The chosen Ones / De uitverkorenen

Gestart door dudge, 07/11/2012 | 10:38 uur

A.J.

Citaat van: Admiral Halsey op 29/11/2015 | 13:58 uur
Bedankt voor deze heldere antwoorden, nu is het mij duidelijk hoe de vork in de steel zit op dat gebied.

Ik had al een beetje het vermoeden dat het hier mis ging, want jij postte een aantal artikelen die specifiek over de opleiding gingen, zodoende.

dudge

Citaat van: Strata op 29/11/2015 | 13:30 uur
;D ;D

Defensie = heropvoeden, hardmaken zodat je een oorlog in kunt. verdorie's hoeven van mij ook niet maar ruige taal hoort er gewoon bij, en idd als je daar niet tegen kunt moet je even achter je oren krabben.

Geldt natuurlijk vooral voor de gevechtsfuncties. Bij de KM is het wel wat minder dan bij de Marns of luchtmobiel, maar ook daar krijg je het te horen als er iets niet naar wens is.

Tsja, je krijgt ook les in wat chemische strijdmiddelen met je doen, hoe te handelen als je buddy een 762 in z'n kast heeft, en wat het doel van een AP mijn is. Daar zit best sick stuff tussen, maar gelukkig is daar een mooie defensietaal voor, en die is inderdaad vaak erg grof. Is ook gewoon een stukje coping.

Admiral Halsey

Citaat van: A.J. op 29/11/2015 | 13:54 uur
En dat gebeurt ook gewoon, wees maar niet bang. Het is echt niet zo dat dit stelselmatig de hele defensiecarriere doorgaat.
Je moet even het onderscheid tussen de elementaire opleiding en je verdere diensttijd maken. Tijdens de opleiding vallen er nog wel eens harde woorden maar dat heeft met een stukje vorming/ grenzen verleggen te maken, tijdens MT's bv.

Het is echt niet zo dat jij paraat nog steeds voor rotte vis en van alles en nog wat uitgemaakt wordt.

Citaat van: Thomasen op 29/11/2015 | 13:52 uur
Een beetje gescheld tijdens een AMO, MT oid is heel wat anders dan pesten. En hoeft ook zeker niet ten koste te gaan van respect.
De Sgt die op een bepaald moment je leven tot een hell lijkt te maken, kan je het volgende moment vaak ook gewoon een biertje mee drinken. Het is een 'spel', een sociale omgangvorm die je vraagt om te schakelen tussen extremen, en dat is iets dat veel burgers gewoon niet snel zullen begrijpen, omdat het gewoon te ver van de belevingswereld staat. En sommigen kunnen er niet mee omgaan, so be it, even goede vrienden, maar hang je pak dan maar aan wilgen.

Bedankt voor deze heldere antwoorden, nu is het mij duidelijk hoe de vork in de steel zit op dat gebied.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 29/11/2015 | 13:52 uur
Een beetje gescheld tijdens een AMO, MT oid is heel wat anders dan pesten. En hoeft ook zeker niet ten koste te gaan van respect.
De Sgt die op een bepaald moment je leven tot een hell lijkt te maken, kan je het volgende moment vaak ook gewoon een biertje mee drinken. Het is een 'spel', een sociale omgangvorm die je vraagt om te schakelen tussen extremen, en dat is iets dat veel burgers gewoon niet snel zullen begrijpen, omdat het gewoon te ver van de belevingswereld staat. En sommigen kunnen er niet mee omgaan, so be it, even goede vrienden, maar hang je pak dan maar aan wilgen.

+1

Admiral Halsey

Citaat van: Cedo Nulli op 29/11/2015 | 13:52 uur
Als het aan jou ligt draag je straks zeker ook zo'n soort uniform, of niet?!


Die is een goeie!

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Admiral Halsey op 29/11/2015 | 13:49 uur
Dat hoeft nou ook niet, je moet wel elkaar kunnen aanspreken op fouten en wangedrag. Als het maar op een strenge, doch respectvolle manier gebeurt.

Zie je het gebeuren als een horde IS haatbaarden of een nest Russische T-90/T-14's het oog heeft laten vallen op jouw eenheid?

A.J.

Citaat van: Admiral Halsey op 29/11/2015 | 13:49 uur
Dat hoeft nou ook niet, je moet wel elkaar kunnen aanspreken op fouten en wangedrag. Als het maar op een strenge, doch respectvolle manier gebeurt.

En dat gebeurt ook gewoon, wees maar niet bang. Het is echt niet zo dat dit stelselmatig de hele defensiecarriere doorgaat.
Je moet even het onderscheid tussen de elementaire opleiding en je verdere diensttijd maken. Tijdens de opleiding vallen er nog wel eens harde woorden maar dat heeft met een stukje vorming/ grenzen verleggen te maken, tijdens MT's bv.

Het is echt niet zo dat jij paraat nog steeds voor rotte vis en van alles en nog wat uitgemaakt wordt.

dudge

Citaat van: Admiral Halsey op 29/11/2015 | 13:41 uur
Mijn binding met de defensie is interesse in en betrokkenheid met Koninklijke Marine. Ik bezoek namelijk elke editie van de Marinedagen en de Wereldhavendagen. Waarom ik er een punt van maak, is ten eerste dat de defensie het goede voorbeeld voor de burgermaatschappij moet geven, ten tweede dat het defensiepersoneel respectvol met elkaar om moet gaan en ten derde dat ik zelf op de middelbare school, het MBO en op sommige afdelingen van het WSW-bedrijf gepest werd in de vorm van schelden. Instructeurs en (onder)officieren die manschappen vernederen en voor van alles en nog wat uitschelden, geven absoluut niet het goede voorbeeld voor de burgermaatschappij!


