Foto’s Hr.Ms. Evertsen, Golf van Aden

Gestart door Lex, 25/11/2009 | 15:11 uur

hdevreij

Citaat van: dudge op 25/11/2009 | 15:29 uur
Zie dat er mag's op de boeg (?) zitten, lijkt me dat je daar niet wil staan als het kanon gaat schieten...

Zandzakken is ook een appart gezicht, misschien wel doeltreffend. Vraag me af waar het zand vandaan komt.

Wel leuk om te zien die foto's, bedankt Lex, Hans,

De Evertsen is voor deze gelegenheid uitgerust met zes MAG's (boeg, midscheeps, waaigat) (of waren het er nou acht, tel kwijtgeraakt) en twee .50's. Dit voor de nabijverdediging. Het kanon wordt naar me verteld werd vooral gebruikt om waarschuwingsschoten af te vuren tussen een piratenbootje en een koopvaardijschip dat aangevallen wordt (mocht de heli niet in de buurt zijn) , en ik vermoed dat de voorste MAG-schutters dan gevraagd wordt zich even te verwijderen ;-)

hdevreij

Citaat van: Kapitein Rob op 25/11/2009 | 16:48 uur
Citaat van: Enforcer op 25/11/2009 | 16:15 uur
De voorste schiet over de reling heen en aan de hulzen te zien heeft hij dat al vaker gedaan, net als die achterste.

Welnee, het is een tinus-pose voor de foto  ;) . Recht vooruit zie je, zoals je al opmerkte, de schietschijven staan.

Er stond ook schietschijven aan SB en BB. Ging om een oefening in bepaalde drills. En voor de liefhebbers: de mariniers aan boord van de EVTN behoren tot de MARSOF/UIM. Heb een interview met de teamleider gemaakt, zal het binnenkort bij de Wereldomroep plaatsen (en uiteraard ook hier).

HermanB

Je moet wat om de tijd te doden.

Citaat van: Enforcer op 25/11/2009 | 16:15 uur
De voorste schiet over de reling heen en aan de hulzen te zien heeft hij dat al vaker gedaan, net als die achterste. Zou die achterste ook z'n H&K  uitgeprobeerd hebben?

Waarom schieten ze eigenlijk niet naar voren? Daar staat 2 tango's opgesteld.

Dit zijn ook weer aparte Ops-vesten?!
Diemaco.

Ace1

Citaat van: Enforcer op 25/11/2009 | 16:15 uur
De voorste schiet over de reling heen en aan de hulzen te zien heeft hij dat al vaker gedaan, net als die achterste. Zou die achterste ook z'n H&K  uitgeprobeerd hebben?

Waarom schieten ze eigenlijk niet naar voren? Daar staat 2 tango's opgesteld.

Dit zijn ook weer aparte Ops-vesten?!

Misschien schieten ze op kleiduifen?

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 25/11/2009 | 16:15 uur
De voorste schiet over de reling heen en aan de hulzen te zien heeft hij dat al vaker gedaan, net als die achterste.

Welnee, het is een tinus-pose voor de foto  ;) . Recht vooruit zie je, zoals je al opmerkte, de schietschijven staan.

Enforcer

De voorste schiet over de reling heen en aan de hulzen te zien heeft hij dat al vaker gedaan, net als die achterste. Zou die achterste ook z'n H&K  uitgeprobeerd hebben?

Waarom schieten ze eigenlijk niet naar voren? Daar staat 2 tango's opgesteld.

Dit zijn ook weer aparte Ops-vesten?!

KapiteinRob



Lijkt me niet handig de trekkers nu over te halen.....

Lex

Foto's Hr.Ms. Evertsen, Golf van Aden

Nov 25th, 2009
by Hans de Vreij.


Het Nederlandse fregat Hr.Ms. Evertsen is het vlaggenschip van 'Operatie Atalanta' van de Europese Unie. Dat is de EU-bijdrage aan de internationale inspanningen om de piraterij rond Somalië te bestrijden. Het marineschip bevindt zich momenteel in de Golf van Aden langs een van de drukste handelsroutes ter wereld.

Meer foto's: zie de Flickr-site van de Wereldomroep.

Bron: RNW 25 november 2009