Instroom F-35/JSF bij de NL-KLu

Gestart door Ros, 08/04/2015 | 22:15 uur

JdL

Bij een beter defensie klimaat denk ik aan +- 10 M-436 trainers en met een prijsdaling van de F-35 moet het denk ik mogelijk zijn het uiteindelijke aantal naar 50 te brengen als de politiek extra wil investeren
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/09/2015 | 14:42 uur
Beter: ik verwacht, gezien de prijsontwikkeling, 37 + 10% en een 2e kleine batch in de jaren twintig, al zou het maar zou kunnen de 2e batch plaats maakt voor een jet trainer die ook voor CAS doeleinden gebruikt kan worden.
Als de proef met de training in Italië slaagt, dan lijkt het mij beter om de eventueel eigen aangeschafte jet trainers daar te stationeren. Dan is men ook niet afhankelijk van jet trainers van de Italiaanse luchtmacht.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 02/09/2015 | 14:28 uur
Is het ooit voortgekomen dat een type bestelling halverwege de leveringen werd afgekapt?
Volgens mij niet, hou dan op met je populistisch geblaat. Die bestelde 12/28/32 hoeveel het er ook mogen zijn komen er echt wel.

Beter: ik verwacht, gezien de prijsontwikkeling, 37 + 10% en een 2e kleine batch in de jaren twintig, al zou het maar zou kunnen de 2e batch plaats maakt voor een jet trainer die ook voor CAS doeleinden gebruikt kan worden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 02/09/2015 | 14:11 uur
De constructie van 39-8 schiet al lekker op anders  ;)

Wanneer is de maiden flight gepland?

Huzaar1

Citaat van: Ros op 02/09/2015 | 12:03 uur
Al deze verkoopargumenten zijn pure bijzaak. Het stond vanaf het begin al vast dat, ongeacht waar de VS mee zou komen, Nederland dit Amerikaans toestel zou kopen. En nu zitten we met de gebakken peren. 8 toestellen in bestelling en de vraag is nog maar of het er veel meer gaan worden. Met als resultaat dat wij een luchtmacht over houden dat geen luchtmacht meer mag heten. Met een handjevol kisten en een te kleine beurs kan je geen bijdrage van enige betekenis leveren.

En het budgetprobleem had ons bij iedere andere toestelkeuze ook parten gespeeld.

Ik begin fan te worden van de gedachte om de krijgsmacht af te schaffen. Een Nationale Garde van vrijwilligers op poten te zetten voor taken op eigen grondgebied en de Politie flink uit te breiden. Want met een krijgsmacht zoals wij die nu kennen en met de slechte verwachtingen voor de toekomst maken wij ons compleet belachelijk.

Is het ooit voortgekomen dat een type bestelling halverwege de leveringen werd afgekapt?
Volgens mij niet, hou dan op met je populistisch geblaat. Die bestelde 12/28/32 hoeveel het er ook mogen zijn komen er echt wel.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/09/2015 | 10:40 uur
Zou een fan van de nog niet bestaande Gripen E/F ook kunnen roepen.

De constructie van 39-8 schiet al lekker op anders  ;)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Mourning

Ik ben voorstander van meer financiele middelen voor Defensie om de al bestaande ambities eens fatsoenlijk te kunnen uitvoeren. Lijkt me gezien de geo-politieke situatie en de huidige situatie van Defensie bijzonder makkelijk te verdedigen en ook zonder meer heel redelijk...

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ros

#271
Citaat van: DvdW op 02/09/2015 | 09:23 uur
Aan de andere kant, dat was wel één van de key selling points waar men in het begin steeds mee op de proppen kwam. "Ja, maar.... Hij is stealth..."

Al deze verkoopargumenten zijn pure bijzaak. Het stond vanaf het begin al vast dat, ongeacht waar de VS mee zou komen, Nederland dit Amerikaans toestel zou kopen. En nu zitten we met de gebakken peren. 8 toestellen in bestelling en de vraag is nog maar of het er veel meer gaan worden. Met als resultaat dat wij een luchtmacht over houden dat geen luchtmacht meer mag heten. Met een handjevol kisten en een te kleine beurs kan je geen bijdrage van enige betekenis leveren.

En het budgetprobleem had ons bij iedere andere toestelkeuze ook parten gespeeld.

Ik begin fan te worden van de gedachte om de krijgsmacht af te schaffen. Een Nationale Garde van vrijwilligers op poten te zetten voor taken op eigen grondgebied en de Politie flink uit te breiden. Want met een krijgsmacht zoals wij die nu kennen en met de slechte verwachtingen voor de toekomst maken wij ons compleet belachelijk.

Sparkplug

Desondanks kunnen de vliegers van 323 Sqn na de komende tests toch een andere conclusie trekken dan Lockheed Martin testvlieger David Nelson. Hij vloog de testmissie tegen de F-16 afgelopen januari.

http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?f=22&t=27186
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

DvdW

#269
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/09/2015 | 10:40 uur
Zou een fan van de nog niet bestaande Gripen E/F ook kunnen roepen.
Daarom, "The only truth" komt nooit boven water. En zelfs al zou die wel komen dan zou nog de helft het niet geloven en in twijfel trekken. Stupide opmerking van @BertdeSmit dus....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 02/09/2015 | 10:30 uur
yeah right, alsof wij echt "the only truth" te horen krijgen. De "truth" is altijd gekleurd door diegene die het brengt....  :silent: Als hij goed is: "Told You So", als hij niet goed is: "Staat nog in de kinderschoenen, wacht maar af, over een paar decennia, was bij de F16 ook zo, etc. etc."

Zou een fan van de nog niet bestaande Gripen E/F ook kunnen roepen.

DvdW

Citaat van: Sparkplug op 02/09/2015 | 09:50 uur

yeah right, alsof wij echt "the only truth" te horen krijgen. De "truth" is altijd gekleurd door diegene die het brengt....  :silent: Als hij goed is: "Told You So", als hij niet goed is: "Staat nog in de kinderschoenen, wacht maar af, over een paar decennia, was bij de F16 ook zo, etc. etc."
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

Citaat van: DvdW op 02/09/2015 | 09:23 uur
Aan de andere kant, dat was wel één van de key selling points waar men in het begin steeds mee op de proppen kwam. "Ja, maar.... Hij is stealth..."
Dat is inderdaad één van de key selling points. Echter kun je een toestel met stealth technologie met of zonder externe bewapening inzetten. Meer inzetmogelijkheden dan bij een toestel zonder stealth technologie.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Nikehercules

#264
Citaat van: DvdW op 02/09/2015 | 09:23 uur
Aan de andere kant, dat was wel één van de key selling points waar men in het begin steeds mee op de proppen kwam. "Ja, maar.... Hij is stealth..."

Dat is het nog steeds, en terecht.

Maar dat stealth ''volledig onzichtbaar'' maakt is zelfs de kamer nooit verteld. Dat was dus inderdaad een domme vraag.