En dat kan ook zonder gescheld en gevloek.

Een beetje gescheld tijdens een AMO, MT oid is heel wat anders dan pesten. En hoeft ook zeker niet ten koste te gaan van respect.
De Sgt die op een bepaald moment je leven tot een hell lijkt te maken, kan je het volgende moment vaak ook gewoon een biertje mee drinken. Het is een 'spel', een sociale omgangvorm die je vraagt om te schakelen tussen extremen, en dat is iets dat veel burgers gewoon niet snel zullen begrijpen, omdat het gewoon te ver van de belevingswereld staat. En sommigen kunnen er niet mee omgaan, so be it, even goede vrienden, maar hang je pak dan maar aan wilgen.

Cedo Nulli

Citaat van: Admiral Halsey op 29/11/2015 | 13:49 uur
Dat hoeft nou ook niet, je moet wel elkaar kunnen aanspreken op fouten en wangedrag. Als het maar op een strenge, doch respectvolle manier gebeurt.

Als het aan jou ligt draag je straks zeker ook zo'n soort uniform, of niet?!
Аво́сь да как-нибу́дь до добра́ не доведу́т.
Draw not your bow till your arrow is fixed.

Admiral Halsey

Citaat van: 5m@sh_1up op 29/11/2015 | 13:44 uur
Wees blij dat je zelf geen militair bent Admiraal. Militairen moeten namelijk wel tegen een 'stootje' kunnen, en niet zo kleinzerig zijn zoals jij dat zou willen. We moeten geen natte-kranten leger willen, waar iedereen poeslief doet tegen elkaar en kusjes en knuffeltjes geeft.

Dat hoeft nou ook niet, je moet wel elkaar kunnen aanspreken op fouten en wangedrag. Als het maar op een strenge, doch respectvolle manier gebeurt.

Cedo Nulli

Citaat van: Admiral Halsey op 29/11/2015 | 13:41 uur
Mijn binding met de defensie is interesse in en betrokkenheid met Koninklijke Marine. Ik bezoek namelijk elke editie van de Marinedagen en de Wereldhavendagen. Waarom ik er een punt van maak, is ten eerste dat de defensie het goede voorbeeld voor de burgermaatschappij moet geven, ten tweede dat het defensiepersoneel respectvol met elkaar om moet gaan en ten derde dat ik zelf op de middelbare school, het MBO en op sommige afdelingen van het WSW-bedrijf gepest werd in de vorm van schelden. Instructeurs en (onder)officieren die manschappen vernederen en voor van alles en nog wat uitschelden, geven absoluut niet het goede voorbeeld voor de burgermaatschappij!


En dat kan ook zonder gescheld en gevloek.

Tja... als je dat in jouw beleving 'vernederen' is dan ben je geen defensieman.
Аво́сь да как-нибу́дь до добра́ не доведу́т.
Draw not your bow till your arrow is fixed.

Micheltje

Citaat van: 5m@sh_1up op 29/11/2015 | 13:44 uur
Wees blij dat je zelf geen militair bent Admiraal. Militairen moeten namelijk wel tegen een 'stootje' kunnen, en niet zo kleinzerig zijn zoals jij dat zou willen. We moeten geen natte-kranten leger willen, waar iedereen poeslief doet tegen elkaar en kusjes en knuffeltjes geeft.

+1

5m@sh_1up

Wees blij dat je zelf geen militair bent Admiraal. Militairen moeten namelijk wel tegen een 'stootje' kunnen, en niet zo kleinzerig zijn zoals jij dat zou willen. We moeten geen natte-kranten leger willen, waar iedereen poeslief doet tegen elkaar en kusjes en knuffeltjes geeft.

Admiral Halsey

#40
Citaat van: 5m@sh_1up op 29/11/2015 | 12:38 uur
Kerel...... Dat kun je toch niet vergelijken hahaha!


Maar goed, burgers krijgen natuurlijk geen militaire opleiding.
Wat is jouw binding met Defensie? En waarom maak je hier een punt van?

Mijn binding met de defensie is interesse in en betrokkenheid met Koninklijke Marine. Ik bezoek namelijk elke editie van de Marinedagen en de Wereldhavendagen. Waarom ik er een punt van maak, is ten eerste dat de defensie het goede voorbeeld voor de burgermaatschappij moet geven, ten tweede dat het defensiepersoneel respectvol met elkaar om moet gaan en ten derde dat ik zelf op de middelbare school, het MBO en op sommige afdelingen van het WSW-bedrijf gepest werd in de vorm van schelden. Instructeurs en (onder)officieren die manschappen vernederen en voor van alles en nog wat uitschelden, geven absoluut niet het goede voorbeeld voor de burgermaatschappij!


Citaat van: Strata op 29/11/2015 | 13:30 uur
Bij de KM is het wel wat minder dan bij de Marns of luchtmobiel, maar ook daar krijg je het te horen als er iets niet naar wens is.

En dat kan ook zonder gescheld en gevloek.

StrataNL

 ;D ;D

Defensie = heropvoeden, hardmaken zodat je een oorlog in kunt. Gvd's hoeven van mij ook niet maar ruige taal hoort er gewoon bij, en idd als je daar niet tegen kunt moet je even achter je oren krabben.

Geldt natuurlijk vooral voor de gevechtsfuncties. Bij de KM is het wel wat minder dan bij de Marns of luchtmobiel, maar ook daar krijg je het te horen als er iets niet naar wens is.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation