Permanent Dutch Marines contingent for St. Maarten

Gestart door KapiteinRob, 14/06/2012 | 15:05 uur

Marc66


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 15/06/2012 | 13:35 uur
Beter zou zijn om al de amphibische cap op St Maarten te legeren, dus 2 LPD's alsmede 4 LCF'S en 2 M-fregatten...4 walrussen en al onze laatste 50 F-16's ...ook nog de 4 pantserinf bataljons...en klaar is de task-force..mocht het nodig zijn !

8) Dan zijn ze wel uit het zicht van de Haagse graaiers.

Oorlogsvis

Beter zou zijn om al de amphibische cap op St Maarten te legeren, dus 2 LPD's alsmede 4 LCF'S en 2 M-fregatten...4 walrussen en al onze laatste 50 F-16's ...ook nog de 4 pantserinf bataljons...en klaar is de task-force..mocht het nodig zijn !

Marc66

Free country  ;)

Kapitein Rob, ik vraag mij af of ik effort zal steken in het beantwoorden van je vraag. De reden is heel simpel als dat mijn reactie kort is, nl. je hebt toch steeds een argument waarom het NIET kan of uitvoerbaar is  :(

Uou win, I lose

Nikehercules

#24
Citaat van: Marc66 op 14/06/2012 | 22:27 uur
De KMar, militair!? Volgens mij is het een club veredelde agenten die toevallig legaal op een kazerne mogen lopen!

De KMar staat op een vliegveld, boos en sjagrijnig te kijken en verder.................., niets! Waardevol? Ik betwijfel het!

Over het nut en noodzaak van de KMAR kun je discuseieren, vooralsnog zijn het collega's die m.i. meer respect verdienen dan ze nu van jou krijgen toebedeelt.

KapiteinRob

Roep jij maar eens waarom mariniers op Sint Maarten een goede zaak is i.p.v. alleen zo'n loze kreet. Ik geef tenminste aan waarom ik het overbodig vind!

Marc66

Kapitein Rob, jij komt steeds met argumenten aan waarom iets NIET kan. Jij kan heel goed besparen door nl. alles maar niet te doen, dus, wie weet nu beter hoe er over besparen gesproken kan worden?  :(

You win, I lose  :crazy:

KapiteinRob

Zegt het forumlid dat een topic opende over besparingen.....

Marc66

Kapitein Rob, je hebt gelijk. In plaats van mariniers kan de regering beter jou dit kant op sturen, met je reactie krijg je waarschijnlijk de potentiĆ«le aanvaller zo ver om echt niet meer aan te vallen  ;)

Ooit gedacht aan een ministerspost? Minister van afbraak ofzo? Ik denk dat dit voor jou absoluut geen probleem zal zijn  ;)

KapiteinRob

Citaat van: Marc66 op 14/06/2012 | 22:27 uur
Het is een goede, hele goede zaak dat er mariniers op het eiland gelegerd worden.  ;)

Ik hoor graag waarom, want ik vind het nergens op slaan! Bij orkaandreiging is kun je binnen een paar uur mariniers op Sint Maarten hebben. De PELI is er in ongeveer 1 dag. De orkaandreiging weegt m.i. niet op tegen een permanente aanwezigheid van mariniers op dat eiland. En zoals gezegd lopen er al marechaussees en kustwachtpersoneel rond.

Flyguy

tegen wie? de lokalen? en wat gaan 26 man uithalen tegen iemand die zo gek genoeg is om het eiland te willen?

dudge

Citaat van: fly3rguy op 14/06/2012 | 23:06 uur
Nou nou, de Kmar vervult weliswaar een minder spectaculaire taak dan de KL, KM en KLu, maar dat betekend niet dat ze niets waard zijn.

Ik denk zomaar dat ze weinig weerstand zullen kunnen bieden in militaire zin. Mariniers zijn daar een stuk meer geschikt voor, maar op een eilandje op het formaat van de bovenwindse, is ook dat snel over.

Flyguy

Nou nou, de Kmar vervult weliswaar een minder spectaculaire taak dan de KL, KM en KLu, maar dat betekend niet dat ze niets waard zijn.

Marc66

De KMar, militair!? Volgens mij is het een club veredelde agenten die toevallig legaal op een kazerne mogen lopen!

De KMar staat op een vliegveld, boos en sjagrijnig te kijken en verder.................., niets! Waardevol? Ik betwijfel het!

Het is een goede, hele goede zaak dat er mariniers op het eiland gelegerd worden.  ;)

Lex

Citaat van: Reinier op 14/06/2012 | 21:56 uur
Kan natuurlijk ook zo zijn omdat de Staatkundige verhoudingen gewijzigd zijn sinds 10-10-2010.
Sint Maarten was/ is het enige land binnen het Koninkrijk waar nog geen militairen (buiten KMAR) permanent gestationeerd zijn.
Ingevolge 10-10-10 zijn er voor de KMAR 150 FTE'n bijgekomen in de Carib. Ik heb nog nergens een rapportage gezien over het verloop van de vulling.
Daarnaast moet je je afvragen wat die 26 militairen daar het jaar rond gaan doen.