De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Alan, 29/09/2004 | 20:43 uur

JB1989

Hoe lang hebben jullie eigenlijk op je meldinstructie moeten wachten?

Ik heb eind juni contact gehad, sta op voor lichting 20/08, kleden op 15/08 maar heb nog geen meldinstructies ontvangen of dergelijke.

JB1989

Citaat van: gewoonbart op 25/06/2018 | 12:03 uur
Veel plezier! Zal wel meevallen dan. Ze pakken de reservisten niet zo hard aan als 16/17-jarigen.

Thanks. Voor mij mogen ze. Ik heb het gevoel dat ik wel wat sterker in mijn schoenen sta nu als 29 jarige dan toen ik 19 was ;).

AMO lichting 20/8 te Oirschot. 15/8 kleden.

gewoonbart

Veel plezier! Zal wel meevallen dan. Ze pakken de reservisten niet zo hard aan als 16/17-jarigen.

JB1989

Aanstellingsbrief binnen. Nog snel gegaan! Morgen of maandag bellen voor de amo data.

Na 10 jaar ( ben beroeps geweest ) opnieuw de amo in. Was een leuke tijd 10 jaar terug, opnieuw zin in!

JB1989

Citaat van: MarcW op 20/06/2018 | 13:46 uur
Ik begrijp dat sinds het begin van dit jaar de keuring compleet veranderd is. Een van de eisen is 2200m op de coopertest. Ik weet dat deze eis nu geslachtsonafhankelijk is maar kan iemand mij vertellen of er nog verschillen zijn voor leeftijden?


Nee, is leeftijds- en geslachtsonafhankelijk.
Het enige verschil zit hem in de clusters.
Iedere aspirant reservist dient minimaal 2200 meter op de coopertest/shuttle run te halen, dient 2,nogwat kilometer te marsen in 20 minuten met 25kg bepakking en dient 10x20 kilo te verzetten en te verplaatsen binnen 8 seconden per verplaatsing.

Het functionele binnengedeelte is niet op snelheid dus goed te doen. Daar haal je cluster 6 zonder moeite maar mag je ook stoppen als je op cluster 1 zit.

Is goed te doen. Ik vond het marsen nog het meest zware. Ik ben ongeveer zes weken van te voren begonnen met hardlopen 2x tot 3x per week en haalde 2750 meter op de coopertest.
Bij de andere 2 mag/moet je stoppen als je je cluster gehaald hebt.

MarcW

Ik begrijp dat sinds het begin van dit jaar de keuring compleet veranderd is. Een van de eisen is 2200m op de coopertest. Ik weet dat deze eis nu geslachtsonafhankelijk is maar kan iemand mij vertellen of er nog verschillen zijn voor leeftijden?

JB1989

Citaat van: peroxidetim op 19/06/2018 | 09:09 uur

je kunt wellicht oo het beste je eigen eenheid ff vragen:  die fixen vaak de opleiding en zijn dan vaak wel op de hoogte1

Probleem is dat ik nog op de definitieve aanstellingspapieren zit te wachten.
Mijn voorlopige aanstelling is getekend op 8 juni dus ik vraag me af of in dit stadium 30e natres delta cie al wat voor me kan betekenen.

peroxidetim



je kunt wellicht oo het beste je eigen eenheid ff vragen:  die fixen vaak de opleiding en zijn dan vaak wel op de hoogte1
Nil volentibus arduum

gewoonbart

Citaat van: JB1989 op 15/06/2018 | 23:47 uur
Thanks, las ook iets dat er tussen september en december geen amo-r is.
Weet jij of dat klopt?

Zou kunnen, ik kon als laatste optie amo 8 kiezen, die is van 20 sep - 31 sep.

JB1989

Citaat van: gewoonbart op 15/06/2018 | 19:45 uur
Gaat erg rap tegenwoordig. Ik heb eind vorig jaar de keuringen gehad en mocht vorige maand de amo doen. In mijn groep zaten ook mensen die begin dit jaar de keuringen hebben gedaan. Dus het kan met 2-3 maanden.

Thanks, las ook iets dat er tussen september en december geen amo-r is.
Weet jij of dat klopt?

gewoonbart

Citaat van: JB1989 op 14/06/2018 | 18:40 uur
Dit topic is behoorlijk dood maar ik ga het dan toch maar hier vragen. Heb afgelopen vrijdag mijn laatste keuringen gehad. Goedgekeurd. Moet nu wachten op de aanstellingspapieren. Dan mag ik gaan bellen voor kleed+amo afspraak.

Maar hoe lang duurt het ontvangen van die aanstellingspapieren tegenwoordig?
Lees verschillende verhalen.
Iemand enig idee?

Gaat erg rap tegenwoordig. Ik heb eind vorig jaar de keuringen gehad en mocht vorige maand de amo doen. In mijn groep zaten ook mensen die begin dit jaar de keuringen hebben gedaan. Dus het kan met 2-3 maanden.

JB1989

Dit topic is behoorlijk dood maar ik ga het dan toch maar hier vragen. Heb afgelopen vrijdag mijn laatste keuringen gehad. Goedgekeurd. Moet nu wachten op de aanstellingspapieren. Dan mag ik gaan bellen voor kleed+amo afspraak.

Maar hoe lang duurt het ontvangen van die aanstellingspapieren tegenwoordig?
Lees verschillende verhalen.
Iemand enig idee?

peroxidetim

Citaat van: Cody op 28/12/2016 | 08:29 uur
Ik deed een poging om door de 40 pagina's te zoeken....

Ik heb 8 december gesolliciteerd. Daarop kreeg ik een email dat mijn sollicitatie in de administratieve selectie zat.
Weet iemand hoelang dit duurt?

wisselend Cody. echt geen peil op te trekken.  ik lees net 5 maand. Bij mij zat er 3 weken tussen sollicitatie en de eerste mail met de vragenlijsten.
Je hebt de feestdagen ook nog tegen je werken.
Ik zie wel dat er nu weer veel vacatures zijn. dus geen reden oom je niet verder door te laten stromen in het sollicitatieproces....
Nil volentibus arduum

Robin7

Citaat van: Cody op 28/12/2016 | 08:29 uur
Ik deed een poging om door de 40 pagina's te zoeken....

Ik heb 8 december gesolliciteerd. Daarop kreeg ik een email dat mijn sollicitatie in de administratieve selectie zat.
Weet iemand hoelang dit duurt?

Ik heb er vijf maanden op mogen wachten, sterkte  :P

Cody

Ik deed een poging om door de 40 pagina's te zoeken....

Ik heb 8 december gesolliciteerd. Daarop kreeg ik een email dat mijn sollicitatie in de administratieve selectie zat.
Weet iemand hoelang dit duurt?