Toekomst lunabev manoeuvre eenheden

Gestart door Zander, 19/10/2015 | 12:05 uur

A.J.


Harald


verdeling luchtafweer eenheden, Maart 1965
(groen is NL, wel een serieuze aanzienlijke bijdrage in het te verdedigen gebied)

Hoe is dat nu geregeld ? of niet meer ?

Harald

 :hrmph:  Nog prima bruikbaar !!   Laten we voortmaken met de volgende  NG Spaag  .. Boxer Skyranger !

CitaatFlakpanzer #Gepard 1A2 mit Markierungen seiner Absch?sse. Hier drei #Shahed Drohnen und zwei #Kalibr Cruise Missiles.



https://twitter.com/i/status/1649454069092630528

Harald

#490
Luftverteidigungsprojekt Nah- und N?chstbereichsschutz ? Aufgabenteilung zwischen Luftwaffe und Heer ist jetzt offiziell  ( zoo weer een stukje verder in dit programma )

https://esut.de/2023/03/fachbeitraege/40227/luftverteidigungsprojekt-nah-und-naechstbereichsschutz-aufgabenteilung-zwischen-luftwaffe-und-heer-ist-jetzt-offiziell/

vertaling via google translate ;

Luchtverdedigingsproject voor bescherming van dichtbij en direct gebied - de taakverdeling tussen de luchtmacht en het leger is nu officieel

Het Ministerie van Defensie en het Bundeswehr Procurement Office hebben de afgelopen maanden belangrijke besluiten genomen over het luchtverdedigingsproject Nah- und N?chstbereichsschutz (NNbS), dat met name mobiele legereenheden moet beschermen tegen dreigingen vanuit de lucht. Een daarvan regelt de taakverdeling tussen de luchtmacht en de landmacht bij de grondgebonden luchtverdediging.

De voormalige inspecteur-generaal van de Bundeswehr, Eberhard Zorn, keurde een hertoewijzing van de verantwoordelijkheidsgebieden aan de twee takken van de strijdkrachten goed, zoals bevestigd door een woordvoerder van de luchtmacht. Zo zal de landmacht in de toekomst weer beschikken over eigen luchtverdedigingscapaciteiten, wat zou moeten neerkomen op de herinvoering van de luchtverdediging van het leger.


Harald

Artikel van Dr. Moritz Vischer (Rheinmetall) over de Gepard en op laatste een kort stukje over de opvolger Skyranger.  ( wel in het Duits)






Harald

Dr. Vischer erkl?rt das Flugabwehrsystem Skyranger 30 von Rheinmetall

CitaatDr. Moritz Vischer von Rheinmetall erkl?rt in diesem Video ausf?hrlich die Eigenschaften und die Funktionsweise des Flugabwehrsystems Skyranger 30. Der Skyranger 30 setzt auf dem Fahrgestell des Gepanzerten Transportkarftfahrzeuges GTK BOXER auf. Der BOXER wird ebenfalls von Rheinmetall hergestellt und ist modular aufgebaut. Dr. Vischer geht auch auf die Unterschiede zum System GEPARD ein. Der Zuschauer sieht auch eine Kampfsimulation mit Ziel?bergabe und Treffer. Auch das wird entsprechend kommentiert. Das Interview wurde auf der ILA 2022 gef?hrt.

In deze video legt Dr. Moritz Vischer van Rheinmetall in detail de eigenschappen en functionaliteit uit van het luchtverdedigingssysteem Skyranger 30. De Skyranger 30 is gebaseerd op het chassis van het gepantserde transportvoertuig GTK BOXER. De BOXER wordt eveneens geproduceerd door Rheinmetall en is modulair opgebouwd. dr Ook gaat Vischer in op de verschillen met het GEPARD-systeem. De kijker ziet ook een gevechtssimulatie met het passeren en raken van doelen. Dit wordt ook dienovereenkomstig becommentarieerd. Het interview vond plaats op de ILA 2022.

https://www.youtube.com/watch?v=3AlKQCGI8lU

Mourning

Citaat van: Harald op 16/02/2023 | 12:04 uur
Nog even zitten nadenken en googlen. maar idd dit is volgens mij prima op een CV90 te plaatsen. Zie ook onderstaande afbeelding op een truck, kwa grootte moet dan kunnen. Eigenlijk het Skyranger 35 model.
35mm Revolver Gun Mk3 kanon met (burst) 1000 schoten per minuut, ca. 16 schoten per seconde ! 



Ja, die truck ben ik absoluut geen fan van... ding beweegt behoorlijk als er een salvo wordt afgegeven en het is ongepantserd of op zijn best licht gepantserd chassis... CV90 zou ideaal zijn, maar zal wel weer Boxer onderstel worden.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Harald

Citaat van: Parera op 15/02/2023 | 15:40 uur
Nou zet het dan maar op een CV90, dit is niet helemaal in verhouding.

Nog even zitten nadenken en googlen. maar idd dit is volgens mij prima op een CV90 te plaatsen. Zie ook onderstaande afbeelding op een truck, kwa grootte moet dan kunnen. Eigenlijk het Skyranger 35 model.
35mm Revolver Gun Mk3 kanon met (burst) 1000 schoten per minuut, ca. 16 schoten per seconde ! 



Harald

Citaat van: Parera op 15/02/2023 | 15:40 uur
Nou zet het dan maar op een CV90, dit is niet helemaal in verhouding.

Onderstel van CV90 zou prima passen binnen NL idd...  ;)

Harald

Pistorius und die NATO-Verteidigungsminister: ?Wir m?ssen die Gepard-L?cke schlie?en?   
( zal er nu sneller duidelijkheid komen wat de Gepard/PRTL opvolger gaat worden ! en wanneer deze ingevoerd zal/kan worden ? )

..../....

CitaatAls Ergebnis der Beratungen mit seinen Kolleg*innen in der Allianz am (heutigen) Mittwoch nannte Pistorius das Ziel Back to the future: Die Streitkr?fte der NATO-Staaten m?ssten wieder gut werden in dem, was sie vor rund 30 Jahren schon mal beherrscht h?tten ? Flugabwehr, Luftraum?berwachung und Fr?hwarnsysteme, aber auch Pionierf?higkeiten. Die F?higkeiten von vor drei Jahrzehnten m?ssten neu erlernt werden.

Als Beispiel nannte der Minister die Gepard-L?cke ? und es ist recht offensichtlich, was gemeint ist: Der Einsatz des deutschen Flugabwehrkanonenpanzers in der Ukraine hat gezeigt, wie wirksam ein solches System gegen Bedrohung aus der Luft ist, inzwischen ja auch gegen Drohnen ? eine Bedrohung, die bei Aufl?sung der Heeresflugabwehr vor mehr als einem Jahrzehnt noch kein Thema war. Was es bedeutet, diese Gepard-L?cke zu schlie?en, lie? Pistorius allerdings noch offen.

https://augengeradeaus.net/2023/02/pistorius-und-die-nato-verteidigungsminister-wir-muessen-die-gepard-luecke-schliessen/

(google translate vertaling )

Naar aanleiding van het overleg met zijn collega's in het bondgenootschap op (vandaag) woensdag noemde Pistorius het doel terug naar de toekomst: de krijgsmacht van de NAVO-landen moet weer goed worden in wat ze zo'n 30 jaar geleden onder de knie zouden hebben - Lucht defensie, luchtbewaking en systemen voor vroegtijdige waarschuwing, maar ook technische vaardigheden. De vaardigheden van drie decennia geleden zouden opnieuw moeten worden aangeleerd.

De minister noemde de Gepard-kloof als voorbeeld - en het is vrij duidelijk wat er bedoeld wordt: het gebruik van de Duitse luchtafweergeschuttank in Oekra?ne heeft aangetoond hoe effectief zo'n systeem is tegen dreigingen vanuit de lucht, nu ook tegen drones - een dreiging die geen probleem was toen de luchtverdediging van het leger meer dan tien jaar geleden werd ontbonden. Pistorius liet echter open wat het betekent om deze cheetah-kloof te dichten.



Umbert

Citaat van: Parera op 15/02/2023 | 15:40 uur
Nou zet het dan maar op een CV90, dit is niet helemaal in verhouding.

Dat dacht ik nu ik nu ik nu ook, kan die toren niet op een CV90 onderstel want dat lijkt me dat dit een betere optie is voor ons.
Omdat wij de CV90 ook al gebruiken en de L2 onderstellen die wij nu en gaan gebruiken verre van standaard zijn.
Alleen de onderstellen van de nieuwe brugleggers komen in de buurt, en als we dan toch die onderstellen gaan gebruiken dan ook maar gelijk die eerste order eruit voor volwaardige tanks dan zijn we gelijk klaar. Enigste verschil lijkt me dan de torens te zijn.

StrataNL

Citaat van: Master Mack op 15/02/2023 | 22:16 uur
Waar ik nou benieuwd naar ben en in een ver verleden hebben we het daar wel eens over gehad. Maar is er geen enkele meerwaarde meer om dubbelloops torens te hebben. En dan bedoel ik niet alleen zoals de pruttel maar ook in scheepsgeschut. Je ziet op de Italiaanse en Franse schepen enkellooops torens naast elkaar ik snap dat dit je meer kansen geeft maar lijkt me ook kostbaar. Dus waarom niet voor dubbelloops of zelfs drie loops in scheepsgeschut  gaan.
Omdat een enkelloops kanon tegenwoordig prima de gewenste vuursnelheid kan halen door moderne (geautomatiseerde) munitietoevoersystemen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 15/02/2023 | 22:16 uur
Waar ik nou benieuwd naar ben en in een ver verleden hebben we het daar wel eens over gehad. Maar is er geen enkele meerwaarde meer om dubbelloops torens te hebben. En dan bedoel ik niet alleen zoals de pruttel maar ook in scheepsgeschut. Je ziet op de Italiaanse en Franse schepen enkellooops torens naast elkaar ik snap dat dit je meer kansen geeft maar lijkt me ook kostbaar. Dus waarom niet voor dubbelloops of zelfs drie loops in scheepsgeschut  gaan.

Omdat kwaliteit van geschut
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Waar ik nou benieuwd naar ben en in een ver verleden hebben we het daar wel eens over gehad. Maar is er geen enkele meerwaarde meer om dubbelloops torens te hebben. En dan bedoel ik niet alleen zoals de pruttel maar ook in scheepsgeschut. Je ziet op de Italiaanse en Franse schepen enkellooops torens naast elkaar ik snap dat dit je meer kansen geeft maar lijkt me ook kostbaar. Dus waarom niet voor dubbelloops of zelfs drie loops in scheepsgeschut  gaan.