salaris korps mariniers

Gestart door revange, 27/07/2015 | 14:59 uur

dudge

Citaat van: revange op 29/07/2015 | 12:44 uur
Als er elk jaar mensen uit moeten waarom blijben er dan telkens opleidingen komen?
Zodat ze de oudere generatie eruit kunnen knikkeren omdat ze te duur zijn?
Ze hebben wel meer ervaring

Ervaring is niet relevant. Enige dat telt is geld.

revange

Als er elk jaar mensen uit moeten waarom blijben er dan telkens opleidingen komen?
Zodat ze de oudere generatie eruit kunnen knikkeren omdat ze te duur zijn?
Ze hebben wel meer ervaring

Ros

Citaat van: mikemans op 29/07/2015 | 09:12 uur
De opmerking over opdoeken betreft de gehele defensieorganisatie. Onderbouwd met een trend waarin er de afgelopen vijfentwintig jaar gemiddeld vierduizend functies per jaar verdwijnen. Een structurele trend van vijfentwintig jaar mag je volgens de regelen der kunst extrapoleren. De laatste paar klappen zullen groter zijn leert het verleden van teloorgaande instituten.

Zo lang politici "voorop" willen lopen zal er altijd behoefte zijn aan een stukje krijgsmacht. Dat het nog veel kleiner kan dan het nu al is behoeft geen discussie.

Oorlogsvis

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 28/07/2015 | 16:56 uur
Met een laag salaris voor een 3e klasser heb ik geen moeite, zie het als een betaalde opleiding. Zodra 1e klas wordt behaald dient daar natuurlijk een prima salaris tegenover te staan en 2K bruto +/- 1.340 netto is natuurlijk veel te laag.
in het Syrische leger krijgt een soldaat...een front soldaat die continue in oorlog is 60 usd per maand !...bij de milities die Assad ondersteunen krijgen ze 200 USD per maand...wat een vergelijking eigenlijk he... :devil:

mikemans

#33
Citaat van: Reinier op 28/07/2015 | 16:47 uur
Dat is een opmerking op persoonlijke noot niet gespeend met enkele onderbouwing, maar puur en enkel op eigen onderbuik gevoel?
Of degelijk onderbouwd met feiten dat in beleidsplannen staat dat het Korps tussen nu en 2025-2030 zal worden opgedoekt?

De opmerking over opdoeken betreft de gehele defensieorganisatie. Onderbouwd met een trend waarin er de afgelopen vijfentwintig jaar gemiddeld vierduizend functies per jaar verdwijnen. Een structurele trend van vijfentwintig jaar mag je volgens de regelen der kunst extrapoleren. De laatste paar klappen zullen groter zijn leert het verleden van teloorgaande instituten.



revange

#32
Mijn vriendin verdient bijna net zoveel in de supermarkt haha :big-smile:
En als je korporaal bent op je 30ste verdien je 60 euro meer als marinier 1 op je 30ste.

Het minimum verschilt maar weinig per rang






jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 28/07/2015 | 16:18 uur
Het is ook een belachelijk laag salaris dat ben ik met je eens...ik zou het optrekken naar 2000 euro bruto als ik defensie was (voor de 3de klasse marinier)

Met een laag salaris voor een 3e klasser heb ik geen moeite, zie het als een betaalde opleiding. Zodra 1e klas wordt behaald dient daar natuurlijk een prima salaris tegenover te staan en 2K bruto +/- 1.340 netto is natuurlijk veel te laag.

Reinier

Citaat van: mikemans op 28/07/2015 | 10:54 uur
wees je er van bewust dat je gaat werken bij een bedrijf dat in  verregaande staat van faillissement is en waarschijnlijk binnen nu en tien  jaar opgedoekt wordt.
Dat is een opmerking op persoonlijke noot niet gespeend met enkele onderbouwing, maar puur en enkel op eigen onderbuik gevoel?
Of degelijk onderbouwd met feiten dat in beleidsplannen staat dat het Korps tussen nu en 2025-2030 zal worden opgedoekt?

Oorlogsvis

Citaat van: revange op 27/07/2015 | 18:21 uur
He iedereen, bedankt  voor de vele reacties al! Mijn vriendin werkt full time in supermarkt en die verdient dan meer als ik dan zou gaan doen, en die is 2 jaar jonger.


Van 1300bruto kan je toch niet van leven? Stel dat je met toeslagen 1500 bruto gaat verdienen, dan hou je mischien 1000 euro netto over?

Ik baal hier gruwlijk van, het leger is eigenlijk mijn droom van vroeger al maar nooit doorgezet. En nu wil ik het doen en zou ik zo weinig verdienen.
Hoe doen andere mensen dat die kinderen hebben en huis ect.
En wanneer weet ik precies wat ik verdien? Als ik mijn MAST ben geslaagd?
En hoe snel kan je in rang omhoog? Naar marinier 2 bijvoorbeeld?

Groeten


Het is ook een belachelijk laag salaris dat ben ik met je eens...ik zou het optrekken naar 2000 euro bruto als ik defensie was (voor de 3de klasse marinier)

revange

He mikemans, bedankt voor je duidelijke uitleg ik had verhalen gelezen dat mensen 5000 euro in de maand verdienen tijdens uitzending. Dat is bullshit dus.

En je kan dus nooit een vast contract krijgen? Gelden niet gewoon de normale regels, 3x verlengen is vast contract  haha.

Ros

Citaat van: mikemans op 28/07/2015 | 10:54 uur
wees je er van bewust dat je gaat werken bij een bedrijf dat in  verregaande staat van faillissement is en waarschijnlijk binnen nu en tien  jaar opgedoekt wordt.

Dit is wel heel hard gesteld maar garanties voor de toekomst zijn er niet, nergens trouwens....... :cute-smile:

mikemans

#26
Als je eenmaal als marinier (schepeling) instroomd zul je minstens HBO moeten halen om via opleiding hogerop te komen. Reken er op dat studeren naast je werk een uitdaging zal zijn. Slechts een enkeling lukt dat.

Reken er op dat je gemiddeld 8-10 jaar als marinier 1 zal lopen en vervolgens nog eens zo'n periode als kpl. Slechts een enkeling gaat sneller.

Salaris: salarisnummer 4 : marn1 1936 bruto, komt 9,8% bovenop maakt ongeveer 2100 bruto.

eerste jaar heb je wat minder doordat je tijdens opleiding eerst marn 3 en marn 2 bent MAAR als je een eigen huishouding voert kun je onderhandelen.

Voor elke dag oefening : 56,53 BRUTO dit is een afkoopbedrag waarvoor je 24 uur ingezet kan worden voor elke voorkomende taak in elke omstandigheid. Tijdens oefening geen bescherming van de arbo of arbeidstijden wet.

tijdens door mindef aangemerkte vvho operaties (inzet in oorlogsgebied)
84,65 bruto per dag plus 29,58 netto onkostenvergoeding.
Is een afkoopsom voor 24 per dag inzetbaar voor elke taak in elke omstandigheid, geen arbo of atw, aanzienlijk risico op verminking of dood, afkoop adv en verlof.

zowel oefen als vvho toelagen tellen niet mee in de grondslag voor pensioen of vakantiegeld

Oefeningen worden steeds minder gedaan wegens geldgebrek.

wees je er van bewust dat je gaat werken bij een bedrijf dat in  verregaande staat van faillissement is en waarschijnlijk binnen nu en tien  jaar opgedoekt wordt.

Wees je er ook bewust van dat je gedurende je hele loopbaan een tijdelijk contract zal hebben en dus op enig moment aan de kant gezet gaat worden.

revange

Klopt helemaal lex, ben me ook goed aan het inlezen, maar heb pas vandaag dit forum ontdekt. Maar er staat inderdaad zat op.

Lex

Citaat van: revange op 27/07/2015 | 22:42 uur
Gaat de kazerne in doorn weg? Dat is 40 minuutjes rijden van mijn huis. Vlissingen  1uur 45 min. Scheelt nogal.
Den helder en texel is ook een stuk weg.
Aangezien je hebt aangegeven dat je nog naar de keuring moet, is het niet onverstandig om je in te lezen in de zaken het Korps aangaande. Dit forum bevat genoeg berichten daaromtrent.
Citaat van: revange op 27/07/2015 | 22:42 uur
Maar van die 9.3 procent blijft  dan ook niet veel van over haha. Enige optie is dus wel goed doorleren en jezelf omhoog werken.
Wat betreft dat laatste: helemaal correct.

revange

Gaat de kazerne in doorn weg? Dat is 40 minuutjes rijden van mijn huis. Vlissingen  1uur 45 min. Scheelt nogal.
Den helder en texel is ook een stuk weg.

Maar van die 9.3 procent blijft  dan ook niet veel van over haha. Enige optie is dus wel goed doorleren en jezelf omhoog werken.