nieuwe camo + pakken defensie:

Gestart door Sander12, 05/07/2011 | 21:19 uur

Diesel

Heb ik bij de mannen versie geen last van, en heb de veter niet eens door het bovenste oogje.

onderofficier

Citaat van: Diesel op 15/06/2013 | 18:09 uur
Nieuwe gevechtslaarzen zaten wel bij hetzelfde onderzoek voor complete nieuwe uitrusting, waar het uniform/camo ook bij hoort.

en die 3mtr veter die ik over hou na het strikken van de veters is ook onderzocht?   :crazy: ;)

   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Diesel

Nieuwe gevechtslaarzen zaten wel bij hetzelfde onderzoek voor complete nieuwe uitrusting, waar het uniform/camo ook bij hoort.
De nieuwe grijze colletjes en grijze t-shirts is ook al voorbereiding op het nieuwe uniform.

onderofficier

Zijn de meindls' aangekocht op deze nieuwe pakken? 
Onder de huidige pakken mis staan ze.  Helemaal bij de vrouwen, deze meindls zijn vrij laag.  (deze zijn idd lager dan de mannen uitvoering)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Flyguy

Citaat van: Robert2 op 15/06/2013 | 16:41 uur
Zit er verschil tussen de Kmar & Marine pakken dan?

Citaat2014 Als ik het me goed herinner, maar afhankelijk van waar je werkt kan je het ook eerder tegenkomen natuurlijjk.
Ik kom erg vaak op schiphol voor mijn werk, daar kom ik alleen Kmar blauw tegen. ;)

Robert2

Citaat van: Flyguy op 02/06/2013 | 18:21 uur
Ik zie alleen Kmar blauw.  ;)
Zit er verschil tussen de Kmar & Marine pakken dan?

En:
CitaatIn 2011, the Dutch Army released prototypes of a new fractal camouflage pattern. The design will be implemented on TenCate Defender M fabric that is both heat and flame-resistant. Both a temperate/woodland and arid/desert version of the pattern have been developed, but the most current information suggests neither will be implemented before 2017.
http://camopedia.org/index.php?title=Netherlands#Dutch_Army_Camouflage_Patterns

Flyguy

Citaat van: Robert2 op 02/06/2013 | 16:13 uur
2014 Als ik het me goed herinner, maar afhankelijk van waar je werkt kan je het ook eerder tegenkomen natuurlijjk.  :P
Ik zie alleen Kmar blauw.  ;)

Robert2

Citaat van: Ipkiss op 02/06/2013 | 15:07 uur
UBACS zit momenteel wel in de bewapening, krijg je bij bepaalde missies. Ik meende bij de nieuwe broek & basisjas dat hier knie- en elleboogbeschermers ingeschoven kunnen worden.
Over een unicamouflage tbv uitrusting wordt volgens mij nog nagedacht. Een unikleur zou meteen weer afbreuk doen aan de camouflage.
Worden UBACS verstrekt? Ik dacht dat al die Britse UBACS zelf werden gekocht, net als die chestrigs e.d.
Wel fijn dat er tenminste over unicamo wordt nagedacht, hopelijk kijken ze ook over de "plas" mee, naar de VS, daar wil in ieder geval de Amerikaanse landmacht ook zo'n dergelijke PGU camo invoeren.

Citaat van: Flyguy op 02/06/2013 | 15:33 uur
Wanneer zijn we het nieuwe patroon in het veld?
2014 Als ik het me goed herinner, maar afhankelijk van waar je werkt kan je het ook eerder tegenkomen natuurlijjk.  :P

Flyguy

Wanneer zijn we het nieuwe patroon in het veld?

Ipkiss

UBACS zit momenteel wel in de bewapening, krijg je bij bepaalde missies. Ik meende bij de nieuwe broek & basisjas dat hier knie- en elleboogbeschermers ingeschoven kunnen worden.
Over een unicamouflage tbv uitrusting wordt volgens mij nog nagedacht. Een unikleur zou meteen weer afbreuk doen aan de camouflage.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Robert2

#261
Als ik het goed gezien heb wel, maar ja voor de infanteristen/ verkenners die het echt nodig zijn vinden daar natuurlijk wel wat op, als ze het überhaupt nodig hebben. Zelfde concept als ze vroeger deden:




Ik ben niet diegene die er over gaat natuurlijk, maar ik vind het wat jammer dat er niet een aparte set (opsbroek, ubacs) komt voor de eerder genoemde groep, tegelijkertijd met de introductie van een zomer uniform in NFP Tan, en een winter uniform in NFP Green, en alle uitrusting die je om je heen hangt zoals rugzakken opsvest/ platecarrier, in een aparte camo uitvoeren die tussen Tan en Green inzit. Vervolgens maak je de helmovertrekken en bilaminaten dubbelzijdig kwa camo uitvoering, bespaar je gelijk geld mee. Dan biedt je meer comfort en camouflage aan de militairen, die afhankelijk van het weer en/ of de omgeving kunnen kiezen welk patroon ze willen voeren, en voorkom je gelijk dat de camo patronen overbodig worden omdat de rugzakken, platecarriers e.d. in een kleur zoals coyote tan worden uitgevoerd ipv een camo patroon.

Helaas ben ik bang dat ook voor dit soort (belangrijke) dingen een geld gebrek is, maar ja, niks aan te doen. :(

Ipkiss

Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Robert2

Citaat van: Ipkiss op 28/05/2013 | 09:00 uur
Bedoel je een elastiek (of touw) ín de dijbeenzak, zodat eea ook niet gaat rondslingeren als je een stukje rent? Da's idd een goeie en op zich niet eens zo moeilijk om evt achteraf alsnog in te bouwen, mits je een beetje naaimachinevaardig bent. Er zit wel een elastiek in de bovenkant van de zak zodat je hem als een soort dumpbag kunt gebruiken.
Ja, gewoon simpel elastiek, zelfde concept als het elastiek op de helmovertrek. Maar een touw aan de buitenkant kan natuurlijk ook, denk alleen wel dat niet ideaal is, want dan kan je overal achter blijven haken, of dan komt het ergens tussen.

Ipkiss

Bedoel je een elastiek (of touw) ín de dijbeenzak, zodat eea ook niet gaat rondslingeren als je een stukje rent? Da's idd een goeie en op zich niet eens zo moeilijk om evt achteraf alsnog in te bouwen, mits je een beetje naaimachinevaardig bent. Er zit wel een elastiek in de bovenkant van de zak zodat je hem als een soort dumpbag kunt gebruiken.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Robert2

Citaat van: Huzaar1 op 24/05/2013 | 16:03 uur
aparte kraag op die tekeningen.
Citaat van: Ipkiss op 27/05/2013 | 10:35 uur
Da's een zogenaamde 'mandarin collar' wat je nu bv ook op de pakken van de VS ziet. Deze is omhoog (klittenband dicht) of omlaag te dragen. Let ook op de 2 verbandpakje-zakken en de ingebouwde veters in de broekspijpen. Dat scheelt op jaarbasis vast een fortuin aan elastiek...
Ipkiss heeft het al uitgelegd maar een plaatje kan geen kwaad:


De twee verbandpakje-zakken zijn op zich handig, voor een extra noodverbandje of om ander klein spul in te doen. Ik mis alleen nog wel een paar dingen, of had ze anders gedaan. Die touwtjes zijn wel leuk, maar ga je toch weer gezeur mee krijgen dat het spul afbreekt of d'r uit vliegt, als ze gelijk elastiek in de broek hadden genaaid of klittenband hadden gebruikt was dat een stuk beter geweest. Ook een verticale rits in zowel de broekzakken en borstzakken mis ik eigenlijk wel. En tot slot, erg optioneel maar toch, een stuk touw/ elastiek aan de binnenkant om eventuele uitrusting die in de bovenbeenzakken zit (cargo) mee vast te zetten zodat het er niet uit kan donderen mocht je een knoop kwijt zijn.


Maar toch, een hele verbetering, nu hopen dat het kwalitatief ook nog eens allemaal goed zal zijn.