Vervanging huidige F-16's, deel 8

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 15/01/2013 | 12:58 uur

Flyguy

Helaas is de F-35 is zo aerodynamisch als een aardappel.

bergd

Citaat van: 5m@sh_1up op 15/01/2013 | 20:35 uur
30x F35, kwaliteit boven kwantiteit, en je bent klaar voor de toekomst. Met 30 kisten kun je er sowieso 6 op uitzending hebben. Dat is niet heel veel, maar genoeg voor een iets getemperd ambitieniveau. Later kan de vloot wellicht uitgebreid worden.

De vraag is dan natuurlijk, kun je die kwaliteit ook over die 30 jaar behouden, lopen de kosten niet te veel op, staat de kist straks veel aan de grond dan dat hij vliegt. Hou effectief is hij? Nu is het zo dat al de berichten die naar buiten komen over de JSF niet echt positief zijn. Maar desondanks kies je voor de JSF. Wat kan de JSF beter dan zijn concurrenten dat je toch voor hem kiest?

Ace1

#6
Citaat van: 5m@sh_1up op 15/01/2013 | 19:41 uur
Ik kan nergens vinden dat ie geschikt is voor allround air to ground missies, alleen maar interdiction..... Ongeschikt dus. Al is het alleen maar vanwege de twee motoren en de enorme gebruikskosten.

De F15SE is gebasseerd op de F15 Strike Eagle  dus geschikt voor  allround air to ground missies

http://www.militaryfactory.com/aircraft/detail.asp?aircraft_id=844

http://elpdefensenews.blogspot.nl/2012/02/f-15-boeing-strike-eagle-silent-eagle.html

5m@sh_1up

30x F35, kwaliteit boven kwantiteit, en je bent klaar voor de toekomst. Met 30 kisten kun je er sowieso 6 op uitzending hebben. Dat is niet heel veel, maar genoeg voor een iets getemperd ambitieniveau. Later kan de vloot wellicht uitgebreid worden.

bergd

Citaat van: 5m@sh_1up op 15/01/2013 | 19:41 uur
Die F15SE kost volgens Wikipedia 100 miljoen dollar.... En dat wordt goedkoop genoemd voor een gen4,5 toestel? Ik kan nergens vinden dat ie geschikt is voor allround air to ground missies, alleen maar interdiction..... Ongeschikt dus. Al is het alleen maar vanwege de twee motoren en de enorme gebruikskosten.

Wat is jou advies als je mocht kiezen 30 JSF's  of 60+ van een ander type?

5m@sh_1up

Die F15SE kost volgens Wikipedia 100 miljoen dollar.... En dat wordt goedkoop genoemd voor een gen4,5 toestel? Ik kan nergens vinden dat ie geschikt is voor allround air to ground missies, alleen maar interdiction..... Ongeschikt dus. Al is het alleen maar vanwege de twee motoren en de enorme gebruikskosten.

Harald

#2
Citaat van: jurrien visser op 15/01/2013 | 12:58 uur
Het is en blijft een fantasie als je er niet mee doet. (ik ben de lobby al begonnen)

Ik kan mij inmiddels vinden in:

Bij meer dan 60 vliegtuigen de F16block 60/V of Gripen E
Bij (aanzienlijk) minder dan 60 vliegtuigen de F15SE of de Rafale

Maar eerst maar eens een broodnodige nieuwe visie voor de krijgsmacht incl het gewenste ambitieniveau, want zonder dit stuk valt er niet te kiezen. Voor de opletenden onder ons, hiermee heb ik persoonlijk de F35 laten vallen.

En voor de negatievelingen onder ons: alle opties zijn aantrekkelijker dan 24 F35A's, zowel in aanschaf als exploitatie.

+1 ... Precies, zoals ik de toekomstvisie zie !, ...geen helder beeld zonder visie !

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1
Citaat van: Sandgroper op 15/01/2013 | 12:50 uur
Jullie 2 zitten op een fantasie rijk dwaal spoor.  ;D

Het is en blijft een fantasie als je er niets mee doet. (ik ben de lobby al begonnen)

Ik kan mij inmiddels vinden in:

Bij meer dan 60 vliegtuigen de F16block 60/V of Gripen E
Bij (aanzienlijk) minder dan 60 vliegtuigen de F15SE of de Rafale

Maar eerst maar eens een broodnodige nieuwe visie voor de krijgsmacht incl het gewenste ambitieniveau, want zonder dit stuk valt er niet te kiezen. Voor de opletenden onder ons, hiermee heb ik persoonlijk de F35 laten vallen.

En voor de negatievelingen onder ons: alle opties zijn aantrekkelijker dan 24 F35A's, zowel in aanschaf als exploitatie.