Luchtmachtdagen

Gestart door Lex, 16/07/2018 | 13:58 uur

Enforcer

Citaat van: Huzaar1 op 19/07/2018 | 20:23 uur
? Daar wordt in jaar programma's van de Klu gewoon rekening mee gehouden, dus als het in de reguliere bedrijfsvoering snijdt dan ligt dat aan de Klu zelf.

Weer een leuke aanname. Waar komt de opdracht vandaan om de Luchtmachtdagen te houden? Is er dan voldoende personeel over voor reguliere bedrijfsvoering?! De officiële vacature cijfers wijzen op iets anders... (die heeft Lex in een ander topic gepost een maand of 2 geleden).

Huzaar1

Citaat van: Enforcer op 19/07/2018 | 19:54 uur
De tijd die men kwijt is aan het werken aan de voorbereiding van de Luchtmachtdagen kan dus niet besteed worden aan zaken die dus voor de reguliere (primaire) bedrijfsvoering noodzakelijk zijn. Dat blijft dus liggen, ongeacht de rang.

Je vergeet even dat Leeuwarden en Volkel zich voor aan het bereiden zijn op de komst van de F-35, naast de dagelijkse gang van zaken met de F-16, wat dus al extra capaciteit vreet.

Verder zie ik een aantal leuke aannames...  :angel:

? Daar wordt in jaar programma's van de Klu gewoon rekening mee gehouden, dus als het in de reguliere bedrijfsvoering snijdt dan ligt dat aan de Klu zelf.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Enforcer

Citaat van: Robert2 op 16/07/2018 | 22:37 uur
Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Een jaar van te voren zijn het met name officieren (en burgers) die er mee bezig zijn, dus de werkvloer lijdt daar niet zoveel onder.
Veel werk gebeurd, ook in de aanlopende weken, onder kantooruren, dus zo spannend is dat niet. Het is nu ook ruimschoots van te voren bekend, dus men kan verwachten dat verlof rond die tijd een probleem wordt.
Welke missies voeren de MOB's uit in 2019..? De QRA gebeurt dan niet vanaf Volkel, dat is of Leeuwarden of onze Zuiderburen, ook niet zo spannend. Dan houd je een FWIT en een Frisian Flag over, waarvan ik nog moet zien of de eerste door gaat (want F-35) en FF draait op Leeuwarden, komt Volkel niet zoveel bij kijken. Bovendien is FF rond april, dus dat valt mee.
Wat dacht je van een goede PR? Hetzelfde als wat er is gebeurd met de 'belevingsvluchten' van de F-35, wat een briljante zet was.

Oh, en de (V)MBOL klassen in Woensdrecht schijnen aardig opgetopt te zijn, van wat ik heb gehoord. Dus dat valt nog mee.

De tijd die men kwijt is aan het werken aan de voorbereiding van de Luchtmachtdagen kan dus niet besteed worden aan zaken die dus voor de reguliere (primaire) bedrijfsvoering noodzakelijk zijn. Dat blijft dus liggen, ongeacht de rang.

Je vergeet even dat Leeuwarden en Volkel zich voor aan het bereiden zijn op de komst van de F-35, naast de dagelijkse gang van zaken met de F-16, wat dus al extra capaciteit vreet.

Verder zie ik een aantal leuke aannames...  :angel:

Huzaar1

Citaat van: Ros op 16/07/2018 | 22:19 uur
De werving is bijzaak. Echt iets van maken op dergelijke dagen is haast onmogelijk.

Wat mij betreft pompen ze het geld...

Wat jou betreft? Wat jou betreft en dan iets met defensie? je bent een karikatuur van jezelf
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Ros op 16/07/2018 | 22:19 uur
Wat mij betreft pompen ze het geld, wat er dan schijnbaar over is, in andere doelen die meer effect hebben maar niet in een gratis dagje uit. Denk daarbij aan een informatiedag op een van de velden waarbij je meer te zien en horen krijgt dan een blitse film, folder en vlotte babbel van een wervings functionaris.

Je kon er op wachten. En gelukkig zijn het nog altijd twee gratis dagen met betaald parkeren  ;D
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Lex

Citaat van: Umbert op 16/07/2018 | 23:28 uur
Misschien, maar deze zin die de televaag neerzette was op zijn minst niet helemaal waar. En een boel mensen gebruiken dit toch om een mening te vormen.
1. Welke zin betreft het?
2. Waarom niet gewoon vermelden wat de media bron is?

Umbert

Citaat van: Huzaar1 op 16/07/2018 | 22:14 uur
Je overdrijft een beetje met je fake news.

Misschien, maar deze zin die de televaag neerzette was op zijn minst niet helemaal waar. En een boel mensen gebruiken dit toch om een mening te vormen.

Robert2

#14
Citaat van: Enforcer op 16/07/2018 | 18:50 uur
Het organiseren van dit soort evenementen zijn ongeveer 40 personen vanaf nu tot dan maximaal bezig om alles te regelen. Weken van te voren komen daar nog tientallen mensen bij die volledig vrijgespeeld moeten worden. In de week ervoor komen daar weer tientallen bovenop.
Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Een jaar van te voren zijn het met name officieren (en burgers) die er mee bezig zijn, dus de werkvloer lijdt daar niet zoveel onder.
Veel werk gebeurd, ook in de aanlopende weken, onder kantooruren, dus zo spannend is dat niet. Het is nu ook ruimschoots van te voren bekend, dus men kan verwachten dat verlof rond die tijd een probleem wordt.

Citaat van: Enforcer op 16/07/2018 | 18:50 uurDan zijn er nog de missies, de huishoudelijke taken a la QRA. In Friesland worden daarvoor vaker nog grote oefeningen gehouden. Onderhoud gaat ook gewoon door, als er spullen en nog techneuten over zijn. Ik ben gewoon heel benieuwd wat men gaat stil zetten om dit waar te maken. Gemiddeld zit defensie op een vullingspercentage van 85%, en wat gaat de CLAS doen, aangezien die ook behoorlijk wat steun verleende in de voorgaande edities?
Welke missies voeren de MOB's uit in 2019..? De QRA gebeurt dan niet vanaf Volkel, dat is of Leeuwarden of onze Zuiderburen, ook niet zo spannend. Dan houd je een FWIT en een Frisian Flag over, waarvan ik nog moet zien of de eerste door gaat (want F-35) en FF draait op Leeuwarden, komt Volkel niet zoveel bij kijken. Bovendien is FF rond april, dus dat valt mee.

Citaat van: Enforcer op 16/07/2018 | 18:50 uurO, en wat levert het op? Zo veel zieltjes zijn er na de laatste keer niet begonnen in Woensdrecht en Breda....
Wat dacht je van een goede PR? Hetzelfde als wat er is gebeurd met de 'belevingsvluchten' van de F-35, wat een briljante zet was.

Oh, en de (V)MBOL klassen in Woensdrecht schijnen aardig opgetopt te zijn, van wat ik heb gehoord. Dus dat valt nog mee.

Ros

#13
Citaat van: Enforcer op 16/07/2018 | 18:50 uur
O, en wat levert het op? Zo veel zieltjes zijn er na de laatste keer niet begonnen in Woensdrecht en Breda....

De werving is bijzaak. Echt iets van maken op dergelijke dagen is haast onmogelijk.

Het gaat om de PR en imago van de luchtmacht. Laten zien wat je heb en mensen van dichtbij kennis laten maken met de verschillende toestellen en natuurlijk ook de buitenlandse deelnemers.  Dit soort dingen kan je doen als je goed in de slappe was zit en dit is m.i. (nog) niet het geval. Wat mij betreft pompen ze het geld, wat er dan schijnbaar over is, in andere doelen die meer effect hebben maar niet in een gratis dagje uit. Denk daarbij aan een informatiedag op een van de velden waarbij je meer te zien en horen krijgt dan een blitse film, folder en vlotte babbel van een wervings functionaris.

Huzaar1

Citaat van: Umbert op 16/07/2018 | 20:39 uur
Heeft alles met geld en tijd te maken, en telegraaf doet het voorkomen dat het nu normaal is dat sequence uitkomt op 2 jaar wel 1 jaar niet.
En mijn opmerking van gaat naar eens/3 jaar slaat op het feit, dat in 2017 er geen open dag is geweest, en dat ze dat redelijk uitkwam, en opzich ook niet eens zo gek als je eerlijk bent, elk jaar geeft bij toerbeurt een van de krijgsmacht onderdelen en groot open huis.

Je overdrijft een beetje met je fake news.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Huzaar1 op 16/07/2018 | 19:24 uur
Ik heb je tekst 3 keer gelezen maar ik snap nog steeds niet wat je bedoelt.

Heeft alles met geld en tijd te maken, en telegraaf doet het voorkomen dat het nu normaal is dat sequence uitkomt op 2 jaar wel 1 jaar niet.
En mijn opmerking van gaat naar eens/3 jaar slaat op het feit, dat in 2017 er geen open dag is geweest, en dat ze dat redelijk uitkwam, en opzich ook niet eens zo gek als je eerlijk bent, elk jaar geeft bij toerbeurt een van de krijgsmacht onderdelen en groot open huis.

Huzaar1

Citaat van: Umbert op 16/07/2018 | 18:53 uur
Toch is dit een vorm van fake news want dat normale is ook een bezuiniging geweest, daarvoor was het gewoon ieder jaar alleen door een aantal vliegbasis te sluiten en squadrons af te stoten was de belasting voor het restant te hoog. En de luchtmacht feitelijk te klein is geworden, niks meer of minder, en let op gaat nog wel naar eens in de 3 jaar.

Ik heb je tekst 3 keer gelezen maar ik snap nog steeds niet wat je bedoelt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Lex op 16/07/2018 | 13:58 uur
Luchtmachtdagen terug op de kalender

De Luchtmachtdagen worden normaal gesproken twee keer per drie jaar georganiseerd. De editie van 2017 moest echter worden geschrapt omdat Defensie op adem moest komen vanwege diverse buitenlandse missies. Bovendien was er geen geld voor.

Telegraaf, 16-07-2018

Toch is dit een vorm van fake news want dat normale is ook een bezuiniging geweest, daarvoor was het gewoon ieder jaar alleen door een aantal vliegbasis te sluiten en squadrons af te stoten was de belasting voor het restant te hoog. En de luchtmacht feitelijk te klein is geworden, niks meer of minder, en let op gaat nog wel naar eens in de 3 jaar.

Huzaar1

Citaat van: Enforcer op 16/07/2018 | 18:50 uur


O, en wat levert het op? Zo veel zieltjes zijn er na de laatste keer niet begonnen in Woensdrecht en Breda....

Het is niet erg, je snapt simpelweg de grotere belangen, kracht en waarde van dit evenement niet, maar je zit er naast.
Direct zo enkeljaarse wervingscijfers tegen éen evenement is ook een beetje waardeloos, daarnaast is het werven niet het directe doel.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Enforcer

Citaat van: Robert2 op 16/07/2018 | 17:51 uur
Waarom niet..?

Het organiseren van dit soort evenementen zijn ongeveer 40 personen vanaf nu tot dan maximaal bezig om alles te regelen. Weken van te voren komen daar nog tientallen mensen bij die volledig vrijgespeeld moeten worden. In de week ervoor komen daar weer tientallen bovenop. Dan zijn er nog de missies, de huishoudelijke taken a la QRA. In Friesland worden daarvoor vaker nog grote oefeningen gehouden. Onderhoud gaat ook gewoon door, als er spullen en nog techneuten over zijn. Ik ben gewoon heel benieuwd wat men gaat stil zetten om dit waar te maken. Gemiddeld zit defensie op een vullingspercentage van 85%, en wat gaat de CLAS doen, aangezien die ook behoorlijk wat steun verleende in de voorgaande edities? 

O, en wat levert het op? Zo veel zieltjes zijn er na de laatste keer niet begonnen in Woensdrecht en Breda....