Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

Ace1

#398
Citaat van: jurrien visser op 17/06/2012 | 11:37 uur
De Bouw van de Westerscheldetunnel heeft +/-  750 mjn euro gekost. Het is niet eens zo'n gek en onuitvoerbaar idee.

Met bijna één miljoen toeristen per jaar en het eilanders verkeer ben je na 30 jaar een heel eind in de richting om de initiële investeringkosten terug te verdienen.

http://www.teso.nl/nl/tarieven-mainmenu-66/voertuigen

Tarieven westerschelde tunnel

http://www.westerscheldetunnel.nl/nl/tol/tarieven.htm

Overigens hoeft Defensie als er een tunnel naar Texel wordt aangelegd geen Sar heli maar naar Texel te sturen omdat je dan een ambulance dienst op Texel kunt stationeren.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 17/06/2012 | 11:23 uur
Klopt en rijkswaterstaat gaat de tunnel dan betalen, men zou er bv net als in de westerschelde er een toltunnel van kunnen maken?

De Bouw van de Westerscheldetunnel heeft +/-  750 mjn euro gekost. Het is niet eens zo'n gek en onuitvoerbaar idee.

Met bijna één miljoen toeristen per jaar en het eilanders verkeer ben je na 30 jaar een heel eind in de richting om de initiële investeringkosten terug te verdienen.

http://www.teso.nl/nl/tarieven-mainmenu-66/voertuigen

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 17/06/2012 | 11:17 uur
Wordt n.a.w. een (te) dure grap.....

Klopt en rijkswaterstaat gaat de tunnel dan betalen, men zou er bv net als in de westerschelde er een toltunnel van kunnen maken?

KapiteinRob

Wordt n.a.w. een (te) dure grap.....

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 17/06/2012 | 09:48 uur
Ik ben geen ruimtelijke ordeningdeskundige, maar het lijkt mij sterk dat daar geen mouw aan te passen is.  ;)

Rob wat dacht je bv van een tunnel van Den Helder naar Texel? Alleen de groene  khmer, die zal alleen al bij het idee alleen mij willen lynchen.

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 17/06/2012 | 09:38 uur
Dat is niet te realiseren, vanwege verplaatsing van de TESO haven naar een nog op te spuiten gebied aan de Oostzijde van de havenmond.
Grote discussie hierbij voor de betrokken gemeentes en de provincie is de nieuw toegangsweg, die vanaf de rotonde N99/Oostoever moet komen. Er zijn varianten waarbij het verkeer deels langs de zuidpoort gaat, alsmede een compleet nieuwe toegangsweg achter het defensie terrein.


Ik ben geen ruimtelijke ordeningdeskundige, maar het lijkt mij sterk dat daar geen mouw aan te passen is.  ;)

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 17/06/2012 | 09:33 uur
Natuurlijk kun je voor 190 miljoen euro achter de OPSCHOOL een behoorlijk terrein opspuiten (moet je wel even de milieubeweging "verslaan"....) en een prachtig onderkomen realiseren.
Dat is niet te realiseren, vanwege verplaatsing van de TESO haven naar een nog op te spuiten gebied aan de Oostzijde van de havenmond.
Grote discussie hierbij voor de betrokken gemeentes en de provincie is de nieuw toegangsweg, die vanaf de rotonde N99/Oostoever moet komen. Er zijn varianten waarbij het verkeer deels langs de zuidpoort gaat, alsmede een compleet nieuwe toegangsweg achter het defensie terrein.

KapiteinRob

Citaat van: Marc66 op 16/06/2012 | 22:43 uur
de verhuizing van de mariniers naar Den Helder is een logische verhuizing

Ik vraag me af hoe logisch zo'n verhuizing is. Natuurlijk kun je voor 190 miljoen euro achter de OPSCHOOL een behoorlijk terrein opspuiten (moet je wel even de milieubeweging "verslaan"....) en een prachtig onderkomen realiseren. Zit je o.m. bij de logistieke ondersteuning van De Nieuwe Haven, dus helemaal geweldig. Je kan ook nog goed amfibisch oefenen (kan dan ook niet beter). Maar wat ik mis, is de nabijheid van behoorlijke oefenterreinen. Je doet wat mij betreft veel te makkelijk over de nabijheid van bv. bos. Je denkt toch niet dat mariniers in de donkere duienen terecht kunnen, of in het Robbenoordbos? En voor de rest kunnen ze alleen tussen de bloembollen lopen? Ik hoor graag hoe je het gebrek aan oefenterreinen op wilt lossen.

Daarnaast is de bereikbaarheid van het haventerrein een crime. Hoewel het iets is verbeterd met die rotonde bij de Kooybrug, is het m.i. nog steeds een ramp. Drieduizend mariniers erbij betekent dat er toch echt iets structureels moet veranderen aan de bereikbaarheid van de Nieuwe Haven. Of gaan we een snelweg maken tussen de haven en Den Oever?  :devil:

Citaat van: Marc66 op 16/06/2012 | 22:43 uur
Daarbij Den Helder is een arme stad, het zou een ongelooflijke boost voor Den Helder zijn wanneer de mariniers naar Den Helder zouden verhuizen. Goed voor bedrijven, middenstand en dus de werkgelegenheid!

Een drogreden; ongeveer elke gemeente in Nederland kan deze riedel afspelen. En er zijn genoeg steden die het zonder luchthaven, offshore, defensie en visserij moeten doen....

Citaat van: Marc66 op 16/06/2012 | 22:43 uur
Ik begrijp werkelijk niet dat deze logische verhuizing niet ook door de regering wordt gezien  :confused: :confused: :confused:

Omdat er wellicht andere belangen spelen die wij niet weten?  :devil:

Oorlogsvis

Citaat van: Elzenga op 16/06/2012 | 23:28 uur
In ieder geval gaan bezuinigings"klappen" blijkbaar niet bij het Korps vallen....ben in dat kader nog steeds benieuwd hoe het gaat aflopen met beide Mechbrig's...

En aangezien ik mijn mening over dit onderwerp hier ook al vaker heb "gemeld" zal ik die niet herhalen A.J. ;)
En terecht laat het Korps Mariniers in godsnaam buiten de bezuinigingen en voeg het niet samen met Luchtmobiel wat een stokpaardje van jou is, hoe graag je het ook zegt dat er geen wezenlijk veschil is tussen luchtmobiel en Mariniers zou je toch eens met een marinier moeten gaan praten. En wat betreft de zogenaamde gemechaniseerde brigades, daar moeten knopen worden doorgehakt het heeft geen zin om twee complete brigades te handhaven die in feite de gevechtskracht herbergen van maar 1 brigade. De brigades moeten op sterkte worden gebracht kwa tanks en artillerie ( daar ben ik een voorstander van)  of anders is het beter er een brigade van te maken. Door de bezuinigingen is zo langzamerhand de hele landmacht een lachertje geworden.

A.J.

Citaat van: Elzenga op 16/06/2012 | 23:28 uur
En aangezien ik mijn mening over dit onderwerp hier ook al vaker heb "gemeld" zal ik die niet herhalen A.J. ;)

Tussen herhalen en drammen zit nogal wat ruimte.

A.J.

Citaat van: Marc66 op 16/06/2012 | 23:21 uur
Ok, dan is een Texel een optie, daar heb je een leuk bos waar je toch echt wel kunt verdwalen, blijf je op het vaste land, dan is er richting Alkmaar een leuk bos waar je ook kunt verdwalen, dussss....., water, bos, ruimte, wat wil je nog meer?

En dat kan zonder problemen gebruikt worden als militair oefenterrein? Wat denk je zelf.

Citaat
Voor wat betreft je opmerking over oplepelen. Iemand moet het doen, want weinigen lijken in te willen zien dat de verhuizing naar Den Helder meer dan logisch is.

Onzin, A: Is een verhuizing imo helemaal niet logisch of nodig, laat ze zitten waar ze zitten. En B: Als er dan toch zo nodig verhuisd moet worden dan is er in de buurt vast nog wel een leeg staand KL complex te vinden. Den Helder is net zo'n onlogische uithoek als Vlissingen.

Elzenga

In ieder geval gaan bezuinigings"klappen" blijkbaar niet bij het Korps vallen....ben in dat kader nog steeds benieuwd hoe het gaat aflopen met beide Mechbrig's...

En aangezien ik mijn mening over dit onderwerp hier ook al vaker heb "gemeld" zal ik die niet herhalen A.J. ;)

Marc66

Ok, dan is een Texel een optie, daar heb je een leuk bos waar je toch echt wel kunt verdwalen, blijf je op het vaste land, dan is er richting Alkmaar een leuk bos waar je ook kunt verdwalen, dussss....., water, bos, ruimte, wat wil je nog meer?

Voor wat betreft je opmerking over oplepelen. Iemand moet het doen, want weinigen lijken in te willen zien dat de verhuizing naar Den Helder meer dan logisch is.


A.J.

Marc, welk bos? Donkere Duinen of iets verder weg Robbenoord?

En verder zou het voor mij een verademing zijn als je je Den Helder riedeltje eens wat minder vaak oplepelt, ik weet ondertussen wel hoe jij erover denkt.


Marc66

Stop toch met het gezeik, Den Helder is DE marinestad, de schepen liggen in Den Helder, het transport voor het Korps mariniers ligt in Den Helder, er is water in Den Helder er is een bos er is ruimte voor nieuwbouw, kortom de verhuizing van de mariniers naar Den Helder is een logische verhuizing! Daarbij Den Helder is een arme stad, het zou een ongelooflijke boost voor Den Helder zijn wanneer de mariniers naar Den Helder zouden verhuizen. Goed voor bedrijven, middenstand en dus de werkgelegenheid!

Ik begrijp werkelijk niet dat deze logische verhuizing niet ook door de regering wordt gezien  :confused: :confused: :confused: