Internationale ontwikkelingen op onderzeebootgebied.

Gestart door Zeewier, 21/04/2017 | 10:51 uur

walter leever

#13
Citaat van: Ronald Elzenga op 09/05/2017 | 21:14 uur
Gezien de al goede relatie met Duitsland...oa bouw nieuwe Canadese bevoorraders...schat ik de kansen voor Duitse werven in deze groter in. Al zou het me niet verbazen als Canada de Australische weg volgt en ook in Frankrijk aanklopt (ook kandidaat nieuwe fregatten). 12 stuks zou mooi en denk ik wenselijk zijn, maar of het ooit realiteit wordt nog maar de vraag.

Goede relatie?
Ze hebben(Canada)het voor hen meest geschikte ontwerp gekozen en deze zal nog flink aangepast worden. ;)  niks meer,niks minder.

Het basis ontwerp is de Berlin-klasse,die dus met de nodige veranderingen getransformeerd wordt in de Queenston-klasse.Ze hebben nu als tussen oplossing die Resolve-klasse in 't "leven" geroepen(uit pure noodzaak)omdat de Queenstons niet voor 2021 "on-line" komen. :P

Ze worden (bij mijn weten) ook in Canada gebouwd.(2 stuks met een optie op een derde)

Leuk weetje;de namen:

- HMCS Queenston (vernoemd naar de slag bij Queenstons Heights)
- HMCS Chateauguay (vernoemd naar de slag bij Chateauguay)

evt. 3e
- HMCS Crysler's Farm (vernoemd naar een slag uit de oorlog van 1812)


The Canadian government awarded Seaspan's Vancouver Shipyards a $230 million contract for design work on the Royal Canadian Navy's Joint Support Ship (JSS).

Announced on February 28 by ministers of defense and public services and procurement, the contract will see the company develop and finalize the design of the Canadian Navy's Joint Support Ship (JSS).

JSS construction is scheduled to begin in 2018.

The new joint support ships will provide fuel, ammunition, spare parts, food, and water to Canadian and allied vessels. The two Queenston-class ships, as the class will be named, will replace the Royal Canadian Navy's auxiliary oiler replenishment vessels.


https://navaltoday.com/tag/jss/

Dit alles zegt dus niks over de eventuele kansen en of voorkeur voor een Duits,Frans of zelfs een Nederlands/Zweeds ontwerp. (subs)

Ronald Elzenga

#12
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/05/2017 | 15:45 uur

Ik hou het op een voorspel, 12 zie ik er in Canada niet van komen maar als ze er een dubbele vierslag (4 aan de oost kust en 4 aan de west kust) weten uit te slepen.... the winner is.... (ook bij 2x3)

Goed voor Damen-Saab om deze discussie/wens goed te volgen... past immers in het Walrusvervangingsdossier gezien de vergelijkbare eisen die wij aan een boot stellen.
Gezien de al goede relatie met Duitsland...oa bouw nieuwe Canadese bevoorraders...schat ik de kansen voor Duitse werven in deze groter in. Al zou het me niet verbazen als Canada de Australische weg volgt en ook in Frankrijk aanklopt (ook kandidaat nieuwe fregatten). 12 stuks zou mooi en denk ik wenselijk zijn, maar of het ooit realiteit wordt nog maar de vraag.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 09/05/2017 | 15:30 uur
En van welk budget gaan ze dit doen?
Dit vergt een forse structurele investering van luttele miljarden.

Ik hou het op een voorspel, 12 zie ik er in Canada niet van komen maar als ze er een dubbele vierslag (4 aan de oost kust en 4 aan de west kust) weten uit te slepen.... the winner is.... (ook bij 2x3)

Goed voor Damen-Saab om deze discussie/wens goed te volgen... past immers in het Walrusvervangingsdossier gezien de vergelijkbare eisen die wij aan een boot stellen.

Zeewier

#10
Citaat van: Zander op 09/05/2017 | 15:30 uur
En van welk budget gaan ze dit doen?
Dit vergt een forse structurele investering van luttele miljarden.
As defence spending increases to 2% of GDP in the next 11 years, the
committee recommends that the following capability enhancements be pursued:
• Build a fleet of 12 new submarines equipped with air independent propulsion
systems, with six vessels to be based on each coast.

