the only one currently at sea although she is still 'weeks away' from active service following a tune-up.

According to The Sun, it is the first time in decades Britain does not have an attack submarine on stand-by to respond to threats.

Sources said the Navy's three Astute-class vessels – built by BAE Systems - are 'beset by problems' despite costing around £1.2billion each.

The others currently in service are the HMS Ambush - which is being repaired after crashing into a tanker off Gibraltar in 2016, and HMS Artful.

A Whitehall source told the paper: 'No one is being honest about the scandal.'

All seven submarines are nuclear powered and are used to patrol trade routes 'under threat from Iran' and keep tabs on Russian action in the Atlantic.

.../...

Meanwhile the Astute class submarines have all been commissioned since 2010, beginning with the HMS Astute, with Ambush following in 2013 and Artful entering service last year.

Despite only being in use for a small number of years, they have experienced teething problems with break-downs. (end of excerpt)


Click here for the full story, on the Daily Mail website.

-ends-

Komt uit Defense-aerospace.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: walter leever op 11/02/2017 | 15:44 uur
Er zijn er trouwens veel op die site(navy.ca)die 't betreuren dat er ten tijde van de vervanging niet genoeg geld(en misschien lef) ;)
was om de "onze"te kopen,zij zien ook hoe goed 't inzetbaarheids percentage is van de Walrus(heeft nogmaals niks met op de borst kloppen te maken,is een feit),1 van de hoogste ter wereld.

Maar is achteraf gepraat. ;)

In het volgende decennium volgt de herkansing voor een degelijke en goed ontworpen Nederlandse boot.  :angel:

walter leever

Citaat van: Ronald Elzenga op 11/02/2017 | 15:41 uur
Ok..duidelijk!

Er zijn er trouwens veel op die site(navy.ca)die 't betreuren dat er ten tijde van de vervanging niet genoeg geld(en misschien lef) ;)
was om de "onze"te kopen,zij zien ook hoe goed 't inzetbaarheids percentage is van de Walrus(heeft nogmaals niks met op de borst kloppen te maken,is een feit),1 van de hoogste ter wereld.

Maar is achteraf gepraat. ;)

Ronald Elzenga

Citaat van: walter leever op 11/02/2017 | 15:34 uur
....

De problemen die er dus waren en zijn,zijn dus in 't begin te wijten aan achterstallig onderhoud van de zijde van de RN,later te wijten aan 't slechte onderhoud(lees te weinig geld)door de RCN.

Ontwerp is prima,maar is dus eigenlijk te wijten aan slecht onderhoud/opslag,van begin tot nu,jammer eigenlijk. ;)

Dit is 't verhaal zoals ik 't gehoord heb,maar wellicht zijn er mensen die er nog beter van op de hoogte zijn. :P
Ok..duidelijk!