Vervanging kanons LCF'n

Gestart door AadvdW, 22/12/2016 | 00:19 uur

RTB

Beter laat dan nooit, maar dit had meteen al gedaan moeten worden tijdens de MLU van de eerste LCF

Parera

#62
Citaat van: Thomasen op 26/09/2019 | 08:27 uur
Er gaan vast weer een paar lui janken over 'Fyra', maar dit is m.i. de beste keuze en had er al op moeten zitten.

Die berichten heb ik al voorbij zien komen :silent:

Citaat van: ARM-WAP op 26/09/2019 | 12:23 uur
Er valt voor de KM vast wel samen te werken met de collega's in Parow, waar deze trainings-127 mm staat.
Waarom een aanschaffen wanneer je WD-ers ginds kan laten gaan voor praktijkonderricht?


+1 maar als het om een of andere manier niet kan of het op termijn goedkoper blijkt om wel in Den Helder te doen is dat het overwegen waard. Ik heb ook al eens de gedachte gehad om bij de multifunctionele kazerne in Vlissingen ( een deel van ) de (praktijk) trainings faciliteiten daar te bouwen. Alle nieuwe bemanningen kunnen daar trainen en de bestaande bemanningen ook i.c.m. de hotel capaciteit van de kazerne. Maar Den Helder is logischer.

ARM-WAP

Er valt voor de KM vast wel samen te werken met de collega's in Parow, waar deze trainings-127 mm staat.
Waarom een aanschaffen wanneer je WD-ers ginds kan laten gaan voor praktijkonderricht?

Umbert

Citaat van: Thomasen op 26/09/2019 | 08:27 uur
Er gaan vast weer een paar lui janken over 'Fyra', maar dit is m.i. de beste keuze en had er al op moeten zitten.

Wat nou 'Fyra' dat was gewoon een ding dat moest doorgaan als high tech trein voor low budget, als ze fatsoenlijk budget hadden ter beschikking gesteld (de overheid) hadden ze en fatsoenlijke trein 'off the shelff' gekocht en dan hadden we met minimale aanpassingen een goed werkend product gehad, en nu heeft de trein mooi als afleidings product gediend dat de problemen met de spoorbaan (te duur en verzakkingen) mooi kon verdoezelen want zelfs jaren later doet de vervanger het nog steeds niet echt goed en een nieuwe trein is er helemaal nog niet. En het geld dat is ver over budget ook voor groot deel weg, en de bestuurders zijn er geen cent slechter van geworden, en wat hebben ze ervan geleerd dat je rustig iemands anders geld kunt uitgeven.
Maar dat kanon zal best goed zijn want onze schepen staan tenslotte vol met producten van hun.

Parera

#59
Citaat van: Ace1 op 25/09/2019 | 23:45 uur
Bij welke Duitse marinebasis staat deze toren dan?

Bij de Marine technik schule in Kramerhof.

Info over de "simulator" in Duitsland.

https://www.parow-info.de/e/ec/Technik.html


Ace1

Citaat van: Parera op 25/09/2019 | 23:39 uur
In mijn ogen het enigste juiste kanon voor de LCF's.

Heel logisch dat NL de eis neerlegt voor bewezen vulcano werking want wij hebben samen met Italië de ontwikkeling van de vulcano munitie betaald.

Waarschijnlijk bij aankoop dus nog een kleine "development korting"

Dan ook nog even het contract uitbreiden met optie voor 4 a 6 extra 127 mm's voor de vMFF's en overige torens voor de vMFF's en het CSS.

De Duitsers hebben een mooie oefen toren staan. Misschien ook een idee voor in Den Helder of om onze mensen daar te trainen.

Bij welke Duitse marinebasis staat deze toren dan?

Parera

#57
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 25/09/2019 | 21:54 uur
Luchtverdedigings- en Commandofregatten krijgen zeer waarschijnlijk Italiaanse kanons

http://disq.us/t/3iirvnr

In mijn ogen het enigste juiste kanon voor de LCF's.

Heel logisch dat NL de eis neerlegt voor bewezen vulcano werking want wij hebben samen met Italië de ontwikkeling van de vulcano munitie betaald.

Waarschijnlijk bij aankoop dus nog een kleine "development korting"

Dan ook nog even het contract uitbreiden met optie voor 4 a 6 extra 127 mm's voor de vMFF's en overige torens voor de vMFF's en het CSS.

De Duitsers hebben een mooie oefen toren staan. Misschien ook een idee voor in Den Helder of om onze mensen daar te trainen.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Luchtverdedigings- en Commandofregatten krijgen zeer waarschijnlijk Italiaanse kanons

http://disq.us/t/3iirvnr

Parera

Via Naval News

CitaatOn 3 May 2018 the Dutch Secretary of Defence, Barbara Visser, informed the Dutch national parliament that the Raytheon evolved sea sparrow missile (ESSM) aboard the De Zeven Provinciën-class frigates will be upgraded from block 1 to block 2. This upgrade will be completed by 2024 along with a new anti-ship missile (to replace the existing Harpoon). Last but not least, the existing 127mm Oto Melara (Leonardo) main guns will be replaced as those are over 50 years old and were acquired second hand from the Canadian Navy. On March 20th, a contract notice for the supply of 127mm guns was issued on the European tender platform TED. The programme named "Frigates 127 mm gun replacement program" has a estimated value between 50 and 200 million Euros. Both Leonardo and BAE Systems are expected to bid with their respective gun systems, along with their smart, guided ammunition.

https://www.navalnews.com/naval-news/2019/03/thales-smart-l-mm-radar-installed-on-hnlms-de-zeven-provincien-frigate/

Het worden in elk geval weer 127 mm's dat is een positief begin van het project.

Parera

Bij toeval kwam ik deze video tegen van Leonardo en hun Vulcano ontwikkelingen, toch een mooie capaciteit voor de LCF, vLCF en ook vMFF's  :silent:


Parera

Citaat van: Lynxian op 12/06/2018 | 22:14 uur
Nou moe, ik ben in november vorig jaar al gecorrigeerd, nu wrijf jij het er nog even in?  :P
Het is gewoon een marine term , voor de land mensen waarschijnlijk niet te begrijpen maar goed daar zullen ook vreemde woorden gebruikt worden voor de marine mensen.

Lynxian

Citaat van: Huzaar1 op 11/06/2018 | 21:55 uur
Ajj
Nou moe, ik ben in november vorig jaar al gecorrigeerd, nu wrijf jij het er nog even in?  :P

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 11/06/2018 | 22:16 uur
In principe komt elk wapensysteem en type munitie wat er in NL bestaat bij me langs, wat we hebben wat we willen waar we over dromen en wat we nodig hebben. Ik heb simpelweg mn mond te houden. Jullie weten hoe het werkt.

Maar ze gaan vervangen worden. Net als de onderzeeers (sorry Ros) en de M fregatten, lcf, Css, mijnenveegjaagbootschepen en ga maar door. Defensie verandert.
No problemo ;) zoals ik zeg je zal meer weten dan je kan vertellen (helaas).Jij moet ook gewoon je werk doen.

Huzaar1

In principe komt elk wapensysteem en type munitie wat er in NL bestaat bij me langs, wat we hebben wat we willen waar we over dromen en wat we nodig hebben. Ik heb simpelweg mn mond te houden. Jullie weten hoe het werkt.

Maar ze gaan vervangen worden. Net als de onderzeeers (sorry Ros) en de M fregatten, lcf, Css, mijnenveegjaagbootschepen en ga maar door. Defensie verandert.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 11/06/2018 | 22:07 uur
Nee. Ik zeg dat de vervanging gebeurt. Verder zeg ik er niets over.

Aha op die fiets ;) Ik verwacht ook niet dat men nu nog veranderd, ik verwacht eerder dat er 4 LCF kanons + 4 vMFF kanons gekocht zullen worden bij Leonardo of BAE systems.
1 type voor de fregatten en 76 mm houden voor de OPV's en CIWS. Maar goed jij weet hier vast meer over maar kan je niet delen (op dit moment).