De landmacht van morgen

Gestart door Elzenga, 26/10/2013 | 15:20 uur

Master Mack

Ik geloof nog steeds in de mogelijkheid om de KL in iedergeval te versterken met een klein deel van de 1.5 miljard voor materieel zodat er een groot bedrag voor huidig en nieuw personeel overblijft. Voor 43ste Brig de 44 gestalde CV90's in een 3de bat. 414 uitrusten met een 2de volledige Tank cie door 18 Pzh's die nog in de verkoop staan te ruilen voor 18 Leo 2's welke dan per 6 per jaar naar A7V kunnen worden gebracht.De Deu kunnen dan de cie die ze over houden voor een nieuw Tbat gebruiken. 11de brig uitrusten met Vectors en een  4de Ranger bat oprichten als schakel tussen het spec com en lumob.13de 132 nieuwe modules voor de bestaande boxers aanschaffen met 35mm erop en een klein aantal zeg 72 boxers nieuwe waarvan 36 met 120 mm kanon in een bat met Deu die hier dan ook weer een cie toevoegd. 18 extra Pzh's uit de verkoop halen om de operationele sterkte op 36 stuks te brengen. En in navolging op de 2300 Scania's ook een order plaatsen bij DAF voor nog eens 2000 nieuwe 4 en 6 tons trucks. Met een groter bedrag dan personeel behouden en oud personeel proberen terug te halen.

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 13/09/2017 | 11:30 uur
Feitelijk is het het omzeilen van de conventie van Geneve aangezien je het kanon niet mag inzetten tegen personeel... Net zoals een .50 plotseling een anti-materieel wapen is...

En heel vroeger voor de LAM gebruikte je de coax op de tank voor afstandmeten.

Meen je? Wist ik niet. De Coax voor afstandsmeten en doelopsporing is mij wel bekend en nog steeds bruikbaar indien optiek/computers falen. Zodra je vuurstootje coax ipv de lucht/rondte ingaat maar lijkt te weerkaatsen zit je op iets hards  :angel:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 13/09/2017 | 11:16 uur
Neen, meer pipa's staat hier vaak voor beter apparaat. Ik begrijp dit ook niet echt, maargoed de Zweden zullen er wel een goede reden voor hebben  :cute-smile:

Feitelijk is het het omzeilen van de conventie van Geneve aangezien je het kanon niet mag inzetten tegen personeel... Net zoals een .50 plotseling een anti-materieel wapen is...

En heel vroeger voor de LAM gebruikte je de coax op de tank voor afstandmeten.

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 13/09/2017 | 11:05 uur
We weten allemaal waarom er een coax  op moet zitten toch?

Neen, meer pipa's staat hier vaak voor beter apparaat. Ik begrijp dit ook niet echt, maargoed de Zweden zullen er wel een goede reden voor hebben  :cute-smile:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

We weten allemaal waarom er een coax  op moet zitten toch?

Parera

Citaat van: DvdW op 13/09/2017 | 09:19 uur
Hij heeft het over een ATK-MK52, zie:



Voor meer info: https://www.orbitalatk.com/defense-systems/armament-systems/automatic-cannons-chain-guns/docs/109493_05%207.62mm%20Bushmaster%20Chain%20Gun.pdf

Interessante ontwikkeling ipv hoe de KL het nu heeft, zou deze opstelling mogelijk zijn bij de CV9035NL?

Harald

The secondary armament was moved; on the vehicle presented at IDET, it consists of a Mk 52 chain gun chambered in the 7.62 mm NATO calibre, which is made by Alliant Techsystems (ATK). Removing the original coaxial machine gun frees up space for the commander's working station.

http://below-the-turret-ring.blogspot.nl/2017/08/which-new-ifv-for-czech-army.html

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

vlincent

Citaat van: StrataNL op 13/09/2017 | 00:47 uur
Kan het zo ook niet thuisbrengen.

Misschien het gevonden.

Zie video rond de 9 minute mark

Video: https://www.youtube.com/watch?v=zDzesbMzYLA

Het kan een AA-52 machine gun zijn.

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 22:20 uur
Overigens, ik vind die loop van dat KKW apparaat in het opbergcompartiment van de toren wel erg lang. Wat voor apparaat is dat? Lijkt me wat dik voor 7,62.
Als dat een .50 is verandert dat de zaak. Dan wordt de CV90 een stuk slagvaardiger.
Kan het zo ook niet thuisbrengen.

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 18:02 uur
Onzin, dit slaat kant noch wal. We wilden gewoon geen rubberen tracks en wat heeft nederland hierun met noorwegen te maken? Hoeveel van alle cv90 ge ruikers rijdt op rubberen tracks?

Toch krijgen we ze:
Citaat
The RNLA is set to upgrade at least part of its CV9035NL fleet in two phases. Under Phase 1, 44 vehicles will be fitted with a hard-kill defensive-aid suite (DAS) under the leadership of BAE Systems Hägglunds.
Phase 2 of the upgrade will see a number of obsolescence issues addressed, as well as the installation of a new battle management system (BMS), thermal imager for the driver, and the Spike medium-range anti-tank guided weapon (ATGW) system.

The current steel tracks will be replaced by rubber band tracks, which are already installed on the CV9030 IFV in service with Norway.

http://www.janes.com/article/67279/netherlands-outlines-afv-upgrades

Wat betreft die samenwerking met Noorwegen heb ik gelezen van een betrokkene. Kan het zo snel niet terugvinden, hou je tegoed, morgen nog een poging.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Overigens, ik vind die loop van dat KKW apparaat in het opbergcompartiment van de toren wel erg lang. Wat voor apparaat is dat? Lijkt me wat dik voor 7,62.
Als dat een .50 is verandert dat de zaak. Dan wordt de CV90 een stuk slagvaardiger.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Poleme op 12/09/2017 | 21:04 uur
Uhh, waar staan AIP en dst aps voor ?   RBLI heb ik in ieder geval weten te ontcijferen als RookBus Lanceer Installatie.

Pfoe jij hebt goed opgelet. Ik heb mijn post geedit. Ik begon te zwammen en gebruikte verschillende termen terwijl ik natuurlijk het active protection system (APS)  bedoel. Was niet de bedoeling om te verwarren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Poleme

Citaat van: Huzaar1 op 12/09/2017 | 18:06 uur
Negatief. De RBLI zit nu naast het kanon. Begrijp echt niets van deze situatie en dit moet je niet willen.
Hoe ga je coax storingen nu oplossen, onderhoud, bijladen? Even eruit klimmen?

Dit is kont voor zover ik het kan beoordelen. Zal te maken hebben met de ruimte en dst aps wellicht. Of dit is gewoon een vroege test opstelling. Hoe dan ook niet ideaal.
Uhh, waar staan AIP en dst aps voor ?   RBLI heb ik in ieder geval weten te ontcijferen als RookBus Lanceer Installatie.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.