Aanslagen op militairen in Europa

Gestart door Elzenga, 22/05/2013 | 20:19 uur

Lex

Citaat van: Elzenga op 25/05/2013 | 21:07 uur
Patrouille maakte onderdeel uit van het Vigipirate plan hoorde ik op twitter...http://nl.wikipedia.org/wiki/Vigipirate
Waren bewapend en met zijn 3en. Collega's liepen een stukje voor het slachtoffer toen die van achteren werd aangevallen...dader wist te ontkomen in de drukte bij La Defense.
Het klopt. Patrouilles die gelopen worden ikv Vigipirate zijn bewapend. Veelal gaat het om ondersteuning van de politie en word[t][en] een of meerdere militair[en] aan de politiepatrouille toegevoegd. Het komt ook voor dat het militaire patrouilles zijn.
De bevoegdheden zijn zeer ruim.

Elzenga

#76
Citaat van: onderofficier op 25/05/2013 | 21:05 uur
Mag ik aan nemen dat deze en zijn collega's gewapend rond liepen?

Hij en zijn collega's konden dus geen gebruik maken van hun wapens.
Patrouille maakte onderdeel uit van het Vigipirate plan hoorde ik op twitter...http://nl.wikipedia.org/wiki/Vigipirate

Waren bewapend en met zijn 3en. Collega's liepen een stukje voor het slachtoffer toen die van achteren werd aangevallen...dader wist te ontkomen in de drukte bij La Defense.

onderofficier

Citaat van: link=topic=25235.msg308252#msg308252 date=1369504646
za 25 mei 2013, 19:52   
Franse militair in nek gestoken in Parijs 
Hij was in de wijk op patrouille als onderdeel van een antiterrorismeplan
telegraaf.nl

Mag ik aan nemen dat deze en zijn collega's gewapend rond liepen?

Hij en zijn collega's konden dus geen gebruik maken van hun wapens.



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Flyguy

Citaat van: Tanker op 25/05/2013 | 20:58 uur
Gelukkig maar dan dat er een hele hoop veteranen zijn die wel het beste met dit land voor hebben. Als het nodig is meld ik mij als eerste aan om dit land en zijn inwoners te verdedigen tegen een 5e colonne!
Ik ben ook van de partij! Vraag me af of ik die ouwe groene zooi nog pas... :lol:

Tanker

Citaat van: Ton de Zwart op 25/05/2013 | 20:48 uur
Mede gezien de zich steeds maar uitbreidende onlusten in Zweden, lijkt dit de opmaat te zijn naar een burgeroorlog in West - en Noord Europa. En maar bezuinigen/snoeien op defensie, die uiteindelijk de laatste troef is als de politie het niet meer aan kan.  Hij gaat lekker....

Gelukkig maar dan dat er een hele hoop veteranen zijn die wel het beste met dit land voor hebben. Als het nodig is meld ik mij als eerste aan om dit land en zijn inwoners te verdedigen tegen een 5e colonne!

Ton de Zwart

Mede gezien de zich steeds maar uitbreidende onlusten in Zweden, lijkt dit de opmaat te zijn naar een burgeroorlog in West - en Noord Europa. En maar bezuinigen/snoeien op defensie, die uiteindelijk de laatste troef is als de politie het niet meer aan kan.  Hij gaat lekker....

Elzenga

Citaat van: Flyguy op 25/05/2013 | 20:04 uur
Komt er nu een stortvloed van islamitisch geweld jegens militairen?  :mad:
Dat is al ruim van te voren aangekondigd...mag in die zin niet verrassen. Nu gaat men er klaarblijkelijk toe over...en dat is zorgelijk...want het is een kleine stap naar het ook aanvallen van burgers...

Flyguy

Citaat van: tentara71 op 25/05/2013 | 19:38 uur
Zal ook wel kwetsend zijn. Nogmaals: Lekker belangrijk. Ben hélemaal kláár met die lui. En de zwijgers vind ik nog erger dan de daders.
En datzelfde geldt voor "weg-met-ons".
+1

Hard aanpakken dat tuig, terugsturen of levenslang in een goedkope, tsja bezuinigen he, kerker rotten.

Flyguy

Komt er nu een stortvloed van islamitisch geweld jegens militairen?  :mad:

andré herc

za 25 mei 2013, 19:52   
Franse militair in nek gestoken in Parijs 

PARIJS -
Een Franse militair is zaterdag met een mes in zijn nek gestoken toen hij op surveillance was in een zakenwijk in Parijs. De dader is voortvluchtig, meldde de politie.

Het incident, dat doet denken aan de dodelijke steekpartij deze week in Londen, gebeurde rond 6 uur zaterdagmiddag. De militair is buiten levensgevaar. Hij was in de wijk op patrouille als onderdeel van een antiterrorismeplan.

Volgens de Franse krant Le Parisien meldden politiebronnen dat de dader een bebaarde man van Noord-Afrikaanse afkomst zou zijn . Hij zou rond de 30 jaar oud zijn en onder zijn jas een Arabisch gewaad hebben gedragen.

telegraaf.nl
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

MasterChief1971

Citaat van: Elzenga op 25/05/2013 | 17:12 uur
Je bedoelt..."geen media die daar naar kraait"...maar al het lelijks dat vanuit christelijke en joodse hoek over anderen wordt uitgestrooid is niet mals...daar gebruikt men misschien iets verfijndere methode om iemand te bedreigen e.d.

Er zal vanuit gristenhoek best wel eens wat onverdraagzaamheid en misschien wel haat komen. Edoch, er wordt zeer zelden opgeroepen tot geweld, laat staan dat dat geweld ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt.
Als er al gristengeweld gepleegd wordt, is dat in reactie op geweld en bedreigingen vanuit de moslimhoek. Mag ik dat niet zeggen?
Lekker belangrijk. Ik doe het toch.

Het argument dat het islamgeweld niet zo erg is omdat de gristenen (lees: het vrije Westen) dat ook doen is non-valid.
En kom niet aan dat we dan maar geen Afghanistan hadden moeten binnenvallen want dat was gewoon terecht. 11SEP2001, weet je nog?
Over Irak heeft eenieder gelijk dat dat niet had gemoeten. Dat de steun aan de rebellen in Libië en de steun aan de rebellen in Syrië nogal selectief is (want Syrische rebellen helpen we niet of nauwelijks), best. Geef ik ook eenieder gelijk in.
Maar dat rechtvaardigt nog geen terrorisme. Dat dat uit wraak is van al die honderden miljoenen moslims die, al dan niet door collatoral damage, zijn gedood, gewond of op hun p!k getrapt, is als argument non-valid.

Sterker, het is achterlijk. Oh, wacht....

Zal ook wel kwetsend zijn. Nogmaals: Lekker belangrijk. Ben hélemaal kláár met die lui. En de zwijgers vind ik nog erger dan de daders.
En datzelfde geldt voor "weg-met-ons".
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Elzenga

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 24/05/2013 | 17:28 uur
Complete onzin. Als je ziet hoe er afgelopen jaren over het Christendom en Jezus is gezegd en geschreven.... Geen haan die daar naar kraait. Maar een Deen maakt een tekening over Mohammed en de wereld is te klein... Beetje vreemd, vind je niet?
Je bedoelt..."geen media die daar naar kraait"...maar al het lelijks dat vanuit christelijke en joodse hoek over anderen wordt uitgestrooid is niet mals...daar gebruikt men misschien iets verfijndere methode om iemand te bedreigen e.d.

DvdW

#65
Citaat van: Ros op 24/05/2013 | 16:49 uur
Islam vervangen door Christendom en als afzender ene Mohammed of Ali invullen en de code gaat direct op oranje en de AIVD flipt helemaal.
Complete onzin. Als je ziet hoe er afgelopen jaren over het Christendom en Jezus is gezegd en geschreven.... Geen haan die daar naar kraait. Maar een Deen maakt een tekening over Mohammed en de wereld is te klein... Beetje vreemd, vind je niet?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Citaat van:  Geert Wilders ‏@geertwilderspvv op 23/05/2013 | 23:33 uur
Geert Wilders ‏@geertwilderspvv 22 mei
Islam is oorlog. Islam is geweld. Islam is sharia. Islam is jihad. Waarom importeren we dat? #stopislam

Islam vervangen door Christendom en als afzender ene Mohammed of Ali invullen en de code gaat direct op oranje en de AIVD flipt helemaal.

DvdW

Citaat van: Oorlogsvis op 24/05/2013 | 16:28 uur
JA !...Het klinkt gek ..maar als iedereen een wapen zou dragen zou het veiliger worden !..dan laat je het wel uit je hoofd om een aanslag te plegen want er lopen zoveel gewapende mensen rond.. :crazy:
Zie bijvoorbeeld de USA, daar gaat het zo ontzettend goed, allemaal zo lief voor elkaar enzo.....  >:(     :silent:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל