Forumcultuur & omgangsvormen

Gestart door Nikehercules, 19/06/2011 | 16:38 uur

Lex


Geachte leden,

gezien de hectiek van de laatste dagen mbt tot de negeer lijst, laten wij u weten dat, gezien de op-/aanmerkingen deze mogelijkheid is uitgeschakeld.

Namens het beheersteam,

Lex
Algeheel beheerder

Oorlogsvis

hmmm....wordt een beetje zielig zo he...zonder leden geen forum is mijn mening. Het kan niet zo zijn
dat iedereen mekaar moet gaan napraten. Wat me wel opvalt dat er maar heel weining echt actieve leden zijn .. dat
komt omdat het hier ook niet leuk praten is.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 21/09/2018 | 16:01 uur
Sowieso de functie 'negeren' slaat nergens op en zou ik weghalen.

Kan ik mij ook in vinden.

Huzaar1

Sowieso de functie 'negeren' slaat nergens op en zou ik weghalen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

bergd

Citaat van: Ros op 21/09/2018 | 15:26 uur
Had dan de negeer optie uitgeschakeld voor iedereen. Dan kan een lid zelf besluiten wat te doen, blijven of gaan.
Eens

Huzaar1

Citaat van: Ros op 21/09/2018 | 15:26 uur
De populatie zuiver houden ? Alleen blank, geen homo's en burgers die er een andere mening op na houden. Dat mensen zich op pik getrapt voelen omdat zij op een negeerlijst zijn komen te staan dat snap ik. Dat het zo het nu is gelopen opgelost moest worden heb ik geen begrip voor.

Had dan de negeer optie uitgeschakeld voor iedereen. Dan kan een lid zelf besluiten wat te doen, blijven of gaan.

Ein ros ein forum ein fuhrerrrr.

En ik ben niet op Mn pik getrapt hoor, vind het niet belangrijk wat jij van me vindt of Elsje. Wat ik wel vervelend vindt is dat ik er in mijn forumgebruik en blijkbaar ook anderen hindert doordat topics onbruikbaar worden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

De populatie zuiver houden ? Alleen blank, geen homo's en burgers die er een andere mening op na houden. Dat mensen zich op pik getrapt voelen omdat zij op een negeerlijst zijn komen te staan dat snap ik. Dat het zo het nu is gelopen opgelost moest worden heb ik geen begrip voor.

Had dan de negeer optie uitgeschakeld voor iedereen. Dan kan een lid zelf besluiten wat te doen, blijven of gaan.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 21/09/2018 | 14:42 uur
Fijn te vernemen dat het beheer van dit forum zich verlaagt tot dit soort praktijken. Ik heb de persoon in kwestie nog nooit kunnen betrappen op het overtreden van de normen en waarden die beschreven zijn in de disclaimer. Ik heb geen kennis van wat er zich allemaal extern afspeelt in bijvoorbeeld Twitterland maar dit zou op de rechten en plichten op dit forum geen invloed mogen hebben. Iedereen krijgt vrije toegang en kan blijven mits men zich houdt aan de inhoud van de disclaimer.

Wat een onzin, dit is geen democratie. Vervelende elementen weren houdt de populatie zuiver. Beetje gezond verstand bracht iedereen wel tot de conclusie dat het niet houdbaar is. Elk topic werd door hem verknalt. Iedereen heeft er laat van, als je er problemen mee hebt waarom ga je dan niet weg?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Fijn te vernemen dat het beheer van dit forum zich verlaagt tot dit soort praktijken. Ik heb de persoon in kwestie nog nooit kunnen betrappen op het overtreden van de normen en waarden die beschreven zijn in de disclaimer. Ik heb geen kennis van wat er zich allemaal extern afspeelt in bijvoorbeeld Twitterland maar dit zou op de rechten en plichten op dit forum geen invloed mogen hebben. Iedereen krijgt vrije toegang en kan blijven mits men zich houdt aan de inhoud van de disclaimer.



bergd

Citaat van: Ros op 21/09/2018 | 13:53 uur
Mag ik vragen voor welke overtreding deze strafmaatregel is ingevoerd ? Het gebruiken van een functie dat open staat voor alle forumleden ?  Lijkt mij nu niet een koers die DF wil gaan varen. Wat is de volgende stap....slaafs volgen of anders weg ?
maar moeten alle forumleden dan de dupe worden omdat iemand die bijvoorbeeld veel kennis bezit het aan de stok heeft gekregen met de ander en genegeerd wordt waardoor de discussie uit zijn verband loopt.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 21/09/2018 | 13:53 uur
Mag ik vragen voor welke overtreding deze strafmaatregel is ingevoerd ? Het gebruiken van een functie dat open staat voor alle forumleden ?  Lijkt mij nu niet een koers die DF wil gaan varen. Wat is de volgende stap....slaafs volgen of anders weg ?

Ik denk dat we eigelijk gewoon van hem af wilden en dat er nu iets gevonden is om mee te slaan. Iedereen blij. Werkt tenminste.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Ros op 21/09/2018 | 13:53 uur
Mag ik vragen voor welke overtreding deze strafmaatregel is ingevoerd ? Het gebruiken van een functie dat open staat voor alle forumleden ?  Lijkt mij nu niet een koers die DF wil gaan varen. Wat is de volgende stap....slaafs volgen of anders weg ?

Bans en de achterliggende reden(en) gaan hier op het forum niet besproken worden. En deze opmerking maak ik in het algemeen.

A.J. Forumbeheer

Ros

Citaat van: A.J. op 21/09/2018 | 13:41 uur
Derhalve "negeert" het forum hem nu ook, ergo, betrokkene kan alleen nog lezen en niet meer posten.


Mag ik vragen voor welke overtreding deze strafmaatregel is ingevoerd ? Het gebruiken van een functie dat open staat voor alle forumleden ?  Lijkt mij nu niet een koers die DF wil gaan varen. Wat is de volgende stap....slaafs volgen of anders weg ?

A.J.

#123
Voordat het hier gierend uit de klauwen gaat lopen vanwege het ondertussen al wat langer lopende probleem met de negeerlijst. Het forumbeheer was wel klaar met dat eenzijdige en selectieve genegeer van betrokkene. Derhalve "negeert" het forum hem nu ook, ergo, betrokkene kan alleen nog lezen en niet meer posten. Hoe meer hij nu op de negeerlijst zet hoe minder er over blijft voor hem om te lezen.

A.J. Forumbeheer

Ps. Ik verzoek de leden om op hun taalgebruik, strooien met ziektes, waardeoordelen etc. te letten, wie de schoen past...

bergd

Citaat van: Ros op 21/09/2018 | 13:08 uur
Ik kan mij dan heel goed voorstellen dat mensen naar de negeer functie grijpen om hier van af te zijn.
Ik kan me het ook voorstellen maar het komt de discussie en forum niet ten goede