Rijksbegroting & Politieke toekomst

Gestart door Lex, 13/05/2011 | 15:47 uur

Lex


Huzaar1

Citaat van: Lex op 08/12/2014 | 13:00 uur
Kamerbrief verkoop CV-90

Kamerbrief betreffende de verkoop van 44 stuks CV-90 en diverse Leo 2 tanks aan Estland

Mindef, 08-12-2014

leo1 ;)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

dudge

Citaat van: Lex op 08/12/2014 | 13:00 uur
Kamerbrief verkoop CV-90

Kamerbrief betreffende de verkoop van 44 stuks CV-90 en diverse Leo 2 tanks aan Estland

Mindef, 08-12-2014

Twee maal Leopard 1* bruglegger, genie en berging variant.

Lex

#6125
Kamerbrief verkoop CV-90

Kamerbrief betreffende de verkoop van 44 stuks CV-90 en diverse Leo 1 tanks aan Estland

Mindef, 08-12-2014

Zeewier

Citaat van: Ros op 05/12/2014 | 17:15 uur
PvdA zet de boel op scherp. Benieuwd naar de uitkomst van de motie en de reactie/actie van de PvdA. Samsom heeft de burgers in de betrokken gebieden beloofd dat er niet geboord gaat worden. Als de motie het niet haalt met de kans dat er proefboringen gedaan gaan worden is het einde PvdA....als zij ook de keutel intrekken.
De kans is zeer groot dat schaliegas het niet haalt in Nederland. Niet één provincie, niet één stad en laat staan de bevolking zit er om te springen. Alleen de staatskas.

Ze moeten gewoon over 20 jaar nog eens kijken of er innovaties gaande zijn. En waarom zouden we omdat er zit het er ook direct uit moeten halen? Het is niet zo dat over 20 geen gasbehoefte meer is en geen economische crisissen meer zijn. Altijd maar dat opmaken, ik ben daar niet zo voor.
En ook D66. Zei zeggen: de aardgasbaten moeten besteed worden aan een spaarpotje voor onderwijs. Maar onderwijs is geen garantie op toekomstige technologisch baten! Dat klinkt allemaal mooi maar ergo geldt: het pompen moet met hetzelfde debiet doorgaan. Probeer eerst de consumptie te minderen zou ik zeggen, dan zingen we het langer uit, maar ook dat wilt de burger niet graag aanhoren.

Ros

PvdA zet de boel op scherp. Benieuwd naar de uitkomst van de motie en de reactie/actie van de PvdA. Samsom heeft de burgers in de betrokken gebieden beloofd dat er niet geboord gaat worden. Als de motie het niet haalt met de kans dat er proefboringen gedaan gaan worden is het einde PvdA....als zij ook de keutel intrekken.

Ros

Minister Henk Kamp (Economische Zaken) sluit niet uit dat het kabinet besluit tot proefboringen naar schaliegas.
Dat zei de VVD-bewindsman vrijdag na afloop van de ministerraad.

Dinsdag wordt een motie van coalitiepartner PvdA in stemming gebracht die de regering oproept deze kabinetsperiode een moratorium op schaliegaswinning op te leggen.

''Ik kan u verzekeren dat er geen schaliegas wordt gewonnen in deze kabinetsperiode'', zegt Kamp, maar hij leest niet in de motie dat het kabinet de onderzoeken naar schaliegaswinning moeten staken en dat eventuele proefboringen zijn uitgesloten.

PvdA-leider Samsom zei eerder deze week in een debat in de Kamer dat wat hem betreft de zaken precies zo blijven als ze nu zijn. Dat betekent geen schaliegaswinning, maar ook geen proefboringen.

Onderzoek

Maar dat was niet de afspraak, zegt Kamp. Hij schermt met de wens van de Kamer die eerder vroeg om een uitgebreid onderzoek naar schaliegaswinning en bijbehorende proefboringen. Hij denkt nog een half jaar nodig te hebben voor het onderzoek naar de vraag of schaliegas nuttig en noodzakelijk is en of het verantwoord kan worden gewonnen.

Op basis van die uitkomsten bekijkt het kabinet in de tweede helft van volgend jaar of er proefboringen kunnen worden gedaan, aldus Kamp.

De bewindsman zei na afloop van de ministerraad begrip te hebben voor de zorgen over de schaliegaswinning. Het winnen van schaliegas, dat diep in de bodem zit opgesloten in kleisteenlagen, is omstreden omdat daardoor onder meer schade aan het milieu en de bodem kan ontstaan.

Tegelijk ziet hij ook dat mensen niet afhankelijk willen zijn van Russisch gas, bezwaren hebben tegen kernenergie, en er problemen zijn met de aardgaswinning in Groningen. "Maar het licht moet toch branden", aldus Kamp.

Import

Bovendien is het niet zo dat onze aardgasreserves Nederland voor de komende 40 tot 50 jaar van gas zullen verzekeren, zoals Samsom eerder suggereerde, zegt Kamp. "Over 10 jaar importeren we gas."

Volgens Kamp zit hier mogelijk een hoeveelheid schaliegas in de grond van vijf tot twaalf keer het jaarlijkse verbruik in Nederland, met een opbrengt van 20 à 45 miljard euro. ''Daar moet je goed over nadenken.''

Of Samsoms uitlatingen daarmee ondoordacht waren, wil Kamp geen uitspraken doen.

Motie

Dinsdag stemt de Kamer over de PvdA-motie. Het is nog onzeker of de PvdA-motie het haalt. In elk geval SP, PVV, GroenLinks en ChristenUnie stemmen er ook voor. Dat zouden dan 72 van de 150 stemmen zijn.

CDA, D66, SGP en Partij voor de Dieren weten het nog niet en bespreken de kwestie dinsdag in het fractieberaad. De VVD en de Groep Bontes/Van Klaveren steunen de motie niet.

Nieuw standpunt

Woensdag verscherpte de PvdA het standpunt over schaliegaswinning. In het radioprogramma De Nieuws BV zei hij dat het volstrekt onnodig is om in ons land naar schaliegas te boren en dat dat ook niet gaat gebeuren.

De PvdA zei eerder nog akkoord te kunnen gaan met schaliegaswinning, mits dat schoon en veilig kan gebeuren.

Premier Mark Rutte zei vrijdag tijdens zijn wekelijkse persconferentie dat hij de uitspraken van Samsom ziet als een manier van de PvdA om zich te profileren. Volgens Samsom heeft het nieuwe standpunt niets met de aankomende Provinciale Statenverkiezingen te maken.

www.nu.nl

Elzenga

Citaat van: Lex op 03/12/2014 | 22:41 uur
Nee, want medio december 2014 zijn ze nog steeds beschikbaar voor de BV-NL.
duidelijk!. Thanks for the info!

Lex

Citaat van: Elzenga op 03/12/2014 | 22:30 uur
"varen" ze meteen mee?
Nee, want medio december 2014 zijn ze nog steeds beschikbaar voor de BV-NL.

dudge

Mooi Ex-Dutch feestje aan het worden daar.

Elzenga

Citaat van: defensa.com op 03/12/2014 | 22:12 uur
Agusta-Bell 412SP for the Navy of Peru

Thursday November 27, 2014 8:36

(Defensa.com) The Navy of Peru particular acquisition, on a government to government negotiations, 3 helicopters Agusta-Bell 412SP (plus a large stock of spare parts, tools and test banks, communications equipment, manuals technical and training), for an amount that could be around $ 12 million. The aircraft surplus RAF Holland (RNLAF) and who were in reserve, will become part of the air component of logistic support ship BAP Tacna (ARL-158). Its main mission is to make logistical resupply operations in naval units Surface Force, as well as humanitarian aid during natural disasters.

To this end, the Ministry of Defence (MINDEF) said -through Supreme Decree No. 014-2014- of national interest the recruitment process in the overseas market 3 helicopters provisioning for the Public Investment Project (PIP) called Creation Replenishment Service Offshore Logistics for Naval Units Navy of Peru (SNIP Code No. 256576). They are powered by two Pratt & Whitney PT6T-3B of 1,800 hp, giving it a top speed of 255 km / h. and a cruise of 216 km / h. The maximum takeoff weight is 5,400 kg, the range is about 650 km. and service ceiling of 4,800 m. (Alejo Marchessini, Correspondent Edefa Group in Lima).

defensa.com

Bron: http://www.defensa.com/index.php?option=com_content&view=article&id=13981:agusta-bell-412sp-para-la-marina-de-guerra-del-peru&catid=55:latinoamerica&Itemid=163
"varen" ze meteen mee?

Lex

Agusta-Bell 412SP for the Navy of Peru

Thursday November 27, 2014 8:36

(Defensa.com) The Navy of Peru particular acquisition, on a government to government negotiations, 3 helicopters Agusta-Bell 412SP (plus a large stock of spare parts, tools and test banks, communications equipment, manuals technical and training), for an amount that could be around $ 12 million. The aircraft surplus RAF Holland (RNLAF) and who were in reserve, will become part of the air component of logistic support ship BAP Tacna (ARL-158). Its main mission is to make logistical resupply operations in naval units Surface Force, as well as humanitarian aid during natural disasters.

To this end, the Ministry of Defence (MINDEF) said -through Supreme Decree No. 014-2014- of national interest the recruitment process in the overseas market 3 helicopters provisioning for the Public Investment Project (PIP) called Creation Replenishment Service Offshore Logistics for Naval Units Navy of Peru (SNIP Code No. 256576). They are powered by two Pratt & Whitney PT6T-3B of 1,800 hp, giving it a top speed of 255 km / h. and a cruise of 216 km / h. The maximum takeoff weight is 5,400 kg, the range is about 650 km. and service ceiling of 4,800 m. (Alejo Marchessini, Correspondent Edefa Group in Lima).

defensa.com

Bron: http://www.defensa.com/index.php?option=com_content&view=article&id=13981:agusta-bell-412sp-para-la-marina-de-guerra-del-peru&catid=55:latinoamerica&Itemid=163

Huzaar1

Citaat van: Ros op 02/12/2014 | 22:35 uur
Ik zie alweer heel veel Efteling dromen voorbij komen over veel tanks, dikke schepen en honderden mensen erbij............. :(

Ik wacht op het moment dat er een verantwoordelijke, zoals de MP, zegt; 'Nu is het klaar, wij trappen nu op de rem en gaan de zaak eerst goed op de rails zetten met de huidige mensen en materiaal en dan pas naar de toekomst kijken'. Een directe totale personeelsstop en de hand op de knip behalve voor het broodnodige. Geen missies meer, geen politiek dansje in de vorm van een flitsmacht en geen grote oefeningen meer. We proberen nu een schip en een MB tijdens het varen en rijden te repareren en gelijktijdig op te voeren tot iets beters. Dit is de reinste onzin en dweilen met alle kranen open. IK durf te wedden dat niemand  binnen de toko nog weet waar de centen naar toe vliegen en wat er overmorgen moet gebeuren.



Ik weet niet hoe het jou club zit, maar ik denk dat inmiddels zelfs bekend is wat een rol schuurpapier kost en of dit beter gehaald kan worden bij de praxis of lidl.

Ik ben de laatste die wil meedoen aan dit luchtfietsen maar ik begrijp de opzet van 'wenslijstjes' wel. Als het plan is om in 10 jaar op 2% te zitten.. dan moet er iets met 7 Miljard euro gebeuren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: mikemans op 02/12/2014 | 22:45 uur
Hoef je niet te wedden, je hebt al gewonnen. Ik zit er midden in, in de puinhopen dan.

Het ebola schip is nog niet eens af, pfft.

Dus?

Creativiteit komt voort uit chaos!

mikemans

Citaat van: Ros op 02/12/2014 | 22:35 uur
Ik zie alweer heel veel Efteling dromen voorbij komen over veel tanks, dikke schepen en honderden mensen erbij............. :(

Ik wacht op het moment dat er een verantwoordelijke, zoals de MP, zegt; 'Nu is het klaar, wij trappen nu op de rem en gaan de zaak eerst goed op de rails zetten met de huidige mensen en materiaal en dan pas naar de toekomst kijken'. Een directe totale personeelsstop en de hand op de knip behalve voor het broodnodige. Geen missies meer, geen politiek dansje in de vorm van een flitsmacht en geen grote oefeningen meer. We proberen nu een schip en een MB tijdens het varen en rijden te repareren en gelijktijdig op te voeren tot iets beters. Dit is de reinste onzin en dweilen met alle kranen open. IK durf te wedden dat niemand  binnen de toko nog weet waar de centen naar toe vliegen en wat er overmorgen moet gebeuren.



Hoef je niet te wedden, je hebt al gewonnen. Ik zit er midden in, in de puinhopen dan.

Het ebola schip is nog niet eens af, pfft.