Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

Kevon

Citaat van: Huzaar1 op 04/09/2019 | 17:23 uur
Anders onderschat je van hanteren even finaal.

Hoezo huzzar? Ooit bij hun geweest? Er zijn bedrijven in nld die meer voor de defensie doen dan vanhalteren en niet eens bekend zijn! Echt, 19 miljoen omzet is iiet echt groot hoor
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

Huzaar1

Citaat van: Kevon op 04/09/2019 | 15:46 uur
Wat gaat van Halteren leveren? Of wat voor voertuigen hebben ze geleverd? Volgens mij alleen transmissies van de Boxer en Fennek. Deze komen daar al kant en klaar een en bouwen dus motor aan transmissie met 6 boutjes en testen ze. Verder niets.....

Anders onderschat je van hanteren even finaal.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Kevon op 04/09/2019 | 15:43 uur
NIDV beurs is toch een lachertje.... Sorry hoor maar zie elk jaar dezelfde koppen rondlopen.... Echte delegaties zie je daar niet en op DSEI wel wat ongeveer qua bedrijven en bezoekers 100 keer zo groot is en zich toch echt wel wereldwijd richt ipv van de door jou genoemde Britse markt.... Voorgaande jaren stonden ze er altijd en nu niet meer dus dat vind ik raar.

De NIDV beurs is inderdaad geen DSEI maar voor ''onze markt'' een mooie beurs. En ja de DSEI trekt meer internationale ''koppen'' en is groter maar dat maakt weinig uit naar mijn mening.
Soms is zo'n kleine beurs veel effectiever dan die megabeurzen waar je na 3 dagen de eerste dag al helemaal vergeten bent door alle informatie.

En waarschijnlijk heeft het er ook mee te maken dat de meeste Europese aanbestedingen klaar zijn of lopen in de eindfase. De grote groep bereiken doe je prima op de DSEI maar voor de echte klanten moet je naar het land zelf toe. DSEI is mooi voor het wekken van interesse en aftasten waar je kansen liggen, op een NIDV beurs moet je echt je beste kant laten zien om echt kans te maken.

Citaat van: Kevon op 04/09/2019 | 15:46 uur
Wat gaat van Halteren leveren? Of wat voor voertuigen hebben ze geleverd? Volgens mij alleen transmissies van de Boxer en Fennek. Deze komen daar al kant en klaar een en bouwen dus motor aan transmissie met 6 boutjes en testen ze. Verder niets.....

Dan moet je maar eens kijken want van Halteren doet veel meer dan dat maar dat heeft niet echt betrekking op het DVOW maar wel op andere voertuigen.

Citaat
References
• CV9035NL Complete Turret Assembly and Vehicle Integration
• CV9035NL Support
• CV9035NL Critical Parts Production
• Pzh2000 Turret and Cradle Production
• BVS-10 VIKING Deployment for Afghanistan
• BVS-10 VIKING Re-deployment
• Bushmaster Reset activities and maintenance

Kevon

Wat gaat van Halteren leveren? Of wat voor voertuigen hebben ze geleverd? Volgens mij alleen transmissies van de Boxer en Fennek. Deze komen daar al kant en klaar een en bouwen dus motor aan transmissie met 6 boutjes en testen ze. Verder niets.....

Citaat van: Parera op 04/09/2019 | 15:05 uur
Dat heeft weinig te maken met onze tenders vermoed ik, en ook al is dat wel het geval dan is dat logisch. De DSEI beurs ie voor 90% gericht op de Britse defensie markt, en gaan daar dus bedrijven staan die potentieel markt zien voor hun producten bij de Britse Defensie. Er zijn natuurlijk altijd internationale gasten waarvan je de aandacht kan trekken maar als je daar wilt verkopen zal je naar een beurs moeten gaan in het land zelf. En voor de NL markt is op 28 November de NEDS beurs in Ahoy Rotterdam, daar staan o.a. Deba, Iveco, KMW, Rheinmetall, Van Halteren. Deze bedrijven hebben in het verleden allemaal of gaan allemaal voertuigen leveren aan Nederland.

https://www.nidvexhibition.eu/
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

Kevon

NIDV beurs is toch een lachertje.... Sorry hoor maar zie elk jaar dezelfde koppen rondlopen.... Echte delegaties zie je daar niet en op DSEI wel wat ongeveer qua bedrijven en bezoekers 100 keer zo groot is en zich toch echt wel wereldwijd richt ipv van de door jou genoemde Britse markt.... Voorgaande jaren stonden ze er altijd en nu niet meer dus dat vind ik raar.


Citaat van: Parera op 04/09/2019 | 15:05 uur
Dat heeft weinig te maken met onze tenders vermoed ik, en ook al is dat wel het geval dan is dat logisch. De DSEI beurs ie voor 90% gericht op de Britse defensie markt, en gaan daar dus bedrijven staan die potentieel markt zien voor hun producten bij de Britse Defensie. Er zijn natuurlijk altijd internationale gasten waarvan je de aandacht kan trekken maar als je daar wilt verkopen zal je naar een beurs moeten gaan in het land zelf. En voor de NL markt is op 28 November de NEDS beurs in Ahoy Rotterdam, daar staan o.a. Deba, Iveco, KMW, Rheinmetall, Van Halteren. Deze bedrijven hebben in het verleden allemaal of gaan allemaal voertuigen leveren aan Nederland.

https://www.nidvexhibition.eu/
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

StrataNL

Citaat van: Kevon op 04/09/2019 | 14:52 uur
Het rare is dat de Nederlandse DVOW tenders zijn afgelopen nu en je ziet geen 1 bedrijf volgens mij volgende week nog op DSEI in Londen staan; zie geen IVECO, Geen Mercedes, geen Arquus (renault)..... Nog wel een paar engelsen zoals Jankel enzovoort.

Vind dit wel heel raar.....
Wat vind je er precies raar aan?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

#657
Citaat van: Kevon op 04/09/2019 | 14:52 uur
Het rare is dat de Nederlandse DVOW tenders zijn afgelopen nu en je ziet geen 1 bedrijf volgens mij volgende week nog op DSEI in Londen staan; zie geen IVECO, Geen Mercedes, geen Arquus (renault)..... Nog wel een paar engelsen zoals Jankel enzovoort.

Vind dit wel heel raar.....

Dat heeft weinig te maken met onze tenders vermoed ik, en ook al is dat wel het geval dan is dat logisch. De DSEI beurs ie voor 90% gericht op de Britse defensie markt, en gaan daar dus bedrijven staan die potentieel markt zien voor hun producten bij de Britse Defensie. Er zijn natuurlijk altijd internationale gasten waarvan je de aandacht kan trekken maar als je daar wilt verkopen zal je naar een beurs moeten gaan in het land zelf. En voor de NL markt is op 28 November de NEDS beurs in Ahoy Rotterdam, daar staan o.a. Deba, Iveco, KMW, Rheinmetall, Van Halteren. Deze bedrijven hebben in het verleden allemaal of gaan allemaal voertuigen leveren aan Nederland.

https://www.nidvexhibition.eu/

Kevon

Het rare is dat de Nederlandse DVOW tenders zijn afgelopen nu en je ziet geen 1 bedrijf volgens mij volgende week nog op DSEI in Londen staan; zie geen IVECO, Geen Mercedes, geen Arquus (renault)..... Nog wel een paar engelsen zoals Jankel enzovoort.

Vind dit wel heel raar.....
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

Mourning

Citaat van: Parera op 21/08/2019 | 19:45 uur
Meevaller defensie bij aanschaf voertuigen: Iveco wint tender
http://www.aanbestedingsnieuws.nl/meevaller-defensie-bij-aanschaf-voertuigen-iveco-wint-tender/

:sleep: weer de goedkoopste die het wint, niet de kwaliteit die telt blijkbaar.

Die conclusie kun je m.i. niet helemaal trekken als je de press-release leest, maar de prijs heeft wel een rol gespeeld, dat is duidelijk.

Ik ben blij dat die extra voertuigen welke eigenlijk eerder waren wegbezuinigd er toch komen en ook al direct in deze bestelling zijn opgenomen en als ik het goed begrijp ligt er nog een optie op mogelijk nog een aantal extra voertuigen in de toekomst.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Meevaller defensie bij aanschaf voertuigen: Iveco wint tender
http://www.aanbestedingsnieuws.nl/meevaller-defensie-bij-aanschaf-voertuigen-iveco-wint-tender/

CitaatDe aanbesteding is financiëel voordelig uitgevallen.

:sleep: weer de goedkoopste die het wint, niet de kwaliteit die telt blijkbaar.

StrataNL

Citaat van: Kevon op 21/08/2019 | 11:53 uur
Geen idee wat voor rol ze gaan spelen maar er worden er 50 stuks van omgebouwd: nieuw ringaffuit met minutiebakken, achterbak/rek, nieuwe zijrekken en rek op motorkap. Waarde van deze ombouw Kleine miljoen €
Dank! Vermoed dat het dan een interim oplossing is tot de nieuwe voertuigen worden geleverd?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Kevon

Citaat van: StrataNL op 21/08/2019 | 08:00 uur
Interessant, weet je ook welke rol die voertuigen op termijn gaan vervullen, of is het een interim oplossing voor nu?

Geen idee wat voor rol ze gaan spelen maar er worden er 50 stuks van omgebouwd: nieuw ringaffuit met minutiebakken, achterbak/rek, nieuwe zijrekken en rek op motorkap. Waarde van deze ombouw Kleine miljoen €
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

StrataNL

Citaat van: Kevon op 20/08/2019 | 20:42 uur
Dit klopt niet want er is net een aanbesteding geweest en gegund om deze te modificeren. Hiermee wordt dan de wapen- en minutie rekken en ringaffuit mee inbegrepen.
Interessant, weet je ook welke rol die voertuigen op termijn gaan vervullen, of is het een interim oplossing voor nu?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

StrataNL

Citaat van: Parera op 20/08/2019 | 21:01 uur
Ik lees het volgende in de nieuwe defensie krant:

https://magazines.defensie.nl/materieelgezien/2019/06/11_dickkreiter

Ik weet niet of dit te maken heeft met de YBZ vervanging? Het Duitser contract bevat 2 varianten:
- G-BKF recovery crane
-  G-LTM mobile crane

De Duitse Liebherr gepantserde kranen

https://www.liebherr.com/en/int/latest-news/news-press-releases/detail/liebherr-delivers-the-first-armoured-mobile-and-recovery-cranes-to-the-german-army.html
Nee ik denk dat die de oude Liebherr FKM kranen gaan vervangen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation