Verplichte registratie voor het forum?

Gestart door -Peter-, 12/09/2003 | 18:39 uur

Zou er volgens u een verplichte registratie moeten komen om toegang te krijgen tot het forum?

Ja zeker!
4 (21.1%)
Weet ik niet
0 (0%)
Nee, gasten mogen alleen kijken maar geen berichten plaatsen.
13 (68.4%)
Nee, gasten moeten volledige toegang hebben..
1 (5.3%)
Anders nl...
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 0

kleine ellen

Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

D819

Oh, het is vrij normaal. Bij een email groep zie je ook dat maar ongeveer 10% redelijk aktief is.
10% Schrijft sporadisch, en 80% vindt het allemaal leuk om te lezen.
Het wil wel eens helpen als je af en toe een precair onderwerp aan snijdt ;)

Altijd leuk om er een paar te doen afhaken.
Jawel, Nederlanders kunnen ongeloofelijke zeikers zijn, die je veel liever kwijt dan rijk bent. ;)
Dat hou je toch.

Maar het kan geen kwaad om leden die al een jaar of zo niet gereageerd hebben te verwijderen.
Opnieuw aanmelden is immers een fluitje van een cent.


kleine ellen

Precies zou ik ook doen, maar meld je dan niet aan, als je verder er toch niets mee doet.

Of ze willen indruk maken van kijk mij nou lid zijn van het beste, leukste, informatiefste en gezelligste forum op heel het net  ;D ;D
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

DvdW

Volgens mij durft de helft al niet meer te reageren in angst voor jullie ;D
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Marvin

als oudere hang-jongere hang ik ook nog op een paar andere forums rond. Een daarvan (in Engeland) is qua leden ongeveer net zo  groot als dit forum (ong 450) en daar zie je ook, dat de meeste postings door een groepje van 50 - 60 mensen gebeurt, geen idee waarom de rest zo zwijgzaam is....  ??? Zitten missschien alleen maar zwaar ademend naar het scherm te kijken...  ;D ;D
confused...? so am i....

kleine ellen

#19
precies, dan kunnen ze bij deze volgens mij al iets van 200  :-\ leden schrappen, die nog nooit een bericht achtergelaten hebben!!  Snap niet waarom dat soort mensen/leden zich aanmelden is nergens voor nodig :-\
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

BENNEKES

90 dagen is misschien iets te kort ivm met de genoemde uitzendingen.

maar naar 6 mnd kun je de stekker er best uit trekken.
wat kost een blauwe ferrari

kleine ellen

Citaat van: calimero op 15/09/2003 | 08:50 uur
Wat mij trouwes ook op viel in de leden lijst, was dat er al een hoop geregistreerde leden zijn die nog helemaal niks gepost hebben, en toch al een tijdje lid zijn.

Idd dat viel mij ook, ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat de helft van de geregistreede leden nog nooit iets gepost heeft en dat zijn er dus rond de 200!! Ik heb het niet letterlijk geteld (zo gek ben ik dan ook weer niet) maar zo ziet het er wel naar uit!!

En tsja je kunt er mss wel niets aan doen, maar ik vind het wel erg sonde, dat mensen zich aanmelden en daarna nooit meer iets van zich laten horen!!

Kan je niet na bijv een jaar inactiviteit het lid verwijderen.
Ik dacht eigenlijk al na 90 dgn, maar dat schiet niet op, veel mensen zijn een hele tijd weg vanwege oefening of uitzending!!
Ik weet niet of dit een goede gedachte is, maar zo wordt het toch vaker gedaan, op forums en andere sites!
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

D819

Citaat van: Ton de Zwart op 14/09/2003 | 18:40 uur
Citaat van: Reinaert op 13/09/2003 | 10:09 uur

Als je dit leest kan je trouwens ook al een profiel van mij samenstellen.

Zou een koud kunstje zijn Reinaert, om een stuk van jou te herkennen. Aan heel veel dingen, maar vooral omdat je een posting steevast begint met "tja".  Niet erg hoor en ik wil je zeker niet in een zekere vloeistof drukken, maar als je er zelf over bigint.....

Gheghe  ;D

Als je een tijdje op internet meedraait, dan krijg je daar inderdaad al vlug een gevoel voor ;)

Probeer maar eens een stuk te schrijven in een andere stijl. Dat valt absoluut niet mee. Mensen hebben de neiging om steeds dezelfde fouten te maken. Moet neiging eigenlijk niet met ij ? Enz.

calimero

is er geen mogelijkheid dat niet-leden 1x een vraag kunnen stellen dmv een nieuw onderwerp te openen? Op die manier blijft dit forum wel een plaats waar iedereen heen kan met z'n vragen. Maar als iemand vaker wil reageren moet die zich wel registreren. Op die manier voorkom je misschien dat mensen zich aanmelden,dan maar 1x wat posten omdat ze een vraag hebben, en verder nooit meer komen kijken nadat ze antwoord hebben gehad.
Wat mij trouwes ook op viel in de leden lijst, was dat er al een hoop geregistreerde leden zijn die nog helemaal niks gepost hebben, en toch al een tijdje lid zijn.
Impossible only takes some minutes longer.

Ton de Zwart

#14
Citaat van: Reinaert op 13/09/2003 | 10:09 uur

Als je dit leest kan je trouwens ook al een profiel van mij samenstellen.

Zou een koud kunstje zijn Reinaert, om een stuk van jou te herkennen. Aan heel veel dingen, maar vooral omdat je een posting steevast begint met "tja".  Niet erg hoor en ik wil je zeker niet in een zekere vloeistof drukken, maar als je er zelf over begint.....

Maverick

#13
Ik sluit me ook bij aan Mourning. Gasten mogen alleen lezen en niet posten. Als ze het echt interessant vinden of denken een mening te hebben die ons echt verder brengt, dan moeten ze maar even het geduld opbrengen om zich te registreren.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Mourning

Dat dit onderwerp voor discussie is ??? In vrijwel alle Forums is het lidmaatschap noodzakelijk om te kunnen reageren op berichten daarin. Lezen voor gasten is best, maar het plaatsen van reakties moet voorbehouden zijn aan leden.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

D819

Citaat van: Caspar op 12/09/2003 | 22:19 uur
CitaatTja Peter, uit ervaring weet ik dat IP adressen ook niet zaligmakend zijn

Dynamisch IP adres Reinaert? ;D

Ach, mijn provider wisselt dat adres te pas en te onpas..
Ik heb daar geen invloed op.
Maar dan nog..
Als je echt wilt volhouden, kan je natuurlijk ook nog via de foon ;)
Verder is er nog een truuk, die jij ook wel zal kennen ;)
Het gerommel met een proxy ;)

Dus mogelijkheden te over.

Ik heb jaren ervaring met email groepen, en het is niet moeilijk om iemand aan zijn schrijfstijl te herkennen.
Bepaalde gewoontes, gebruik van bepaalde woorden.
Iemand die zich onder een ander pseudoniem registreert valt meestal erg vlug door de mand.

Ik moet denken aan dat artikel over die man van die kogelbrieven.
het woord "garnalenhersens" dat alleen in Indische kringen gebruikt wordt. Zo iets.

Als je dit leest kan je trouwens ook al een profiel van mij samenstellen.

Voor mij is het ook geen kunst om een conclusie te trekken als ik af en toe stukken lees met een slechte interpunctie, taalfouten, spellingsfouten en kromme zinnen.
Ook duiken er woorden op die op een bepaalde regio wijzen.

Ik maak daar ook wel eens bewust gebruik van hiero ;)

Caspar

CitaatTja Peter, uit ervaring weet ik dat IP adressen ook niet zaligmakend zijn

Dynamisch IP adres Reinaert? ;D