Defensie topsporters op weg naar Olympische Spelen

Gestart door -Peter-, 20/08/2007 | 19:53 uur

KapiteinRob

Citaat van: Timo op 27/05/2008 | 09:58 uur
Het kost veel geld daar zijn we het allemaal over eens. Maar een reclamecampagne mag ook wat kosten, en ik denk dat het beter is om reclame op verschillende manieren te verzorgen: Dus niet alleen via tv, tijdschriften enz., maar ook door bekende sporters die goede reclame kunnen maken. Ze worden in de media misschien niet met hun titel genoemd, maar als er prijs uitreikingen zijn dan komt het militaire tenue uit de kast.

Wat mij betreft klinklare onzin. Ik zie alleen maar defensietopsportnieuws bij de eigen defensie-PR-kanalen. En ik heb helemaal nog nooit gezien als er eens iemand een noemenswaardige medaille haalt (en dat is maar een heel klein gedeelte van deze groep) dat hij/zij in uniform staat bij de uitreiking ervan.

Timo

Het kost veel geld daar zijn we het allemaal over eens. Maar een reclamecampagne mag ook wat kosten, en ik denk dat het beter is om reclame op verschillende manieren te verzorgen: Dus niet alleen via tv, tijdschriften enz., maar ook door bekende sporters die goede reclame kunnen maken. Ze worden in de media misschien niet met hun titel genoemd, maar als er prijs uitreikingen zijn dan komt het militaire tenue uit de kast.


KapiteinRob

Citaat van: lex op 14/05/2008 | 21:47 uur
Wat kost die bende eigenlijk?

Er zijn 18 defensie"top"sporters. Dat kost je dus minimaal dat aantal salarissen voor een combinatie van sporten en voor de vorm wat uurtjes "effectief" werk verrichten. En dan nog allerhande gevolgen van dat gesport dat geld kost. Faciliteteren, dienstreizen en ga nog maar even door.

Lex


KapiteinRob

Citaat van: lex op 14/05/2008 | 21:27 uur
Ik zou het willen nuanceren tot: "Een aantal personen binnen de Defensie organisatie."  8)

Ik zou de nuancering weer willen specificeren tot: "Een aantal personen, waaronder de redactie van de MINDEF-site, binnen de Defensie organisatie". :P

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 14/05/2008 | 21:06 uur
Defensie is de enige die PR-waarde in die zogenaamde topsporters ziet.
Ik zou het willen nuanceren tot: "Een aantal personen binnen de Defensie organisatie."  8)



KapiteinRob

Defensie is de enige die PR-waarde in die zogenaamde topsporters ziet. Op de MINDEF-site roept men de hele tijd "landmachtsergeant Van Gelder", "luitenant ter zee Tol", etc., maar ik zie dat in de overige media NERGENS! Ergo een beetje zelfbevrediging die nergens toe leidt......

Enforcer


A.J.

Dit topic maar een kick geven...

Ik word ondertussen strontziek van de knipselkrant de laatste weken, al dat geouwehoer over van Gelder, raceteam, judo, schieten enz... Is het komkommertijd bij defensie ofzo?

marc66

Geldverspilling!  >:(

Topsporters bij Defensie, zijn niet alle militairen op de een of andere manier topsporter? Twee of zelfs driemaal per jaar op uitzending, op een schip bij slecht weer je werk blijven doen, in een vliegtuig G-krachten bevechten etc. Topsporters genoeg bij Defensie!

Wil iemand zo graag beroepssporter worden of naar de Olympische spelen willen gaan, laat hem/haar dat dan lekker via een andere weg doen dan zo'n 40 - 50.000 euro per jaar te vangen met sporten in de tijd van de baas!  >:(

Over hoeveel zgn. topsporters beschikt Defensie? Tien? Dat is dan een 500.000 euro per jaar dat veel beter gebruikt kan worden. Brandstof voor het varend, vliegend en rijdend materieel en voor personeel dat wel normaal werkt!  >:(

Idioterie  >:(

KapiteinRob

Citaat van: -Peter- op 20/08/2007 | 19:53 uur
De defensieorganisatie vindt (top)sport maatschappelijk relevant. Zij toont dit door functies te creëren waarin militairen hun sport op topniveau beoefenen en zich ook maatschappelijk kunnen ontplooien.

Het is dat er geen icoontje is voor BRAAKNEIGINGEN; los van het geldverspillende karakter wordt e.e.a. hier 180 graden omgedraaid. Men haalt een topsporter binnen (al kun je in het geval van Sonja Tol je vraagtekens zetten bij het topsportgehalte dat ze etaleert), geeft hem/haar een uniform en laat hem/haar vervolgens hoofdzakelijk sporten en de wereld afreizen naar wazige en minder wazige toernooien. Schaamteloze propaganda van de PR-afdeling!  >:(


-Peter-

Staatssecretaris Cees van der Knaap heeft vandaag op "de Zwaluwenberg" in Hilversum militairen van de Defensie Topsport Selectie ontvangen. Zij beginnen aan het pré-Olympisch jaar waarin ze zich moeten kwalificeren voor de Spelen in Beijing.

Van der Knaap wenste hen veel geluk en succes. Hij gaf de sporters ook een boek: Beijing Sportstad. "Militairen moeten zich maandenlang voorbereiden op hun uitzending. Zo moeten jullie je komend jaar zo goed mogelijk voorbereiden om in Beijing optimaal te presteren", aldus de bewindsman.

Tot de Defensie Topsport Selectie behoren onder anderen judoka Mark Huizinga, turner Yuri van Gelder, atleet Caimin Douglas, schermster Sonja Tol en schutter Dick Boschman.

De defensieorganisatie vindt (top)sport maatschappelijk relevant. Zij toont dit door functies te creëren waarin militairen hun sport op topniveau beoefenen en zich ook maatschappelijk kunnen ontplooien.

[bron: www.mindef.nl]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...