Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

Dennis123

#1703
Citaat van: Ace1 op 05/06/2020 | 20:35 uur
Hoeveel hectare is er nu vrijgekomen na de sloop van de voormalige fosfor fabriek in Vlissingen-Oost?

Daar zitten nog andere bedrijven en komt iets nieuws. Wat overblijft is een A locatie in de haven waar zeker een mooie terminal zal gaan komen  ;)

Als havenbedrijf zijn we daar nu hard bezig met het terrein en de afscheiding.
Zal mooi zijn als straks na jaren sanering er weer schepen af meren op 1 van de weinige beschikbare plekken in de haven die aan water ligt. 8)

Mourning

Citaat van: Parera op 05/06/2020 | 20:56 uur
Ja en een rechtbank , maar dit zouden extra beveiligde versies moeten worden. Er staat overigens ook nergens dat ze in Vlissingen gaan komen maar ''in Zeeland''.

Klopt. Dat is de locatie Middelburg van de Rechtbank Zeeland-West-Brabant. Daar worden overigens op dit moment ook al een redelijk breed pakket aan zittingen gehouden van reguliere strafrechtzaken, vreemdelingenrecht, faillissementszaken, alle kantonzaken, etc. Maar inderdaad bijv. zaken met een terroristisch oogmerk worden volgens mij op dit moment niet in Middelburg gehouden (volgens mij worden deze m.n. gehouden in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht en het zou me ook niet verbazen als 's-Hertogenbosch en mogelijk Arnhem dergelijke zittingen op dit moment faciliteren.

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Parera

Citaat van: Ace1 op 05/06/2020 | 20:52 uur
In Middelburg zit toch al een gevangenis?

https://www.dji.nl/locaties/penitentiaire-inrichtingen/pi-middelburg/index.aspx

Ja en een rechtbank , maar dit zouden extra beveiligde versies moeten worden. Er staat overigens ook nergens dat ze in Vlissingen gaan komen maar ''in Zeeland''.

Ace1


Parera

Citaat van: Ace1 op 05/06/2020 | 20:35 uur
Hoeveel hectare is er nu vrijgekomen na de sloop van de voormalige fosfor fabriek in Vlissingen-Oost?

Het hele terrein was 57 hecatare volgens dit artikel.

Overigens ook een mooie locatie (Google maps) voor de EBI  :angel:

Ace1

Citaat van: Parera op 05/06/2020 | 20:31 uur
Ja

April dit jaar:

https://nos.nl/artikel/2330823-voormalig-thermphos-terrein-na-jaren-saneren-fosforvrij.html

Hoeveel hectare is er nu vrijgekomen na de sloop van de voormalige fosfor fabriek in Vlissingen-Oost?

Parera

Citaat van: Ace1 op 05/06/2020 | 20:26 uur
Hoe zit het met het terrein van de voormalige  fosfor fabriek in Vlissingen, is de grond na de sloop al gesaneerd?

Ja

April dit jaar:

CitaatMeer dan zeven jaar na het faillissement van Thermphos in Vlissingen-Oost is het voormalige fabrieksterrein fosforvrij verklaard. Dat meldt Van Citters Beheer B.V., dat het terrein saneert, aan Omroep Zeeland.

https://nos.nl/artikel/2330823-voormalig-thermphos-terrein-na-jaren-saneren-fosforvrij.html

Ace1

Citaat van: Parera op 05/06/2020 | 20:03 uur
Compensatieplan moet van Zeeland een 'justitiedelta' maken

https://nos.nl/artikel/2336328-compensatieplan-moet-van-zeeland-een-justitiedelta-maken.html

Dit zijn wel stevige plannen maar ook dingen die vragen om een hele goede ondersteuning vanuit de rijksoverheid. En zoals ik in het andere topic (Rijksbegroting & Politieke toekomst) aangegeven heb is dit wel goed te combineren met een ''hotel kazerne'' i.c.m. NATRES locatie.

De hotel capaciteit voor defensie is benodigd voor de schepen die in aanbouw en/of onderhoud liggen bij Damen Schelde maar ik kan me voorstellen dat een EBI en/of beveiligde rechtbank op sommige momenten ook vragen om extra (beveiligings)personeel.

De NATRES heeft genoeg aan een voertuig stalling van 6 a 12 voertuigen en een aantal ''bedrijfsruimtes'' en kan dus relatief compact blijven. Ook kan de NATRES helpen bij eventuele beveiliging (oefeningen) indien nodig. En de ''hotel kazerne'' kan ook met een kleine bezetting gedraaid worden.

Het geplande terrein (+/- 80 hectare) is in elk geval groot genoeg voor de huidige ''aanbieding'' van het kabinet + een kleine logistieke / hotel kazerne.

Hoe zit het met het terrein van de voormalige  fosfor fabriek in Vlissingen, is de grond na de sloop al gesaneerd?

Parera

#1695
Compensatieplan moet van Zeeland een 'justitiedelta' maken

https://nos.nl/artikel/2336328-compensatieplan-moet-van-zeeland-een-justitiedelta-maken.html

CitaatEr zouden een zwaarbeveiligde gevangenis (EBI), een extra beveiligde rechtbank en een expertisecentrum moeten komen voor georganiseerde criminaliteit.

Dit zijn wel stevige plannen maar ook dingen die vragen om een hele goede ondersteuning vanuit de rijksoverheid. En zoals ik in het andere topic (Rijksbegroting & Politieke toekomst) aangegeven heb is dit wel goed te combineren met een ''hotel kazerne'' i.c.m. NATRES locatie.

De hotel capaciteit voor defensie is benodigd voor de schepen die in aanbouw en/of onderhoud liggen bij Damen Schelde maar ik kan me voorstellen dat een EBI en/of beveiligde rechtbank op sommige momenten ook vragen om extra (beveiligings)personeel.

De NATRES heeft genoeg aan een voertuig stalling van 6 a 12 voertuigen en een aantal ''bedrijfsruimtes'' en kan dus relatief compact blijven. Ook kan de NATRES helpen bij eventuele beveiliging (oefeningen) indien nodig. En de ''hotel kazerne'' kan ook met een kleine bezetting gedraaid worden.

Het geplande terrein (+/- 80 hectare) is in elk geval groot genoeg voor de huidige ''aanbieding'' van het kabinet + een kleine logistieke / hotel kazerne.

Enforcer

Ik mis nog een AZC als optie.

Parera

Citaat van: Mourning op 05/06/2020 | 17:55 uur
Vooral sociale woningbouw in Doorn? Kan hoor, maar ik ben wel benieuwd naar de verhouding.

De gemeente Doorn heeft jaren geleden al een website in de lucht gegooid met daarop onderzoeken / studies naar invulling van het kazerne terrein.

https://www.mkdoorn.nl/default.aspx

Het is natuurlijk maar wat je ziet als sociale woningbouw  ;D


of


Lex

Citaat van: Huzaar1 op 05/06/2020 | 18:38 uur
Wat een puinhoop maakt ze ervan.
De erfenis uit het verleden die ze heeft gekregen en hoe daar mee is omgegaan verdient idd geen schoonheidsprijs.

Huzaar1

Wat een puinhoop maakt ze ervan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

Vooral sociale woningbouw in Doorn? Kan hoor, maar ik ben wel benieuwd naar de verhouding.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Enforcer

De grond is ondertussen wel weer flink in waarde gestegen.... :angel: