BPC Dixmude MEERT AAN IN ZEEBRUGGE

Gestart door Ace1, 02/10/2014 | 21:57 uur

andré herc

Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

andré herc

Belgian Navy
‏@TheBelgianNavy   Ik heb 38 foto's op Facebook geplaatst in het album "BPC Dixmude" http://fb.me/3wCR2mwRt

Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

ARM-WAP

Citaat van: Ace1 op 09/10/2014 | 20:34 uur
ARM-WAP bedankt voor je tip.
De Westerdam ligt die in het zuiden of noorden van de haven in Zeebrugge?
Ik heb een telelens van 200mm.
Do een search op Google Maps voor Westerdam in Zeebrugge.
Vroeger kon je tot aan de kop van die Strekdam rijden.

Ace1

Citaat van: ARM-WAP op 08/10/2014 | 22:27 uur
Ik weet niet of je daar nog toegang hebt, maar ik ging een tiental jaar geleden steeds foto's nemen op de Westerdam.
Je kon er de trappen bestijgen van de port traffic signals en vanop het hoogste platform mooi met de telelens inzoomen.

Ik heb net vernomen dat de BPC Dixmude aan de Zweede kade ligt en niet bij de Marinebasis zelf.
Dat is de kade waar normaal gesproken de Cruise schepen aanliggen.

Ace1

Citaat van: ARM-WAP op 08/10/2014 | 22:27 uur
Ik weet niet of je daar nog toegang hebt, maar ik ging een tiental jaar geleden steeds foto's nemen op de Westerdam.
Je kon er de trappen bestijgen van de port traffic signals en vanop het hoogste platform mooi met de telelens inzoomen.

ARM-WAP bedankt voor je tip.

De Westerdam ligt die in het zuiden of noorden van de haven in Zeebrugge?

Ik heb een telelens van 200mm.

Ace1


ARM-WAP

Citaat van: Ace1 op 08/10/2014 | 21:43 uur
Te donker om goede foto's maken,

15 Oktober is een goede optie, nu nog een kaart en een goede lokatie van Zeebrugge vinden.
Ik weet niet of je daar nog toegang hebt, maar ik ging een tiental jaar geleden steeds foto's nemen op de Westerdam.
Je kon er de trappen bestijgen van de port traffic signals en vanop het hoogste platform mooi met de telelens inzoomen.

Lex

Citaat van: Ace1 op 08/10/2014 | 21:43 uur
Te donker om goede foto's maken,

15 Oktober is een goede optie, nu nog een kaart en een goede lokatie van Zeebrugge vinden.
Wielingendok?

Ace1

#4
Citaat van: Lex op 08/10/2014 | 21:19 uur
Het schip wordt ten 06:30 uur verwacht. ;)
Zie: http://www.zedis.be/lijsten/SchipDetail.aspx?type=2&id=188375&sort=9&agent=0

Te donker om goede foto's maken,

15 Oktober is een goede optie, nu nog een kaart en een goede lokatie van Zeebrugge vinden.

Lex

Citaat van: Ace1 op 02/10/2014 | 21:57 uur
Wie weet het tijdstip op 10 oktober als de BPC Dixmude arriveert in Zeebrugge?
Het schip wordt ten 06:30 uur verwacht. ;)
Zie: http://www.zedis.be/lijsten/SchipDetail.aspx?type=2&id=188375&sort=9&agent=0

Ace1

Wie weet het tijdstip op 10 oktober als de BPC Dixmude arriveert in Zeebrugge?

Ace1

Op 10 oktober zal het Franse commandoschip BPC Dixmude aanmeren aan de Zweedse kaai in Zeebrugge. Op zaterdag 11 oktober is het schip heel uitzonderlijk publiek toegankelijk, telkens van 9.00 tot 12.00 uur.

De bemanning van de Dixmude zal in het kader van honderd jaar Groote Oorlog deelnemen aan de herdenkingsplechtigheden voor de gevallen marinefuseliers van de Brigade Ronarc'h. De Franse Brigade Marinefuseliers beschermde in 1914 het Belgische leger bij zijn terugtocht van Antwerpen naar Diksmuide. Onder het bevel van contre-amiral Alexis Ronarc'h heeft de Brigade Marinefuseliers van 1914 tot 1915 naast het Belgisch leger gestreden. In oktober 1914 offerden ze zich in Diksmuide zich op om Duitse leger te stoppen en de haven van Duinkerke te beschermen.

De BPC Dixmude meet bijna 200 meter en wordt gebruikt als helikoptervliegschip, hospitaalschip, troepentransport, commandoplatform en beschikt over amfibische landingsboten.

Het schip is amper drie jaar oud, kan zestien helikopters inschepen, heeft een landingsdek van 5.200 m² en een hospitaal dat vergelijkbaar is met een middelgroot hospitaal voor een stad van 30.000 inwoners.

De toegang is via de marinebasis, Graaf Jansdijk 1, 8380 Zeebrugge.

http://www.mil.be/nl/evenement/de-di...-aan-zeebrugge