Geluidsproblematiek rondom NL-vliegbases

Gestart door andré herc, 22/09/2010 | 22:03 uur

Flyguy

Citaat van: Lex op 15/09/2012 | 20:41 uur
Heeft weinig zin als je reeds op de baan staat.  :P
Weinig zin? In sommige landen is het noodzaak!  ;)

Citaat van: onderofficier op 15/09/2012 | 19:54 uur
Er woont opvallend veel cabine-personeel buiten de rook van Schiphol....waarvan een groot aantal "ver" in het noorden en Zuiden des lands.
Je dacht toch niet dat ik cabine personeel ben he?  :P
Haarlem is onder de rook van Schiphol, ik ben een die-hard.

Lex

Citaat van: Flyguy op 15/09/2012 | 19:20 uur
Ik gooi mijn kisten altijd extra hard in reverse thrust speciaal voor hun.  :lol:
Heeft weinig zin als je reeds op de baan staat.  :P

onderofficier

#71
Citaat van: Flyguy op 15/09/2012 | 19:35 uur
Citaat van: onderofficier op 15/09/2012 | 19:32 uur
Ik gooi mijn kisten ook altijd hard in de gang neer..........en de buren maar zeuren.....  8)  boeit me niets ik leef hoe ik leef en heb niets met anderen te maken., toch?  
Jij snapt 'em.  8)

Ik neem aan dat je snapt dat het op deze manier niet werkt en dat er afspraken zijn gemaakt (ook dmv wetgeving)  zodat één ieder zo min mogelijk last van elkaar heeft.  Ook defensie heeft zich aan afspraken te houden........  
Als defensie zich niet houd aan de gemaakte afspraken zijn de klagers "zeuren"    Weinige onder ons wonen zelf in dat betreffende gebied  misschien is het een optie dat er dan een woningruil wordt gedaan.......  wat wonen we toch lekker rustig maar de andere vooral niet klagen omdat we het zo mooi vinden om eens een keer een vliegtuig te zien ...... Of we de herrie niet horen omdat we zelf op het veld werken cq vliegen.

Er woont opvallend veel cabine-personeel buiten de rook van Schiphol....waarvan een groot aantal "ver" in het noorden en Zuiden des lands.  Dat kan en mag want als deze reserve dienst heeft verblijft men in de verblijven van de desbetreffende vliegtuigmaatschappij.................  

Citaat van: Flyguy op 15/09/2012 | 19:35 uur
Citaat van: onderofficier op 15/09/2012 | 19:32 uur
Dus jij zeurt ook (over defensie) aangezien je het over het gehele land hebt...... :devil:      

Wat heb jij toch een rare logica...
Jij scheert iedereen over één kam en verwijt mij dat ik rare logica heb: niet logisch.......................... :cute-smile:  

Ja er zijn klagers waaronder "beroepsklagers"    deze zijn eigenlijk best wel sneu want deze klagen ook wel eens over vliegtuigen die niet vertrokken zijn.......  of klagen over "3" vluchten vanaf Schiphol  terwijl het in werkelijkheid maar 1 vlucht is maar die gecombineerd is......

Deze "klachten" worden in het algemeen er wel uitgefilteerd.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Flyguy

Citaat van: onderofficier op 15/09/2012 | 19:32 uur
Ik gooi mijn kisten ook altijd hard in de gang neer..........en de buren maar zeuren.....  8)  boeit me niets ik leef hoe ik leef en heb niets met anderen te maken., toch?   
Jij snapt 'em.  8)

Citaat van: onderofficier op 15/09/2012 | 19:32 uur
Dus jij zeurt ook (over defensie) aangezien je het over het gehele land hebt...... :devil:      

Wat heb jij toch een rare logica...

onderofficier

#69
Citaat van: Flyguy op 15/09/2012 | 19:20 uur
Citaat van: onderofficier op 15/09/2012 | 18:57 uur
Maar goed: de mensen moeten niet zeuren want het betreft defensie........  
Dit hele land is een en al gezeur, vooral om defensie.

Tuurlijk mag men zeuren, maar er wordt niets gedaan met je klacht. Het is net zo met die zeikerds rond schiphol.
Ik gooi mijn kisten altijd extra hard in reverse thrust speciaal voor hun.  :lol:

Ik gooi mijn kisten ook altijd hard in de gang neer..........en de buren maar zeuren.....  8)  boeit me niets ik leef hoe ik leef en heb niets met anderen te maken., toch?  

Daarnaast denk ik dat er wél iets met de klachten worden gedaan anders zouden er geen rapportages van gemaakt worden.  Waarom onderzoekt het NLR dan het eea?  Voor de fun, zeker..   Waarom stuurt defensie dan aan de omwonende brieven met uitleg oa over avondvliegen, geluidsoverlast en uitnodigingen voor concerten? Of betaald defensie voor geluidisolatie...... 

En onderzoekt defensie niet de klachten over de scheuren in de huizen.

Dus jij zeurt ook (over defensie) aangezien je het over het gehele land hebt...... :devil:      
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Flyguy

#68
Citaat van: onderofficier op 15/09/2012 | 18:57 uur
Maar goed: de mensen moeten niet zeuren want het betreft defensie........  
Dit hele land is een en al gezeur, vooral om defensie.

Tuurlijk mag men zeuren, maar er wordt niets gedaan met je klacht. Het is net zo met die zeikerds rond schiphol.
Ik gooi mijn kisten altijd extra hard in reverse thrust speciaal voor hun.  :lol:

onderofficier

Citaat van: Ronald? op 15/09/2012 | 11:10 uur
Mensen die er recent zijn komen wonen (zeg vanaf 2009) moeten niet zeuren, die hebben er zelf voor gekozen naast een vliegbasis te gaan wonen.

Hetzelfde is eigenlijk ook wel een beetje voor iedereen die in de bewuste wijk woont direct ernaast, je weet dat je een huis koopt wat tegen een vliegbasis aanligt. Dan kan je op een bepaald verwachten dat er vliegbewegingen zullen zijn. Oke nu zijn die bewegingen wel wat intensiever geworden nu ook de chinooks er gestationeerd zijn, maar ook daar, je gaat naast een vliegbasis wonen, dan weet je dat je daar meer hinder van lawaai gaat ondervinden dan wanneer je ergens in een hutje op de hei gaat wonen.


Gedeeltelijke want er zijn afspraken gemaakt qua geluidsoverlast. De overschrijding hiervan is geconstateerd door het Nationaal Lucht en Ruimte onderzoek.   Waarom zou defensie zich niet houden aan de gemaakte afspraken? 

Mensen die naast of bij een vliegveld wonen weten echt wel dat er vliegbewegingen zijn (misschien wel minder dan bij dat hutje op de hei...)
Het was voor die mensen niet mogelijk te weten dat de chinooks naar dat vliegveld zouden verhuizen zodat er meer hinder kwam.   
Defensie had zich moeten realiseren dat het overbrengen van de meeste helicopters naar één veld voor problemen kon gaan zorgen.

Daarnaast is het mogelijk dat hierdoor er schade aan de huizen zijn ontstaan; defensie neemt dit serieus want het doet er onderzoek na.
Maar goed: de mensen moeten niet zeuren want het betreft defensie........ 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ronald? op 15/09/2012 | 11:10 uur
Mensen die er recent zijn komen wonen (zeg vanaf 2009) moeten niet zeuren, die hebben er zelf voor gekozen naast een vliegbasis te gaan wonen.

Hetzelfde is eigenlijk ook wel een beetje voor iedereen die in de bewuste wijk woont direct ernaast, je weet dat je een huis koopt wat tegen een vliegbasis aanligt. Dan kan je op een bepaald verwachten dat er vliegbewegingen zullen zijn. Oke nu zijn die bewegingen wel wat intensiever geworden nu ook de chinooks er gestationeerd zijn, maar ook daar, je gaat naast een vliegbasis wonen, dan weet je dat je daar meer hinder van lawaai gaat ondervinden dan wanneer je ergens in een hutje op de hei gaat wonen.


Ze kunnen altijd nog verhuizen naar een aanstaande (?) nieuwe woonwijk in de omgeving van Leeuwarden.  :sick:

Ronald?

Mensen die er recent zijn komen wonen (zeg vanaf 2009) moeten niet zeuren, die hebben er zelf voor gekozen naast een vliegbasis te gaan wonen.

Hetzelfde is eigenlijk ook wel een beetje voor iedereen die in de bewuste wijk woont direct ernaast, je weet dat je een huis koopt wat tegen een vliegbasis aanligt. Dan kan je op een bepaald verwachten dat er vliegbewegingen zullen zijn. Oke nu zijn die bewegingen wel wat intensiever geworden nu ook de chinooks er gestationeerd zijn, maar ook daar, je gaat naast een vliegbasis wonen, dan weet je dat je daar meer hinder van lawaai gaat ondervinden dan wanneer je ergens in een hutje op de hei gaat wonen.

Lex

Teveel lawaai helikopters Gilze-Rijen

GILZE -  Vliegbasis Gilze-Rijen heeft ondanks maatregelen voor het tweede jaar op rij de geluidzone overschreden. Helikopters van de basis veroorzaken teveel lawaai ten zuidoosten van het vliegveld in Gilze, blijkt uit de jaarlijkse rapportage van Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium.

In een toelichtende brief die is gestuurd aan omwonenden en buurgemeenten laat de Luchtmacht weten dat de overschrijding is veroorzaakt door een aanzienlijke toename van helikoptervluchten op het zuidelijke deel van de vliegbasis.

In 2011 zijn maatregelen getroffen en zijn vluchten verplaatst naar het noorden van de basis. Defensie verwacht dat die maatregelen voldoende zijn om in 2012 binnen de toegestane geluidzone te blijven.

Het lawaai van de helikopters staat hoog op de agenda sinds vrijwel alle legerhelikopters in Gilze-Rijen werden gestationeerd. Nadien verviervoudigde het aantal klachten van omwonenden en zijn er berichten over scheuren in huizen. Minister Hans Hilllen (Defensie) is bezig met een onderzoek naar trillingen en geluidsoverlast en naar mogelijke maatregelen.

Telegraaf,
ma 10 sep 2012, 14:18

SMI de Boer

Hou me meer bezig met IFV's :)

Romeo uit
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

5m@sh_1up

F is dan inderdaad fighter ja. C moet dan CH zijn, Cargo Helicopter. Carrier Helicopter, als dat al als afkorting zou bestaan, zou duiden op een helikopter geschikt om te opereren vanaf vliegdekschepen. AH staat voor Attack Helicopter.
Erg veel waarde hoef je overigens niet te hechten aan dit soort 'voorzetsels'. Een Chinook zou je evengoed een UH kunnen noemen.

SMI de Boer

CH staat toch ook  voor Carrier-Helicopter ofwel een Transporthelikopter? en een UH voor UtilityHelicopter, ofwel veelzijdige helikopter en een AH vooe Assault Helicopter, ofwel aanvalshelicopter resp Huey en Apache.. bijvoorbeeld
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

IPA NG

Citaat van: 5m@sh_1up op 31/03/2012 | 15:58 uur
Wat zijn F- en C-tjes?

F = Fighter
C = Transport (waarsch. van Cargo...)
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu