https://www.asianmilitaryreview.com/2022/09/dx-korea-2022-kai-unveils-mc-x-transport-aircraft-concept/
Korea Aerospace Industries (KAI) has taken the opportunity at the DX Korea 2022 exhibition being held in Goyang from 21-25 September to reveal a model of its proposed new turbofan-powered multirole transport aircraft tentatively named MC-X.
Ik vraag me af of er nog plaats is op de markt voor een extra militair vrachtvliegtuig?
Citaat van: Ace1 op 24/09/2022 | 12:27 uur
Ik vraag me af of er nog plaats is voor een extra militair vrachtvliegtuig?
Je hebt nooit genoeg aan logistiek.
De middenklasse is goed vertegenwoordigd, maar hoe zit dat met de grote strategische kisten.... C-5 en C-17 worden niet meer gebouwd en zicht op opvolgers is er nog niet.
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 24/09/2022 | 12:32 uur
Je hebt nooit genoeg aan logistiek.
De middenklasse is goed vertegenwoordigd, maar hoe zit dat met de grote strategische kisten.... C-5 en C-17 worden niet meer gebouwd en zicht op opvolgers is er nog niet.
Een toestel tussen de C-130J en de A-400M daar zie ik geen markt voor wel een toestel wat de C-5, C-17 en de AN-124 en de Ilyushin Il-76 vervangt.
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 24/09/2022 | 12:32 uur
Je hebt nooit genoeg aan logistiek.
De middenklasse is goed vertegenwoordigd, maar hoe zit dat met de grote strategische kisten.... C-5 en C-17 worden niet meer gebouwd en zicht op opvolgers is er nog niet.
Kunnen we geen handjeklap doen met Oekraïne voor de bouw van een serie Antonovs binnen de NAVO industrie.
Citaat van: Zander op 24/09/2022 | 14:43 uur
Kunnen we geen handjeklap doen met Oekraïne voor de bouw van een serie Antonovs binnen de NAVO industrie.
Zou een mogelijkheid kunnen zijn. Al ben ik eerder benieuwd naar waar de Amerikanen mee gaan komen als C-5 en C-17 opvolgers