Het is allemaal als, als, als. Puur advies van de adviesraad, niet gekeken naar financiële haalbaarheid. Alsof de Canadese verkiezingen niet om de economische neergang ging die Canada trof en daarom Trudeau stemde. Maar neemt niet weg dat ze defensie eindelijk op de agenda hebben. Het pdf lezende zag ik dat de Canadese uitgave voor defensie op 0,88% zit, dus 2% is nog een eind.

Zander

Citaat van: Zeewier op 09/05/2017 | 14:18 uur
Je bent me voor. Ik zag hem net langskomen in mijn timeline.  ;)

En van welk budget gaan ze dit doen?
Dit vergt een forse structurele investering van luttele miljarden.
People are sheep

Zeewier

Citaat van: Ronald Elzenga op 09/05/2017 | 13:12 uur
Joseph Dempsey‏
@JosephHDempsey

#Canada Senate report proposes tripling submarine fleet. Replacing 4 Victoria (#UK Upholder) SSK with 12 SSK (AIP) https://sencanada.ca/content/sen/committee/421/SECD/reports/SECDDPRReport_FINAL_e.pdf ...

bron: Twitter
Je bent me voor. Ik zag hem net langskomen in mijn timeline.  ;)

Ronald Elzenga

Joseph Dempsey‏
@JosephHDempsey

#Canada Senate report proposes tripling submarine fleet. Replacing 4 Victoria (#UK Upholder) SSK with 12 SSK (AIP) https://sencanada.ca/content/sen/committee/421/SECD/reports/SECDDPRReport_FINAL_e.pdf ...

bron: Twitter

Ronald Elzenga

Citaat van: quwa op 09/05/2017 | 11:37 uur
THAILAND INKS S26T SUBMARINE DEAL WITH CHINA

...
Verdere proliferatie van onderzeeboten in de regio daar. Langs ook voor ons strategische scheepvaartroutes. Nu is Thailand geen ons vijandig gezind land, maar als dictatuur wat mij betreft ook niet onze vriend. En China bouwt zo ook haar invloed uit. En in Den Haag slaapt men rustig door...

Zeewier

THAILAND INKS S26T SUBMARINE DEAL WITH CHINA


The Government of Thailand and the Royal Thai Navy (RTN) signed a $1.04 billion U.S. deal for three S26T air-independent propulsion (AIP) submarines from China on Friday, May 05.
In a government-to-government agreement, state-owned China Shipbuilding & Offshore International Co (CSOC) was awarded a contract to manufacture the three submarines over a period of 11 years. The S26T is a custom version of the CSOC S26 designed exclusively for the RTN.
A $20.2 million down-payment to Beijing is due in 45 days.
As per the Bangkok Post, China will also sell munitions for the submarines, these will include torpedoes and anti-ship cruising missiles (ASCM). In fact, China is reportedly supplying CM-708 ASCMs to the RTN at no extra charge. Based on the Bangkok Post's report, these would be the 290-km range CM-708UNB.
After choosing the S26T over competing alternatives, Thailand began the process of securing the S26Ts in January – the RTN secured $383.4 million in funding from the Thai Parliament. In March, Thailand's prime minister – Prayut Chan-o-cha – claimed to Thai media that one of the submarines will be "a free gift", but in light of recent reports, it is unclear if this has been swapped for free munitions.
The RTN submarine program has drawn domestic criticism due to the fact that the sale was approved by the Thai government cabinet with limited scrutiny and disclosure.
The S26 appears to be the AIP-equipped version of the S20 diesel-electric submarine (SSK). The S26 has a displacement of 2,660 tons and six torpedo tubes for heavyweight torpedoes and anti-ship missiles. It can travel up to 18 knots and reach up to 8,000 nautical miles (at four knots). Its maximum diving depth is 300 metres. In 2015 Pakistan ordered eight AIP submarines – designated the Hangor-class – from China, these too are likely customized S26s.


