Kleden 27-3-2014

Gestart door Janssen, 09/03/2014 | 14:53 uur

ingie76

nou ik heb ondertussen mijn opkomst brief gekregen, en de keuze gekregen of op zondag avond  te komen, of maandagochtend tussen 08.00 en 09.00,
heeft iemand al een idee wanneer jullie daarheen gaan? Ik denk zondagavond maar te gaan rijden. Je kan er alvast maar zijn. ;)

Fuse71

Citaat van: SMI de Boer op 07/04/2014 | 21:53 uur
Wij zijn het meestal eens :)

Schijnbaar zijn wij mannen van de praktijk ....

SMI de Boer

Citaat van: Fuse71 op 03/04/2014 | 18:37 uur
Ja dat klopt, maar het staat niet in verhouding tot de oude M90 protocollen.
Kortom, spannend en een wetenschap is het niet meer.

En ja, ook in Meindl's kan je blaren lopen maar dat kan gebeuren in iedere schoen. Goede sokken en deze ook goed aantrekken maakt ook veel verschil.

Wij zijn het meestal eens :)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Fuse71

Citaat van: SMI de Boer op 02/04/2014 | 18:55 uur
Je loopt de schoenen niet in, maar je voeten.
Toch gaan ze beter rollen na verloop van tijd, de meindls knikken makkelijker dan de M90. Daar kon je geen trap mee opkomen als je die voor de eerste keer draagt.
Toch blijft het beter om eerst effe te wennen.

Ja dat klopt, maar het staat niet in verhouding tot de oude M90 protocollen.
Kortom, spannend en een wetenschap is het niet meer.

En ja, ook in Meindl's kan je blaren lopen maar dat kan gebeuren in iedere schoen. Goede sokken en deze ook goed aantrekken maakt ook veel verschil.


SMI de Boer

Citaat van: Fuse71 op 01/04/2014 | 20:25 uur
Correct, inlopen is met de Meindl's  niet meer zo boeiend zoals dat vroeger was.
Je loopt de schoenen niet in, maar je voeten.
Toch gaan ze beter rollen na verloop van tijd, de meindls knikken makkelijker dan de M90. Daar kon je geen trap mee opkomen als je die voor de eerste keer draagt.
Toch blijft het beter om eerst effe te wennen.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Fuse71

Citaat van: samthegreat4 op 17/03/2014 | 19:31 uur
Met de Meindls boeit dat geen ruk meer. Die kan je aandoen en als het de goede maat is lopen ze prima.
Overigens kon je die M90's wel voor een zacht prijsje (lees: onder de 100 euro) krijgen, maar die Meindls kosten 250 per paar..

Correct, inlopen is met de Meindl's  niet meer zo boeiend zoals dat vroeger was.

ingie76

Zo mijn pgu ook opgehaald, wat veel zeg , mooi spul allemaal. Nou op naar de amo volgende maand ..ben der klaar voor!! :big-smile:

ingie76

Ja inderdaad misschien gaat het per regio,   hoe is het gegaan gisteren in soesterberg ? Klopt het dat het de hele dag in beslag neemt?  Ben benieuwd morgen vind het allemaal wel spannend worden.  :big-smile:

Janssen

*EDIT* Ik kreeg net een mailtje binnen over het kleden a.s donderdag. Hoef mij daar al geen zorgen meer over te maken.

Janssen

Donderdag kleding ophalen maar nog steeds geen bericht gekregen over hoe of wat...... Ik heb
vorige week weer eens naar de kapitein gebeld (zijn nummer staat onderrand al als sneltoets op mijn
telefoon lol ) en die verzekerde mij dat ik vandaag nog een mail zou krijgen.

Citaat van: ingie76 op 20/03/2014 | 11:35 uur
Nee ik moet echt vrijdag 28 maart  ..janssen.. ik kom zelf  uit leiden. 

