EOD'ers zwaargewond door explosief flitspaal

Gestart door Lex, 23/10/2011 | 09:47 uur

onderofficier

Citaat van: Cigarz op 23/10/2011 | 22:01 uur
Maar je maakt mij niet wijs dat als een persoonlijke bekende/vriend van je een ongeluk krijgt, je dat niet erger vind dan wanneer het een volslagen onbekende betreft.

Je hebt zeker een punt maar het stond gewoon raar.   
Natuurlijk is het eea erger als het een bekende is,  zeker als het familie is.




Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Cigarz

Citaat van: onderofficier op 23/10/2011 | 20:21 uur
Citaat van: Cigarz op 23/10/2011 | 19:59 uurEn als het inderdaad de EODer betreft die ik in het filmpje meen te herkennen, hoop ik dat de dader een langzame, pijnlijke dood zal sterven...

Waarom niet als het een onbekende is?  Dit maakt het feit niet minder erg!
Klopt!
Maar je maakt mij niet wijs dat als een persoonlijke bekende/vriend van je een ongeluk krijgt, je dat niet erger vind dan wanneer het een volslagen onbekende betreft.

In dit geval blijkt ondertussen dat dat niet van toepassing is. Maar mijn hoop op een langdurige, pijnlijke lijdensweg voor de dader blijft bestaan...


SMI de Boer

Citaat van: Nikehercules op 23/10/2011 | 21:09 uur
Het zou ook zomaar kunnen dat de desbetreffende ''brandweerspotter'' toevallig net even niet aan het filmen was.
De actie was tenslotte al voorbij....

Hoe groot acht je die kans?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Nikehercules

Citaat van: Diesel op 23/10/2011 | 20:56 uur
Gedeelte van de explosie is er inderdaad uit geknipt.
Beelden na 3:10 zijn vlak na de explosie.

Het zou ook zomaar kunnen dat de desbetreffende ''brandweerspotter'' toevallig net even niet aan het filmen was.
De actie was tenslotte al voorbij....

Diesel

zo 23 okt 2011, 20:27

41-jarige EOD'er ontslagen uit ziekenhuis
VOORSCHOTEN -  Een van de medewerkers van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) die gewond raakte bij de mislukte ontmanteling van een explosief dat aan een flitspaal in Voorschoten zat is ontslagen uit het ziekenhuis. Het betreft de 41-jarige sergeant-majoor van de luchtmacht, die lichtgewond raakte. Dat maakte het ministerie van Defensie, waartoe de EOD behoort, zondagavond bekend.
De toestand van de zwaargewonde 44-jarige EOD'er, een sergeant-majoor van de landmacht, blijft stabiel.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10776245/__EOD_er_uit_ziekenhuis__.html

Diesel

Ze zijn bezig met het explosief voor het bestelbusje, en na de explosie zie je iemand in de middenberm liggen...

Tanker

Citaat van: Diesel op 23/10/2011 | 20:56 uur
Gedeelte van de explosie is er inderdaad uit geknipt.
Beelden na 3:10 zijn vlak na de explosie.

Beetje jammer, we hadden dan gelijk een indicatie gehad van de omvang van die explosie.......

Diesel

Gedeelte van de explosie is er inderdaad uit geknipt.
Beelden na 3:10 zijn vlak na de explosie.

Tanker

Ik heb geen explosie gezien of gehoord in het filmpje, of hebben ze dat gecensureerd ?

SMI de Boer

Wist echt niet dat jij gelijk met mij zat te kwooten...  :heart: twee zielen, een gedachte
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: Cigarz op 23/10/2011 | 19:59 uur
En als het inderdaad de EODer betreft die ik in het filmpje meen te herkennen, hoop ik dat de dader een langzame, pijnlijke dood zal sterven...


Ongeacht wie... Niet op dat tijdstip, maar -amerikaanse hypothesen- het had ook een moedertje met een kinderwagen kunnen zijn


PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Cigarz op 23/10/2011 | 19:59 uurEn als het inderdaad de EODer betreft die ik in het filmpje meen te herkennen, hoop ik dat de dader een langzame, pijnlijke dood zal sterven...

Waarom niet als het een onbekende is?  Dit maakt het feit niet minder erg!
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Cigarz

Dit is verdorie gewoon een IED. Als het explosief echt zo instabiel was geweest, waarom is het met al die bewegingen niet al veel eerder afgegaan?
Vertraging of ontsteking op afstand geloof ik niet zo, maar wellicht een valstrik/anti EOD device? Het onderzoek zal eea uit moeten wijzen, maar hier is in elk geval een behoorlijk zieke geest verantwoordelijk voor.

En als het inderdaad de EODer betreft die ik in het filmpje meen te herkennen, hoop ik dat de dader een langzame, pijnlijke dood zal sterven...

*edit* ik had een iets krachtiger term gebruikt dan "verdorie", maar de forumsoftware past die schijnbaar zelf aan...