Leopard, verkoop, gevolgen en vervanging

Gestart door dudge, 02/04/2011 | 08:59 uur

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op Vandaag om 21:01Huzaar1 laat ze een poepie ruiken. Wij wensen je team groot succes en de eerste prijs een eigen Tankbataljon. Vooral have fun

Superdank maar dit is niet mijn team! Ik ga op bezoek bij een vriend die oud Amerikaanse Tanker is.

Gaanderweg begreep ik pas dat NL een bemanning stuurde. Nu ga ik erheen om ze ook aan te moedigen uiteraard!

Ik zal de gelukswensen overbrengen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Huzaar1 laat ze een poepie ruiken. Wij wensen je team groot succes en de eerste prijs een eigen Tankbataljon. Vooral have fun

Huzaar1

Citaat van: Harald op Vandaag om 15:50Das wel een eer voor mijn gevoel, vooral omdat we geen Abrams gebruiker zijn.
Ff schakelen voor de crew van Leo2 naar M1, oefenen en gevoel krijgen bij de tank, maar het principe blijft het zelfde. laze and blaze

Ik ben benieuwd hoe ze het ervan afbrengen, weer een ervaring rijker

Ik laat het je weten, zal wel wat filmpjes maken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Huzaar1 op Vandaag om 15:20Gewoon, uitgenodigd worden door het Amerikaanse leger.
Das wel een eer voor mijn gevoel, vooral omdat we geen Abrams gebruiker zijn.
Ff schakelen voor de crew van Leo2 naar M1, oefenen en gevoel krijgen bij de tank, maar het principe blijft het zelfde. laze and blaze

Ik ben benieuwd hoe ze het ervan afbrengen, weer een ervaring rijker

Huzaar1

Citaat van: Harald op Vandaag om 11:08Hoe komt een NL tankcrew in de Sullivan Cup ? en dan ook nog op een M1 Abrams  :hrmph:


Gewoon, uitgenodigd worden door het Amerikaanse leger.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Parera op Vandaag om 13:04Leuke interim oplossing om het gat te vullen tussen nu niks en het MGCS of wat daar uit gaat komen. Niets voor de lange termijn.
Citaat van: pz op Vandaag om 13:35Deze zijn mijn inziens redelijk snel leverbaar. Ja interim, maar dat kan zo maar 15 a 20 jaar zijn.

Als je dit zou doen dan voor zeker 20+ jaar, voordat de productie van de FR/DU MGCS aan het draaien is is het 2045.
En ja waarschijnlijk is de M1 Abrams sneller leverbaar, maar... we trekken kwa landmacht op met Du. Onze tankers zitten nu bij de Duitse 414 alles gebaseerd op de Leopard.

De keus hebben ze nu neergelegd bij het nieuwe kabinet, persoonlijk denk ik dat, hoe graag we ook willen en het eigenlijk ook moet, we moeten gaan wachten op de Leopard AX 130mm en deze aanschaffen.
maar dat zal ook pas in 2030+ zijn, denk ik.
Of wel op korte termijn de A8 aanschaffen en bij een MLU, een totaal renovatie doen, andere toren, kanon wisselen naar 130mm, ala AX versie op dat moment. 

Om nu dan M1's aan te gaan schaffen ?  :hrmph:   

Wat ook een "ham" vraag is, als wij nu voor de A8 versie zouden gaan en aanschaffen wanneer zouden deze dan geleverd worden ?
Productie van 40 a 50 stuks per jaar uit de KMW fabrieken is te langzaam, productie moet omhoog om de tank aantallen in Europa te verhogen en bestaande aantallen "oude" tanks te vervangen.
Het lijkt wel of Duitsland dat niet wil begrijpen. Daarom ook steeds meer dat landen kijken naar aankoop van K2 uit Korea en/of M1 uit de VS. En terecht ! 

Harald

Citaat van: Huzaar1 op Vandaag om 10:44Op dit moment traint een Nederlandse tankbemanning op de Abrams t.b.v de Sullivans cup

https://www.facebook.com/share/p/5dfUxpRvCLRPpWn5/

Ook een Poolse M1 bemanning doet mee.
Het verschil is natuurlijk dat Polen al M1crews heeft, voor hun eigen Poolse M1 Abrams.

Polish M1A1FEP Abrams tankers in the Sullivan Cup
As the press service of the 18th Mechanized Division announced, tank crews from the 1st Armored Brigade will participate in the 2024 Sullivan Cup Tank Crew Competition in the United States.
https://milmag.pl/en/polish-m1a1fep-abrams-tankers-in-the-sullivan-cup/

pz

Citaat van: Parera op Vandaag om 13:04Leuke interim oplossing om het gat te vullen tussen nu niks en het MGCS of wat daar uit gaat komen. Niets voor de lange termijn.

Deze zijn mijn inziens redelijk snel leverbaar. Ja interim, maar dat kan zo maar 15 a 20 jaar zijn.

Parera

Citaat van: pz op Vandaag om 11:06Gewoon 50 van die dingen bestellen Sepv3. Die soap duurt al zo verschrikkelijk lang met die Leo's ;D .

Leuke interim oplossing om het gat te vullen tussen nu niks en het MGCS of wat daar uit gaat komen. Niets voor de lange termijn.

Harald

Citaat van: Huzaar1 op Vandaag om 10:44Op dit moment traint een Nederlandse tankbemanning op de Abrams t.b.v de Sullivans cup

https://www.facebook.com/share/p/5dfUxpRvCLRPpWn5/

Hoe komt een NL tankcrew in de Sullivan Cup ? en dan ook nog op een M1 Abrams  :hrmph:

pz

Gewoon 50 van die dingen bestellen Sepv3. Die soap duurt al zo verschrikkelijk lang met die Leo's ;D .

Huzaar1

Op dit moment traint een Nederlandse tankbemanning op de Abrams t.b.v de Sullivans cup

https://www.facebook.com/share/p/5dfUxpRvCLRPpWn5/
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Totdat we echt eigen tanks aanschaffen, hebben we nog lease bakken.

https://magazines.defensie.nl/materieelgezien/2024/03/mijn-materieel-leopard-2a6ma3

'Als je de motor aanzet, gaat je hart sneller kloppen'

Duizenden burgermedewerkers en militairen bij het Commando Materieel en IT zetten zich dagelijks in om het best mogelijke materieel en de beste IT voor onze militairen binnen te halen. Eenmaal overgedragen aan de militair in het veld wordt het dagelijks gereedschap. In de rubriek Mijn Materieel vertellen zij over hun materieel en IT-middelen. In deze eerste editie: de Leopard 2A6MA3. De gevechtstank van het Duits-Nederlandse 414 Tankbataljon.


Huzaar1

Met luchtverdedigingsgeld komen er meer luchtverdedigingssystemen, Waaronder de skyranger in beeld.

Tanks komen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lynxian

Citaat van: Oorlogsvis op 16/04/2024 | 21:42 uurDie kamerleden ...grote mond over defensie dit en dat 2% norm enz ..maar Tanks kopen daar doen ze moeilijk
over ik heb geen idee waarom dit zo is, of zit de luchtmacht lobby voor meer F-35's de landmacht dwars ?
Naar mijn weten is er een kamermeerderheid voor tanks en ligt de bal nu bij het budget (niet aan de kamermeerderheid maar aan het kabinet) en de CDS?