Aha. De data die ik kreeg toegestuurd stond dat de kleeddatum 27 maart was, kleeddatum zal
wel per regio verschillen denk ik.

Citaat van: ingie76 op 20/03/2014 | 11:41 uur
Ik neem aan dat jullie dan  ook de amo 3 ingaan op 28 april ???  (Zuid)

Same here. Misschien al eens een opschrijven wie van dit topic de AMO gaat doen bij Zuid van 28-4 en 9-5 ?, dan kunnen
we misschien al tent maatje vormen ;-). Of worden die tenthelften niet meer gebruikt ?

ingie76


gercoNL

Citaat van: ingie76 op 20/03/2014 | 11:41 uur
Ik neem aan dat jullie dan  ook de amo 3 ingaan op 28 april ???  (Zuid)
correct, tot dan!

ingie76

Ik neem aan dat jullie dan  ook de amo 3 ingaan op 28 april ???  (Zuid)

ingie76

Nee ik moet echt vrijdag 28 maart  ..janssen.. ik kom zelf  uit leiden. 

Janssen

Je bedoeld zeker 27 maart Ingie ?  ;). Uit welk deel van het land kom jij ?

Citaat van: Robert2 op 16/03/2014 | 17:51 uur
Tip: Neem de tijd om je kisten te passen!! Die apparaten krijg je voorlopig niet weer verstrekt, en je kan ook niet even naar de dump om meindl's te halen. Dus als ze te strak/ ruim zitten, anderen passen, totdat het goed zit. Je brengt het grootste gedeelte van je tijd op die apparaten door, dus let er goed op.

Bedankt voor de tip ! Ik had ergens gehoor dat de maten voor kisten iets complexer was dan als je gewoon schoenen in de winkel koopt. Je zou schijnbaar niet alleen lengte maar ook breedte maten hebben, of heb ik het mis ?

Citaat van: SMI de Boer op 16/03/2014 | 18:04 uur
Die kisten had je in moeten investeren, allang van tevoren bij de dump of nieuw kopen. inlopen en opkomen met keurig, brandnieuwuitziende gevechtslaarzen. Of ophalen en gelijk kilometers mee maken. Niet de dag van opkomst als eerste dag met die dingen gaan lopen...

Ook bedankt voor je tip ! Ik ben sowieso een fanatiek sporter dus ik zal voor de verandering eens de meindl's aandoen en eens wat kilometers maken ;-)

ingie76

Is er misschien nog iemand die op 28 maart zijn kleeddag heeft ?

samthegreat4

Citaat van: SMI de Boer op 16/03/2014 | 18:04 uur
Die kisten had je in moeten investeren, allang van tevoren bij de dump of nieuw kopen. inlopen en opkomen met keurig, brandnieuwuitziende gevechtslaarzen. Of ophalen en gelijk kilometers mee maken. Niet de dag van opkomst als eerste dag met die dingen gaan lopen...
Met de Meindls boeit dat geen ruk meer. Die kan je aandoen en als het de goede maat is lopen ze prima.
Overigens kon je die M90's wel voor een zacht prijsje (lees: onder de 100 euro) krijgen, maar die Meindls kosten 250 per paar..

Robert2

Citaat van: SMI de Boer op 16/03/2014 | 18:04 uur
Die kisten had je in moeten investeren, allang van tevoren bij de dump of nieuw kopen. inlopen en opkomen met keurig, brandnieuwuitziende gevechtslaarzen. Of ophalen en gelijk kilometers mee maken. Niet de dag van opkomst als eerste dag met die dingen gaan lopen...
Met de M90's kon je ze nog weleens voor een leuk prijsje krijgen, ik vraag me sterk af of dat gaat lukken met de Meindl's, schijnen een andere prijsklasse te zijn. Bovendien valt het bij de NatRes allemaal wel reuze mee, inlopen is sowieso handig maar in het begin is het langst dat je er op gaat lopen is 5 dagen achter elkaar in de AMO

SMI de Boer

Citaat van: Robert2 op 16/03/2014 | 17:51 uur
Tip: Neem de tijd om je kisten te passen!! Die apparaten krijg je voorlopig niet weer verstrekt, en je kan ook niet even naar de dump om meindl's te halen. Dus als ze te strak/ ruim zitten, anderen passen, totdat het goed zit. Je brengt het grootste gedeelte van je tijd op die apparaten door, dus let er goed op.
Die kisten had je in moeten investeren, allang van tevoren bij de dump of nieuw kopen. inlopen en opkomen met keurig, brandnieuwuitziende gevechtslaarzen. Of ophalen en gelijk kilometers mee maken. Niet de dag van opkomst als eerste dag met die dingen gaan lopen...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Robert2

Tip: Neem de tijd om je kisten te passen!! Die apparaten krijg je voorlopig niet weer verstrekt, en je kan ook niet even naar de dump om meindl's te halen. Dus als ze te strak/ ruim zitten, anderen passen, totdat het goed zit. Je brengt het grootste gedeelte van je tijd op die apparaten door, dus let er goed op.

Janssen

Ik zie dat ik vergeten ben er bij te vermelden dat ik maat S draag zodat mijn spieren beter uitkomen ;-) . Zonder gekkigheid,
zo klein en mager als mijn kleding maat doet vermoeden ben ik ook weer niet :P

Alpha Kilo

Citaat van: SMI de Boer op 14/03/2014 | 20:09 uur
àààààch..... :-* :big-smile:
Waar zit de 'vind ik leuk' knop?? :lol:

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Alpha Kilo

Citaat van: Janssen op 14/03/2014 | 15:23 uur
Ik heb de mail nog steeds niet ontvangen. Mij werd gezegd dat ik de mail pas kreeg wanneer alle documenten van andere sollicitanten in orde waren. Wel kreeg ik gisteren een brief op de mat om een foto te laten nemen voor mijn Defensie pas. Als ik de mail volgende week nog niet heb ontvangen dan ga ik nog eens bellen. Maar uit welk deel des lands kom jij ?

Die mail  heb ik dan weer niet  ;) Ik kom uit de buurt van Amersfoort

Janssen

Citaat van: rikvdvleuten op 10/03/2014 | 00:17 uur
Ik heb ook nog geen brief ontvangen wil graag weten wat de bedoeling is die dag :)

Op die dag wordt het PGU ( Persoonsgebonden uitrusting) uitgereikt
in Soesterberg, nabij Utrecht. Hier krijg je alle meuk die je nodig hebt om bij Defensie te kunnen
werken, denk aan uniformen, schoenen, jassen, tassen, shirts etc etc etc

Citaat van: Fuse71 op 10/03/2014 | 17:45 uur
Advies, fuk die maten die het apparaat opmeet !

ALLES PASSEN  8)


Waarom zeg ik dat ?  Het apparaat meet feilloos maar als fabrikanten (en dat zijn er inmiddels 6000) allemaal hun eigen ding doen (binnen de schijnbaar ruime marges) dan krijg je hele rare maten en kleding die gewoon niet goed zit.

Dus, 1 broek aan doen, past die ?  dan de andere broeken van die maat nemen en dan het volgende artikel.
Je kunt natuuurlijk in 1e instantie wel ff uitgaan van de maat die men meet maar controleer die en vertrouw er niet blind op.

Bedankt voor de tip ! Hetzelfde als ik voor kleding ga in de stad. Bij de ene winkel heb ik een S terwijl ik bij weer een andere winkel een M heb. Ik zal erop letten en ik zal je tips in acht nemen :)


Citaat van: Alpha Kilo op 11/03/2014 | 11:09 uur
Ik moet ook de 27e kleden om 0800 uur. Ik heb al wel een mail gekregen met info. Als je deze nog niet hebt, kun je even contact opnemen met de sectie Algemene Zaken van het bataljon waar je bent ingedeeld.

Ik heb de mail nog steeds niet ontvangen. Mij werd gezegd dat ik de mail pas kreeg wanneer alle documenten van andere sollicitanten in orde waren. Wel kreeg ik gisteren een brief op de mat om een foto te laten nemen voor mijn Defensie pas. Als ik de mail volgende week nog niet heb ontvangen dan ga ik nog eens bellen. Maar uit welk deel des lands kom jij ?

Bobber

Citaat van: Fuse71 op 10/03/2014 | 17:45 uur
Advies, fuk die maten die het apparaat opmeet !

ALLES PASSEN  8)


Waarom zeg ik dat ?  Het apparaat meet feilloos maar als fabrikanten (en dat zijn er inmiddels 6000) allemaal hun eigen ding doen (binnen de schijnbaar ruime marges) dan krijg je hele rare maten en kleding die gewoon niet goed zit.

Dus, 1 broek aan doen, past die ?  dan de andere broeken van die maat nemen en dan het volgende artikel.
Je kunt natuuurlijk in 1e instantie wel ff uitgaan van de maat die men meet maar controleer die en vertrouw er niet blind op.

Dit is inderdaad een goede tip. Pas alles gewoon een keer, daar kun je het nog makkelijk ruilen. :)

Alpha Kilo

Ik moet ook de 27e kleden om 0800 uur. Ik heb al wel een mail gekregen met info. Als je deze nog niet hebt, kun je even contact opnemen met de sectie Algemene Zaken van het bataljon waar je bent ingedeeld.

Fuse71

Advies, fuk die maten die het apparaat opmeet !

ALLES PASSEN  8)


Waarom zeg ik dat ?  Het apparaat meet feilloos maar als fabrikanten (en dat zijn er inmiddels 6000) allemaal hun eigen ding doen (binnen de schijnbaar ruime marges) dan krijg je hele rare maten en kleding die gewoon niet goed zit.

Dus, 1 broek aan doen, past die ?  dan de andere broeken van die maat nemen en dan het volgende artikel.
Je kunt natuuurlijk in 1e instantie wel ff uitgaan van de maat die men meet maar controleer die en vertrouw er niet blind op.

rikvdvleuten

Ik heb ook nog geen brief ontvangen wil graag weten wat de bedoeling is die dag :)

Janssen

Ik heb nog geen brief ontvangen met exacte tijden maar ik heb van een collega gehoord, die die dag ook moet opkomen dat hij er al om 8.00 moet zijn. Ik weet niet zeker of ik ook om 8.00 daar moet zijn of dat het later is.

Citaat van: Bobber op 09/03/2014 | 16:08 uur
Je kledingmaten worden daar opgemeten door een apparaat. Verder hoef je je niet voor te bereiden. Gewoon er heen gaan en héél veel spullen mee terug nemen ;)

Bedankt voor de info ! Ik denk dat ik mijn kast maar alvast eens ga uitmesten opruimen  :angel:

Alpha Kilo


Bobber

Je kledingmaten worden daar opgemeten door een apparaat. Verder hoef je je niet voor te bereiden. Gewoon er heen gaan en héél veel spullen mee terug nemen ;)

Janssen

Hallo,

Donderdag 27 maart ga ik naar Soesterberg nabij Utrecht om mijn PGU op te halen. Als het meezit kan mijn vader
wel meerijden naar Soesterberg maar mocht het niet zo zijn, zijn hier aanstaande collega's die ook vanuit het zuiden
des lands komen ? Ik woon zelf in de buurt van Sittard, Zuid Limburg. Het is altijd wel handig om eventueel een back up
te hebben of iemand om mee op te trekken.

Voor de meer ervaren NatRessers onder ons, zijn er tips of dingen waar ik rekening mee zou kunnen houden met kleden ? Misschien
iets in de vorm van een lijstje maken met wat ik al heb gepakt of kledingmaten opschrijven ?

Bij voorbaat dank.