De strijd tegen Ebola: participatie door defensie

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 03/09/2014 | 17:30 uur

DvdW

En nu maar hopen dat ze geen koorts krijgen....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל


Lex

Citaat van: Harald op 20/01/2015 | 21:45 uur
misschien een idee om de kade vanaf het schip met "bouwlampen" snachts te verlichten ?
Schepen zijn idd in het bezit van illuminatie verlichting. Of DMAN deze ook heeft is de vraag.
Citaat van: Harald op 20/01/2015 | 21:45 uur
maar goed, ... is altijd makkelijk praten hier als je de situatie daar niet helemaal kent.
Idd. Daarom betracht ik ook voorzichtigheid.

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Citaat van: Lex op 20/01/2015 | 21:34 uur
Dat klopt. Als je kijkt naar de foto dan zie je daar slechts 1 lichtmast en wel aan de achterzijde van het schip. Nu is het nog maar de vraag of deze 's avonds licht afgeeft.
Maar het steigergebied laat wel een en al containers zien, met een beperkte open ruimte. En waarvan we niet weten hoe deze steiger verlicht is.

misschien een idee om de kade vanaf het schip met "bouwlampen" snachts te verlichten ?

maar goed, ... is altijd makkelijk praten hier als je de situatie daar niet helemaal kent.

Lex

Citaat van: Strata op 20/01/2015 | 21:22 uur
Schip is meer dan 200m lang. Als er alleen iemand bij de valreep stond kun je in het donker vrij ongezien aan de voor of achterkant de tros op kruipen.
Dat klopt. Als je kijkt naar de foto dan zie je daar slechts 1 lichtmast en wel aan de achterzijde van het schip. Nu is het nog maar de vraag of deze 's avonds licht afgeeft.
Maar het steigergebied laat wel een en al containers zien, met een beperkte open ruimte. En waarvan we niet weten hoe deze steiger verlicht is.
Al met al een hoop vragen. Misschien dat er van de zijde van de KM in de toekomst iets meer bekend gesteld wordt.

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 20/01/2015 | 19:52 uur
Is het camerasysteem Gatekeeper als operationeel bij de Karel Doorman?

Zou me niks verbazen als de mast nog moet worden aangesloten...alleen de lichtjes doen het. Iig is hij niet getest. Één van de functies van de Gatekeeper is kade bewaking, dan had dit misschien wel voorkomen kunnen worden.

Citaat van: Ros op 20/01/2015 | 15:29 uur
De Karel Doorman lag aan een kade die werd afgeschermd door de lokale autoriteiten. De toegang tot het schip zelf werd beveiligd door de bemanning.
NOS

Schip is meer dan 200m lang. Als er alleen iemand bij de valreep stond kun je in het donker vrij ongezien aan de voor of achterkant de tros op kruipen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation


Oorlogsvis

Ze zijn vast in het donker aan boord gegaan.....dan zie je ze bijna niet als ze niet lachen... :devil:

Elzenga

Weet men zeker dat ze via de trossen aan boord zijn gekomen? ik zie ook een bezoek en rondleiding van o.a. een Senegalese commandant..

Maar het blijft wel een probleem. Want niet alleen was er waakzaamheid rond Ebola...

Dennis123

Nou is West Afrika overigens berucht voor verstekelingen.

Vele zeeschepen die daar ladingoperaties uitvoeren hebben daar last van, daarom is er over het algemeen een verstekelingencheckronde vlak voor vertrek. (Eindigt pas vlak voordat de trossen losgaan en bemanningsleden al st-by aan dek staan bij de trossen).

Hoewel de ISPS Code  (International Ship and Port facility Security Code) globaal in werking is laken West Afrikaanse terminals hier meestal wel in, ook dat is niks nieuws.
Al ziet de foto bij de kade er overigens vrij netjes/modern uit.


Dat het gebeurd is al vervelend genoeg, maar laat wel zien dat de RDAM als "vrachtschip" niet veel anders is dan de rest.
Behalve inderdaad dat hier meer mensen beschikbaar waren voor een dekwacht dan op een zeeschip die bovendien daar ook beter voor getraind zouden moeten zijn.
De marine mag echter blij zijn dat het verstekelingen zijn en geen lieden met kwadere bedoelingen.
Immers als je aan boord kan komen en tijd kan schuilen voor ontdekking dan had je heel wat gevaarlijkere dingen kunnen uitvoeren.

Lex

Affirmative. Dank hiervoor. Het geeft een idee waar de bewaking/beveiliging mee te maken heeft gehad.

Harald

Citaat van: Lex op 20/01/2015 | 18:04 uur
Kan iemand de door CDT DMAN gemaakte foto van de afmeerpositie in Dakar dd 12 januari in dit topic plaatsen?

Alvast dank hiervoor.

Deze ??

https://twitter.com/CDTKarelDoorman/status/554622009335087106/photo/1

Lex

 Kan iemand de door CDT DMAN gemaakte foto van de afmeerpositie in Dakar dd 12 januari in dit topic plaatsen?

Alvast dank hiervoor.

Ton de Zwart

Die commandat kan het verder wel schudden. Er zal een flink zeetje staan...