NL militair materieel voor Jordanië

Gestart door Sophietje, 22/11/2005 | 14:21 uur

EaGletje

nou we krijgen toch wel wat geld voor die 3 Bm's, onze F-16Am/Bm-m3/4 zijn de modernste F-16's die er op moment in dienst zijn, de us gaat ook een gedeelte van de mlu update's doorvoeren op hun vloot F-16c's

oud_zijde

#12
Citaat van: Billy Rosewood op 23/11/2005 | 08:54 uur
Ik denk iets meer, het zijn tenslotte MLU toestelen.
En wat zijn jullie cynisch zeg, beter nog wat Euri's vangen voor deze toestellen dan dat ze weg staan te rotten in een of andere ongebruikte shelter.
Daar kosten ze alleen maar geld.
0w nix tegen die toestellen hoor maar als je kijkt voor hoe weinig geld onze spulletjes over de tonbank lijken te gaan de laatste tijd is een ietsje cynisme wel op zijn plaats lijktme ;)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Billy Rosewood

Citaat van: Sophietje op 23/11/2005 | 08:58 uur
Citaat van: Billy Rosewood op 23/11/2005 | 08:54 uur
Ik denk iets meer, het zijn tenslotte MLU toestelen.
En wat zijn jullie cynisch zeg, beter nog wat Euri's vangen voor deze toestellen dan dat ze weg staan te rotten in een of andere ongebruikte shelter.
Daar kosten ze alleen maar geld.

Daar heb je ook gelijk in Billy, hoop alleen wel dat het geld weer wordt gebruikt voor Defensie en niet in een pot wordt gestampt wat voor hele andere doeleinden wordt gebruikt.

Helemaal mee eens.

Sophietje

Citaat van: Billy Rosewood op 23/11/2005 | 08:54 uur
Ik denk iets meer, het zijn tenslotte MLU toestelen.
En wat zijn jullie cynisch zeg, beter nog wat Euri's vangen voor deze toestellen dan dat ze weg staan te rotten in een of andere ongebruikte shelter.
Daar kosten ze alleen maar geld.

Daar heb je ook gelijk in Billy, hoop alleen wel dat het geld weer wordt gebruikt voor Defensie en niet in een pot wordt gestampt wat voor hele andere doeleinden wordt gebruikt.

Billy Rosewood

Citaat van: oud_zijde op 23/11/2005 | 01:20 uur
ja och wat krijg je er nu voor?

3 f16's?
ongetwijfeld toestellen die al 20+ jaar in dienst zijn.

10 euro en zo'n arabische jurk?

Ik denk iets meer, het zijn tenslotte MLU toestelen.
En wat zijn jullie cynisch zeg, beter nog wat Euri's vangen voor deze toestellen dan dat ze weg staan te rotten in een of andere ongebruikte shelter.
Daar kosten ze alleen maar geld.

Sophietje


oud_zijde

ja och wat krijg je er nu voor?

3 f16's?
ongetwijfeld toestellen die al 20+ jaar in dienst zijn.

10 euro en zo'n arabische jurk?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Sophietje

Citaat van: wepz op 22/11/2005 | 15:52 uur
Toch maar goed dat we van der Knaap naar Dubai hebben gestuurd. Wie weet wat de air show nog meer brengt!

Ja nou >:( en waar gaat dit geld weer naar toe, vast niet om er iets degelijks voor terug aan te schaffen, zal wel in het potje ontwikkelingshulp terecht komen, voor nieuwe moskeeën in oorlogsgebied bijvoorbeeld :uglystupid2:

SkyBound

Citaat van: wepz op 22/11/2005 | 15:52 uur
Kwam zomaar uit het niets denk ik.

I krijg ineens een beeld van een staatssecretaris  die met een sandwichboard op de airshow rondloopt.

Erik

KapiteinRob

Citaat van: wepz op 22/11/2005 | 15:52 uur
Toch maar goed dat we van der Knaap naar Dubai hebben gestuurd. Wie weet wat de air show nog meer brengt!

Ja, echt geweldig! Misschien kan-ie nog wel meer verkopen..... >:(

wepz

Kwam zomaar uit het niets denk ik. Ik wist niet dat er interesse uit die hoek was, dacht dat Jordanië zelf die nieuwe F16's had, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Toch maar goed dat we van der Knaap naar Dubai hebben gestuurd. Wie weet wat de air show nog meer brengt!

Sophietje

Heb ik iets gemist of loop ik op het moment achter met informatie???

Sophietje

Jordanië koopt Nederlandse F16's

Den Haag, 21 Nov 2005
Bron: www.luchtmacht.nl

Prins Feisal Bin Al Hussein van Jordanië en staatssecretaris Van der Knaap van Defensie hebben vanochtend een intentieverklaring ondertekend voor de verkoop van drie Nederlandse F16's aan Jordanië. De ondertekening vond plaats tijdens de Dubai Air Show in de Verenigde Arabische Emiraten.

Het betreft drie F-16B MLU lestoestellen (tweezitters) die door de Jordaanse luchtmacht zullen worden gebruikt voor trainingsdoeleinden. De toestellen zullen naar verwachting in oktober 2006 aan Jordanië worden geleverd.