http://quwa.org/2017/05/08/thailand-inks-s26t-submarine-deal-china/

Harald

Citaat van: Zeewier op 21/04/2017 | 11:02 uur
Aan het sail kan je zien dat het een kopie is van de Zwaardvisklasse. Ook de snuivermast is oldschool.
Idd, zeer grote gelijkenis met de Zwaardvis klasse
ook de "inhammen" aan de zijkant in de romp onder de sail en de rij met "ontwateringsgaten" van voor naar achteren op dezelfde manier en dezelfde verspringingen.



http://www.heiszwolf.com/subs/plans/planszwaard2.jpg

Zeewier

Aan het sail kan je zien dat het een kopie is van de Zwaardvisklasse. Ook de snuivermast is oldschool.


Zeewier

#2
Interessant nieuws uit Taiwan!
Verexcuseer mij voor het ongelofelijk lelijke Nederlands. Het is Google Translate aangezien mijn Chinees wat roestig is.  ;)

Hong Kong media zei dat de onderzeeër romp Taiwan patent aankoop afgewezen "submarine land gemaakt" hopeloos plannen[Waarnemer] uitgebreid netwerk in Hong Kong, "Asia Week" rapporteerde op 5 maart, Taiwan te bespreken romp van de onderzeeër octrooien afgewezen Nederland. "Submarine maakte het land" programma afgebroken, kan het nodig zijn om de Japanse onderzeeër opslag, assemblage diensten die door de Verenigde Staten aan te schaffen.

"Submarine maakte het land" Taiwan is de laatste fase van het plan opgenomen, de marine en de onderzeeër groepsfase van het schip in begin februari Mifang Italië, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het belangrijkste doel is om de onderzeeër romp van het oorspronkelijke ontwerp en patenten te krijgen, als deze stap niet genomen, de hele "onderzeeër maakte het land" programma is zoals kastelen in de lucht. En riep op vier Europese landen voor Taiwan onderzeeërs team spelen met speelgoed. "Submarine land gemaakt" preliminary al afgebroken, in plaats daarvan om schroot te kopen in de naam van de vastlegging van Japan's "Torrents of Spring" class of "close" klasse onderzeeërs en plannen opgedoken.Taiwan boot MIT "-country maakte onderzeeër" -model.



In oktober vorig jaar, de Verenigde Staten heeft een beroep op Taiwan marine hoofdkantoor, aan Taiwan's "onderzeeër maakte het land" hebben hun bezorgdheid geuit. De Verenigde Staten suggereert dat als Taiwan is op geen enkele manier bevoegd huisvesting, de toekomst van Amerika in de "duikboot land gemaakt" Taiwan in het proces, zal niet in staat zijn om relevante apparatuur en bestrijding van systemen. Daarom is de romp van de onderzeeër patent licentie om de belangrijkste sleutel "onderzeeër maakte het land." Geworden

In "Sea Lion", "Sea Tiger" dienst bijna drie decennia, zei dat de marine in een revisie die Nederland vraagt ​​naar Taiwan om revisie van ingenieurs voorzitten, de mogelijkheid van het gebruik van Taiwan beheerst het ontwerp van de onderzeeër ontplofte, als "submarine land gemaakt" ontwerp van de behuizing Fig. Nederland aspect van een ontplofte diagram blauwdruk ontworpen voor het onderhoud van. Figuur oorspronkelijke ontwerp hebben precieze berekening beschreven voor elk deel van de binnen- en buitenhuis om de druk te weerstaan, maar opengewerkt ontwerp en duidt niet op de ontwerpwaarden, is het onmogelijk om te bouwen wanneer de blauwdruk. Dus in het begin van februari en Nederland is de belangrijkste onderzeeër team om te praten over het ontwerp van de originele patenten.

Taiwan hoopt op een origineel ontwerp krijgen door te betalen, plus explodeerde in de handen van het bestaande ontwerp, en huurde de Nederlandse onderzeeër ingenieurs en hogere technici om huisvesting voor Taiwan onderzeeërs te bouwen. Maar na de onderzeeër team aangekomen in Nederland, de Nederlandse overheid erkende scheepswerf duidelijk verwerpt het verzoek van Taiwan. En Nederland tonen aan dat jaar naar Taiwan onderzeeërs te verkopen wordt overheid tot overheid, en dus de behuizing patenten behoren tot de Nederlandse overheid, kan niet bij wijze van scheepswerf Shipyard naar Taiwan worden verkocht.

Na het raken van de muur in Nederland, Taiwan, Duitsland en Groot-Brittannië zijn bezorgd over een reeks problemen van regelgeving door de overheid, maar ook aan een Duitse principiële weigering van de directe Taiwan nodig heeft. Het maken van de "onderzeeër maakte het land" De eerste stap werd op brute wijze geblokkeerd. Taiwan opnieuw voornamelijk de Verenigde Staten, Japan verzegelde de aankoop van schroot naar de naam van de "pro-surge" niveau "Torrents van de Lente" klasse onderzeeërs. Door de Verenigde Staten en opnieuw bestrijding van systemen en andere elektronische apparaten, verkoop en Taiwan. Er zijn drie partijen in de Verenigde Staten, Japan en Taiwan naar China's vraag bevatten, de Japan werd de laatste aankoop enige keuze.
http://m.guancha.cn/military-affairs/2017_03_06_397420.shtml

Zeewier

Aangezien het topic over de Walrusklasse teveel verwatert in discussies over ontwikkelingen elders is het tijd een afsplitsing te maken. En de topics over één type of aquisitie van één land niet zo snel lopen, lijkt het me handig het gezamelijk te houden.


Hoewel Taiwan samenwerking en kennis zoekt bij Europese partners lijkt dat er nog niet van te komen. Echter omdat hun zoektocht altijd controversieel blijft is het toch interessant om hun doorontwikkeling op de Zwaardvisklasse te blijven volgen.

Taiwan hoping to launch home-grown submarines within a decade
2017/03/21 16:45:27


Kaohsiung, March 21 (CNA) Taiwan is hoping to build its first home-grown submarines within eight years and commission them into service within a decade, the local shipbuilder commissioned to carry out the submarine program said Tuesday.

CSBC Corp. Taiwan Chairman Cheng Wen-lon (鄭文龍) acknowledged there were problems to be worked out because Taiwan lacks any experience in building submarines, but he said the difficulties were being addressed.

He also noted that CSBC Corp. has built more than 100 ships for the Navy and said the company would use that experience in developing the local submarine program.

Cheng's comments came after the shipbuilder and the National Chung-Shan Institute of Science and Technology (NCSIST) signed a memorandum of understanding with Taiwan's Navy in Kaohsiung earlier in the day to jointly build submarines for the military.

The project is part of a broader initiative to develop an independent national defense industry.

Under Tuesday's MOU, the project will have two main phases. The first will be to complete the design for the subs and have a budget of approximately NT$2 billion (US$65.64 million), Cheng said.

The second stage will involve building the submarines, he said, without giving any cost projections for the vessels or estimates of how many submarines might be built.

According to the schedule, home-grown submarines will be completed within eight years and then formally commissioned into service within a decade, he said.

Cheng was coy when asked about the planned submarines' design and whether it would be based on the designs of existing submarines in the Navy's fleet, which were purchased from the United States in the 1970s and the Netherlands in the 1980s.

"The design will be based on a model that meets the need of Taiwan's self-defense," he said.

NCSIST Vice President Gao Chung-hsing (杲中興) said the most important part of the program is a system to integrate all of the equipment and ensure the safety of ships operating underwater.

The NCSIST will cooperate with CSBC Corp. in these areas, Gao said.

Tuesday's signing was also witnessed by President Tsai Ing-wen (蔡英文), who said the construction of submarines is the most challenging aspect of Taiwan's policy to create an independent national defense industry.

Taiwan has long tried to acquire submarines from other countries with little success because of their reluctance to upset China, which claims Taiwan as part of its territory rather than recognizing it as an independent state.

U.S. President George W. Bush authorized the sale of eight diesel electric submarines to Taiwan in 2001, but the deal never came to fruition because of political wrangling in Taiwan and questions over whether the U.S., which did not produce conventional submarines at the time, could actually supply the vessels.

http://www.upi.com/Defense-News/2017/03/24/Taiwan-to-build-its-own-submarines/5351490371665/